jeśli zmienisz zdanie to ja chętnie zobaczę , już się bałem, że Dedra nie nadaje się do "polatania" jak DeltaWolek pisze: Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.
Dedra Integrale - różnice w napędach
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11993
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.
Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiamBany pisze:Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.
Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Albo dyskutujecie merytorycznie albo w ogóle. Wołek, przeginasz. Od teraz temat jest obserwowany przez moderatorów.Wolek pisze:Coś Ci powiem "przyjacielu". Dobrze by było, żebyś odnalazł granicę między cwaniactwem, a prostactwem i chamstwem bo notorycznie ją przekraczasz . Chyba, że twój centralny układ nerwowy jest tworem jednokomórkowym to ok. A z pierwotniakami nie rozmawiamBany pisze:Wolek pisze:Nie chodziło mi o sprzeczanie się z kimkolwiek. Poprostu nie jest tak, że na luźnej nawierzchni czy śniegu, o asfalcie nie wspominając przy ostrym starcie pracuje tylko jedna oś i jest to kompletną bzdurą. Przekładnia planetrana w środkowym dyfrze to nie zwykły układ różnicowy z satelitkami. A vicodrive nie ma z tym nic wspólnego, bo odpowiada za oś przednią. Z zaspawywaniem... przepraszam, ale nie trafiło to do mnie Nie będę specjalnie robił filmiku ze startu i pokazywał bo nie mam zamiaru nic nikowu udowadniać. Auto ciągnie ze startu 4-rema kołami. A to co ktoś tam sobie uwaza lub myśli to już jego prywatna sprawa. Tyle ode mnie w tym temacie.
Co do ścigania to mnie nie rozśmieszaj co do reszty też.
A tak przy okazji. Bany i Bryś mają wieloletnie doświadczenie w budowaniu aut do rajdów, więc chyba wiedzą, co mówią...
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Moze Bryś powinniśmy kupowac dedry a nie jakieś delty integrale skoro mielą 4 kołami i da sie nimi ścigać.Nie wiem tylko gdzie bo od jakichś 10 lat nie widziałem zadnej w zawodachbryś pisze:nie blokuje 2 osi nawet w delcie i chyba że sobie wiskoze zaspawasz ale masz 2 dedry to wiesz lepiej niz ja posiadając jak do tej pory 5 delt integrale i 2 prismy 4wd
a jestem na każdych.Nie ma chyba toto nawet homologacji.
Moze chodzi o takie od swiateł do swiateł...
Natomiast jedyna delta która w tym czasie jeździła była troche moją robotą.
Nie mam w tym zadnego interesu ale moja integrale po podniesieniu tylnej osi na kobyłkach
i zapięciu biegu stoi w miejscu,gdyby ciągneła z 4 kól to by spadła-dobrze rozumiem??
Może planetarka ci sie już zatarła ,,kolego'' z krosna od krecenia bączków w KSJach albo masz szpere abarthowską w dyfrze centralnym.raczej to pierwsze.
Dyfer rozbierałem nie raz mam ze 2szt. w zapasie jak na właściciela integrale przystało.
p.s
widze że mod sie odezwał
to wszystko z mojej strony w temacie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 211
- Rejestracja: 15 paź 2009, 18:32
- Lokalizacja: Rzeszow- Maniago (IT)
- Kontakt:
Re: Dedra Integrale różnice w napędach
>http://www.subito.it/lancia-dedra-integ ... 654907.htm
>http://www.kijiji.it/annunci/auto/annun ... hf/3063385
sa nawet i SW i HF, pozdro
>http://www.kijiji.it/annunci/auto/annun ... hf/3063385
sa nawet i SW i HF, pozdro
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
i koniec chyba dyskusji
- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 888
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Dedra Integrale różnice w napędach
hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Jeśli miedzy osiami jest Torsen, to jest to tak zwany Torsen C albo Torsen typ 3, który różni się trochę od tych stosowalnych między kołami, tym ze dzieli moment nie równo (czyli może preferować tylną lub przednią oś, podobnie jak przekładnia planetarna w Integrale).Swiety pisze:hmmm a jak to będzie wyglądało jeśli jest torsen miedzy-osiowy? np Audi 90 quattro?
By nie robić już więcej zamętu polecam lekturę kilkustronicowego kompendium które znalazłem na forum subaru
Bardzo też zachęcam do lektury zarówno Pana Piotra jak i Pana Rafała, bo po przeczytaniu ich wypowiedzi mam silne wrażenie ze albo mają ogromne problemy z przekazaniem posiadanej wiedzy, albo utrwalili sobie złe informacje wynikające ze swoich jak że bogatych doświadczeń z mechanizmami naszych Lucyn.
PS.
Co do Dery rzeczywiście nigdy nie uzyskała ona homologacji, (z racji zmiany polityki Fiata po wchłonięciu Alfy), ale przecie to bardzo zacne autko i po paru drobnych modyfikacjach spokojnie mogło by pokonać (oczywiście w rękach sprawnego kierowcy) AR 156jtd
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
Poprzednio trochę przesadziłem z mocą słów. Natomiast teraz jak najbardziej na temat i merytorycznie. Tutaj 2 filmiki nagrane przed chwilą z integralką kumpla (przepraszam, późno wróciłem z pracy, jakość dramat, ale nie chodzi tu o popis filmowy ) w związku z tym są kręcone nokią n-ką i trochę po ciemku. Podniesiona tylna oś, a na drugim podniesiona przednia oś. Jeśli były by jakieś wątpliwości na temat autentyczności typu: koło stało na ziemii, nie był podniesiony w powietrze itp jutro z największą przyjemnością dorzucę kręcone w dzień i aparatem. Nawiasem mówiąc zastanawiam się na jakich kobyłkach musiała stać delta Może na wirtualnych . Chciałem tylko dodać, że nie mam w zwyczaju się z kimś spierać, jeśli nie jestem przekonany o swojej racji. Niżej linki:
http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/1/6_EmK-ZoIU4
http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/0/XqiGpw2Fu0w
A skoro rozmawiamy na argumenty to zawsze można wrzucić filmik z podniesioną deltą na kobyłkach i z przyjemnością popatrzymy jak to ona sobie tak stoi i wcale nie ma zamiaru zjeżdżać. Z drugiej strony patrząc po co sprawdzać na własnym samochodzie czy zjedzie czy nie, jednocześnie nie pokazując tego innym skoro jest się przekonanym o swojej racji ??
