Kappa - luz flanszy

Piter77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2009, 17:55
Lokalizacja: Puławy

Kappa - luz flanszy

Post autor: Piter77 » 28 lut 2010, 16:38

Potrzebuję porady.
W czasie jazdy czuć drgania wibracje w okolicy lewego przedniego koła, w czasie skręcania oraz hamowania słychać szum a nawet bardziej niż szum, przy większych prędkościach odczuwalne drżenie kierownicy.
Po wstępnym sprawdzeniu dopatrzyłem się dużych luzów na półosi, oraz dość duży luz na flanszy, w czasie kręcenia kołem ręką nic nie słychać. Wymieniłem półoś, "stara była w fatalnym stanie" ale szum pozostał. Chcę wymienić łożysko piasty oraz zlikwidować luz flanszy i czy ktoś to robił chodzi głównie o flanszę jak to zdemontowac ewentualnie jakie łożysko i uszczelniacz tam idzie, a byc może ktos ma inny pomysł na to co tak szumi i drży.
Dzisiaj przejechałem sie z otwartą szybą i ewidentnie coś popiskuje z lewej strony z przodu.
Z góry dziękuję za poradę.
Piotrek
KAPPA 2.0 20V VIS 98r

argenta67

Odp: Kappa luz flanszy

Post autor: argenta67 » 28 lut 2010, 18:06

Piter77 pisze:Potrzebuję porady.
W czasie jazdy czuć drgania wibracje w okolicy lewego przedniego koła, w czasie skręcania oraz hamowania słychać szum a nawet bardziej niż szum, przy większych prędkościach odczuwalne drżenie kierownicy.
Po wstępnym sprawdzeniu dopatrzyłem się dużych luzów na półosi, oraz dość duży luz na flanszy, w czasie kręcenia kołem ręką nic nie słychać. Wymieniłem półoś, "stara była w fatalnym stanie" ale szum pozostał. Chcę wymienić łożysko piasty oraz zlikwidować luz flanszy i czy ktoś to robił chodzi głównie o flanszę jak to zdemontowac ewentualnie jakie łożysko i uszczelniacz tam idzie, a byc może ktos ma inny pomysł na to co tak szumi i drży.
Dzisiaj przejechałem sie z otwartą szybą i ewidentnie coś popiskuje z lewej strony z przodu.
Z góry dziękuję za poradę.
Wydaje mi się, że przyszły forumowicz wie, że gdzieś dzwoni ale to nie ten dzwonek aby stwierdzić luz na flanszy trzeba mieć możliwość dojścia do kola talerzowego i wałka atakującego a niestety w samochodach z przednim napędem takiej możliwości bez demontażu skrzyni nie ma. Luzy jakie wyczuwasz pochodzą z przegubu wewnętrznego lub zewnętrznego.

Piter77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2009, 17:55
Lokalizacja: Puławy

Re: Kappa luz flanszy

Post autor: Piter77 » 28 lut 2010, 18:20

Cieszę się, że ktoś odpisał. Być może używam złej terminologii ale chodzi mi o część do której przykręcona jest półoś a mianowicie po wyjęciu półosi podczas szarpania za tą wystającą ze skrzyni biegów część wyrażnie czuć luz promieniowy jak i wzdłóżny. moje pytanie czy to może wpływać na drżenie kierownicy i hałas a jeśli tak jak się tego pozbyć.
Piotrek
KAPPA 2.0 20V VIS 98r

argenta67

Odp: Re: Kappa luz flanszy

Post autor: argenta67 » 28 lut 2010, 18:32

Piter77 pisze:Cieszę się, że ktoś odpisał. Być może używam złej terminologii ale chodzi mi o część do której przykręcona jest półoś a mianowicie po wyjęciu półosi podczas szarpania za tą wystającą ze skrzyni biegów część wyrażnie czuć luz promieniowy jak i wzdłóżny. moje pytanie czy to może wpływać na drżenie kierownicy i hałas a jeśli tak jak się tego pozbyć.
Wszelkie tego typu uszkodzenia są dość trudne do przekazania w formie pisanej, luz wzdłużny powinien być minimalny a promieniowy jest trudny do określenia bo na ten luz składa się praca całego kosza satelity i nie wiem jak można by tu się odnieść ile stopni to ok a ile za dużo.

Piter77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2009, 17:55
Lokalizacja: Puławy

Re: Kappa luz flanszy

Post autor: Piter77 » 28 lut 2010, 18:55

Myślę, że na razie zostawię temat tej flanszy w spokoju wymienię łożysko piasty i zobaczę co będzie.
Dzięki za pomoc
Piotrek
KAPPA 2.0 20V VIS 98r

argenta67

Odp: Kappa luz flanszy

Post autor: argenta67 » 28 lut 2010, 19:10

Sam tam nic nie zrobisz, skrzynia to grubsza zabawa, wymień łożysko, sprawdź przeguby i powinno być ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”