Nuova Delta - temperatura silnika

Awatar użytkownika
Bartexxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 06 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Cieszyn

Nuova Delta - temperatura silnika

Post autor: Bartexxx » 13 maja 2006, 15:23

Czy to noramle, że podczas jazdy po mieście silnik w Delcie Nuowa 94' 1.8 8v z gazem nagrzewa się do temperatury 100 stopni, jednak nigdy powyżej??? Na trasie nie przekracza 90 stopni.....

Jaka jest górna granica temperatury silnika, kiedy należy wyłączyć silnik-czy tylko wtedy gdy wejdzie na czerwone pole 130 stopni??
Lancia Kappa 2.4 jtd
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v

Awatar użytkownika
chris
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz (kujawsko - pomorskie)

Nuova Delta - temperatura silnika

Post autor: chris » 13 maja 2006, 15:31

u mnie sie nagrzewa tez ok 100 stopni mam jakis czujnik temp. od Alfy Romeo jak miałem orginalny to do ok 90 - 94 kupiłem czujnik za 70 zł i bede wymieniać
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Tel. 669 181 298 Krzysztof
>http://www.falbydgoszcz.fora.pl

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - temperatura silnika

Post autor: wujek » 14 maja 2006, 0:36

Witam,
Skalibruj wskaźnik na tablicy - zmierz temperaturę silnika niezależnym termometrem i porównaj wskazania.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bartexxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 06 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Cieszyn

Nuova Delta - temperatura silnika

Post autor: Bartexxx » 14 maja 2006, 10:40

"wujek" pisze:Witam,
Skalibruj wskaźnik na tablicy - zmierz temperaturę silnika niezależnym termometrem i porównaj wskazania.
Pozdrawiam
Jak się kalibruje wskaźnik....??? (sorry, poprostu się nieznam ;];];;])
Lancia Kappa 2.4 jtd
Lancia Delta 1.8 8v
Honda Prelude 2.0 12v
Daewoo Tico 0.8 6v

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta - temperatura silnika

Post autor: wujek » 14 maja 2006, 13:23

Witam,
Potraktuj dodatkowy termometr jako wzorcowy - zrób kilka pomiarów w miarę nagrzewania się silnika i porównaj, jakie wskazania wtedy uzyskujesz na wskaźniku temperatury zabudowanym w tablicy. Po co to potrzebne?
Zegar w tablicy jest wskaźnikiem - po kilku latach pracy jego wskazania mogą byc niedokładne. Sygnał pobiera z czujnika w głowicy/termostacie - też mogą być przekłamania. Na to wszystko ma jeszcze wpływ skuteczność mas i zasilania tablicy. Gdy porównasz wskazania temperatury z termometrem dodatkowym to będzie wiadomo, czy odczyt z tablicy "mówi prawdę" i silnik pracuje w poprawnym lub niewłaściwym zakresie temperatur.
Jako termometru można użyć np. miernika cyfrowego (wolty/ampery/ohmy) wyposażonego w sondę do pomiaru temperatury.
Pozdrawiam
PS
A skalibrowanie (oczywiście nie superdokładne, ale wystarczy) - można oznaczyć na zegarze temperatury (te właściwe tzn. jeżeli termometr wskazuje 100stC, a wskazówka zegara wskazuje np. 80 stC to napisać na zegarze, że nie 80 lecz 100, albo tak, jak na prędkościomierzach km/mile) lub przestawić wskazówkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”