Fulvia - Cewka zapłonowa
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Fulvia - Cewka zapłonowa
Czym się różnią cewki zapłonowe? Od początku - potrzebuję cewkę zapłonową stosowaną również w Golfach, Betach, Alfach i stu innych samochodach, ale nie w popularnym FSO, którą kupić najłatwiej. Czy poza sposobem podłączenia cewki (sterowane stykowo) różnią się czymś ?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7323
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Fulvia - Cewka zapłonowa
Marcin, moje rozważanie będzie nieco teoretyczne. Tak - różnią się. Cewka to dwa uzwojenia /niskiego i wysokiego napięcia/, przerwy /sterowanie stykowe/ w uzwojeniu niskonapięciowym generuje impuls w "wysokim napięciu". Od takich parametrów jak: grubość drutu, ilość zwojów, średnica rdzenia cewki - będą zależały "parametry" cewki. Rozumiem, że nie mając oryginału chcesz dobrać coś bliskiego. Teoretycznie każda cewka powinna zadziałać, ale różnie z tym bywa, a na pewno nie uzyskasz optymalnych parametrów pracy silnika. Najprościej byłoby znaleźć padniętą cewkę od fulvii, albo podobną montowaną w tamtych czasach, rozebrać ją i ... może ktoś by coś takiego nawinął od nowa ?topcio1 pisze:Czy poza sposobem podłączenia cewki (sterowane stykowo) różnią się czymś ?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Fulvia - Cewka zapłonowa
Chodziło mi o raczej konkretne dane (niedostępne w katalogu) a nie teorię działania, którą przypadkowo znam. Rozbierać nie ma potrzeby, ponieważ jak napisałem jest bez większych problemów do kupienia. Tylko po co kupować skoro mam od FSO.
Dzięki za chęci.
Dzięki za chęci.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Fulvia - Cewka zapłonowa
Zasadniczo są dwa typy do zapłonu tradycyjnego na przerywaczu oraz do elektroncznego.
Obstawiam,że fulvia ma klasyczny zapłon.
pierwotne 3,07-3,33 ohma, wtórne 6750-8250ohmów czyli kupujesz cewke z df125 produkcji zelmot
Obstawiam,że fulvia ma klasyczny zapłon.
pierwotne 3,07-3,33 ohma, wtórne 6750-8250ohmów czyli kupujesz cewke z df125 produkcji zelmot
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12049
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Fulvia - Cewka zapłonowa
Dokładnie tak.Lukasz_TG pisze:Obstawiam,że fulvia ma klasyczny zapłon.
Dzięki.