Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

rasta07
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
Lokalizacja: Wa-wa

Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: rasta07 » 26 kwie 2010, 16:19

Witam,
czy ma ktoś schemat prawidłowego obiegu płynu chłodzącego w silniu 2.0 16v w Lancii Themie?
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: Mariusz91 » 26 kwie 2010, 16:25

Witaj!

Po pierwsze wpisz sobie w profilu miejscowość z jakiej jesteś po drugie podaj dokładnie jaki silnik masz, bo 16v było kilka w Themie ;)

rasta07
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: rasta07 » 26 kwie 2010, 22:57

Silnik ten ma chyba 145-150 KM. Termostat ma 4 wyjścia.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2738
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: Mariusz91 » 27 kwie 2010, 7:46

Nie masz systemu V.I.S.? (napis na kolektorze ssącym) a układ wtryskowy to Jetronic(napis na przepływomierzu) tak?

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 917
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: Piszczyk » 27 kwie 2010, 20:22

a co nie teges?
mam gdzieś rysunek układu z EPERA - podorabiam strzałki i może dziś dorzucę w temacie...

(15 minut później...)
znalazłem cały układ rozrysowany na 4 tablicach - podaj w czym problem to postaram się dany kawałek opisać
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

rasta07
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: rasta07 » 27 kwie 2010, 21:23

Generalnie to jest mocno namodzone przez poprzedniego właściciela (jako przykład powiem, że króciec zamykany przy gorącym płynie jest podłączony ze zbiornikiem wyrównawczym).

Jak się wstępnie rozeznałem, obieg powinien wyglądać tak:
1) duże wyjście, sterowane temperaturą - do chłodnicy
2) po przeciwnej stronie, mniejsze wyjście sterowane temperaturą, - do pompy, po drodze odbiera płyn jeszcze z nagrzewnicy i zbiornika wyrównawczego
3) wyjście na dole termostatu - do negrzewnicy
4) wyjście cienkie, zagięte pod kątem prostym - przelew do zbiornika wyrównawczego.

Tak będzie ok?
U mnie nie ma układu wtryskowego i 1 przepustnicy, a są 2 podówjne Webery. Dlatego nie ma obiegu ogrzewającego przepustnicę.
PZDR

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: Lukasz_TG » 27 kwie 2010, 21:38

rasta07 pisze:U mnie nie ma układu wtryskowego i 1 przepustnicy, a są 2 podówjne Webery. Dlatego nie ma obiegu ogrzewającego przepustnicę.
PZDR
Cooo : zdziwiony :

To ktoś nieżle namodził. Już bardziej prawdopodobne wydaje mi się, że masz tam 8v DOHC z siata 131 bądz 132.

Zrób jakieś foto, to bedzie wszystko wiadomo.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: mac1us » 27 kwie 2010, 21:59

Prawdopodobnie nie siedzi to w themie tylko znając życie w jakimś rwd.

rasta07
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: rasta07 » 27 kwie 2010, 22:08

Bingo! A dokładniej w fso wa-wie ;)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: Lukasz_TG » 27 kwie 2010, 22:33

He no i sie sprawa wyjaśniła tak jak pisałem zrób fotki, albo opisz wygląd samego termostatu, czy jest rozbieralny czy nie
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

rasta07
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 23 kwie 2010, 23:10
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: rasta07 » 27 kwie 2010, 23:03

Termostat jest nierozbieralny. Mocowany na 3 śrubach. Ma dziwny układ wyjść - nie potrafili go zidentyfikować w 2 serwisach Fiata/Lancii i Intercarsie. 5 wyjść, z czego jedno zaślepione przez poprzednika. 2 wyjścia sterowane temperaturą (duże i mniejsze). 2 czujniki temperatury (na wskaźnik i do ECU). Ponieważ nie znalazłem nigdzie odpowiednika, zamówiłem termostat do Lancii Themy 2.0 16v, który ma 4 wyjścia, 2 otwory na czujniki.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 917
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Thema - pytanie o obieg płynu chłodzącego w 2.0 16v

Post autor: Piszczyk » 27 kwie 2010, 23:16

schematy poszły na maila
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”