Witam i pozdrawiam wszystkich. Mój pierwszy post na forum. Mam nadzieję że uzyskam pomoc oraz że ja będę mógł pomóc innym. Kupiłem auto niedawno i jestem mile zaskoczony jego wyposażeniem i jakością wykonania, naprawdę super taksówka. Panowie i Panie silnik 1,8 i.e 8V. na środku pokrywy zaworów mam jakiś czujnik, jest on dosyć brzydko poklejony i zastanawiam się nad jego sprawnością. Wydaje mi się iż jest to czujnik spalania stukowego tylko to miejsce montażu jakieś dziwne, w autodacie nie ma go ani pod pozycją Dedra, Tempra czy Tipo. Jak sprawdzić czy jest on sprawny. Kolejna sprawa to czasy wtrysku na wolnych obrotach, 6,5ms to trochę za dużo podejżewam iż gdzieś jest lewe powietrze lub uszkodzony jakiś sensor ponieważ prawidłowy czas to ok 3,2ms. Od czego zacząć sprawdzać bo skaner diagnostyczny do którego mam dostęp nie może się połączyć co mnie nie dziwi bo to AMX ale przewód ma pasujący do złącza diagnostycznego. Albo dajcie namiary skąd załatwić urządzenie diagnostyczne. Przy czujniku temp płynu chłodzącego jest jakiś presostat do którego wchodzą dwa przewody podciśnieniowe co to jest?
Pozdrawiam, mam nadzieję że nie zadużo jak na pierwszy raz się rozpisałem.
Aha nie mam instalacji gazowej w aucie.
Dedra - czasy wtrysku i czujnik spalania stukowego w 1.8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 gru 2009, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
Dedra - czasy wtrysku i czujnik spalania stukowego w 1.8
Lancia Dedra 1.8 i.e. '91
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 gru 2009, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
Odp: Dedra 1.8,czasy wtrysku i czujnik spalania stukowego.
Już wiem co to za presostat, załączanie EGR po nagrzaniu silnika. Czekam na odzew.
Lancia Dedra 1.8 i.e. '91
Odp: Dedra 1.8,czasy wtrysku i czujnik spalania stukowego.
a jakie masz wolne obroty przy tych 6.5ms ?
nie wiem jaki tam wtrysk siedzi ,pewnie polsekwencja ,wtedy przy 6000rpm czas bedzie nie wiekszy niz 10ms ,
mi to wyglada na padnieta pompe paliwa lub regulator cis paliwa - dobrze by bylo jakbys sprawdzil w tym kierunku ,bo jak cis bedzie za niskie ,to ECU bedzie wydluzal czas wtrysku by utrzymac mieszanke
nie wiem jaki tam wtrysk siedzi ,pewnie polsekwencja ,wtedy przy 6000rpm czas bedzie nie wiekszy niz 10ms ,
mi to wyglada na padnieta pompe paliwa lub regulator cis paliwa - dobrze by bylo jakbys sprawdzil w tym kierunku ,bo jak cis bedzie za niskie ,to ECU bedzie wydluzal czas wtrysku by utrzymac mieszanke
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 14 gru 2009, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
Odp: Dedra - czasy wtrysku i czujnik spalania stukowego w 1
Witam dzięki za odpowiedź, obroty na wolnym mam ok nie są jakieś podwyższone ani za niskie chyba 700 jak dobrze pamiętam. Dzięki za podpowiedź z pompą i regulatorem ciśnienia jakoś to posprawdzam postaram się obniżyć te czasy do jakichś przyzwoitych. Ciekawi mnie podciśnienie jaką ma wartość dlatego będę podpinał wiązkę z komputera gazowego aby mieć podgląd na parametry typu podciśnienie , czasy wtrysku, obroty i najważniejsze sonda lambda.
P.S.
Kręcę kołem przednim na podnośniku lewe chodzi bez zacięć a prawe co obrót ma opór i zwalnia czasem się zatrzymując. Będzie to usterka przegubu wewnętrznego czy zewnętrznego?
Pozdrawiam.
P.S.
Kręcę kołem przednim na podnośniku lewe chodzi bez zacięć a prawe co obrót ma opór i zwalnia czasem się zatrzymując. Będzie to usterka przegubu wewnętrznego czy zewnętrznego?
Pozdrawiam.
Lancia Dedra 1.8 i.e. '91