Lybra - wymiana żarówek
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 271
- Rejestracja: 01 maja 2010, 20:01
- Lokalizacja: Częstochowa
Lybra - wymiana żarówek
Witam
Hmmm , kupiłem nowe żarówki do postojowych do mojej Lybry, już się ucieszyłem, że je sobie wymienię więc otworzyłem klapę i ... kicha ... Kompletnie nie mam pojęcia jak się za to zabrać;;/
Czy ktoś mógłby mi podać jakiś schemat jak się tam dostać ?
Pozdrawiam
Hmmm , kupiłem nowe żarówki do postojowych do mojej Lybry, już się ucieszyłem, że je sobie wymienię więc otworzyłem klapę i ... kicha ... Kompletnie nie mam pojęcia jak się za to zabrać;;/
Czy ktoś mógłby mi podać jakiś schemat jak się tam dostać ?
Pozdrawiam
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Nie mam co prawda Lybry, ale żarówki postojowe nie mają chyba żadnych specjalnych zabezpieczeń... No chyba że się mylę
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 24 paź 2009, 19:18
- Lokalizacja: Płock
Re: Próba wymiany żarówki ;/
zerknij sobie w instrukcje tam jest pokazane jak to zrobić:)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 maja 2009, 5:44
- Lokalizacja: Polanica-Zdrój
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Witam !
Najlepiej i najszybciej jest wyciągnąć całą lampę, dużo roboty nie ma, a mianowicie należy odkręcić dwie śruby znajdujące się od strony grila jedna na górze, druga na dole lampy oraz ściągnąć sprężynę z metalowego uchwytu (znajduję się bliżej nadkola), po tej operacji będziesz miał lampę na wierzchu i wszystko elegancko widać, bez problemu możesz przepatrzyć stan styków, wymienić żarówki itd. Jeśli będziesz chciał spróbować bez wyciągania lampy to musisz się uzbroić w cierpliwość bo wymiana jakiejkolwiek żarówki w ten sposób to totalna porażka . Powodzenia i zadowolenia z jazdy !
Najlepiej i najszybciej jest wyciągnąć całą lampę, dużo roboty nie ma, a mianowicie należy odkręcić dwie śruby znajdujące się od strony grila jedna na górze, druga na dole lampy oraz ściągnąć sprężynę z metalowego uchwytu (znajduję się bliżej nadkola), po tej operacji będziesz miał lampę na wierzchu i wszystko elegancko widać, bez problemu możesz przepatrzyć stan styków, wymienić żarówki itd. Jeśli będziesz chciał spróbować bez wyciągania lampy to musisz się uzbroić w cierpliwość bo wymiana jakiejkolwiek żarówki w ten sposób to totalna porażka . Powodzenia i zadowolenia z jazdy !
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Akurat lybra pod wzgledem wymiany zarowek jest chyba najbardziej przyjaznym autem na naszych drogach Zeby wymieniac w tym aucie zarowki, wyciagajac lampe, trzeba byc nie lada artysta To sie robi w 7 minut. Nawet rak nie ma za bardzo o co pobrudzicdan1976 pisze:Jeśli będziesz chciał spróbować bez wyciągania lampy to musisz się uzbroić w cierpliwość bo wymiana jakiej kolwiek żarówki w ten sposób to totalna porażka . Powodzenia i zadowolenia z jazdy !
pozdro,
mp
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Całkowicie zgadzam się z kolegą!kartonik pisze:...Akurat lybra pod wzgledem wymiany zarowek jest chyba najbardziej przyjaznym autem na naszych drogach Zeby wymieniac w tym aucie zarowki, wyciagajac lampe, trzeba byc nie lada artysta To sie robi w 7 minut. Nawet rak nie ma za bardzo o co pobrudzic
Moim zdaniem po w miarę wnikliwych oględzinach wymiana jest śmiesznie łatwa i szybka.
