Lybra 1.8 - dobór oleju

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: Grzejnik » 01 lip 2010, 0:33

Witam,
przyszedł czas na zmianę oleju w moim grunwaldzie, wszystko fajnie ale zastanawiam się na jaki ponieważ moja lybra pobiera ok 1l. na 2000 km a w tej chwili leje valvoline max life 10w40 który kosztuje w carsie ok 33 zł. Ze względu na wariator nie chcę lać minerału...
więc co zrobić:
1) skusić się na dedykowaną do tego motoru Selenię, tylko czy to coś pomoże?
2) zająć się remontem silnika (pierścienie bo prawdwopodobnie zgarniający stoi a jak już to to i panewki bo delikatnie słychać?)
3) kupić używany silnik?
4) inna opcja?
dziękuję za wszelkie miłe i niemiłe porady ale chcę zeby moja bella jeździła jeszcze długo i długo i długo....
dzięki jeszcze raz sa sugestie
pozdrawiam
Łukasz

gala
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:39
Skype: galacyklista
Lokalizacja: Bergen op Zoom (NL)
Kontakt:

Re: dobór oleju - lybra 1.8

Post autor: gala » 01 lip 2010, 0:44

Mi w serwisie Fiat/Alfa/Lancia leja 5W30 (na liczniku 126tyś km)

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Re: dobór oleju - lybra 1.8

Post autor: Grzejnik » 01 lip 2010, 0:55

no właśnie ja nie wiem ile mam, licznikowo 137000 a ile w realu? zastanawiam się mocno co zalać bo chcę pojeździć jeszcze trochę... co myślicie o tym 5w30?

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: dobór oleju - lybra 1.8

Post autor: KGB » 01 lip 2010, 2:06

Lotos 5W40 - kosztuje ~22pln/l w bankach 4l

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: dobór oleju - lybra 1.8

Post autor: sel » 01 lip 2010, 6:03

Najczęściej wymiana uszczelniaczy zaworowych wystarczy aby zahamować pobieranie oleju.Wskazane wcześniej sprawdzenie kompresji z próbą olejową.Są warsztaty,które wymieniają uszczelniacze bez demontażu głowicy.Można wybrać opcję droższą z docieraniem zaworów-bardziej pewną.Gdy siada panewka to stukot jest duży metaliczny.Pewną miarą zużycia panewek jest pomiar ciśnienia oleju.Radzę przeprowadzić pomiary w dobrym warsztacie,aby niepotrzebnie nie robić sobie kosztów.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Re: dobór oleju - lybra 1.8

Post autor: Grzejnik » 01 lip 2010, 14:02

zapomniałem dodać że miałem robioną próbę ciśnienia sprężania i wyszło na pierścienie. Pozatym 2 lata temu robiona była kpl głowica czyli zawory, uszczelniacze, prowadnice i docieranie. Nie wiedziałem wtedy że silnik pobiera olej...

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Re: dobór oleju - lybra 1.8

Post autor: Ozarek » 01 lip 2010, 15:37

Zmiana typu oleju, a już szczególnie na 5w30 może narobić tylko większego bigosu, każdy olej inaczej ''czyści'' silnik.
jeżeli chcesz odłożyć naprawę w czasie lej to co lejesz teraz, ewentualnie pomyśl o olejach z dodatkiem Slik50 (max life go chyba ma?).

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: dobór oleju - lybra 1.8

Post autor: Heathen » 01 lip 2010, 18:22

zanim cokolwiek zaczniesz lać zrób pierw te pierścienie i panewki!
QV...soon:)

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Re: Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: Grzejnik » 02 lip 2010, 9:35

no właśnie gadałem z mechanikiem, powiedział że jeżeli to ruszymy to może się skończyć szlifem wału, nowymi tłokami i masą innych problemów, stąd pytanie na jakie pieniądze powinienem się przygotować jeżeli będę robił pierścienie, panewki, ew szlif wału, itp (nie ruszając głowicy) w silniku 1.8. Chodzi mi o orientacyjne ceny części, robocizny i co zrobić żeby już było dobrze, np. czy warto robić szlif cylindrów (lub wymiana tulei?) itp...
dzięki, pozdrawiam

gala
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:39
Skype: galacyklista
Lokalizacja: Bergen op Zoom (NL)
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: gala » 02 lip 2010, 11:57

Szlif walu to raczej jak byś załatwił panewki na ostro, wiec wydaje się mi za to nie będzie konieczne. A przy wymianie pierscieni i panewek wystąpienie
Grzejnik pisze:masą innych problemów
jest raczej nikłe - ja robiłem to z kolegą w C20XE i w 5 godzin było wszystko gotowe i poskładane.
Jeżeli gładź cylindrów jest OK to bym tego nie robił

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Re: Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: Grzejnik » 07 lip 2010, 21:21

witam,
zauważyłem że mój silnik spala więcej oleju w trasie przy prędkościach ok 110-120 km/h (podejrzewam że przez dość wysokie obroty na V biegu)
Mimo że podczas jazdy miejskiej zużywa go mniej może przejść na 10w60? o o tym myślicie? może zwiększona odporność na temperaturę spowoduje mniejsze zużycie? chciałbym w tym tygodniu wymienić ten olej, pomóżcie :-)
dzięki

Codee

Re: Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: Codee » 07 lip 2010, 21:27

Ja podobną sytuację z poborem oleju miałem u siebie w 1.9jtd. Jak spokojnie to jakoś szło, ale większe prędkości to masakryczne branie oleju.
Pomogło wymienienie pierścieni, panewek przy okazji, a i głowicę dałem do regeneracji, więc na ten czas mam wszystko ok.
Jak będziesz zwlekał z pierścieniami to mogą tuleje tłokowe nie być takie jak trzeba.

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Re: Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: Grzejnik » 07 lip 2010, 21:32

wierz mi, chciałbym tak zrobić jak Ty lecz niestety trochę budżet się skurczył więc musi się Lyberka pomęczyć. Nie chcę jej zarżnąć więc chcę wlać najlepszy olej na jaki mnie stać. Proszę teraz o porady dot. oleju bo remont musi poczekać.
Dzięki i przepraszam za zamieszanie koledzy

Grzejnik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 19 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Łomianki k/W-wy

Re: Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: Grzejnik » 07 lip 2010, 21:47

przeszukując sieć w międzyczaie znalazłem takie zdanie:
"Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%."
co o tym myślicie?

Codee

Re: Lybra 1.8 - dobór oleju

Post autor: Codee » 07 lip 2010, 21:51

Najlepiej uszczelnia mineralny a nie syntetyk cz półsyntetyk. Lepiej zapodać mineralny niż lać jakieś *** : cenzura : ostwo jako delewkę do oleju.
Ja mimo że zrobiłem silnik leję Mobil 1000 czyli mineralny do Diesla jak dotąd już 3 wymiana i spisuje się idealnie.
Jak będę sprzedawał mogę zalać syntetykiem na pokazówkę dla kupującego, ale ja jeżdżąc dużo nie będę lał "wody" bo cały remont szlag trafi i co będę kolejny robił? Zapłaciłem kasę za remont i nie będę ryzykował, bo zrobić silnik w jtd jak ja mam zrobiony to koszt ok 3000 pln u zaprzyjaźnionego pewnego mechanika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”