http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/1/6_EmK-ZoIU4
http://www.youtube.com/user/wolek41#p/a/u/0/XqiGpw2Fu0w
A skoro rozmawiamy na argumenty to zawsze można wrzucić filmik z podniesioną deltą na kobyłkach i z przyjemnością popatrzymy jak to ona sobie tak stoi i wcale nie ma zamiaru zjeżdżać. Z drugiej strony patrząc po co sprawdzać na własnym samochodzie czy zjedzie czy nie, jednocześnie nie pokazując tego innym skoro jest się przekonanym o swojej racji ??
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
A ręczny był zaciągnięty ? Jak masz przód w górze zaciągnij ręczny jak dobrze trzyma będzie się kręcić tylko przód ,jak dla mnie te filmiki nic nie wnoszą .
Odp: Dedra Integrale różnice w napędach
A zjechała by z zaciągniętym ręcznym Nie był zaciągnięty. Zaciągnij w subaru impreza gt, też będzie się kręcić tylko przód, a później zagotujesz visco. Tak samo w lancii.Też będzie kręcił sam porzód, a później wymienisz planetarkę . Trudno rozmawiać z kimś, kto nie widzi rzeczy oczywistych... A tak z innej beczki jak wygląda sytuacja na śliskim jak zaciagniesz ręczny Z moich doświadczeń wynika, że blokuje 4 koła, ale może się mylę .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 wrz 2008, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dedra Integrale różnice w napędach
Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.
Odp: Re: Dedra Integrale różnice w napędach
Może głupio spytam ...bioly223 pisze:Śledzę ten temat od początku i popieram to, co pisze kolega Wolek gdyż ma całkowitą rację. U mnie w dedrze jak stanę na śniegu lub błocie rusze na pełnym gazie to wszystkie 4 koła pracują, pierwszy raz tutaj na forum spotkałem się z dziwną teorią, że tylko pracuje jedna oś.
Słyszałem też od Land Rover Freelander że w nim powyżej 80km/h odłącza się tylni napęd i pracuje tylko przód ponieważ ma mniej przez to palić itd. To jest jedna wielka ściema, ktoś kto nie posiada takiego auta i pewnie nie jeździł takim to może się nie wypowiadać na takie tematy bo słucha jakiś bzdur i później powstają nowe opowieści fantastyczne, które niestety pewne osoby dobierają sobie do głowy na poważnie.
Tak samo jest z ręcznym jeśli zaciągasz w dedrze to blokujesz wszystkie koła.
Skąd wiesz że sypie z 4ech skoro jesteś w środku??
Masz racje nie posiadam dedry ale mam delte i tu jest podobnie z centralnym dyrem.
Zadam proste pytanie pomocnicze-dlaczego delta kręci bączki jak od cyrkla??
Po założeniu fachowego mechanizmu różnicowego miedzy osiami trenowaliśmy beczke do barbórki
cały dzień i nie było tak łatwo.dlaczego?
Bo wtedy sypie z 4ech kół i wyjeżdza mocno przodem.
Nie mam w tej chwili czasu na nagrywanie filmów ale może kiedyś znajde.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 wrz 2008, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dedra Integrale różnice w napędach
Wiem, że sypie ponieważ niejednokrotnie mój znajomy jeździł moim autem i prosiłem żeby mi zaprezentował to, więc stałem na zewnątrz zobaczyłem to o czym piszę, nie mam żadnego interesu w tym żeby wymyślać jakieś historie. Wiem, ze moja i inne dedry kręcą 4 kołami jednocześnie, jak jest w Delcie nie mam pojęcia.
Delta kręci się jak od cyrkla i jej nie wypycha tak w przód jak dedry ponieważ Delta to hatchback a dedra to sedan czyli tył jest bardziej dociążony. Włóż sobie z 150-200kg do bagażnika w delcie i napisz czy będzie dalej jak od cyrkla kręcić:) Delta napewno lepiej stratuje z miejsca, pewnie jest szybsza, ale w zakrętach może się równać z dedrą lub nawet zostać z tyłu przez to, że Dedra to sedan i tył już nie będzie tak łatwo uciekł w zakręcie jak w Delcie choć dużo pomaga stały napęd na 4 koła.
Delta kręci się jak od cyrkla i jej nie wypycha tak w przód jak dedry ponieważ Delta to hatchback a dedra to sedan czyli tył jest bardziej dociążony. Włóż sobie z 150-200kg do bagażnika w delcie i napisz czy będzie dalej jak od cyrkla kręcić:) Delta napewno lepiej stratuje z miejsca, pewnie jest szybsza, ale w zakrętach może się równać z dedrą lub nawet zostać z tyłu przez to, że Dedra to sedan i tył już nie będzie tak łatwo uciekł w zakręcie jak w Delcie choć dużo pomaga stały napęd na 4 koła.