Niestety - jest ..."karol1125" pisze:8V nie koniecznie musi być kolizyjny
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Heh... No to trzeba to robić z precyzją chirurga i wiedzą starego mędrca"schab" pisze:Niestety - jest ..."karol1125" pisze:8V nie koniecznie musi być kolizyjny

Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Po pierwsze WSZYSTKIE DOHC SĄ KOLIZYJNE (Fiat Lancia Alfa). A bez kólek można to zrobić przestawiając jeden z wałków (albo oba) o ząbek w prawo lub w lewo. Dla pewności należy sprawdzić na eperze czy dany silnik nie posiada kół zamiennych z tymi które chcielibyśmy zamontować bo wtedy nie ma to większego sensu. I oczywiście sprawdzamy kręcąc silnik ręcznie jeżeli jest ok próbujemy rozrusznikiem przy wykręconych świecach, a jeżeli nic nie puka próbujemy odpalić na początek tylko na jałowych bo bezwładność na wyższych obrotach może spowodowac puknięcie tłoka w zawór (często nie groźne). Jeżeli wszystko jest OK to sprawdzamy czy dało to efekt, jeżeli efekt jest odwrotny od zamierzonego zabawę zaczynamy od początku ITD. Oczywiście nie biorę żadnej odpowiedzialność za wyniki owych zabaw, wiem tylko i to sprawdziłem że w starych DOHC (FIAT LANCIA) ustawienie 2.0 jak 1.6 daje odczuwalny wzrost mocy i zmienia brzmienie silnika na bardziej rasowe, aczkolwiek nic za darmo bo kultura pracy na jałowych wymaga wielu prób i zabaw.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
kiedyś sie z tym pobawie jak skończe warsztat malować 
a odnośnie przyśpieszenia zapłonu, myśle że na gazie to by poprawiło chyba pracę silnika? a gdyby sie pobawić z przyśpieszenim zapłonu na wale korbowym? w okienku od skrzyni biegów są podane wartości 5 i 10 stopni.
na dniach będe wymieniał pasek od balansów to popróbuje z tym.

a odnośnie przyśpieszenia zapłonu, myśle że na gazie to by poprawiło chyba pracę silnika? a gdyby sie pobawić z przyśpieszenim zapłonu na wale korbowym? w okienku od skrzyni biegów są podane wartości 5 i 10 stopni.
na dniach będe wymieniał pasek od balansów to popróbuje z tym.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Heh. Jak miałem kadeta to mu przyspieszyłem zapłon, bo na benzynie i tak nie palił. I trochę był żwawszy. Był to 1,6 75KM, a na gazie to pewnie z 64Km 

Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
A najlepiej to nic nie robić tylko nabyć mocniejszą wersję pojazdu np 2.0T, albo V6 i nie bawić się z tym. Jak już kiedyś pisalem fabryki niepowinno się poprawiać.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Święte słowa!!"maciek_czer" pisze:A najlepiej to nic nie robić tylko nabyć mocniejszą wersję pojazdu np 2.0T, albo V6 i nie bawić się z tym. Jak już kiedyś pisalem fabryki niepowinno się poprawiać.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Re: Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Wrócę do tematu silnika 1.8 8V w wersjach 105 i 90 KM. Zastanawiam się, czy poza ogranicznikiem otwarcia przepustnicy nie ma innych różnić, np. nieco inny program w komputerze?
Czy ktoś może się już pochwalić, jak wygląda spalanie przed i po takiej zmianie?
Czy ktoś może się już pochwalić, jak wygląda spalanie przed i po takiej zmianie?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Tak, jak już wcześniej pisano wszystkie silniki DOHC są kolizyjne czy to włosi czy nie.
Ja mam 1,6 8v i ten faktycznie jest bezkolizyjny.
Ja mam 1,6 8v i ten faktycznie jest bezkolizyjny.
Re: Delta II 1.8 8v - jaki kąt otwarcia przepustnicy.
Ciekawą rzecz wczoraj zauważyłem. Po wypiłowaniu ogranicznika otwarcia przepustnicy w wersji 90-konnej da się oczywiście całkowicie otworzyć przepustnicę, ale tylko kręcąc bezpośrednio przepustnicą. Po wciśnięciu pedału gazu do podłogi, otwiera się "po staremu", czyli jakieś 45 stopni. Trzeba więc zmienić jakoś ustawienia linki i pedału gazu, jak to można zrobić?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD