Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

nigga11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 04 gru 2010, 0:39
Lokalizacja: Zgierz

Re: Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

Post autor: nigga11 » 05 gru 2010, 23:10

właśnie czytałem o spalaniu i tak jak mówisz w 15 powinna się mieścić więc czas odwiedzić gazownika (140km na butli 30 to chyba lekka przesada)

Stojąc przed otwartą maską po prawej stronie u góry są dwie wtyczki o ile dobrze rozumuje to tam muszę szukać przyczyny?

Boorek

Re: Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

Post autor: Boorek » 05 gru 2010, 23:32

tam są wtyczki od czujników temperatury, jeden jest niebieski drugi nie pamiętam- jak poszukasz na forum to znajdziesz od czego jest który (powiedział bym, ale również nie pamiętam-może ktoś Ci napisze) wtyczki są wpięte w termostat. Natomiast opornik wentylatora znajduje się na przewodach od wentylatora czarny podłużny- napewno go znajdziesz, przekaźniki od niego znajdują się pod maską na nadkolu. Na forum był również opis jak go sprawdzić- wiem że na włączonym zapłonie trzeba odpiąć jedną z wtyczek o których piszę wyżej i wentylator powinien się załączyć, ewentualnie odpal auto i patrz czy w okolicach 90 stopni odpala się pierwsza prędkość wentylatora, a później druga. Pozdrawiam

madolat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 505
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:28
Imię: Maciej
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Re: Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

Post autor: madolat » 06 gru 2010, 7:33

właśnie czytałem o spalaniu i tak jak mówisz w 15 powinna się mieścić więc czas odwiedzić gazownika (140km na butli 30 to chyba lekka przesada)


Moja pali od 13 do 15litrów gazu po mieście. A tak wysokie spalanie jak u Ciebie, niekoniecznie musi oznaczac wizytę u gazownika. Uporaj się najpierw z problemem temp. silnika.
Lancia Kappa 3.0 V6 1998r.
Lancia ypsilon 1.4 12V 1996r.

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

Post autor: Praptax » 07 gru 2010, 18:58

Czy pokazał ci się check ?.Ja mam uszkodzony czujnik temperatury i komputer zapalał mi check i załanczałł wentylator na zimnym silniku.U mnie jest tylko jeden czujnik.Koszt 50 zł , także nie ma tragedii :)
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

Post autor: samuel » 07 gru 2010, 23:22

Ja też miałem uszkodzony czujnik temp i komp wywalał błąd. Spalanie miałem duże. Za 100 zł robiłem około 80 km
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

nigga11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 04 gru 2010, 0:39
Lokalizacja: Zgierz

Re: Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

Post autor: nigga11 » 09 gru 2010, 23:47

nie wyskakuje żaden komunikat i check też się nie zapala... Miałem problem żeby znaleźć elektryka który by chciał tam zajżeć bo w mojej małej mieścinie boją się tego jak ognia 8-O jutro mam dzwonić do niego więc może w niedalekiej przeszłości przyjdzie rozwiązanie.

nigga11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 04 gru 2010, 0:39
Lokalizacja: Zgierz

Re: Kappa - zimna chłodnica gorący silnik

Post autor: nigga11 » 14 gru 2010, 20:49

Pan elektryk zrobił autko i z wentylatorkiem wszystko w porządku. Okazało się że potopione były jakieś kostki i walnięty rezystor cała przyjemność kosztowała mnie 150zł więc chyba nie tak drogo. Dzięki wszystkim za pomoc. Pewnie jeszcze nie raz będę marudził wam na forum o innych dolegliwościach mojej Kappy ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”