Pozdrawiam
kogut
była: Lancia Lybra SW 1,9 jtd
była: Lancia Thesis Emblema 2,4 jtd
jest: Alfa Romeo 166, 2.0 T.Spark
była: Lancia Thesis Emblema 2,4 jtd
jest: Alfa Romeo 166, 2.0 T.Spark
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Bo gdyby kol Krzysio_18 podniósł maskę zgiął troszku kark i zajrzał do środka to by zobaczył z czym to się je.
Plastikowa osłona żarówek bez problemu da się zdjąć potem wyciągamy wtykę ze skrzydełkiem z żarówką świateł postojowych
wymiana i montaż w odwrotnej kolejności . UFF ale się spociłem.
P.s czas pisania tego posta to czas wymiany żarówki :groupjump:
Plastikowa osłona żarówek bez problemu da się zdjąć potem wyciągamy wtykę ze skrzydełkiem z żarówką świateł postojowych
wymiana i montaż w odwrotnej kolejności . UFF ale się spociłem.
P.s czas pisania tego posta to czas wymiany żarówki :groupjump:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Twoja wypowiedź świadczy o tym, że chyba w niewielu rodzajach aut jeżdżących po naszych drogach zdarzyło Ci się wymieniać żarówkę.kartonik pisze: Akurat lybra pod wzgledem wymiany zarowek jest chyba najbardziej przyjaznym autem na naszych drogach
W czym wymienia się lepiej Choćby: w Lancii Kappie, Oplu Astra, Fordzie Mondeo MK I/MK II, w Focusie (o ile dobrze pamiętam) w Kangoo, w Civicu, w Escorcie i w całym stadzie innych samochodów...
Po tych waszych hurraoptymistycznych zachwytach stwierdziłem, że i ja wymienię dziś przepaloną od chwili zakupu lewą postojówkę...
Moje wnioski:
Dostęp jest do d... po maksie Rura powietrza przeszkadza jak jasna cholera, jak ktoś ma grube łapy i paluchy jak baterie R20, to nie ma nawet czego tam szukać...
Oczywiście jak już udało mi się dobrać do klapki i ją zdemontować, to przy próbie "wyciągnięcia za skrzydełko z gracją" udało mi się rozcharatać sobie zdrowo nadgarstek o przepiękny i designerski rant błotnika...
W końcu po półgodzinie stwierdziłem, że "niech się dzieje wola nieba, wyrwę tą k... stamtąd z korzeniami". Oczywiście na siłę musiało się udać Ale byłem już tak mocno wk... wiony, że żarówkę po 2 nieudanych próbach wyjęcia też zacząłem bez namysłu "rwać z korzeniami" i ciężkim sprzętem (znów ten sp... dostęp ). Oczywiście zakończyło się to wybuchem i dopiero po nim nastąpiła refleksja i delikatne obrócenie pozostałości żarówki w oprawce umożliwiające jej bezproblemowe wyjęcie (nie ma się co śmiać, ostatni raz postojówkę z takim mocowaniem jak w Lybrze to wymieniałem nie pamiętam już kiedy).
Oczywiście montaż nastąpił już bez większych problemów ale i tak uważam, że wymiana żarówek w tym samochodzie nie jest łatwa ani przyjemna (no może z prawej strony jest trochę lepiej). Może nie jest tak źle jak w np. pumie, gdzie trzeba niemal cały przód rozbebeszyć ale rewelacji to też bynajmniej nie ma...
Oczywiście powyższe dotyczy wersji 2,0 20V, może w dieslu jest łatwiej.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Niestety, w Dieslu jest sprawa równie do niczego i chyba najprościej jest lampę wyciągnąćRafako pisze:Oczywiście powyższe dotyczy wersji 2,0 20V, może w dieslu jest łatwiej.
