Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Nareszcie udało mi sie znaleźć działającą wersje 2,5 i podłączyc sie do swojej kappy 2,4b
moje pierwsze spostrzeżenia to takie, że wskaźnik temp. na wskanikach chyba oszukuje, 90C to wg komputera jest jak na wskazniku pokazuje okolo 75, (zaraz za pierwszą kreską) a wentylator włącza sie przy 105c jak na wskaxniku jest ponad 90C to teraz wiem, ze termostat mam raczej sprawny.
duga sprawa to przepływomierz. Albo w programie jest błąd, albo mój silnik ssie więcej powietrza niz powinien, co jest raczej nie bardzo możliweoto przykład
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 37,1 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,31 V
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 36,7 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,37 V
ale po voltażu można stwierdzic ze silnik ma za dużo powietrza, i teraz dlaczego
sonda lambda ma prawidłowe parametry tzn 0d 0,2 do 0,8v ale wykres rysuje sie dosyc ospale i nie amm pewnosci czy działa prawidłowo.
Jeszcze jest jedna kwestia:
niewiem czy niema tego w programie czy poprostu komputer tym nie steruje, ale nic sie nie dzieje jak odłącze wtyczke od sterowania fazami rozrządu i do końca niewiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi fazami, bo wariator to typowo mechaniczne urzadzenie(czytałem, że ciśnieniem oleju, ale niewiem jak?)
jeszcze szkoda, że niema ciśnienia oleju wśród parametrów programu.
zauwazyłem jeszcze, że podczas podłączenia świeci się kontrolka od immo.
moje pierwsze spostrzeżenia to takie, że wskaźnik temp. na wskanikach chyba oszukuje, 90C to wg komputera jest jak na wskazniku pokazuje okolo 75, (zaraz za pierwszą kreską) a wentylator włącza sie przy 105c jak na wskaxniku jest ponad 90C to teraz wiem, ze termostat mam raczej sprawny.
duga sprawa to przepływomierz. Albo w programie jest błąd, albo mój silnik ssie więcej powietrza niz powinien, co jest raczej nie bardzo możliweoto przykład
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 37,1 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,31 V
READ PARAMETERS:
Air Quantity: 36,7 kg/h
Desired Air Quantity: 20,9 kg/h
Air Quantity Signal: 1,37 V
ale po voltażu można stwierdzic ze silnik ma za dużo powietrza, i teraz dlaczego
sonda lambda ma prawidłowe parametry tzn 0d 0,2 do 0,8v ale wykres rysuje sie dosyc ospale i nie amm pewnosci czy działa prawidłowo.
Jeszcze jest jedna kwestia:
niewiem czy niema tego w programie czy poprostu komputer tym nie steruje, ale nic sie nie dzieje jak odłącze wtyczke od sterowania fazami rozrządu i do końca niewiem jak jest rozwiązane sterowanie tymi fazami, bo wariator to typowo mechaniczne urzadzenie(czytałem, że ciśnieniem oleju, ale niewiem jak?)
jeszcze szkoda, że niema ciśnienia oleju wśród parametrów programu.
zauwazyłem jeszcze, że podczas podłączenia świeci się kontrolka od immo.
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
wreszcie jakies konkrety - juz zrezygnowalem z robienia kabla polaczeniowego,
mozesz wrzucic ten program na jakis serwer albo przeslac mi na skrzynke : doktorhi3@interia.pl ?
co do odczytow przeplywomierza to pewnie jakis blad ,albo uszkodzony przeplywomierz ,bo nie moze zassac dwa razy wiecej powietrza ,
chyba ze obroty miales podwyzszone ,a nie 650rpm na jalowym,
a co do zaworu o faz rozrzadu to wyglada na dwupozycyjna prace - chociaz i ta powinna byc sygnalizowana w programie ,chyba ze ECU nia nie steruje
mozesz wrzucic ten program na jakis serwer albo przeslac mi na skrzynke : doktorhi3@interia.pl ?
co do odczytow przeplywomierza to pewnie jakis blad ,albo uszkodzony przeplywomierz ,bo nie moze zassac dwa razy wiecej powietrza ,
chyba ze obroty miales podwyzszone ,a nie 650rpm na jalowym,
a co do zaworu o faz rozrzadu to wyglada na dwupozycyjna prace - chociaz i ta powinna byc sygnalizowana w programie ,chyba ze ECU nia nie steruje
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Robert a możesz powiedzieć czy kabelek kupowałeś gotowy czy go robiłeś.
I miałby prośbę o przesłanie tego FES na maila - bo ja też jakieś same powalone wersje ściągałem.
oxo małpa onet.eu - piszę tak bo zaraz jakiś spamowysyłasz adres wyłapie i mnie szlag trafi od ilości mail'ingu.
