Instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Witam,
dot. wyłącznie instalacji wyposażonej w parownik podgrzewany cieczą z układu chłodzenia silnika.
Czy zamontowanie takiej instalacji ma destruktywny wpływ na trwałość silnika?
Ma, a przyczyną jest niefrasobliwość wielu (niestety) zakładów montujacych instalacje LPG.
Podczas montażu instalacji następuje "wcięcie się" w układ chłodzenia, zazwyczaj w rurki podłączenia nagrzewnicy powietrza ogrzewającego kabinę.
Ulatuje wtedy sporo płynu chłodącego, co oznacza ubytek i obniżenie poziomu płynu i zapowietzrnie układu chłodzącego silnik. Po zakończeniu montażu poziom płynu zostaje (w zakładzie ) uzupełniony, a czym? - zwykłą kranówką. Dowodem na to jest pojawianie się rdzawego nalotu w zbiorniku wyrównawczym. Obecność wody w układzie chłodzenia powoduje korozję kanałow chłodzenia w bloku - osadzona rdza pogarsza warunki odprowadzanie ciepła z bloku, gdyż jest niezłym izolatorem ciepła. Rdzawy nalot osadza się na prowadznicy termostatu powodując jego zacinanie, na zaworze nagrzewnicy, na pompie wody. Skutki owocujące usterkami tych elementów, mozliwością przegrzania silnika, pojawiają się dopiero po kilkudziesieciu tysiącach kilometrów.
Czy kiedykolwiek, ktokolwiek zlecający montaż instalacji LPG, został zapytany o to, jakim płynem jest zalany układ chłodzenia lub poproszony o dostarczenie płynu na "dolewkę"?
Pozdrawiam
dot. wyłącznie instalacji wyposażonej w parownik podgrzewany cieczą z układu chłodzenia silnika.
Czy zamontowanie takiej instalacji ma destruktywny wpływ na trwałość silnika?
Ma, a przyczyną jest niefrasobliwość wielu (niestety) zakładów montujacych instalacje LPG.
Podczas montażu instalacji następuje "wcięcie się" w układ chłodzenia, zazwyczaj w rurki podłączenia nagrzewnicy powietrza ogrzewającego kabinę.
Ulatuje wtedy sporo płynu chłodącego, co oznacza ubytek i obniżenie poziomu płynu i zapowietzrnie układu chłodzącego silnik. Po zakończeniu montażu poziom płynu zostaje (w zakładzie ) uzupełniony, a czym? - zwykłą kranówką. Dowodem na to jest pojawianie się rdzawego nalotu w zbiorniku wyrównawczym. Obecność wody w układzie chłodzenia powoduje korozję kanałow chłodzenia w bloku - osadzona rdza pogarsza warunki odprowadzanie ciepła z bloku, gdyż jest niezłym izolatorem ciepła. Rdzawy nalot osadza się na prowadznicy termostatu powodując jego zacinanie, na zaworze nagrzewnicy, na pompie wody. Skutki owocujące usterkami tych elementów, mozliwością przegrzania silnika, pojawiają się dopiero po kilkudziesieciu tysiącach kilometrów.
Czy kiedykolwiek, ktokolwiek zlecający montaż instalacji LPG, został zapytany o to, jakim płynem jest zalany układ chłodzenia lub poproszony o dostarczenie płynu na "dolewkę"?
Pozdrawiam
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Pozwoliłem temat sobie przykleić, dlaczego, bo fajny i mądry jak zawsze pisany przez Wujka post
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Szczera prawda. Nie spotkalem jak do tej pory nikogo (z instalatorow), ktory bylby tym (plynem) zainteresowany.
Nieszczelnosc "trojnikow" to sytuacja nagminna, weze gumowe sa slabej jakosci, twardnieja i zaczynaja przeduszczac plyn. Plyn jest rzadszy od wody i wydostaje sie nawet mikroskopijnymi dziurkami (woda w tych miejscach moze nie uciekac).
Nieszczelnosc "trojnikow" to sytuacja nagminna, weze gumowe sa slabej jakosci, twardnieja i zaczynaja przeduszczac plyn. Plyn jest rzadszy od wody i wydostaje sie nawet mikroskopijnymi dziurkami (woda w tych miejscach moze nie uciekac).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
no i wujek pomylka moj mechanik mnie pytal ale to prawda ze tak jest wystarczy sie popytac ile osob w krotkim czasie po zalozeniu gazu wymianiali uszczelke pod glowica a cala przyczyna to zapowietrzenie
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Witam.
