Delta II - brak napięcia na cewce w 1,6 16V

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Delta II - brak napięcia na cewce w 1,6 16V

Post autor: pablo4 » 09 lut 2010, 15:51

Witam, mam problem z odpaleniem Delty II. W piątek wszystko było ok, a dziś chciałem odpalić i ... kupa ! : cenzura : Objawy : pompa podaje paliwo, świece zalane ( a co najciekawsze nie wszystkie, tylko 3 ). Wymiana świec - bez zmian, wymiana aparatu - bez zmian. Ręce opadają :( Szukałem na forum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Jeszcze sprawdzę czujnik położenia wału (jak ktoś sugerował). POMOCY !!

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Delta nuova nie pali

Post autor: dr_scott » 09 lut 2010, 21:28

Domyślam się że chodzi o silnik benzynowy ale prorokiem nie jestem.
Jeśli oczekujesz porady to uzupełnij profil o model auta lub zaznacz wyraźnie o jaki silnik chodzi.

Pozdro!

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Odp: Delta nuova nie pali

Post autor: pablo4 » 10 lut 2010, 0:07

Sorry :ojej: to przez nerwy. Delta II 1,6 16V

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: dr_scott » 10 lut 2010, 20:55

A masz pewność, że jest iskra na świecach? Wydaje mi się, że kompletnie nie ma zapłonu.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: pablo4 » 11 lut 2010, 16:07

Ok, jeśli nie ma zapłonu, to co może być przyczyną?? Jak wyżej pisałem, po wymianie cewki ( aparatu) bez zmian. Czy to faktycznie jakiś czujnik??

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: DeviLL » 11 lut 2010, 20:46

Moze dawac zle wzbogacenie , za to odpowiada pewnie czujnik temp ,ale pewny nie jestem

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: dr_scott » 11 lut 2010, 22:49

Zapłonem steruje komputer. Jeśli pracują wtryskiwacze paliwa to i sygnał do cewki powinien być podawany.

Od strony niskiego napięcia cewka ma bodaj 4 przewody podłączone. 1 i 2 to zasilanie 12V, a 3 i 4 to sygnał zapłonu z komputera. Zasilanie na cewkę idzie przez bezpiecznik 15A Sprawdź czy masz zasilanie na cewce po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Jeśli nie ma napięcia 12V to zlokalizuj bezpiecznik i sprawdź czy jest ok.

Jeśli masz tylko 3 kabelki od strony niskiego napięcia (chyba tak jest w nowszych wersjach), to na środkowym (czerwonym) powinno pojawić się napięcie 12V po przekręceniu kluczyka. Te zasilanie nie idzie chyba przez żaden bezpiecznik.

Generalnie sprawdź czy cewka ma zasilanie 12V względem masy.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: pablo4 » 12 lut 2010, 20:20

Sprawdziłem, napięcia nie dostaje (na czerwonym kabelku), a wtryski podają paliwo. Cewka też dostaje napięcie.
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: dr_scott » 12 lut 2010, 20:57

pablo4 pisze:Sprawdziłem, napięcia nie dostaje (na czerwonym kabelku), a wtryski podają paliwo. Cewka też dostaje napięcie.
Czekaj, czekaj, bo się pogubiłem... Na czerwonym kabelku od cewki masz czy nie masz napięcia 12V po przekręceniu kluczyka do pozycji MAR ?? Napisałeś, że nie dostaje napięcia, a potem że cewka ma napięcie... ??
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: pablo4 » 14 lut 2010, 14:39

Mój błąd : biczowanie : cewka też nie ma napięcia, bezpiecznik jest ok.
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: matias21 » 15 lut 2010, 21:38

może to ci pomoże >http://bbtp.pl/viewtopic.php?t=19920&po ... c&start=20

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: dr_scott » 15 lut 2010, 21:42

Zakładam, że masz wersję z 3 kabelkami po stronie niskiego napięcia.
Czerwony powinien iść do węzła, w którym łączy się z innymi przewodami. W sumie dochodzą do tego węzła 4 przewody: jeden czerwony (z cewki) i 3 pomarańczowe. Jeden z tych pomarańczowych idzie do stacyjki, a pozostałe dwa do przekaźników.

Po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR na węzeł powinno zostać podane 12V.

Możesz pokusić się o dojście do tego po kabelkach i pomierzenie. A jeśli nie masz możliwości to możesz zrobić test zapodając kabelkiem prosto z aku 12V na czerwony przewód cewki i spróbować odpalić silnik.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
pablo4
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 02 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Dobrcz

Re: Delta II - 1,6 16V - nie pali

Post autor: pablo4 » 16 lut 2010, 0:04

Dzięki za pomoc :drink2: :) Dziś odpalił : lol : Tak do końca nie wiem co było, poruszałem trochę przewodami (od czujnika położenia wału również) i starym sposobem (mojego ojca) wypaliłem świece w ogniu. W każdym bądź razie pali. Jak się trochę ociepli, to muszę wszystko posprawdzać. Jeszcze raz dzięki
Była Lancia Delta II HPE 1,6 16V
Jest Chrysler 300M V6 3,5 24V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”