Thema MK III - problem z ruszaniem

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: Duch-Dziadka » 21 cze 2010, 19:55

Dzisiaj jest kolejny z tych dni w moim zyciu gdy wolalbym sie nie budzic.

Odebralem odnowione felgi, naciagnalem na nie piekne oponki, zalozylem na swoja furke i ZONK.
Wlaczam wsteczny w garazu a maszyna nie chce jechac. No wiec pomyslalem ze to klocki sie zastaly. Opukalem nic.
Sciagnalem kolo i nagle sie okazalo ze bardzo ciezko przednia tarcz sie obraca, tak jakby auto bylo na biegu.
To samo drugie kolo. Jednak w momencie dokrecenia srub z kolem wogle nie dalo sie ruszyc.
Sprawdzalem dlugosci srub, odkrecalem przykrecalem przez 2 godziny. Rezultat jest taki, ze zerwalem gwint w przy kole, i porysowalem jedna z odnowionych felg.
Wreszcie wkur...iony na maksa przykrecilem kola (jedno z nich na 3 sruby) wlaczylem wstekol(bo pomyslalem, ze nie bede garazu zwalal zlomem) i na pelnym gazie wyjechalem z garazu. Efekt jest taki, ze cos sie odblokowalo.

I teraz mam dwa pytania:

Co to mogło być co mimo tego ze auto bylo na luzie hamowalo???

Jak duzym klopotem moze byc nagwintowanie otworu przy piascie do dokrecenia kola???

Wszystkie informacje sa dla mnie bardzo cenne... :D
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: Duch-Dziadka » 22 cze 2010, 9:21

I co nikt mi nie pomoze??? : beczy :
Powiedzcie chociaz co z tym gwintowaniem tego otworu :D :)
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: prezesjm » 22 cze 2010, 10:35

A skąd możemy wiedzieć co tam sobie popsułeś. jeszcze nie widziałem auta któremu popsuł się napęd od stania w garażu przez kilka tygodni. Może zwyczajnie klocki pokleiły się do tarczy i wystarczyło przejechać klika km. A może wkręciłeś za długie śruby ? A jak zerwałeś gwint w piaście to ze względu na swoje i innych bezpieczeństwo wymień ja na sprawną. Zerwanego gwintu żadnym gwintownikiem nie naprawisz.

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: Duch-Dziadka » 22 cze 2010, 12:02

No wiec nie wytrzymalem presji i pojechalem autem do mechanikow.
Okazalo sie z tym gwintem nie jest tak zle jakby sie wydawalo.
Udalo sie go poprawic dobrac srube z odpowiednim gwintem i dociagnac.
Przyczyna blokady napedu byla prozaiczna. Dlugie sruby.
Okazalo sie, ze jest minimalna roznica w dlugosci miedzy tylnymi a przednimi.
Poniewaz je pomieszalem, to jak wczoraj wykrecalem je na zmiane to trafialem ciagle na te o tej samej dlugosci(takie moje szczescie)
Auto wrocilo do formy i cieszy z jazdy. Mimo wszystko nadal jest na sprzedaz :D :)
Giulietta Veloce 2016r

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: Windforce » 22 cze 2010, 21:23

Heh no tego sie nie spodziewałem... dobrze wiedziec ze taki problem moze zaistniec.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: Gros » 22 cze 2010, 22:18

Duch-Dziadka pisze:No wiec nie wytrzymalem presji i pojechalem autem do mechanikow.
Okazalo sie z tym gwintem nie jest tak zle jakby sie wydawalo.
Udalo sie go poprawic dobrac srube z odpowiednim gwintem i dociagnac.
Przyczyna blokady napedu byla prozaiczna. Dlugie sruby.
Okazalo sie, ze jest minimalna roznica w dlugosci miedzy tylnymi a przednimi.
Poniewaz je pomieszalem, to jak wczoraj wykrecalem je na zmiane to trafialem ciagle na te o tej samej dlugosci(takie moje szczescie)
Auto wrocilo do formy i cieszy z jazdy. Mimo wszystko nadal jest na sprzedaz :D :)
hahahahahaha rozśmieszyłeś mnie hahahahaha bo ja w zeszłym roku do alusiów załozyłem przez pomyłke od stalówek i i po tyg spadło mi koło przed brama heheheh :D
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: Duch-Dziadka » 22 cze 2010, 22:38

Byś widział jak darł ze mnie łacha koleś z wulkanizacji...jak przyjechalem wymienic sciete sruby... :D
Giulietta Veloce 2016r

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: samuel » 23 cze 2010, 10:00

gros pisze:
Duch-Dziadka pisze:No wiec nie wytrzymalem presji i pojechalem autem do mechanikow.
Okazalo sie z tym gwintem nie jest tak zle jakby sie wydawalo.
Udalo sie go poprawic dobrac srube z odpowiednim gwintem i dociagnac.
Przyczyna blokady napedu byla prozaiczna. Dlugie sruby.
Okazalo sie, ze jest minimalna roznica w dlugosci miedzy tylnymi a przednimi.
Poniewaz je pomieszalem, to jak wczoraj wykrecalem je na zmiane to trafialem ciagle na te o tej samej dlugosci(takie moje szczescie)
Auto wrocilo do formy i cieszy z jazdy. Mimo wszystko nadal jest na sprzedaz :D :)
hahahahahaha rozśmieszyłeś mnie hahahahaha bo ja w zeszłym roku do alusiów załozyłem przez pomyłke od stalówek i i po tyg spadło mi koło przed brama heheheh :D
Dobrze że przed bramą. Kumpel otrzymał z urwanego laczka z nadjeżdżającego samochodu. Przód skasowany, nie opłaca się naprawiać.
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Lancista
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 10 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: 21,020*E 52,259*N

Re: Thema MK III - problem z ruszaniem

Post autor: Lancista » 23 cze 2010, 23:15

ja też to kiedyś przetestowałem, że długie śruby blokują koła, 30 mm to max
Jest MDO 06' 2,2 TDCI Ghia, Junak M10 z wózkiem, Suzuki GS500, Aprilia Scarabeo
Były Croma 87' 2.0 8V CHT, Croma 89' 2.0 8V ie, LT 91' 2.0 16V LE SW, LT 93' 3.0 V6 LS SW 2 szt.
Zostały mi papiery na LT 3.0 V6 93r. jak by ktoś chciał.
Piotrek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”