Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Greegoory
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 10 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: Greegoory » 19 kwie 2006, 16:38

Witam Wszystkich
Jak zapewne część z Was zauważyła jestem na etapie szukania silnika do mojej biednej Kappy. Obdzwoniłem wszystkie dostępne mi miejsca, przekopałem internet ale silnika nie znalazlem na razie. W rozmowie z jednym z właścicieli komisów, który notabene jeździ kappą okazało się, że mial w swojej dokładnie to samo. Twierdzi, że jedynym powodem jest zastosowanie innego oleju niż przewidział producent czyli SELENII K-20.
Ponieważ niedługo będę "zalewał" nowy silnik (mam nadzieje, że w koncu dostane) mam pytanie czy rzeczywiście może tak być jak twierdzi ten użytkownik?
Pozdrawiam
Grzegorz

p.s. wszyscy wiedzą że przekręcające się panewki to chyba jakaś plaga, która masakruje kieszeń przeciętnego uzytkownika.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2006, 14:49 przez Greegoory, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Grzegorz
---------------------------
Kappa zagazowana sekwencyjnie, z nowym silnikiem....
CB UNIDEN PRO 520 XL , SIRIO Titanium 1400 black

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: mario09 » 19 kwie 2006, 16:42

Porozmawiaj z Wujkiem. Ostatnio debatowalismy na temat oleju. Ciekawe rzeczy mi pisal.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: Anonymous » 19 kwie 2006, 17:03

Według mnie inny olej nie spowoduje przekręcenia panewki(chyba, że na zimno zakrzepnie np. w -40, -60oC). Jeżeli chcecie sprawdzić jakość oleju, a nie jego parametry(np 15W40), to odsyłam do norm amerykańskich. Jeżeli 2 oleje będą spełniać te same kryteria norm amerykańskich, to nie ma możliwości, żeby na jednym panewka się obróciła, a na drugim nie. Ale faktycznie, jeżeli rozmawiamy o olejach, to mogą być różnice (szczególnie przy tych tańszych i oznaczeniach typu 15W40). Wydaje mi się, że panewki to wynik błędu producenta(albo za małe ciśnienie nominalne pompy oleju, albo źle poprowadzone kanały), bo Kappy z zarżniętym silnikiem można zobaczyć w każdym kraju.

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: grzole » 19 kwie 2006, 19:15

Selenia 20K jest fabrycznie zalewana do Maserati i Ferrari ( a nie jakaś Muszelka vez Shell). Od nowości zalewany jest do Punta jakim przybyłem już raz na spot warszawskiej grupy LKP. Co do jakości i ceny powiem szczerze droższy jest od konkurencji ale mam jakieś wrażenie, że i lepszy... Jego odporność na ekstremalne temperatury, trwałość (czas eksploatacji i możliwy do pokonania przebieg) są zaskakujące na tle innych olejów.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Greegoory
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 10 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: Greegoory » 19 kwie 2006, 20:02

"grzole" pisze:Selenia 20K jest fabrycznie zalewana do Maserati i Ferrari ( a nie jakaś Muszelka vez Shell). Od nowości zalewany jest do Punta jakim przybyłem już raz na spot warszawskiej grupy LKP. Co do jakości i ceny powiem szczerze droższy jest od konkurencji ale mam jakieś wrażenie, że i lepszy... Jego odporność na ekstremalne temperatury, trwałość (czas eksploatacji i możliwy do pokonania przebieg) są zaskakujące na tle innych olejów.
I ja chyba zaleje tez tym olejem silnik po remoncie, ktory wkrotce nastapi - nie chce juz eksperymentowac dluzej - kappa to rewelacyjny samochod i zasluguje od uzytkownika na to co najlepsze - jak zrobie remont silnika to mam z banki "przekrecone panewki" na ladnych pare kilometrow. Poki co musze uzbroic sie w cierpliwosc i odlozyc 5 tysiakow na bok :cry:
Pozdrawiam Grzegorz
---------------------------
Kappa zagazowana sekwencyjnie, z nowym silnikiem....
CB UNIDEN PRO 520 XL , SIRIO Titanium 1400 black

