Witam,
Panowie pomocy, samochód mam uziemiony. Wczoraj jeszcze zdecydowałem się wrócić z pracy, ale szkoda sprzęgła na to co się dzieje.
Auto wczoraj rano po odpaleniu i przejechaniu 500 metrów zaczęło dziwnie pracować, na skrzyżowaniu przy zmianie biegów obroty momentalnie dochodzą do 4000-5000 i silnik wyje. Jak stoję na światłach to muszę go gasić, bo obroty na stałe utrzymują się na 5000 i czasem rosną wyżej.
Jak jechałem po trasie, to nie muszę nawet wciskać gazu bo samochód sam przyśpiesza.
Dziś rano poszedłem sprawdzić czy jest bez zmian i niestety tak.
Nie wiem co mam robić, jest sobota. Warsztaty już pozamykane, nawet dojechać gdzieś to problem bo zaraz sprzęgło spalę i wydatki będą ogromne.
Pomocy!
Lybra 1.6 - obroty 5000 na biegu jałowym
Re: Lybra 1.6 - Obroty 5000 na biegu jałowym.
Zacząłbym od sprawdzenia potencjometru lub linki gazu (nie wiem co występowało z silnikiem 1,6)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.6 - Obroty 5000 na biegu jałowym.
Może przepustnica się zacięła i nie domyka- ,,klapka"
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 mar 2011, 17:14
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.6 - obroty 5000 na biegu jałowym
Z moich doświadczeń wynika że przyblokował się silniczek jałowych obrotów w zespole przepustnicy.
Ja zdejmowałem przepustnicę, zalewałem WD-40 tłoczysko silniczka (dojście od strony kanału ssącego) na noc, rano przedmuchałem spr. powietrzem
i Ok. Można wydłubywać sam silniczek i czyścić gniazdo ale szkoda zachodu.
W silnikach 1,6 FIAT-a trzeba tą czynność(czyszczenie; niekoniecznie z demontażem) powtarzać co jakiś czas.
Niesłychanie rzadko dochodzi do uszkodzenia silniczka i wtedy wymiana.
Wyłączając silnik -przy otwartej masce- słychać jakieś "bzyczenie", to znak że silniczek żyje i walczy.
Doraźnie na drodze pomogło "opukanie' drewnianym klockiem przepustnicy.
pozdrawiam
Mariusz
Ja zdejmowałem przepustnicę, zalewałem WD-40 tłoczysko silniczka (dojście od strony kanału ssącego) na noc, rano przedmuchałem spr. powietrzem
i Ok. Można wydłubywać sam silniczek i czyścić gniazdo ale szkoda zachodu.
W silnikach 1,6 FIAT-a trzeba tą czynność(czyszczenie; niekoniecznie z demontażem) powtarzać co jakiś czas.
Niesłychanie rzadko dochodzi do uszkodzenia silniczka i wtedy wymiana.
Wyłączając silnik -przy otwartej masce- słychać jakieś "bzyczenie", to znak że silniczek żyje i walczy.
Doraźnie na drodze pomogło "opukanie' drewnianym klockiem przepustnicy.
pozdrawiam
Mariusz
Re: Lybra 1.6 - obroty 5000 na biegu jałowym
yyy czyli jak działa ale dostaje od czasu do czasu klockiem, to znaczy ze jest sprawny i wystarczy go przesmarować?mboc pisze: Niesłychanie rzadko dochodzi do uszkodzenia silniczka i wtedy wymiana.
QV...soon:)