Thema MK III - problem z ruszaniem
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Thema MK III - problem z ruszaniem
Dzisiaj jest kolejny z tych dni w moim zyciu gdy wolalbym sie nie budzic.
Odebralem odnowione felgi, naciagnalem na nie piekne oponki, zalozylem na swoja furke i ZONK.
Wlaczam wsteczny w garazu a maszyna nie chce jechac. No wiec pomyslalem ze to klocki sie zastaly. Opukalem nic.
Sciagnalem kolo i nagle sie okazalo ze bardzo ciezko przednia tarcz sie obraca, tak jakby auto bylo na biegu.
To samo drugie kolo. Jednak w momencie dokrecenia srub z kolem wogle nie dalo sie ruszyc.
Sprawdzalem dlugosci srub, odkrecalem przykrecalem przez 2 godziny. Rezultat jest taki, ze zerwalem gwint w przy kole, i porysowalem jedna z odnowionych felg.
Wreszcie wkur...iony na maksa przykrecilem kola (jedno z nich na 3 sruby) wlaczylem wstekol(bo pomyslalem, ze nie bede garazu zwalal zlomem) i na pelnym gazie wyjechalem z garazu. Efekt jest taki, ze cos sie odblokowalo.
I teraz mam dwa pytania:
Co to mogło być co mimo tego ze auto bylo na luzie hamowalo???
Jak duzym klopotem moze byc nagwintowanie otworu przy piascie do dokrecenia kola???
Wszystkie informacje sa dla mnie bardzo cenne...
Odebralem odnowione felgi, naciagnalem na nie piekne oponki, zalozylem na swoja furke i ZONK.
Wlaczam wsteczny w garazu a maszyna nie chce jechac. No wiec pomyslalem ze to klocki sie zastaly. Opukalem nic.
Sciagnalem kolo i nagle sie okazalo ze bardzo ciezko przednia tarcz sie obraca, tak jakby auto bylo na biegu.
To samo drugie kolo. Jednak w momencie dokrecenia srub z kolem wogle nie dalo sie ruszyc.
Sprawdzalem dlugosci srub, odkrecalem przykrecalem przez 2 godziny. Rezultat jest taki, ze zerwalem gwint w przy kole, i porysowalem jedna z odnowionych felg.
Wreszcie wkur...iony na maksa przykrecilem kola (jedno z nich na 3 sruby) wlaczylem wstekol(bo pomyslalem, ze nie bede garazu zwalal zlomem) i na pelnym gazie wyjechalem z garazu. Efekt jest taki, ze cos sie odblokowalo.
I teraz mam dwa pytania:
Co to mogło być co mimo tego ze auto bylo na luzie hamowalo???
Jak duzym klopotem moze byc nagwintowanie otworu przy piascie do dokrecenia kola???
Wszystkie informacje sa dla mnie bardzo cenne...
Giulietta Veloce 2016r
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
I co nikt mi nie pomoze???
Powiedzcie chociaz co z tym gwintowaniem tego otworu
Powiedzcie chociaz co z tym gwintowaniem tego otworu
Giulietta Veloce 2016r
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
A skąd możemy wiedzieć co tam sobie popsułeś. jeszcze nie widziałem auta któremu popsuł się napęd od stania w garażu przez kilka tygodni. Może zwyczajnie klocki pokleiły się do tarczy i wystarczyło przejechać klika km. A może wkręciłeś za długie śruby ? A jak zerwałeś gwint w piaście to ze względu na swoje i innych bezpieczeństwo wymień ja na sprawną. Zerwanego gwintu żadnym gwintownikiem nie naprawisz.
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
No wiec nie wytrzymalem presji i pojechalem autem do mechanikow.
Okazalo sie z tym gwintem nie jest tak zle jakby sie wydawalo.
Udalo sie go poprawic dobrac srube z odpowiednim gwintem i dociagnac.
Przyczyna blokady napedu byla prozaiczna. Dlugie sruby.
Okazalo sie, ze jest minimalna roznica w dlugosci miedzy tylnymi a przednimi.