Pod tym względem uwielbiam Espero Miejsca dużo, w dodatku wszystko jedną rączką można wymienić
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
No moze nie jezdzilem, co nie zmienia faktu, ze w podobnym do Twojego 5-cylindrowcu (tylko ze jtd) wymieniam zarowke 7 minut;))Rafako pisze:Twoja wypowiedź świadczy o tym, że chyba w niewielu rodzajach aut jeżdżących po naszych drogach zdarzyło Ci się wymieniać żarówkę.kartonik pisze: Akurat lybra pod wzgledem wymiany zarowek jest chyba najbardziej przyjaznym autem na naszych drogach
W czym wymienia się lepiej Choćby: w Lancii Kappie, Oplu Astra, Fordzie Mondeo MK I/MK II, w Focusie (o ile dobrze pamiętam) w Kangoo, w Civicu, w Escorcie i w całym stadzie innych samochodów...
Po tych waszych hurraoptymistycznych zachwytach stwierdziłem, że i ja wymienię dziś przepaloną od chwili zakupu lewą postojówkę...
Moje wnioski:
Dostęp jest do d... po maksie Rura powietrza przeszkadza jak jasna cholera, jak ktoś ma grube łapy i paluchy jak baterie R20, to nie ma nawet czego tam szukać...
Oczywiście jak już udało mi się dobrać do klapki i ją zdemontować, to przy próbie "wyciągnięcia za skrzydełko z gracją" udało mi się rozcharatać sobie zdrowo nadgarstek o przepiękny i designerski rant błotnika...
W końcu po półgodzinie stwierdziłem, że "niech się dzieje wola nieba, wyrwę tą k... stamtąd z korzeniami". Oczywiście na siłę musiało się udać Ale byłem już tak mocno wk... wiony, że żarówkę po 2 nieudanych próbach wyjęcia też zacząłem bez namysłu "rwać z korzeniami" i ciężkim sprzętem (znów ten sp... dostęp ). Oczywiście zakończyło się to wybuchem i dopiero po nim nastąpiła refleksja i delikatne obrócenie pozostałości żarówki w oprawce umożliwiające jej bezproblemowe wyjęcie (nie ma się co śmiać, ostatni raz postojówkę z takim mocowaniem jak w Lybrze to wymieniałem nie pamiętam już kiedy).
Oczywiście montaż nastąpił już bez większych problemów ale i tak uważam, że wymiana żarówek w tym samochodzie nie jest łatwa ani przyjemna (no może z prawej strony jest trochę lepiej). Może nie jest tak źle jak w np. pumie, gdzie trzeba niemal cały przód rozbebeszyć ale rewelacji to też bynajmniej nie ma...
Oczywiście powyższe dotyczy wersji 2,0 20V, może w dieslu jest łatwiej.
Serdecznie pozdrawiam.
Wiecej cierpliwosci zycze, bo w lybrze spotkasz jeszcze kilka bardziej upierdliwych rozwiazan, ktore wymagaja od uzytkownika duzego samozaparci i stalowych nerwow;))
pozdro,
mp
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Nie wiem co Wy chcecie od tych żarówek.
Ja wymieniam każdą żarówkę w przednich lampach w góra 2 minuty i to bez wyciągania lampy.
Może nie jest to wzór jeśli chodzi o dostępność, ale bez przesady.
W Focusie (poprzedniej generacji) dostęp jest dużo gorszy, a np. w Stilo to praktycznie nie da się samemu wymienić żarówki. Także nie ma co robić sensacji.
Ja wymieniam każdą żarówkę w przednich lampach w góra 2 minuty i to bez wyciągania lampy.
Może nie jest to wzór jeśli chodzi o dostępność, ale bez przesady.
W Focusie (poprzedniej generacji) dostęp jest dużo gorszy, a np. w Stilo to praktycznie nie da się samemu wymienić żarówki. Także nie ma co robić sensacji.
