Dedra - nierówne obroty

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - nierówne obroty

Post autor: Kubek » 16 lut 2006, 17:55

Widze ze taki sam temat dział na dwa fronty, tylko u mnie sie zaczla od tematu "Dedra - czujnik podcisnienia"

Ja z tymi obrotami walcze odkad kupilem ta dedre i nic, przy pomocy Marka zmierzylem mapsensor, jest okey, sprawdzilem wszystkie przewody itp, zmienilem potencjometr przepustnicy, wyczyscilem przepustnice, zmienialem filtr paliwa, przewody paliwowe, co zdawalo mi sie ze pomoglo ale tylko na 2 dni ( chyba porpsotu byly wtedy cieple dni i silnik sie w sloncu sam nagrzal :) ), zmienialem swiece, przewody na nowe, czujnik temperatury silnika,czyscilem silniczek krokowy i lipa dalej nic :( ( nie zmienialem tylko czujnika temperatury powietrza, tego co jest na przepustnicy ale nie wiem czy to cos da, przeczyscilem takze wszystkie wtyczki i styki specjalnym srodkiem i nic, ciagle nic :(

U mnie to sie tak objawaia tak ze jak go odpale to obroty szaleja a czasami nawet zgasnie mi silnik, a jak nim probuje ruszyc to mi szarpnie silnikiem strasznie i prawie stanie, ale za chwile ruszy, gdy tylko silnik sie rozgrzeje , wszytko jest okey,
A zaden temat jeszcze nie doszedl do konca, zastanawiam sie czy nie jest to problem z jakimis nagarami w jakis przewodach, albo pompie paliwa ale to chyba by wtedy takie rzeczy sie dzialy caly czas a nie tylko na zimnym silniku. moze to problem z ECU bo on tak zawsze dziwnie pyrka zaraz po przekreceniu kluczyka przez pare sekund i to na 100% to pyrka ECU bo sie mu wsluchiwalem ?:)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Dedra - nierówne obroty

Post autor: Anonymous » 16 lut 2006, 19:59

Oj temat sie ciągnie prawie od samego początku zakupu dederki Jaqoba, napisze też że i mnie on meczy, ale najsmiesniejsze jest to że jak przełącze na LPG to chodzi cudo, bez szarpania i gaśnięcia i to jest 8 cud świata :?:

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - nierówne obroty

Post autor: Kubek » 17 lut 2006, 15:55

Witam dzis mozliwe ze dokonalem kolejnego kroku w tym kierunku.

Zmierzylem czujnik temperatury powietrza tzw termistor NTC ( ten wkrecony do kolektora )wedlug ksiazkowych danych powinien miec :
-20C 2000-3000 Om
-90C 200-300 Om

U mnie na czujniku jest ciagle stala wartosc 2400 Om bez wzgledu na temperature silnika a napiecie na wtyczce 4,2 V, powinno byc 5V

- Gdy odlacze ten czujnik i odpale silnik nie ma praktycznie zadnej roznicy, oborty sa troszeczke wieksze ale minimalnie i co ciekawsze oborty nie faluja. Tylko bylem sie pytac nowy kosztuje 100 zl a na allegro nie ma zadnych :(

Uwaga kolejny ktork moze byc znacznie ciekawszy, nigdy w sumie wczesniej o tym nie pomyslalem ale zmierzylem opor na czujniku na silniczku krokowym i jest okey czyli 7,5 Om ( ksiazka podaje od 4-10 Om ), czyli jest ok ale na wtyczce ktora wchodzi do tego czujnika w silniku krokowym napiecie ejst ciagle tlyko 0,5 V, bez wzgledu czy silnik jest wlaczony itp !!! a Uwaga powinino byc napiecie 12 V !! I odlaczylem silniczek krokowy i odpalilem silnik i nie bylo zadnej roznicy oborty falowaly tak jak sobie falowaly. Co ciekawsze na wtyczce ktora wchodzi do kopolki zaplonowej jest tez 0,5 V i te kable z tej wtyczki i z tej z silniczka krokowe sie potem lacza i ida w jednym grubym kablu gdzies do srodka samochodu !! Co o tym sadzicie ?

Chcialem sciagnac wtyczke z ECU,ale nie wiem jak ja sciagnac, taka podluzna wtyczka czarna duza wchodzaca do ECU jak to sciagnac ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - nierówne obroty

Post autor: makek » 17 lut 2006, 19:31

Wtyk od ECU jest zabezpieczony z jednej strony sprężystą blaszką i od tej strony trzeba wyjmować.
Silnik krokowy - rezystancja na obu parach uzwojeń ok 55 ohm, zasilane przez ECU. Tylko czy TY masz silnik krokowy, czy elektrozawór?
Czujnik temperatury powietrza - masz 2400, to może właśnie dobrze, on nie reaguje na temp. silnika tylko powietrza i tu nie bedzie takiego rozrzutu jak na czujniku temp. silnika.
Co do połączeń różnych czujników, to może tak być, że mają wspólne zasilanie.

Dobrze, że się zabrałeś za .......poznawanie auta.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - nierówne obroty

Post autor: Kubek » 17 lut 2006, 19:43

hmm dokladnie to ten silniczek krokowy to sie nazywa zawor regulacyjny biegu jalowego i wedlug programu info-tech powinien miec rezystancje w zakresie 4-10 Omow i to by sie umnie zgadzalo ale zasilanie nie bo jest 0,5V a pisze ze ma byc 12 V i to samo z tym NTC, dane prawidlowych pomiarow mam z Tech-info sa tam nawet wykresy z oscyloskopow

To ja juz w sumie nie wiem czy to mi dobrze dziala czy zle ?? co z tym zasilaniem tego czegos krokowego chyba 0,5 to nie jest dobre?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - nierówne obroty

Post autor: wujek » 17 lut 2006, 20:30

Witam,
Jaqob, załączyłeś zdjęcie do postów o czujniku ciśnienia atm., pokaż, co w końcu odpinasz i mierzysz, czy pisząc czujnik NTC miałes na myśli czujnik na termostacie (ten z niebieską wtyczką czy inny). I gdzie namierzyłeś urządzenie, które nazywasz silnikiem krokowym, majace tylko dwa pin'y we wtyczce?
Pozdrawiam
PS
Może pytam o sprawy oczywiste, ale troche się juz pogubiłem - zbyt duże tempo :wink:

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - nierówne obroty

Post autor: Kubek » 17 lut 2006, 20:49

Wiec wujek w tym poscie mi chodzi o te czujniki dokladnie : to te mierzylem :


http://images3.fotosik.pl/24/tl1uxos88hoa59y3.jpg[/img]


I te wtyki na tym silniczku :

http://images2.fotosik.pl/24/jjj5zvafhscekiuv.jpg[/img]

Ale ten silniczek jest chyba dobry bo przeczytalem wlasnie ze gdy przeplyw pradu na cewce jest wlaczony to napiecie ma wynosic okolo 0V a to 12 V ma byc gdny przeplyw pradu na cewce jest wylaczony ma byc to 12 V czyli ja poprostu musialem mierzyc jak ten prad plyna przez cewke.


A jeszcze cholera przed chwila bylem w sklepie i znowu mi wrocilo to ze jak dodaje gazu to mi switla zaczynaja mocnej swiecic a jak hamuje to slabiej, a juz tego nie mialem po tym jak uziemilem akumulator do budy, ale dzis znowu to sie zaczelo robic, a sprawdzalem dzis rano wszystkie uziemienia i dzialja. :(

Moze to jeszcze w czyms pomoze bo, np, jak stoje na swiatlach na biegu jalowym to np. co jakies 8 sekund czuc takie delikatne szarpniecie silnikiem, ale czasmi tego nie ma.

Zauwazylem tez z przewody od masy, o te tutaj :


http://images2.fotosik.pl/24/xxqz0bwvcac69ajl.jpg[/img]

Sa troche przypalone, guma na nich jest stopiona, ale same przewody sprawdzalem to przewodza dobrze, tylko moga np. zamoknac ?

Ehhh juz nie wiem co z ta moja lancia :(
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - nierówne obroty

Post autor: Kubek » 23 lut 2006, 22:53

Dla zainteresowanych rzucam film jak wyglada to bujanie sie obrotow :

Wazy 10 MB

http://www.jaqob.host247.pl/filmy/Obrot ... esniej.MPG

A tak jest na cieplym silniku:

http://www.jaqob.host247.pl/filmy/Obrot ... ilniku.MPG

I jak silnik pracuje :

http://www.jaqob.host247.pl/filmy/PracujacySilnik.MPG
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”