Thema 2.0 8v Jak sprawdzić przeplywomierz?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema 2.0 8v Jak sprawdzić przeplywomierz?
Nie ma szans nie podejdzie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
- Skype: maciek_ravenna
- Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie
Re: Thema 2.0 8v Jak sprawdzić przeplywomierz?
witam. jako były właściciel tej themy mogę powiedzieć, że zużycie paliwa w mieście to ok 9 litrów, w trasie: polska-włochy-polska -3tys km-średnia to 7,2 litra pełne obciążenie: 4 os+bagaż; ale! 1. nie przekraczałem 3 tys obrotów, 2. nigdy nie kręciłem go powyżej 3,5tys; nawet przy wyprzedzaniu-naprawdę nie było potrzeby wyżej; ten samochód posiada katalizator-osobiście dostosowywałem układ wydechowy do katalizatora od themy 2 16v; orginalny nie na nasza kieszeń i dostępny tylko w niemczech; dostałeś ode mnie drugi przepływomierz(zresztą oba doskonałe), z tym,że ten zamontowany był już otwierany, gdyż będąc we włoszech, miałem kontakt z fanatykiem lanci, który zasugerował, aby doświadczalnie zmniejszyć naciąg sprężyny, która wyznacza siłe do uchylenia klapki w kanale. skutkowało to tym, że silnik reagował nieznacznie szybciej po dodaniu gazu. myśle kolego, że musisz zmienić buty na lżejsze i nie szukaj problemu gdzie go nie ma. pozdrawiam wszystkich posiadaczy lanci.
Re: Thema 2.0 8v Jak sprawdzić przeplywomierz?
Sama prawda potwierdzona moją eksploatacją identycznego modelu silnikowego. Spalanie mniejsze niż w Polonezie 1,5/1,6 na wtrysku.maciek555 pisze:jako były właściciel tej themy mogę powiedzieć, że zużycie paliwa w mieście to ok 9 litrów, w trasie: (...) średnia to 7,2 litra (...) ale! 1. nie przekraczałem 3 tys obrotów, 2. nigdy nie kręciłem go powyżej 3,5tys; nawet przy wyprzedzaniu-naprawdę nie było potrzeby wyżej
No to mamy odpowiedź: słaby naciąg sprężynki zapewne ponosi tu winę. Teraz najlepiej założyć drugi moduł, ten nie poddany eksperymentalnym zmianom charakterystyki.maciek555 pisze: dostałeś ode mnie drugi przepływomierz(zresztą oba doskonałe), z tym,że ten zamontowany był już otwierany, gdyż będąc we włoszech, miałem kontakt z fanatykiem lanci, który zasugerował, aby doświadczalnie zmniejszyć naciąg sprężyny, która wyznacza siłe do uchylenia klapki w kanale.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
- Skype: maciek_ravenna
- Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie
Re: Thema 2.0 8v Jak sprawdzić przeplywomierz?
nie ma możliwości aby to było przyczyną. przecież wychyleniu klapki odpowiada określona dawka paliwa; określę to jako zależność "sztywną"; jest to prosty układ gdzie wszystkie wtryskiwacze działają jednocześnie; cały przepływomierz to tylko rezystor + czujnik temperatury powietrza, naciąg zmniejszyłem o 2 ząbki; podane przeze mnie dane nt spalania dotyczą okresu po zmianach; zresztą posiadam gdzieś w archiwum tę broszurę w języku włoskim (kolega włoch się podzielił info); jak tylko znajdę spróbuję wrzucić lub przesłać wam aby okazać szerszemu gronu tu na forum. pozdrawiam
Re: Thema 2.0 8v Jak sprawdzić przeplywomierz?
Może właśnie za słaby naciąg sprężynki powoduje słaby kontakt wychylającego elementu ze ścieżką rezystora.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 917
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Thema 2.0 8v Jak sprawdzić przeplywomierz?
tak tak - tylko jeśli można w jakimś ludzkim językumaciek555 pisze:........ naciąg zmniejszyłem o 2 ząbki; ................. zresztą posiadam gdzieś w archiwum tę broszurę w języku włoskim (kolega włoch się podzielił info); jak tylko znajdę spróbuję wrzucić lub przesłać wam aby okazać szerszemu gronu tu na forum. pozdrawiam
(najlepiej polskim )
trzeba będzie poeksperymentować
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości