Kappa - problem z turbiną

Awatar użytkownika
Kruszyna
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 20 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Kraków/Krynica Zdrój/Nowy Sącz

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: Kruszyna » 17 maja 2011, 20:34

tak tylko blok głowica reszta ta co była
Thema 2.0 16V Turbo 90 r. Była
Thema 2.0 i.e 16V LE 93 r. Była
Thema 2.0 i.e. 8V 89 r. Była
Kappa 2.4 JTD 98 r. Była
Kappa 2.0 16V Turbo 98 r. Była
Kappa 3.0 V6 24v 95 r. Była
Kappa 2.4 JTD 01 r. Była
Delta - Model Welly :D

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: Lukasz_TG » 18 maja 2011, 12:08

Dziwna sprawa.

Proponuje jeszcze sprawdzić luzy zaworowe. Jeszcze raz dokładnie wszystko posprawdzać, podłączyć pod komputer
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Kruszyna
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 20 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Kraków/Krynica Zdrój/Nowy Sącz

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: Kruszyna » 18 maja 2011, 21:27

luzy zaworowe ok robione zaraz po włożeniu silnika po podłączeniu pod kompa wyszły usterki Uzwojenie otwarcia silowi. bi. jalow. Przerwany Uzwojenie zamknięcia slow.bi. jalow. Przerwany Centralka popsuta Przerwany Potencjometr przepustnicy Przerwany przepływomierz Przerwany Strategia overboost Przerwany ale to były te zapamiętane a w trakcie przy odpalonym silniku nic żaden błąd nie wyskoczył stwierdzili ze prawdopodobnie komputer pokasowali te błędy myślałem ze to coś da no ale nic dalej nie czuć mocy padnięty Co wy na to sam nie wiem mam dwa ale z themy turbo komputer nie wiem czy spasi pozdrówka dzięki za pomoc
Thema 2.0 16V Turbo 90 r. Była
Thema 2.0 i.e 16V LE 93 r. Była
Thema 2.0 i.e. 8V 89 r. Była
Kappa 2.4 JTD 98 r. Była
Kappa 2.0 16V Turbo 98 r. Była
Kappa 3.0 V6 24v 95 r. Była
Kappa 2.4 JTD 01 r. Była
Delta - Model Welly :D

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: Lukasz_TG » 18 maja 2011, 21:45

Z Themy komputer nie pasuje. Już sam nie wiem, zawory overbost można jeszcze sprawdzić, przepustnice czy nie jest mechanicznie uszkodzona.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Kruszyna
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 249
Rejestracja: 20 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Kraków/Krynica Zdrój/Nowy Sącz

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: Kruszyna » 18 maja 2011, 22:05

przepustnica raczej nie ale co do tych zaworu overboost to może a co to jest wogole i gdzie a tak dzisiaj podczas jazdy gaz do spodu 160 i wyskoczył błąd połączenie elektryczne zostało rozłączone ale zwolniłem i zgasło
Thema 2.0 16V Turbo 90 r. Była
Thema 2.0 i.e 16V LE 93 r. Była
Thema 2.0 i.e. 8V 89 r. Była
Kappa 2.4 JTD 98 r. Była
Kappa 2.0 16V Turbo 98 r. Była
Kappa 3.0 V6 24v 95 r. Była
Kappa 2.4 JTD 01 r. Była
Delta - Model Welly :D

Turbinek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:03
Imię: Maciek
Lokalizacja: Krynica Zdrój/ Nowy Sącz

Kappa - problem z turbiną

Post autor: Turbinek » 23 paź 2011, 19:23

Witam wszystkich i proszę o rade ponawiam temat a mianowicie lancia kappa 2.0 16v turbo turbina działa jest zawór upustowy przy 3 tysiącach słychać tylko przy jeździe np. na autostradzie jak pedał w podłogę od gazu to auto do 190km jedzie potem się jakiś błąd [połączenie elektryczne zostało rozłączone] pokazuje spuszczam nogę z gazu i znika ale jest czuć ze jak znowu dodaje to nie ma ciągu tak jakby ja coś trzymało bylem u mechanika i sobie nie poradził z nią ja myślę ze to może komputer bo chwilowo nie było masy i jak byłem na podłączeniu to wyszło ze wszystko rozłączone nie wiem sam co to do końca jeśli macie jakieś pomysły to czekam na odp.pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, 23:39 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem tematy.
Lancia Thema 2.0 16V Turbo 90 r. Była
Lancia Thema 2.0 i.e 16V LE 93 r. Była
Lancia Thema 2.0 i.e. 8V 89 r. Była
Lancia Kappa 2.4 JTD 98 r. Jest ! :)
Lancia Kappa 2.0 16V Turbo 98 r. Jest! :)

Domy z drewna, altany ogrodowe, domki dla dzieci - 531406848

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: Ramzes_II » 23 paź 2011, 20:57

ojoj. Bez kumatego diagnosty z Examinerem naprawdę nie wiele Ci pomożemy. Potrzeba dokładne błędy z kompa.
Co z tą masą? do silnika była kiepska ? czy jak ?
Troszkę cieżko Cie rozszyfrować ze względu na brak znaków przestankowych (kropka, przecinek)
Ale jak piszę na początku - dobry elektromechanik z Examinerem. (jest do autoryzowany diagnoskop Fiat,Alfa,Lancia) Bez tego lipa - zadnym Unidiagiem, Uniscanem nie powalczysz, bo te interfejsy poza możliwością kasowania błedów nie mają pełnej diagnozy.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Turbinek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:03
Imię: Maciek
Lokalizacja: Krynica Zdrój/ Nowy Sącz

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: Turbinek » 24 paź 2011, 8:58

Masa gdzieś zginęła założyłem nowa , nie było dobrego połączenia z karoseria stwierdzone przez to jak chciałem odpalić to tak jak słaby aku. podłączenie od drugiego samochodu dalej nic wtedy zrozumiałem ze masy nie ma. A teraz własnie ten problem z mocą jeszcze tak jeden dwa to jeszcze czuć , potem to już z musu jakby jedzie , wszystko spoko tylko gdzie takiego elektromechanika znaleźć jestem z pod krynicy górskiej.
Lancia Thema 2.0 16V Turbo 90 r. Była
Lancia Thema 2.0 i.e 16V LE 93 r. Była
Lancia Thema 2.0 i.e. 8V 89 r. Była
Lancia Kappa 2.4 JTD 98 r. Jest ! :)
Lancia Kappa 2.0 16V Turbo 98 r. Jest! :)

Domy z drewna, altany ogrodowe, domki dla dzieci - 531406848

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - problem z turbiną

Post autor: topcio » 24 paź 2011, 14:26

Przyczyną takiego zachowania może być zacinający się zawór sterujący turbiną, który znajduje się przy chłodnicy wody po lewej stronie. Trzeba by sprawdzić wielkość doładowania.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
miechurski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 10 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

kappa 16v turbo problem z doładowaniem

Post autor: miechurski » 12 cze 2012, 23:13

Mam problem z doładowaniem- elektrozawór turbiny się nie załącza, zawór pierburg ok,kable ok,wymieniłem przepływkę nic,wymieniłem komputer ecu i nic. Mam zamontowany zawór ręczny,turbina dobija do ok 1,2 bara, auto ciągnie, ale widać, że ta moc jest bardzo naciągana, jest lekko zmulony. Jakie czujniki jeszcze są odpowiedzialne za załączenie elektrozaworu turbiny ?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, 23:42 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dołączyłem do istniejącego tematu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”