LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Heathen » 22 wrz 2010, 11:34

Nie nie, ja do diesla nic nie mam, sam takowego kupie jesli moj przebieg roczny przekroczy 25 tys km (narazie jest 12tys i stac mnie na PB ), ale raczej bede to traktowal jako zlo konieczne nie jako "sposób na udany duet":) bo moje aktualne doswiadczenia z dieslem zbyt dobre nie sa...:)
A artykuł to mi zwisa nacią od kalafiora...słuch mam dość dobry i to wystarczy;)
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2010, 11:42 przez Heathen, łącznie zmieniany 1 raz.
QV...soon:)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Nat » 22 wrz 2010, 11:42

Mi to też zwisa, choć nie ulega wątpliwości, że moja akurat benzyna jest głośniejsza od wielu diesli ;)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Heathen » 22 wrz 2010, 11:53

Oj, w mojej jak mialem wariator padniety to zagłuszałem nie jedna SCANIE :D
QV...soon:)

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3249
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Marcin_D » 22 wrz 2010, 13:09

No nie wiem, ja mam słuch wyczulony dosyć mocno i dla mnie diesel pracuje głośniej od benzyny - zresztą wystarczy popatrzeć w tabelki z danymi -

no moja benzyna zagłusza dużo samochodów, ale to wynik braku czasu podjechania do tłumikarza - zrobiła się szczelina na łaczeniu rury wydechu z tym łacznikiem elastycznym i zaczyna chodzić jak rajdówka (moja żona stwierdziła, że wstyd jeździć).

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: lancia1969 » 22 wrz 2010, 15:22

Wszystko z tymi dieslami ok - rozwój , sprawność, moment , spalania inne cuda na kiju tylko jedna rzecz która mnie odrzuca a w zasadzie dwie adin: smród ropy z tłustymi łapami po tankowaniu , wtaroj: rzecz to francowate drgania - nie słyszalne tylko odczuwalne i to nie zależy od samochodu wyciszenia ułożenia - w ciężarówkach tego nie ma bo jak na prawdziwego diesla przystało są tam silniki wolnoobrotowe .
Dlatego staram się kupować benzinkę i od razu fosgenik (po cholere przepłacać) , a co do szkodliwości gazu tfu tfu moje E240 ma już 250 tyś na gazie i jedyną rzeczą jaka zauważyłem to wydłużenie wymiany oleju, wymieniam średnio co 50 tyś km a na benzynie darł się po 35 -40tys ;)

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Art92 » 22 wrz 2010, 16:32

Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: wujekp » 22 wrz 2010, 17:10

Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
Ostanio jak mi się Kappa zbiesiła i postanowiła na weekend zamieszkać w warsztacie to śmigałem Volvo V70, które jest świetnie wyciszone. Oczywiście było z klekotem na pokładzie, i mimo tego że to bydlę nie kręci się do 6000 obrotów ;) i jechałem wolniej niż Kappą, to ciotka autorytarnie stwierdziła że w Kappie jest znacznie ciszej (i to mimo tego że w Kappie mi szumi szyberdach przy większych prędkościach).
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Heathen » 22 wrz 2010, 17:53

Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
To raczej masz problem ze słuchem...z drugiej strony w Mk3 benzynka chyba jest na łańcuchu, do najcichszych nie należy...
QV...soon:)

Awatar użytkownika
Art92
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1905
Rejestracja: 25 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Sierakowice/Słupsk

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Art92 » 22 wrz 2010, 18:41

Podany przyklad dotyczyl mk4. Mam mk3 i wiem jak zle jest wyciszona przegroda czolowa, w niektorych zakresach obortow 2.0 TDCi w moim Mondeo ma drazliwy dla ucha dzwiek(sredni zakres obrotow) 2.0 tdci w mk3 ma lancuch rozrzadu, nie wiem jak benzynka, nowe 2.0 tdci czyli tak naprawde 2.0 HDI maja pasek i zapewne sa cichsze.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Heathen » 22 wrz 2010, 19:01

ok o Mk4 sie nie wypowiadam, bo faktycznie najnowsze diesle jak pisalem dobrze wyciszone.
QV...soon:)

Awatar użytkownika
maciej_ignys
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2070
Rejestracja: 08 lip 2007, 0:00
Skype: ohydek
Lokalizacja: Leszno

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: maciej_ignys » 22 wrz 2010, 21:51

Fajny temat Nacie zarzucasz, bo jak ostatnio na forum się logowałem jakieś trzy dekady temu to krew, żółć i pyskówka się sypały.

