Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: mac1us » 15 sty 2010, 16:34

Moim problemem jest zdecydowanie za duże spalanie tzn. 19l/100 km, a wcześniej paliła 11l/100km. Zdaniem kilku osób jest to zbyt duża różnica, aby była to sonda lambda. Pokazuje ona napięcie 0,3 v co zdaniem schaba może byc skutkiem, a nie przyczyną. Kolejną sprawą jest czujnik temperatury, był to kolejny pomysł, ale przed chwilą go sprawdzałem i opornośc wraz ze wzrostem temperatury silnika ładnie i równomiernie spada opornośc. Większośc z Was powie jedź na komputer, powiem tak, ale jestem umówiony za tydzień, a mam teraz ferie więc mógłbym kolejno sprawdzac co może byc nie tak, a 50 zł wolałbym jako biedny uczeń spożytkowac na co innego.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: schab » 15 sty 2010, 19:32

mac1us pisze: a 50 zł wolałbym jako biedny uczeń spożytkowac na co innego.
2 flaszki ? :D

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: mac1us » 25 sty 2010, 9:16

Gdzie w Delcie 2,0 16v znajduje się regulator ciśnienia paliwa oraz jaki ciśnienie powinno byc na listwie?

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Odp: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: lordabarth » 25 sty 2010, 19:21

Regulator masz na końcu listwy wtryskowej po prawej stronie.Ciśnienie 3 bar.

Obrazek

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: mac1us » 25 sty 2010, 19:38

Dzięki wielkie, te materiały to manual do Fiata Coupe 2,0 16v?

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Odp: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: lordabarth » 25 sty 2010, 20:10

TUTAJ masz cały manual.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: pew » 25 sty 2010, 23:58

w kupecie był ten sam silnik 1.8 16v vvti co w Delcie II?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Odp: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: mac1us » 26 sty 2010, 18:21

pew pisze:w kupecie był ten sam silnik 1.8 16v vvti co w Delcie II?
Tak Coupe i Delta ma te same oznaczenia silnika, ale już np. bravo, brava, marea 1,8 16v to inne silniki, bo nie mają vvti.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: mac1us » 04 lut 2010, 22:27

Niestety Gutmann Mega Macs 55 oraz Bosch KTS 670 polegli. Oba diagnoskopy nie skomunikowały się ze sterownikiem, jedyne co udało się zrobic to sprawdzic ABS, dzięki Gutmann-owi na desce wyskoczył kod błyskowy, wszystko ok.

Co do wtryskiwaczy to na dniach wyjme całą listwę oraz sprawdzę podciśnieniowo pompką co pokaże, czy wtryskiwacz "trzyma" podciśnienie, czy jest nieszczelny, czyli leje bo jest otwarty.

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Odp: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: ThemADI_NS » 05 lut 2010, 16:54

Ja bym postawił na sondę, bo przerabiałem to ostatnio...spalanie na trasie wyszło ok 16-17 litrów-normalnie 7-8.
Tylko jest jedno ale! Samochód był słaby i przy redukcjach np. pod górę, dymił na czarno-ja tego w lusterku nie widziałem, ale widział to mój brat, który jechał za mną-więc jak masz takie objawy to wymień sonde i po problemie :)
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
tarsar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 29 gru 2009, 16:23
Lokalizacja: KGR

Re: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: tarsar » 05 lut 2010, 19:36

Co do tych silników, to w delcie 1.8 vvt jest wałek wyrównażający,a w cupecie i stilo tego nie ma. W 1.8 16v 113KM bez wariata nie ma tego wałka nigdzie.

Spalanie - to też stawiałbym na sondę, jak przepala to będzie poddymiał. Sprawdz sonde multimetrem u kumatego elektronika.
--- Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 20V M-Jet`04 grigio luci di bosco ---
>> ex: Lancia Delta 1.9 t.ds LE ; Lancia Delta 1.6 GTi.e.`88 bordeaux met. ; Alfa Romeo 156 Sportwagon Distinctive 2.4 Jtd 150 Nero Fuoco <<

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: mac1us » 05 lut 2010, 20:38

Wtryski sprawdzone są szczelne, regulator ciśnienia paliwa jest ok. Wszyscy piszą sonda, sonda, ale jest to duża różnica, ostanio dwie świece miały inny kolor niż 2 pozostałe stąd moje niestety błędne przypuszczenie o wtryskach.
Jutro jeszcze raz sprawdze świece, bo zamieniłem je miejscami. Plusem jest to, że nie wiedziałem do końca jak wyjąc wtryski (już wiem) i rozebrałem cały dolot razem z przepustnicą oraz zawór vae, które jeszcze raz tym razem dokładniej umyje.
Jeśli ja już zupełnie wymiękne to pojade do AlfaSerwis w Mogilanach i zobaczymy może co pokaże komputer.

Aby sprawdzic sonde nie muszę jechac do elektromechnika, bo mam multimetr, a wyżej pisze, że na rozgrzanym silniku pokazuje wartośc 0,3 V, nie jest to wartośc stała zmienia się podczas dodawania gazu. Jeszcze kolejny raz napisze, tak wiem napięcie sondy powinno wynosic ok. 1 V, ale w moim przypadku niskie napięcie może byc skutkiem zbyt bogatej mieszanki, a niekoniecznie świadczy o uszkodzeniu sondy.
Powoli już kończą się możliwości także prawdopodobnie będe skazany na wydanie tych 60 zł na skuteczne podłączenie pod kompa. Swoją drogą to szkoda, że nie mam nowszego auta z obd2, bo jeżeli już sterownik uda się skomunikowac to jest to naprawde proste. Ja podpinałem 2 auto w życiu i sama diagnostyka jest banalna tylko te 70 tys. na komp wydac...

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Odp: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: lordabarth » 06 lut 2010, 12:33

Może wart spróbowac TEGO interface-u.Zawsze możesz oddać do 10-ciu dni bez podania przyczyny.Jedyny minus to potrzebny jest komputer z dwoma com-ami.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: mac1us » 06 lut 2010, 17:50

Powiem szczerze fajna opcja, patrząc na to, że mam delte, w której wiecznie jest coś do roboty, tata dedre, która też ma odpały głupawki to czemu nie. Musze po rodzinie poszukac, który komputer ma 2 com-y i dos-a, a mam już jeden w głowie i do roboty.

Dzień dzisiejszy troche z dupy, bo musze odkręcic kolektor dolotowy, aby dobrze osadzic listwe, a głownie dlatego, że już jedną śrubce ukręciłem łeb i trzeba rozwiercic i przegwintowac. Problemem jest oczywiście zima, której nie znoszę i brak garażu.

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Odp: Re: Delta II - 2,0 16v - Dużo za duże spalanie

Post autor: ThemADI_NS » 06 lut 2010, 18:40

mac1us pisze:Wszyscy piszą sonda, sonda, ale jest to duża różnica
Dlaczego za duża?! Przecież pisałem, że mi skoczyło spalanie z 7 litrów na 16-17 przez sondę właśnie, więc wydaje mi się, że różnicy nie ma się co czepiać!
Powiedz lepiej czy auto jest, bądź było, osłabione? Daje 90% szans dla sondy.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”