Kiedy byłem u gazowników z usterkami, zaraz po montażu, przekładali mi parownik, sporo płynu uciekło (nie pytali czym zalany), a muszę napisać, że uzupełnili cieczą o podobnym kolorze, może to kranówka + sok z kiwi,
Kiedy byłem u gazowników z usterkami, zaraz po montażu, przekładali mi parownik, sporo płynu uciekło (nie pytali czym zalany), a muszę napisać, że uzupełnili cieczą o podobnym kolorze, może to kranówka + sok z kiwi,
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Jedno to wina fachowców a drugie to co oni dostają jako instrukcje montażu instalacji poza tym większość z nich nie zna się na tym co robi. Notoryczne wcinanie się w kabel zasilający zapłon tuż przy cewce albo module co powoduje spadki napięcia mylne dla komputera. Podłączają dolot gazu robią dziury i trzeba im przypominać aby je pozaklejali bo im nie przeszkadza wpadające z boku powietrze. Gazowy BBBEEE?.
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Moi gaziarze zrobili lepszy motyw..... nic nie uzupełnili i na następny dzień prawie przegotowałem autko
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Obawa przed montażem (niefachowym) instalacji jest jednym z powodów dla których moje Lancie są bez LPG.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
po swoich doświadczeniach z pseudo fachowcami
najlepiej założył bym sam a u nich warto by było tylko podbić papier
najlepiej założył bym sam a u nich warto by było tylko podbić papier
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
MOgę się na ten temat wypowiedzieć, bo nagminnie naprawiam to co "gazowi partacze" skopali. Od niszczenia wiązek, łapania wszystkiego na "pająki", robienia zwarć, rozszczelniania chłodzenia, po spartoloną regulację LPG i nie podłączanie tego co powinno być podłączone. Moim zdaniem w Częstochowie i okolicach nie ma takiego zakładu LPG, który założył by instalację i nie skopał czegoś, ( że nie wspomnę o rdzewiejących podłogach w miejscach wiercenia dwudziestu otworów z których wykorzystane są dwa lub trzy). A najcześciej jest tak że auto przed montażem chodzi bez zarzutu, a po montażu ani na LPG ani na benzynie nie chodzi. Dlatego jedno mnie tylko cieszy mam co robić, a reszta mnie przeraża!
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
- misiu
- Forumowicz/ka
- Posty: 110
- Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
- Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
- Kontakt:
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
u mnie po jakichs 2 latach od załozenia gazu stszelila glowica wymiana ( zakup+montaz uzywanej) okolo 1000 zl. Silnik zrobili mi goscie spod kielc. Teraz zastanawiam sie czy gazu wogóle nie wyrzucic
Młoda, 90-letnia staruszka, stojąc usiadła na drewniany kamień i nic nie mówiąc powiedziała:"Jaki upalny mróz!"
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
A jaką masz pewność, że awaria głowicy ma związek z jeżdżedniem na gazie ?"misiu" pisze:u mnie po jakichs 2 latach od załozenia gazu stszelila glowica wymiana ( zakup+montaz uzywanej) okolo 1000 zl. Silnik zrobili mi goscie spod kielc. Teraz zastanawiam sie czy gazu wogóle nie wyrzucic
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie )
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Niee, jestem przekonany,ze to nie od gazu."misiu" pisze:u mnie po jakichs 2 latach od załozenia gazu stszelila glowica wymiana ( zakup+montaz uzywanej) okolo 1000 zl. Silnik zrobili mi goscie spod kielc. Teraz zastanawiam sie czy gazu wogóle nie wyrzucic
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Głowica nie bardzo ale zawory i ich gniazda to norma po dużym przebiegu na LPG , że są wyjechane. We włoskich autach i tak jest nieźle, ale francuzy i niemce nie bardzo znoszą duże przebiegi na LPG. (zwłaszcza zawory i gniazda)
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Re: instalacja LPG - nieco zgryźliwie
Dlatego, zaraz po założeniu instalacji wymieniłem płyn na nowy"wujek" pisze:Czy kiedykolwiek, ktokolwiek zlecający montaż instalacji LPG, został zapytany o to, jakim płynem jest zalany układ chłodzenia lub poproszony o dostarczenie płynu na "dolewkę"?
Pozdrawiam
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie