Mam to samo ale jak dokręciłeś piastę na maxa czy coś popuszczałeś? u mnie prawa tylna Piasta HUUUUCZYGrzes pisze:i już po wymianie było ciężko ale opłaciło się wreszcie cisza
Lybra - hałasujące łożysko koła
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Dzięki za info bo w niektórych adolfmachine trzeba popuścić
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
wydaje mi się, że jak są z tyłu hamulce bębnowe to wtedy się poluzowuje ( tak robiłem w CORSA B z tyłu )
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11994
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
nie chodzi o rodzaj hamulców tylko rodzaj łożyska- poluzowuje się łożyska stożkowe.Codee pisze:wydaje mi się, że jak są z tyłu hamulce bębnowe to wtedy się poluzowuje ( tak robiłem w CORSA B z tyłu )
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
właśnie o to chodzi, tylko nie umiałem tego nazwać, a w bębnach przeważnie są stożkowe łożyskatopcio1 pisze: nie chodzi o rodzaj hamulców tylko rodzaj łożyska- poluzowuje się łożyska stożkowe.
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Oki dzięki za info w sobotę do roboty(zmienię piastę), a 18-go kierunek Poznań na kursik mały
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Koledzy, pozwolę sobie zabrać głos w dyskusji.
Chciałbym nieco przestrzec przed "popuszczaniem" i dokręcaniem "na maxa".
Jeżeli popuścimy łożysko stożkowe, likwidujemy jego napięcie wstępne, być może pomoże to w ustąpieniu hałasu, ale zmieniamy siły działające na bieżnie łożyska i wałeczki. Efekt błyskawiczna agonia łożyska, podpiłowywane bieżnie, z wałeczków zrobione baryłki, luz koła itd, itp.
Co do piast 2 i kolejnych generacji, montowane są tam łożyska kulkowe 2 rzędowe z dzielonym pierścieniem wewnętrznym. Zasada działania jest taka, że łożysko w rękach czy po delikatnym dokręceniu ma luz, jednak po przekroczeniu pewnej siły (momentu dokręcenia) wewnętrzny pierścień zaczyna się zwężać, zchodzić (obrazowo), aż do granicznego momentu, w którym łożysko ma idealne napięcie wstępne. W tym momencie należy poprzestać na dokręcaniu, jeżeli przesadzimy z siłą możemy w skrajnym przypadku odkształcić bieżnie, zniszczyć kulki, zatrzeć łożysko, tak czy inaczej do wymiany.
Biorąc pod uwagę ceny łożysk i piast (na marginesie uważam, że nie są tanie) myślę że warto pomyśleć o kluczy dynamometrycznym, lub robić to z głową a nie z przedłużką długości 150cm.
Przepraszam że się tak rozpisałem
Chciałbym nieco przestrzec przed "popuszczaniem" i dokręcaniem "na maxa".
Jeżeli popuścimy łożysko stożkowe, likwidujemy jego napięcie wstępne, być może pomoże to w ustąpieniu hałasu, ale zmieniamy siły działające na bieżnie łożyska i wałeczki. Efekt błyskawiczna agonia łożyska, podpiłowywane bieżnie, z wałeczków zrobione baryłki, luz koła itd, itp.
Co do piast 2 i kolejnych generacji, montowane są tam łożyska kulkowe 2 rzędowe z dzielonym pierścieniem wewnętrznym. Zasada działania jest taka, że łożysko w rękach czy po delikatnym dokręceniu ma luz, jednak po przekroczeniu pewnej siły (momentu dokręcenia) wewnętrzny pierścień zaczyna się zwężać, zchodzić (obrazowo), aż do granicznego momentu, w którym łożysko ma idealne napięcie wstępne. W tym momencie należy poprzestać na dokręcaniu, jeżeli przesadzimy z siłą możemy w skrajnym przypadku odkształcić bieżnie, zniszczyć kulki, zatrzeć łożysko, tak czy inaczej do wymiany.
Biorąc pod uwagę ceny łożysk i piast (na marginesie uważam, że nie są tanie) myślę że warto pomyśleć o kluczy dynamometrycznym, lub robić to z głową a nie z przedłużką długości 150cm.
Przepraszam że się tak rozpisałem
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
eh a u mnie hałasuje ale powyżej a nie poniżej 60 km/h
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Tak czy inaczej do wymiany.
Jeżeli szukacie jakiś łożysk czy piast, a nie potrzebujecie ich na cito, mogę popytać.
Jeżeli szukacie jakiś łożysk czy piast, a nie potrzebujecie ich na cito, mogę popytać.
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Nic nie szkodzi zawsze coś nowego w głowie zostaniefotisk pisze:Koledzy, pozwolę sobie zabrać głos w dyskusji.
Chciałbym nieco przestrzec przed "popuszczaniem" i dokręcaniem "na maxa".
Jeżeli popuścimy łożysko stożkowe, likwidujemy jego napięcie wstępne, być może pomoże to w ustąpieniu hałasu, ale zmieniamy siły działające na bieżnie łożyska i wałeczki. Efekt błyskawiczna agonia łożyska, podpiłowywane bieżnie, z wałeczków zrobione baryłki, luz koła itd, itp.
Co do piast 2 i kolejnych generacji, montowane są tam łożyska kulkowe 2 rzędowe z dzielonym pierścieniem wewnętrznym. Zasada działania jest taka, że łożysko w rękach czy po delikatnym dokręceniu ma luz, jednak po przekroczeniu pewnej siły (momentu dokręcenia) wewnętrzny pierścień zaczyna się zwężać, zchodzić (obrazowo), aż do granicznego momentu, w którym łożysko ma idealne napięcie wstępne. W tym momencie należy poprzestać na dokręcaniu, jeżeli przesadzimy z siłą możemy w skrajnym przypadku odkształcić bieżnie, zniszczyć kulki, zatrzeć łożysko, tak czy inaczej do wymiany.
Biorąc pod uwagę ceny łożysk i piast (na marginesie uważam, że nie są tanie) myślę że warto pomyśleć o kluczy dynamometrycznym, lub robić to z głową a nie z przedłużką długości 150cm.
Przepraszam że się tak rozpisałem
ja ze swojej strony dodam że potrzebujemy klucza 32 a nie 36 jak wcześniej napisał Grześ
A siła dokręcenia to na maxa rękami bez żadnej przedłużki
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
U Ciebie kol.darecki /2,4jtd 150KM/moment dokręcenia nakrętki piasty :
przód 70Nm+60stopni/klucz 36/
tył 290Nm/klucz 32/
Powodzenia
przód 70Nm+60stopni/klucz 36/
tył 290Nm/klucz 32/
Powodzenia
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Już wczoraj piastę wymieniłem klucz dopasowałem dokręciłem siłą mięśni bez przedłużki sprawdziłem nogą czy pójdzie więcej ale nie poszłojan123456 pisze:U Ciebie kol.darecki /2,4jtd 150KM/moment dokręcenia nakrętki piasty :
przód 70Nm+60stopni/klucz 36/
tył 290Nm/klucz 32/
Powodzenia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 gru 2009, 21:05
- Lokalizacja: Szczecin
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
Niestety nie zawsze jak podnesie się auto i pokręci kołem to słychać łożysko. Jak wpadłem w poślizg i stanąłem na krawężniku to aż mi felge zgieło a łożysko odzywało się dopiero po przekroczeniu ok 60 km/h.
Lucyna jest zawsze duszą towarzystwa, ale nigdy nie zostawiła mnie na drodze:)
Lybra 1.9 JTD 116 KM 2001/2002 (szary pocisk niestety uszkodzony)
Lybra 1.9 JTD 116 KM 2001/2002 (szary pocisk niestety uszkodzony)
Odp: Lybra - Hałasujące łożysko koła
to skąd wiedziałeś że to łożysko? ja mam właśnie taki problem - huczy od 60 km/h ale na podnośniku nic nie słychać - wygląda jakby było w porządku ...Diver3D pisze:Niestety nie zawsze jak podnesie się auto i pokręci kołem to słychać łożysko. Jak wpadłem w poślizg i stanąłem na krawężniku to aż mi felge zgieło a łożysko odzywało się dopiero po przekroczeniu ok 60 km/h.
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT