Delta - 2,0 Kontrolka / czujnik ciśnienia

Awatar użytkownika
Fafał
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 24 kwie 2010, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Delta - 2,0 Kontrolka / czujnik ciśnienia

Post autor: Fafał » 20 sie 2010, 2:17

Witam , mój problem dotyczy kontrolki ciśniena oleju , która nawet po przekręceniu stacyjki sie nie zapala ;/ Szukałem już podobnego tematu niestety nic nie znalałem , Sam czujnik wydaje się ok ( o ile mam na myśli właściwt znajdujący się nieopodal filtra oleju ) wychodzi z niego jeden przewód , nie sprawdzałem niestety napięcia na nim. Będe wdzięczny za każde info które mogło by pomóc w rozwiązaniu problemu :)

Jelcyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 82
Rejestracja: 13 sie 2010, 14:02
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta HPE 2,0 16v Kontrolka ciśnienia oleju nie świeci

Post autor: Jelcyn » 20 sie 2010, 2:23

sprawdzałeś żarówkę?
To już się dzieje: rust in progress
Niżej narysowana Łajza pali Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fafał
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 24 kwie 2010, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta HPE 2,0 16v Kontrolka ciśnienia oleju nie świeci

Post autor: Fafał » 20 sie 2010, 2:31

Nie brałem tego pod uwage przyjmując ,że to dioda która raczej spalić sie nie może :) W takim razie sprawdzę :)

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta HPE 2,0 16v Kontrolka ciśnienia oleju nie świeci

Post autor: NOWY84 » 21 sie 2010, 12:04

Mam ten sam model. Jak kupiłem też się nie paliła.
Ja chcąc sprawdzic czy obwód i żarówka jest ok, wypiąłem wtyk wpinany w czujnik i podałem na przewód masę - u mnie się kontrolka zaświeciła. To chyba szybsza metoda niż wykręcanie zegarów ;) Jak się zaświeci tzn, że obwód i kontrolka jest ok. Tylko Daj masę najlepiej bezpośrednio z ako. Bo jak na początku dawałem z karoserii, czy korpusu alternatora to się nie świeciła. A kluczyk w pozycji MAR.

Jak się nie zaświeci to wtedy, albo obwód przerwany, albo żarówka na desce.

A winny okazał się sam czujnik, wymieniłem i narazie jest ok. Czujnik od kontrolki to ten wkręcony od góry w wyjście na filtr oleju, jak Staniesz przed autem. Słabe zdjęcie, ale widac.(Twój pewnie ma nieco inny kształt i połączenie, bo ja zastąpiłem od 2.0 8v) Ten wkręcony od dołu to na zegar temperatury oleju.

Dostęp do niego jakby trzeba wymieniac taki sobie, bo kolektor przesłania. Ja miałem akurat wyjęty. Ale trochę cierpliwosci, klucz 22 jak dobrze pamiętam i Dasz radę :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
---------------------------------------

Awatar użytkownika
Fafał
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 24 kwie 2010, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta HPE 2,0 16v Kontrolka ciśnienia oleju nie świeci

Post autor: Fafał » 21 sie 2010, 13:21

NOWY84 wielkie dzięki za pomoc , może uda mi sie jeszcze dziś za to zabrać :) Jeszcze raz wielkie dzięki :)

Awatar użytkownika
Fafał
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 24 kwie 2010, 12:34
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta HPE 2,0 16v Kontrolka ciśnienia oleju nie świeci

Post autor: Fafał » 26 sie 2010, 11:59

Powodem był urwany przewód czujnika :) wcześniej sprawdzałem podłączenie tego czujnika od dołu , dlatego wszystko wydawało sie ok . Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc !! ;))

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: Dawid » 11 wrz 2010, 8:47

Jakiś czas temu w mojej Delcie (2.0 16V) przy wymianie szczotek na lternatorze zauważyłem że od niego wychodzi luźny ,oberwany kabelek.Nijak nie mogłęm znaleźć skąd sie toto wzięło.I wczoraj znowu przypadkiem trafiłem...nad filtrem oleju jest czujnik-z oberwanym kabelkiem.Tu pytanie co to za czujnik,bo pomimo że nie jest podłączony wszystkie wskazania są prawidłowe.Kontrolka od ciśnienia działa podobnie jak manometr od temp oleju.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: topcio » 11 wrz 2010, 10:35

Czujnik ciśnienia oleju jest w okolicy filtra. Ilo pinowy jest ten czujnik? (ciś oleju ma tylko 1 )
Jakaś fotka?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: Dawid » 11 wrz 2010, 10:42

No jest jedno pinowy.Mi też to wygląda na ciśnienie ale w takim razie na jakiej zasadzie kontrolka od ciśnienia działa?
Później będe przy aucie więc cykne fotke.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: topcio » 11 wrz 2010, 10:45

zmostkowana jest pod inny czujnik
Dawid77 pisze:Kontrolka od ciśnienia działa podobnie jak manometr od temp oleju
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: Dawid » 11 wrz 2010, 10:50

Raczej niemożliwe bo nigdy nic nie było robione w elektryce.Przynajmniej u mnie,a auto jest w moich rękach blisko 3 lata.Sam nie wiem co o tym myśleć.Dziś to połącze ze sobą i zobaczymy co będzie.Mam nadzieję że nie wybuchnie.HEHE.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: NOWY84 » 11 wrz 2010, 11:00

Zajrzyj do tego tematu, robiłem w nim zdjęcia czujnika ciśnienia oleju na kontrolkę przy tej wersji silnika.

Temat kolegi Fafała

Jak prawidłowo po przekręceniu kluczyka się zapala i po odpaleniu gaśnie, a czujnik nie podpięty to 100% jak przedmówca określił, zmostkowany obwód. Chyba że wogole się nie świeci.
---------------------------------------

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: Dawid » 11 wrz 2010, 13:10

No dokładnie ten sam czujnik.Już to zrobiłem.Pytanie,jeżeli mam zmostkowany przewód to dlaczego i w jakim celu.Auto było kupione od osoby która raczej by w takie wynalazki się nie bawiła.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Delta 2.0 - urwany kabel od czujnika

Post autor: topcio » 11 wrz 2010, 14:35

jedyne co się nasuwa to ukrycie przed sprzedażą problemu z ciśnieniem oleju

edit
połączyłem tematy
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta - 2,0 Kontrolka / czujnik ciśnienia

Post autor: Dawid » 11 wrz 2010, 14:50

no raczej chyba nie.Autem jeżdze jak już pisałem trzeci rok,zrobiłem ponad 30 tyś,więc jakby coś było z ciśnieniem to chyba dawno by to wyszło.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”