I miałby prośbę o przesłanie tego FES na maila - bo ja też jakieś same powalone wersje ściągałem.
oxo małpa onet.eu - piszę tak bo zaraz jakiś spamowysyłasz adres wyłapie i mnie szlag trafi od ilości mail'ingu.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Znalazłem na chomiku
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 17:50 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
to ja również;)
magalej@wp.pl
magalej@wp.pl
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Dajcie se na luz, program w sieci już od dawna w wersji demo za darmo i ogólnie dostępny.
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
po co mamy szukac programu ,ktory jest lub go nie ma ,dziala lub nie dziala ,skoro kolega sprawdzil i ma taki ktory dziala ,
jak ostatnio szukalem po sieci to byl w wersji 1.6 ,tego Boscha wogole nie obslugiwal ,chyba ze za doplata do jakiejs wersji pro czy innego goowna ,
a tym co byl to mozna bylo poduchy sobie sprawdzac ,a to akurat mam mowiac delikatnie ... ,
jakby kolega byl tak mily i program podrzucil to by zle nie bylo
jak ostatnio szukalem po sieci to byl w wersji 1.6 ,tego Boscha wogole nie obslugiwal ,chyba ze za doplata do jakiejs wersji pro czy innego goowna ,
a tym co byl to mozna bylo poduchy sobie sprawdzac ,a to akurat mam mowiac delikatnie ... ,
jakby kolega byl tak mily i program podrzucil to by zle nie bylo
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
zaczne od tego ze straszne rwie mi internet i ciezko mi odpisac. nie moge teraz wrzucic swojej dzialajacej wersji nigdzie przez tego neta, ale widze ze ta z CHomika powinna byc ok.
co do kabla to jest to jak najbardziej zwykly kabel vag kkl czyli najtańszy na allegro. w moim przypadku z dołożona przelotką na kable którą sobie sam zrobiłem z jakiegoś gniazda OBD znalezionego na szrocie.
może pozniej uda mi sie dosłać zdjecie
co do kabla to jest to jak najbardziej zwykly kabel vag kkl czyli najtańszy na allegro. w moim przypadku z dołożona przelotką na kable którą sobie sam zrobiłem z jakiegoś gniazda OBD znalezionego na szrocie.
może pozniej uda mi sie dosłać zdjecie
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Nie rozumiem tych poszukiwań rzeczy dostępnych, jest wersja 2.6.1 i obsługuje już bardzo dużo funkcji.
- kapral
- Forumowicz/ka
- Posty: 56
- Rejestracja: 29 sty 2008, 0:00
- Skype: tomek_kapral
- Lokalizacja: Miechów
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
dokładnie w dziale download w czerwcu zamieściłem link do stronki fiatecuscan gdzie można go pobrać, a po zainstalowaniu program sam cie powiadomi o nowszej wersji ,że jest dostępna. Stronka jest po angielsku, ale ściągasz program a w nim zmieniasz język na pl. I tak jak pisze argenta darmowa wersja już dużo potrafi a licencja to 200plnargenta67 pisze:Nie rozumiem tych poszukiwań rzeczy dostępnych, jest wersja 2.6.1 i obsługuje już bardzo dużo funkcji.
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Jak najbardziej macie racje. FiatEcuScan jest dostepny na stronie producenta za darmo, ale z pewnymi ograniczeniami między innymi z takim ograniczeniem, ze do sterownika ecu 2,0 i 2,4 niema dostepu, ale oczywiscie w necie można znalezc takie wersje które tych ograniczeń nie mają
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
To nie rozumiem, po jaką ch..rę wypuszczać taką wersję"demo" jak nie obsługuje podstawowych silników????
To co mam se nim zbadać???Trabanta??
To co mam se nim zbadać???Trabanta??
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Podstawowe to sa teraz JTD.marceli pisze:To nie rozumiem, po jaką ch..rę wypuszczać taką wersję"demo" jak nie obsługuje podstawowych silników????
To co mam se nim zbadać???Trabanta??
Kappa 2,0 i 2,4 z przed minimum 10-u lat to właśnie taki trabant...
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Tak wygląda kabelek do Kappy mojego wykonania do złącza 3pinowego, jak już wcześniej pisałem jest to wycięte gniazdo z jakiegoś szrota.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 19:17 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wrzuciłem fotkę na nasz serwer ;) Pisownia.
Powód: Wrzuciłem fotkę na nasz serwer ;) Pisownia.
Re: Kappa 2,4 20v i FiatEcuScan 2,5
Takim połączeniem nie obsługujesz air-bag, kontrolka immo się świeci bo jeden pin z tych trzech łączy się z immo.robert199 pisze:
Uploaded with ImageShack.us
tak wygląda kabelek do kappy mojego wykonania do złącza 3pinowego jak juz wczesniej pisalem jest to wyciete gniazdo z jakiegoś szrota