Anonymous

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: Anonymous » 19 kwie 2006, 20:03

Alfa i maserati zalewają selenię Racing(pewnie dlatego, że Fiat robi i olej i auta, a nie dlatego, że olej jest super). Nie przekonacie mnie, że 20k to jakiś wypas.
Dla porównania wybrałem olej polskiej produkcji Platinum Semisynthetic SL/CF 10W/40 (żeby nie było, że nie jestem patriotą :lol: )
Selenia 20k|Platinum
SAE 10W-40|SAE 10W-40
API SL/CF|API : SL/CF
VW 500.00 - 505.00|Volkswagen 505.00
Najważniejsze - klasyfikacja jakościowa wg norm europejskich:
ACEA A3/96|A3-02
cena 1 litra: 27PLN|20PLN
Identyczne, różnica jest tylko w cenie.

Teraz nie produkuje się złych olejów silnikowych, chociaż do nowszych aut rzeczywiście lepiej zalać 10W40 niż 15W40.
Jeżeli tak bardzo zależy wam na panewkach w autach, to na Politechnice Wrocławskiej wymyślili zmodyfikowaną pompę oleju(chodzi o modyfikację zębów - 30% wydajniejsza), wprowadzają to do produkcji. Zgłoście się w kilkanaście osób do nich i zamówcie pompy, a z panewkami już problemów nie będzie. :)

Mimo wszystko polecam dobre oleje silnikowe(do Kappy na pewno nie 15W40). Dla chętnych mogę wysłać skany materiałów o olejach(nie jakieś autoświaty, ale publikacje osób, które w tym siedzą).

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 19 kwie 2006, 20:05

przepis na penewkę

to palowanie silnika jak jest zimny

zawsze po odpaleniu silnika czekam 30 - 50 sek zanim pojade, musi sie nasmarować :)

to jest przepis na dlugowiecznośc tego motoru i juz.

przez 4 - 5 km nigdy !!!! nie przekraczem 2500 obrotów :) i to jest to co lancia lubi najbardziej.

Anonymous

Odp: ...

Post autor: Anonymous » 19 kwie 2006, 20:07

"larry123" pisze:przepis na penewkę

to palowanie silnika jak jest zimny

zawsze po odpaleniu silnika czekam 30 - 50 sek zanim pojade, musi sie nasmarować :)

to jest przepis na dlugowiecznośc tego motoru i juz.

przez 4 - 5 km nigdy !!!! nie przekraczem 2500 obrotów :) i to jest to co lancia lubi najbardziej.
Z tym się zgodzę - to grzanie silnika przepis kierowców PKS :lol: bardzo skuteczny. Dlatego w osobowych powinni monotwać hamulce pneumatyczne, to by każdy rozgrzewał silnik :lol:

Greegoory
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 10 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Odp: ...

Post autor: Greegoory » 19 kwie 2006, 20:08

"larry123" pisze:przepis na penewkę

to palowanie silnika jak jest zimny

zawsze po odpaleniu silnika czekam 30 - 50 sek zanim pojade, musi sie nasmarować :)

to jest przepis na dlugowiecznośc tego motoru i juz.

przez 4 - 5 km nigdy !!!! nie przekraczem 2500 obrotów :) i to jest to co lancia lubi najbardziej.
Ja tak jeżdze delikatnie , nigdy nie zyluje silnika, rano na zimnym nigdy nie ruszam od razu (czekam chwile ) i szlak trafil motor - moze to wina poprzednich uzytkownikow ale czy nie wydaje sie byc dziwnym ze jakos w kappach jest to problem nie pojedynczych sztuk ??!!
Pozdrawiam Grzegorz
---------------------------
Kappa zagazowana sekwencyjnie, z nowym silnikiem....
CB UNIDEN PRO 520 XL , SIRIO Titanium 1400 black

Anonymous

Odp: ...

Post autor: Anonymous » 19 kwie 2006, 20:13

Jedynym rozwiązaniem jest na wszelki wypadek przy zakupie profilaktyczna wymiana panewek.

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 19 kwie 2006, 20:26

wymieniam olej na Valvoline Racing 10w60 co 9000 tys km. :)

co do przekrecenia panewki torell007 zawsze mi kazal grzac auto przynajmniej 30 sek.

zawsze spokojnie zapale
rozloze lusterka
wlacze radio
swiatla i mykam :)

w zime grzeje kappa okolo dwóch minut.


zawsze zapalam na benzynie
:)

może jeszcze moja panewa jest ok poniewaz za namową mechanika, który stwierdził ze mam jeszcze młody silnik zalałem takim specyfikiem

xeramic


http://www.xeramic.com/

wyczytałem na grupie motocyklowej że stosują to serwisy motocyklowe w scigaczach :), nikt raczej nie narzeka na xeramic ze popsuł mu silnik.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2006, 20:32 przez larry123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: Torell007 » 19 kwie 2006, 20:31

Witam,
generalnie znakomita wiekszosc silnikow w Kappie w ktorych przekrecily sie panewki to motory 2.4. Z informacji ktore uzyskalem od wlascicieli tych pojazdow (czesc byla sprzedawana poprzez allegro, auto gielde samochodowa,gratke itp ) silniki te byly zalewane olejami Castrol. To co napisal Larry123 to prawda, silnik ma 5 garow male kanaliki olejowe i zanim olej dostanie sie do ostatniego gara to troche czasu minie. To sa silniki ktorym nie mozna na dzien dobry "wstawiac" ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek


Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: sloneczna » 19 kwie 2006, 20:45

Ja leje tylko SELENA tak jak na ifo center .
Rozmawiałem z gościem od Kappy 2,4 i przekręcił panewkę na mobil 1 .
Radził selene i tak zostało .
Tak apropo skuter syna też śmiga na selenie (jeden z lepszych).
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Savi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 07 gru 2005, 0:00
Imię: Sławek
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Kappa - olej a panewki oraz ciut o gumowych wężach

Post autor: Savi » 19 kwie 2006, 20:46

Ja ze swojego doswiadczenia chcę powiedzieć tylko tyle,że należy stosować wszystkie materiały eksploatacyjne jakie przewidziano w instrukcji obsługi danego samochodu.Moja Lancia którą sprowadziłem była zalana olejem Selenia 20K.Wymiana co 20000km.Do tej pory nie mam problemu z silnikiem itp.Do następnej wymiany jeszcze trochę czasu ale już się zaopatrzyłem w tejże olej na następną wymianę.Olej osiągalny za około 54zł za dwa litry jest przystępną ceną.Także jego własciwości i jakość jest najwyższa jaka może być sugerowana przez producenta.Ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego oleju.Dlaczego stosować te produkty jakie producent zaleca?Dlatego że mamy pewność że będzie wszystko grało w naszym samochodzie a silnik nie zrobi nam żadnych niespodzianek.
Podam przykład jaki miałem w mojej Temprze.Wymieniłem płyn w chłodnicy o nazwie petrygo lub borygo.w zasadzie nie ma różnicy jedno i drugie szajs a producent zaleca lać preparat Paraflu 1:1 z wodą destylowaną.I co się stało?Silnik się przegrzewał a nawet z chłodnicy wydobywał się ten płyn.Z początku myślałem że chłodnica poszła ale po wszystkich przemyśleniach i poradzie kolegów mechaniorów wymieniłem na Paraflu 1:1 z wodą.Po tej interwencji wszystkie usterki zostały zlikwidowane.Silnik zaczął mieć własciwą temperaturę a chłodnica była sucha.Miałem również problem z doborem swiec ale to już inna historia.Jaki z tego morał lać i stosować wszystko co producent zaleca w książce serwisowej.
-----------Savi---------------
Lancia Kappa SW LE 2.0 20V VIS 155KM 97r + LPG Prins VSI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”