kappa - 16VT - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boost

Awatar użytkownika
miechurski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 10 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

kappa - 16VT - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boost

Post autor: miechurski » 26 kwie 2010, 20:51

od dawna miałem problem ze spadkiem mocy w mojej kappie 16v dzięki wielkiej pomocy Topcia założyłem mbc zamiast elektrozaworu do sterowania turbo i moc niesamowicie wróciła ale ze względu na oryginalność mojej lancii chciałbym mieć oryginalne sterowanie turbiną więc zacząłem drążyć temat sterowania elektrozaworem wg. mnie zasada jest następująca zasilanie plus jest cały czas po włączeniu zapłonu, natomiast minus który wg schematu powinien się pojawić po zapaleniu silnika z komputera nie pojawia się i zawór nie działa, zawór sprawdzałem jest dobry martwi mnie ten minus jak sprawdzam multimetrem to po zapaleniu silnika na kostce jest 12v natomiast gdy podłączam zwykłą żaróweczkę 12v 5w do kostki napięcie znika pod obciążeniem, żaróweczka lekko mrugnie i już nie ma napięcia powiedzcie czy ten zawór ma się załączyć po zapaleniu silnika czy dopiero później po jakimś sygnale z jakiegoś czujnika.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: kappa turbo - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boost

Post autor: topcio » 26 kwie 2010, 20:55

zawór załącza się po włączeniu zapłonu, w momencie przeładowania ECU odcina masę puszczając ciśnienie na westgate.
Jeśli odepniesz wtyczkę z zaworu powinien pokazać się błąd sterowania silnikiem.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
miechurski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 10 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: kappa - 16VT - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boos

Post autor: miechurski » 26 kwie 2010, 21:00

pojawia się błąd ale nie dostaję minusa po zapłonie

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: kappa - 16VT - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boos

Post autor: topcio » 26 kwie 2010, 21:08

1. Jeśli nie ma minusa to teoretycznie cały czas powinien być błąd
2 . Brak masy może być spowodowany :
-przerwa w obwodzie
-uszkodzone ECU (sprawdź chyba 21 na kostce wyjścia ECU)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
miechurski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 10 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: kappa - 16VT - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boos

Post autor: miechurski » 26 kwie 2010, 21:12

chyba ecu bo kable są ok. czy jest szansa naprawić ecu

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: kappa - 16VT - uszkodzone sterowanie elektrozaworem boos

Post autor: topcio » 26 kwie 2010, 21:29

najpierw sprawdź na wtyczce ECU zanim kupisz inny
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”