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
jedno auto a dwie rożne opinie te nasze Lucynki
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Ja też wyjmowałem lampę ale stwierdzam że jakiś debil projektował mocowania bo podczas wykręcania śruby wygina się blacha do której jest przykręcana, a gwint śruby w tym momencie niszczy mocowanie w obudowie lampy. Po założeniu lampy trzeba śrubą dociskać blachę (sprężynuje i wypycha śrubę na zewnątrz) a i tak efekt marny bo dziwny gwint na śrubie tak obrobił mocowanie że już jest za duża dziura i się nie da wkręcić śruby bo już nie ma gwintu w plastiku. Najlepiej byłoby urwać uszkodzone mocowanie i wkleić tam jakimś poxipolem metalową nakrętkę i do niej wkręcać śrubę ze zwykłym gwintem. Dostęp do żarówek bez demontażu bardzo utrudniony szczególnie jak się nie widziało wcześniej jak ta lampa dokładnie w środku wygląda. Z tyłu też mocowanie lamp projektował debil. W starej skodzie favorit wkładam rękę wciskam jeden pstryczek i wyciągam ramkę ze wszystkimi żarówkami, a z przodu przekręcam pokrywkę i po zdjęciu mam dostęp bez problemu do wszystkich żarówek. Nie potrzeba żadnych narzędzi. Tam mogę żarówki wymieniać w nocy na poboczu a tutaj to masakra, zwłaszcza że po prawej stronie mam subwoofer i ledwo da się sięgnąć do dolnej nakrętki. Zastanawia mnie opis w instrukcji że trzeba użyć klucza do kół ze specjalną nakładką i niby ma to działać. Nakładki nie mam, ale spróbowałem z trudem wsadzić tam klucz i stwierdzam że jak się już uda to nie mam żadnego luzu który umożliwiałby poruszanie kluczem tak aby odkręcić nakrętkę. Całe szczęście że nakrętki nie były mocno zakręcone i jakoś się je udało odkręcić ręką. Natomiast zauważyłem że pasuje do nich rurkowy klucz do świec od skody ale jest za długi więc można by go uciąć i powinien dać radę.
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
O, wlasnie! To jest jedno z tych debilnych rozwiazan w Lybrze, ktore swoja bezsensownoscia przewyzsza zdecydowanie dostep do zarowek w przednich reflektorach.Favo pisze:Z tyłu też mocowanie lamp projektował debil. W starej skodzie favorit wkładam rękę wciskam jeden pstryczek i wyciągam ramkę ze wszystkimi żarówkami, a z przodu przekręcam pokrywkę i po zdjęciu mam dostęp bez problemu do wszystkich żarówek. Nie potrzeba żadnych narzędzi. Tam mogę żarówki wymieniać w nocy na poboczu a tutaj to masakra, zwłaszcza że po prawej stronie mam subwoofer i ledwo da się sięgnąć do dolnej nakrętki.
Jeszcze jest kilka, ale o tym chyba juz jest watek
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Próba wymiany żarówki ;/
Kolego - klucz do kół ma z drugiej strony specjalne wyprofilowanie - klucz nakładasz właśnie tą stroną na nakrętkę w lampie i po sprawie. Nie potrzeba żadnych dodatkowych nakładekFavo pisze:Z tyłu też mocowanie lamp projektował debil. W starej skodzie favorit wkładam rękę wciskam jeden pstryczek i wyciągam ramkę ze wszystkimi żarówkami, a z przodu przekręcam pokrywkę i po zdjęciu mam dostęp bez problemu do wszystkich żarówek. Nie potrzeba żadnych narzędzi. Tam mogę żarówki wymieniać w nocy na poboczu a tutaj to masakra, zwłaszcza że po prawej stronie mam subwoofer i ledwo da się sięgnąć do dolnej nakrętki. Zastanawia mnie opis w instrukcji że trzeba użyć klucza do kół ze specjalną nakładką i niby ma to działać. Nakładki nie mam, ale spróbowałem z trudem wsadzić tam klucz i stwierdzam że jak się już uda to nie mam żadnego luzu który umożliwiałby poruszanie kluczem tak aby odkręcić nakrętkę. Całe szczęście że nakrętki nie były mocno zakręcone i jakoś się je udało odkręcić ręką. Natomiast zauważyłem że pasuje do nich rurkowy klucz do świec od skody ale jest za długi więc można by go uciąć i powinien dać radę.
Wymiana żarówki w tylnej lampie zajmuje góra 5 minut. I to bez względu na to, po której stronie.