Z jednym się nie zgadzam - koszt eksploatacji diesla, absolutnie sumaryczny, od zakupu, poprzez utratę wartości, koszty napraw serwisów, wymiany fitrów FAP i innych gówien I TAK jest niższy niż benzyny pod warunkiem osiągania odpowiednich przebiegów.

Mój, zbieżny wstydem i znaczkiem służbowy dupolot choć przebiegiem mógłby zawstydzić Tony'ego Halika jeździ w zasadzie bezawaryjnie poza oczywistymi wymianami klocków/opon/oleju itp.: i mimo raptem czterech lat siódme okrążenie wookół ziemi rozpoczyna.

Oszczędność uzyskiwana między ..... 4.2 quatro i .... 2.0 TDI to 25 000 zł rocznie - kto się nie schyli temu.... gratuluję (80 tkm/rok)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Nat » 22 wrz 2010, 22:40

Pojawiałbyś się częściej, zobaczyłbyś, ile tracisz będąc za rzadko :)


Twoje twierdzenie "Z jednym się nie zgadzam - koszt eksploatacji diesla, absolutnie sumaryczny, od zakupu, poprzez utratę wartości, koszty napraw serwisów, wymiany fitrów FAP i innych gówien I TAK jest niższy niż benzyny pod warunkiem osiągania odpowiednich przebiegów." działa tylko dla dużych przebiegów. Dla niskich równie uprawnione jest wprost przeciwne: koszt eksploatacji benzyny, absolutnie sumaryczny, od zakupu, poprzez utratę wartości, koszty napraw serwisów I TAK jest niższy niż diesla pod warunkiem osiągania odpowiednich przebiegów.
A o benzynie z gazem nie wspomnę.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Nat » 01 paź 2010, 17:02

kwękanie na filtry cząsek stałych znajdziesz tutaj
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: Gros » 02 paź 2010, 9:33

głośność ,stuk -panowie to jest melodia silnika ,silnik gra
zapraszam do lasu na rowery uszka wam tam odpocznął :lol:
:lol: : gafa : :bitwa:

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: LPG vs. diesel - fakty i mity - ciekawy artykuł

Post autor: KGB » 03 paź 2010, 16:28


Zastosowanie LPG skraca żywotność tłumików - FAKT


To prawda. Podczas spalania LPG powstaje znacznie więcej węglowodorów niż podczas spalania benzyny. Woda skrapla się w środkowym i końcowym odcinku układu wydechowego, co przyspiesza jego korozję.
HC powstaje bardzo malo ,za to CO2 i H2O powstaje wiecej ,wlasnie kosztem niskiego HC ,
autor wiedzial ,ze gdzies swita ,ale nie potrafil okreslic strony ,
widac nie pytali go o ocene z chemii ,gdy go przyjmowali na pismaka
Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
1db to nie jest tak samo cicho - skala jest logarytmiczna

jezeli chodzi o odpalaniena mrozie ,to gdy pare lat temu przyszly mrozy -30*C ,jedynie moja mamuska odpalila Poloneza i pojechala do domu ,
noa Octawia tdi i Focus tdci (czy inny las literek) czekaly na taksiarzy z akumulatorami od Stara w bagazniku ,
zawisc w oczach wlascicieli bezcenna

dzwieki wydawane przez silniki sa rozne ,ale natezenie tych dzwiekow tez takie samo byc nie moze ,
nowych benzyniakow nie slychac na wolnych obrotach ,nowe diesle slychac ,
po otwarciu maski wrazenie sie poglebia ,
nie mam mocno wyczulonego sluchu ,wiec pisze ,ze nowych benzyniakow "nie slychac" ,
oprocz dzwiekow drazniace sa tez drgania - zaryzykuje stwierdzenie ,ze Passat B5 1.9 TDI 115KM to idealny samochod dla samotnej kobiety (permamentna stymulacja za kierownica)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”