Poniewaz je pomieszalem, to jak wczoraj wykrecalem je na zmiane to trafialem ciagle na te o tej samej dlugosci(takie moje szczescie)
Auto wrocilo do formy i cieszy z jazdy. Mimo wszystko nadal jest na sprzedaz
Okazalo sie z tym gwintem nie jest tak zle jakby sie wydawalo.
Udalo sie go poprawic dobrac srube z odpowiednim gwintem i dociagnac.
Przyczyna blokady napedu byla prozaiczna. Dlugie sruby.
Okazalo sie, ze jest minimalna roznica w dlugosci miedzy tylnymi a przednimi.
Poniewaz je pomieszalem, to jak wczoraj wykrecalem je na zmiane to trafialem ciagle na te o tej samej dlugosci(takie moje szczescie)
Auto wrocilo do formy i cieszy z jazdy. Mimo wszystko nadal jest na sprzedaz
Giulietta Veloce 2016r
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
Heh no tego sie nie spodziewałem... dobrze wiedziec ze taki problem moze zaistniec.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
hahahahahaha rozśmieszyłeś mnie hahahahaha bo ja w zeszłym roku do alusiów załozyłem przez pomyłke od stalówek i i po tyg spadło mi koło przed brama hehehehDuch-Dziadka pisze:No wiec nie wytrzymalem presji i pojechalem autem do mechanikow.
Okazalo sie z tym gwintem nie jest tak zle jakby sie wydawalo.
Udalo sie go poprawic dobrac srube z odpowiednim gwintem i dociagnac.
Przyczyna blokady napedu byla prozaiczna. Dlugie sruby.
Okazalo sie, ze jest minimalna roznica w dlugosci miedzy tylnymi a przednimi.
Poniewaz je pomieszalem, to jak wczoraj wykrecalem je na zmiane to trafialem ciagle na te o tej samej dlugosci(takie moje szczescie)
Auto wrocilo do formy i cieszy z jazdy. Mimo wszystko nadal jest na sprzedaz
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
Byś widział jak darł ze mnie łacha koleś z wulkanizacji...jak przyjechalem wymienic sciete sruby...
Giulietta Veloce 2016r
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
Dobrze że przed bramą. Kumpel otrzymał z urwanego laczka z nadjeżdżającego samochodu. Przód skasowany, nie opłaca się naprawiać.gros pisze:hahahahahaha rozśmieszyłeś mnie hahahahaha bo ja w zeszłym roku do alusiów załozyłem przez pomyłke od stalówek i i po tyg spadło mi koło przed brama hehehehDuch-Dziadka pisze:No wiec nie wytrzymalem presji i pojechalem autem do mechanikow.
Okazalo sie z tym gwintem nie jest tak zle jakby sie wydawalo.
Udalo sie go poprawic dobrac srube z odpowiednim gwintem i dociagnac.
Przyczyna blokady napedu byla prozaiczna. Dlugie sruby.
Okazalo sie, ze jest minimalna roznica w dlugosci miedzy tylnymi a przednimi.
Poniewaz je pomieszalem, to jak wczoraj wykrecalem je na zmiane to trafialem ciagle na te o tej samej dlugosci(takie moje szczescie)
Auto wrocilo do formy i cieszy z jazdy. Mimo wszystko nadal jest na sprzedaz
Re: Thema MK III - problem z ruszaniem
ja też to kiedyś przetestowałem, że długie śruby blokują koła, 30 mm to max
Jest MDO 06' 2,2 TDCI Ghia, Junak M10 z wózkiem, Suzuki GS500, Aprilia Scarabeo
Były Croma 87' 2.0 8V CHT, Croma 89' 2.0 8V ie, LT 91' 2.0 16V LE SW, LT 93' 3.0 V6 LS SW 2 szt.
Zostały mi papiery na LT 3.0 V6 93r. jak by ktoś chciał.
Piotrek
Były Croma 87' 2.0 8V CHT, Croma 89' 2.0 8V ie, LT 91' 2.0 16V LE SW, LT 93' 3.0 V6 LS SW 2 szt.
Zostały mi papiery na LT 3.0 V6 93r. jak by ktoś chciał.
Piotrek