Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: pablo4 » 21 mar 2010, 21:43

Witam wszystkich. Coś się dzieje niepokojącego z "Luśką" : cenzura :. Dziwna praca silnika, obroty na ssaniu tylko 1200/min (wcześniej były ok 1500), głośniejszy, a co najważniejsze nie ma mocy, no może połowę tego co powinna mieć. Po przejechaniu 2 km temperatura już 60 stopni !!!. Pomocy !!!
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 21:01 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pprawiłem tytuł
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Uszczelka pod głowicą??

Post autor: jc406 » 22 mar 2010, 18:24

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to nie tylko spadek mocy (rzadko) Ale:
1. Ubytek płynu chłodzacego
2. Przegrzewanie silnika
3. Twarde przewody chłodzące
4. Tłusty rosół w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy (nie zawsze)
5. Gdy pełny pad - biały dym z rury = para
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 681 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 385 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 304 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Odp: Uszczelka pod głowicą??

Post autor: pablo4 » 22 mar 2010, 20:55

jc406 pisze:Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą to nie tylko spadek mocy (rzadko) Ale:
1. Ubytek płynu chłodzacego
2. Przegrzewanie silnika
3. Twarde przewody chłodzące
4. Tłusty rosół w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy (nie zawsze)
5. Gdy pełny pad - biały dym z rury = para

Płyn w normie, może troszkę mniej, silnik grzeje się tak jak pisałem wyżej. Reszta OK. Latem zagotował mi się płyn w chłodnicy. A co z przedmuchem między cylindrami??
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: blejku » 22 mar 2010, 21:25

Twarde przewody? no ale przecież wg instrukcji układ ma ciśnienie robocze 0.9 bar...przy rozgrzanym sillniku oczywiście..wiec i tak są twarde dość.. mam racje? nie wymądrzam sie :D prosze to potraktowac jako pytanie :D

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: pablo4 » 22 mar 2010, 21:46

Czy ktoś może mi powiedzieć co to może być?? Wg znajomych, to uszczelka. Nie usmiecha mi się płacić mechanikowi 200-300 zł za godzinę pracy :nono:
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: blejku » 22 mar 2010, 22:01

Za mało informacji...
Zacznij od najprostszych rzeczy..reset komputera czyli odpiecie klemy na jakis czas...sprawdzenie koloru świec po dłuższej jeździe ... sila spalin z wydechu...dupereli za przeproszeniem jest masa...wiec jakieś obserwacje dokładniejsze?
A 60st po 2 km? nic nadzwyczajnego chyba...jest już ciepło dość na dworze..mam 2.0 l grzeje sie podobnie..w zime miał tyle po 5-6

Najskuteczniejsza jest jednak diagnostyka przez kompa wg mnie..
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: pablo4 » 23 mar 2010, 21:59

Ciekawe ile mnie skasują za diagnostykę :hmmm: Za mało danych?? To, że nie ma mocy i jakoś dziwnie pracuje, to tak bez powodu? Jakaś przyczyna musi być. Grzanie się jest cały czas, a najciekawsze, że podczas jazdy temperatura jest 85 stopni (czyli w normie), ale po wciśnięciu sprzęgła i jeździe na luzie spada o 10 stopni. Gaz i znowu rośnie.
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: schab » 24 mar 2010, 7:58

blejku pisze:Najskuteczniejsza jest jednak diagnostyka przez kompa wg mnie..
Normalnie bym się nie zgodził - bo co ma diagnostyka komputerowa do uszczelki pod głowicą ?
Ale dla mnie zagadkowa jest informacja z pierwszego postu : "obroty na ssaniu tylko 1200/min (wcześniej były ok 1500)" . Pominąwszy drobny problem ( gdzie w silniku Delty 1,6 16V jest ssanie ...) - widać że coś było wcześniej z elektryką . Obroty biegu jałowego powinny wynosić 850 i nawet przy zimnym silniku , kiedy dostaje bogatszą mieszankę - mogą być tylko nieznacznie wyższe . I tu faktycznie komputer może dać jakąś podpowiedź . Natomiast jeśli przedmuchało ci uszczelkę pomiędzy cylindrami ( przeważnie pomiędzy 2 a 3 ) - nie ma pewnego sposobu , żeby to zdiagnozować - poza zdjęciem głowicy . Próba olejowa może pomóc , ale też nie da 100% odpowiedzi .

