Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Witam. Wczoraj w nocy zanikło nagle ładowanie. Tzn najpierw błysnęła kontrolka ładowania a po 5 minutach jazdy zaczęła się świecić.
Jak sądzicie - alternator? mostek pewnie padł albo szczotki...
Czy ktoś z Was demontował alternator w Delcie II 1,6 16V z 1996r? Pompę wspomagania chyba trzeba zdemontować z tego co widzę
Czy pompę po odkreceniu da się odchylić na bok czy trzeba węże odkręcać też?
Jak sądzicie - alternator? mostek pewnie padł albo szczotki...
Czy ktoś z Was demontował alternator w Delcie II 1,6 16V z 1996r? Pompę wspomagania chyba trzeba zdemontować z tego co widzę
Czy pompę po odkreceniu da się odchylić na bok czy trzeba węże odkręcać też?
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Delta II 1,6 16V ładowanie, demontaż alternatora
Wczoraj demontowałem w Bravo 1,6 16v ale to raczej podobnie. Wystarczy odchylić pompę wspomagania i powinno wyjść górą. Wyjęcie to jakieś 30 - 45 minut roboty.
Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Dzięki, czyli rzeźni nie ma? Są tam jakieś śruby altka które trzeba odkręcać od dołu?
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Od dołu jest jedna klucz 19 potem trzeba ją wybić w stroną paska. Z boku (od strony koła) trzeba napinacz zdjąć i pasek.
Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Dzięki.
Pękł alternator, niech to szlag
Trzeba szukać nowego....
Krzys, ponieważ nie zdemontowałem altka nie wiem jaki to model. Może masz dostę do Epera jakiegoś by to sprawdzić? Będę wdzięczny.
Model to Lancia Delta 1.6 16v, 96r, wspomaganie, bez klimy i bez ABS.
Pękł alternator, niech to szlag
Trzeba szukać nowego....
Krzys, ponieważ nie zdemontowałem altka nie wiem jaki to model. Może masz dostę do Epera jakiegoś by to sprawdzić? Będę wdzięczny.
Model to Lancia Delta 1.6 16v, 96r, wspomaganie, bez klimy i bez ABS.
Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Dzięki Krzys.
Zdecydowalem się na używkę z Allegro, własnie 75A od Bravo/Brava. Na spokojnie sobie wymienię łożyska i będzie OK. Przy okazji wymiany wymienię wreszcie paski ktore czekają w garażu od roku.
Nie chciałem regenerowanego bo mam znajomka elektromechanika i mówi że pakują tam najtańsze podzespoły (łożyska np.)
Zdecydowalem się na używkę z Allegro, własnie 75A od Bravo/Brava. Na spokojnie sobie wymienię łożyska i będzie OK. Przy okazji wymiany wymienię wreszcie paski ktore czekają w garażu od roku.
Nie chciałem regenerowanego bo mam znajomka elektromechanika i mówi że pakują tam najtańsze podzespoły (łożyska np.)
Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Tak na zakończenie
Kupiona używka okazała się gniotem z pęknięta obudową (mimo że dopytywałem się sprzedajacego czy nie ma przypadkiem pęknięć). Całe szczęście że sprzedający oddał kasę po wysyłce zwrotnej towaru.
Sparzywszy się na używce kupiłem z pewnego źródła altek po całkowitej regeneracji.
Samochód postawiłem do mechanika którego chciałem sprawdzić (nigdy wcześniej u niego nie byłem, a sprawiał wrażenie godnego zaufania), wymiana trwała 1,5 dnia bo ciągle nie miał czasu. Jak przyjechałem po odbiór wozu to pomagałem mu jeszcze montowac rury chłodzenia alternatora, by szybciej skończyć i zabrać wreszcie samochód
Alternator przez pierwsze godziny użytkowania dośc mocno śmierdział, ba, nawet się z niego lekko dymiło przez pierwszą chwilę po uruchomieniu - dosuszała się widocznie farba którą był lakierowany korpus alternatora.
Na chwilę obecną wszystko jest już ok, przejechałem kilka tyś km i wszystko gra.
Kupiona używka okazała się gniotem z pęknięta obudową (mimo że dopytywałem się sprzedajacego czy nie ma przypadkiem pęknięć). Całe szczęście że sprzedający oddał kasę po wysyłce zwrotnej towaru.
Sparzywszy się na używce kupiłem z pewnego źródła altek po całkowitej regeneracji.
