Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Awatar użytkownika
el_kamil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: el_kamil » 20 kwie 2011, 21:23

Witam- mój problem to zbyt wysokie obroty- około 3,5 do 4tyś - ale dopiero po nagrzaniu się silnika.
Niezależnie od tego czy silnik pracuje na gazie czy benzynie. Deltę kupiłem dopiero wczoraj - wcześniej miałem dedrę 1.6
i niestety tematyka nie jest mi aż tak dobrze znana, więc proszę o pomoc. Poprzedni właściciel twierdzi że wymieniał silniczek
krokowy i przepływomierz.
Filtry i płyny wymieniał na czas :D więc nie do końca wiem gdzie szukać dziury :)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Delta 1.8ie 103km lpg, za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: Piszczyk » 20 kwie 2011, 21:39

może przepustnica być nieszczelna po strzale LPG (skrzywiona oś)
+ czujnik temperatury silnika proponuję sprawdzić
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
el_kamil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta 1.8ie 103km lpg, za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: el_kamil » 20 kwie 2011, 22:00

Zastanawiałem się nad tym czujnikiem - wentylator na chłodnicy nie uruchamiał się nawet gdy temperatura
wody wynosiła 100 stopni. Brakuje mi wyświetlania temperatury oleju z dedry :( Byłoby prościej - sprawdzę to jutro.
Dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: Bichoń » 21 kwie 2011, 9:01

el_kamil pisze:Poprzedni właściciel twierdzi że wymieniał silniczek krokowy i przepływomierz.
W Delcie, w silniku 1.8 8v nie ma przepływomierza.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
el_kamil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: el_kamil » 21 kwie 2011, 20:55

Tak więc oszukali mnie...
padł jednak krokowy - z ciekawości odłączyłem go i jest ok -obroty 900 do 1000.
Nie rozwiązuje to jednak późnego uruchamiania się wentylatora na chłodnicy.
Kolega podpowiadał mi że to może być czujnik temp. na chłodnicy- może od dedry
będzie pasował - jutro testuje.
ps z przepływomierzem to nieźle dałem ciała - ale obiecuję się poprawić :)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: Piszczyk » 22 kwie 2011, 17:08

chodziło o czujnik temperatury współpracujący z wtryskiem (w głowicy) a nie ten odpowiedzialny za wentylator (w chłodnicy)
to tak na marginesie bo jeśli już chodzi to OK
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
el_kamil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: el_kamil » 22 kwie 2011, 22:53

Niestety okazuje się że to nie takie wszystko proste,
Po odłączeniu silniczka krokowego obroty ustabilizowały się,
jak jest zimny -nie jest ciekawie ale po rozgrzaniu się silnika
wszystko działa ok- tylko nadal nie wiem czy ten silniczek jest do wymiany
czy jakiś układ sterujący nim. Niestety wychodzi na jaw to że jestem laikiem -
jak sprawdzić poprawność działania tego silniczka i ewentualnie tego czujnika w głowicy.
Czy mogę zrobić to sam czy prościej będzie gdzieś w warsztacie podpiąć się do kompa?

Może opiszę dokładnie - po podłączeniu krokowego gdy silnik pracuje na gazie i gdy jest rozgrzany
obroty wzrastają do 3000 gdy przełączę na paliwo obroty falują od 1000 do 2700 po jakimś czasie również do 3000

dzięki za cierpliwość i wiedzę

Awatar użytkownika
MiroMiglia
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1553
Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: MiroMiglia » 30 kwie 2011, 0:03

Myślę że popełniasz dość klasyczny błąd domowego mechanika .
Podjedż do najbliższego mechanika z kompem i on Ci szybko zdiagnozuje usterkę .
Będzie szybciej i pewniej a w cale nie tak drogo.
U mnie np. czujnik temp. silnika cały czas twierdził że jest -17 stopni chociaż wszyscy w krótkich rękawkach chodzili :lol:
Powodzenia.

Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks :-)
Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356

Awatar użytkownika
el_kamil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: el_kamil » 30 kwie 2011, 22:29

Za tydzień wstawiam do zaprzyjaźnionego mechanika -
ma już parę delt na rozkładzie, więc jestem dobrej myśli.
Na razie krokowy odkręciłem ustawiłem 'ręcznie' metodą prób i błędów i jest ok.
Po naprawie odezwę się z wynikami.

Awatar użytkownika
el_kamil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: el_kamil » 20 maja 2011, 21:15

Niestety jeszcze do mechanika nie dotarłem...
naprawia własne auto - żona próbowała objąć przednim zderzakiem drzewo :)
ale mam nowe objawy - po podłączeniu krokowego i rozgrzaniu silnika do 90 stopni
na paliwie obroty falują, gdy odłączę krokowego nic się nie zmienia obroty dalej skaczą.
Na gazie po odłączeniu obroty stabilizują się...
Wydaje mi się że to faktycznie czujnik temperatury oleju czy silnika, ale jeszcze nie miałem
tyle czasu aby go szukać w silniku :)
Jak tylko znajdę czas to wyczyszczę przepustnice i krokowego - mam już preparat a to już połowa sukcesu :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta 1.8ie 103km LPG - za wysokie obroty - nie krokowy

Post autor: Bichoń » 16 sie 2011, 11:42

Udało się rozwiązać problem?
Napisałeś, że ręcznie ustawiałeś obroty, jak to można zrobić w tym silniku?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”