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: pablo4 » 24 mar 2010, 21:10

schab pisze:
blejku pisze:Najskuteczniejsza jest jednak diagnostyka przez kompa wg mnie..
Normalnie bym się nie zgodził - bo co ma diagnostyka komputerowa do uszczelki pod głowicą ?
Ale dla mnie zagadkowa jest informacja z pierwszego postu : "obroty na ssaniu tylko 1200/min (wcześniej były ok 1500)" . Pominąwszy drobny problem ( gdzie w silniku Delty 1,6 16V jest ssanie ...) - widać że coś było wcześniej z elektryką . Obroty biegu jałowego powinny wynosić 850 i nawet przy zimnym silniku , kiedy dostaje bogatszą mieszankę - mogą być tylko nieznacznie wyższe . I tu faktycznie komputer może dać jakąś podpowiedź . Natomiast jeśli przedmuchało ci uszczelkę pomiędzy cylindrami ( przeważnie pomiędzy 2 a 3 ) - nie ma pewnego sposobu , żeby to zdiagnozować - poza zdjęciem głowicy . Próba olejowa może pomóc , ale też nie da 100% odpowiedzi .
Pisząc "na ssaniu" miałem na myśli zaraz po rozruchu. Obroty na zimnym silniku zawsze były w granicach 1500, a w miarę grzania się silnika spadały do 850/min. Nie było z tym problemu do teraz. Próba olejowa :hmmm: na czym to polega? Niestety nie wiem czy można to tutaj przeprowadzić, ponieważ jestem akurat w Niemczech i wszelkiego rodzaju wjazdy na warsztat wiążą się z wielkimi kosztami. Dlatego zwróciłem się o pomoc na forum. Wymiana uszczelki tutaj kosztuje w granicach 1200-1500 euro. Nie stać mnie na taki luksus.
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: schab » 25 mar 2010, 8:15

pablo4 pisze:Pisząc "na ssaniu" miałem na myśli zaraz po rozruchu. Obroty na zimnym silniku zawsze były w granicach 1500, a w miarę grzania się silnika spadały do 850/min. Nie było z tym problemu do teraz. Próba olejowa :hmmm: na czym to polega? Niestety nie wiem czy można to tutaj przeprowadzić, ponieważ jestem akurat w Niemczech i wszelkiego rodzaju wjazdy na warsztat wiążą się z wielkimi kosztami. Dlatego zwróciłem się o pomoc na forum. Wymiana uszczelki tutaj kosztuje w granicach 1200-1500 euro. Nie stać mnie na taki luksus.
Próba olejowa polega na tym , że wykręca się świece z silnika , po czym po kolei do każdego cylindra wkręca w gniazdo świecy manometr . Kręcąc rozrusznikiem mierzysz ciśnienie sprężania . Próbę powtarza się drugi raz po wlaniu do każdego cylindra kilku cm3 oleju i kilkukrotnym obróceniu rozrusznikiem - aby olej się rozprowadził . Jeżeli z olejem ciśnienie rośnie w stosunku do odczytu "na sucho" to potwierdza to tylko fakt problemów z pierścieniami ( zapieczenie , popękanie ) . Nie daje natomiast informacji o niczym innym .
Skoro jesteś w Niemczech - to i tak taka wiedza niewiele ci pomoże . Za podaną kwotę możesz kupić tam jeżdżące auto w stanie nie gorszym niż twoje .
Może to brutalnie zabrzmi - ale popytaj , jak wyglada u nich sprawa złomowania auta z Polski - bo i koszt przewozu lawetą auta do domu nie będzie mały i w Polsce nikt tego auta za darmo nie naprawi . Natomiast za niejeżdżące auto nie spodziweaj się przy sprzedaży ( u nas ) kwoty większej niż 1 000 - 1 200 zł .

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Odp: Delta II - czy to uszczelka pod głowicą??

Post autor: pablo4 » 25 mar 2010, 20:41

Nie mam zamiaru złomować : czerwona : jak co, to będę sam naprawiał, z tym nie ma problemu. Chciałem tylko pomocy z diagnozie. Może jedynie być problem z kluczami żeby odkręcić pokrywę zaworów. Nie wiem jak się one nazywają i gdzie takie kupić. A na diagnostykę wjadę tak czy tak.
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”