Samochód postawiłem do mechanika którego chciałem sprawdzić (nigdy wcześniej u niego nie byłem, a sprawiał wrażenie godnego zaufania), wymiana trwała 1,5 dnia bo ciągle nie miał czasu. Jak przyjechałem po odbiór wozu to pomagałem mu jeszcze montowac rury chłodzenia alternatora, by szybciej skończyć i zabrać wreszcie samochód
Alternator przez pierwsze godziny użytkowania dośc mocno śmierdział, ba, nawet się z niego lekko dymiło przez pierwszą chwilę po uruchomieniu - dosuszała się widocznie farba którą był lakierowany korpus alternatora.
Na chwilę obecną wszystko jest już ok, przejechałem kilka tyś km i wszystko gra.
Re: Delta II 1,6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Ot i po roku muszę odgrzać kotleta o którym pisałem
Panowie, poradźcie.
Wczoraj wszystko było ok. Dziś wsiadam rano a tu rozładowany akumulator do zera. Ładuję więc akumulator, chcę odpalić - odpala.
Ale jeszcze przed odpaleniem, na włączonej stacyjce nie świeci się kontrolka ładowania (ikonka aku). I ładowania jako takiego brak. Sprawdzałęm miernikiem i po odpaleniu jest 11,8V na akumulatorze.
Co to może być? Zwarcie? Alternator dostał zwarcia?
Panowie, poradźcie.
Wczoraj wszystko było ok. Dziś wsiadam rano a tu rozładowany akumulator do zera. Ładuję więc akumulator, chcę odpalić - odpala.
Ale jeszcze przed odpaleniem, na włączonej stacyjce nie świeci się kontrolka ładowania (ikonka aku). I ładowania jako takiego brak. Sprawdzałęm miernikiem i po odpaleniu jest 11,8V na akumulatorze.
Co to może być? Zwarcie? Alternator dostał zwarcia?
Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Na początek sprawdź żarówkę ładowania.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Kontrolka na chwilę miga (no może przez ułamek sekundy żarzy się) w momencie gdy silnik już zapala.
Także żarówka jest ok
Także żarówka jest ok
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Sprawdź kable od akumulatora do alternatora ....
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Wczoraj wyjąlem altek i dziś oddałem do weryfikacji - zobaczymy czy to on był sprawcą zamieszania.
UWAGA!!!!
Wyjęcie alternatora w Lanci Delcie 1,6 16V to BANAŁ! Zajęło mi to 30minut i to tylko dlatego że nie wiedziałem z której strony do niektórych śrub podejść.
1. Wóz stawiamy na lewarek, odłączamy aku, zdejmujemy prawe przednie koło i fragment plastikowego nadkola (3 wkręty) który osłania koła pasowe.
2. Demontujemy napinacz rolkowy (2 śruby na klucz 15)
3. Odkręcamy kable od alternatora (od góry silnika)
4. Demontujemy rury układu chłodzenia alternatora
5. Odkręcamy 2 śruby trzymające alternator - OD GÓRY silnika najlepszy dostęp
6. Wyjmujemy alternator - UWAGA u mnie wyszedł przez nadkole, w kierunku zacisku tarczy hamulcowej. Na styk i trzeba trochę nim pokręcić ale wyszedł.
I wszystko
UWAGA!!!!
Wyjęcie alternatora w Lanci Delcie 1,6 16V to BANAŁ! Zajęło mi to 30minut i to tylko dlatego że nie wiedziałem z której strony do niektórych śrub podejść.
1. Wóz stawiamy na lewarek, odłączamy aku, zdejmujemy prawe przednie koło i fragment plastikowego nadkola (3 wkręty) który osłania koła pasowe.
2. Demontujemy napinacz rolkowy (2 śruby na klucz 15)
3. Odkręcamy kable od alternatora (od góry silnika)
4. Demontujemy rury układu chłodzenia alternatora
5. Odkręcamy 2 śruby trzymające alternator - OD GÓRY silnika najlepszy dostęp
6. Wyjmujemy alternator - UWAGA u mnie wyszedł przez nadkole, w kierunku zacisku tarczy hamulcowej. Na styk i trzeba trochę nim pokręcić ale wyszedł.
I wszystko
Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Altek dostał nowy mostek prostowniczy i regulator i wszystko wróciło do normy. Czas montażu alternatora ok 25 minut.
Także polecam własnoreczne naprawy alternatora w Delcie jeśli ktoś ma choć minimalne zdolnosci manualne
Także polecam własnoreczne naprawy alternatora w Delcie jeśli ktoś ma choć minimalne zdolnosci manualne
Re: Delta II 1.6 16V - ładowanie, demontaż alternatora
Masz rurę łapiącą powietrze do chłodzenia alternatora?
Uszkodzenie tej rury w 90% przypadków objawia się przegrzaniem elektroniki mostka, lub regulatora.
Pozdrawiam.
Uszkodzenie tej rury w 90% przypadków objawia się przegrzaniem elektroniki mostka, lub regulatora.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander