
Kappa - termostat
Kappa - termostat
W ostatnim czasie kilka osób pisało o niedogrzanych silnikach i wskazaniach temperatury ,w zwiazku z tym mam pytanko jaka jest różnica w wskazaniach temperatury po wymianie termostatu przy porównywalnych warunkach jazdy, 

Odp: kappa-termostat
ja wymieniłam termostat...i mam teraz ok 70-80 stopni, przed wymianą 50 czyli wskazówka nawet nie drgnęła , nie wspominam juz o przeraźliwym marznięciu...przy -30c.."mirek0p" pisze:w ostatnim czasie kilka osób pisało o niedogrzanych silnikach i wskazaniach temperatury ,w zwiazku z tym mam pytanko jaka jest różnica w wskazaniach temperatury po wymianie termostatu przy porównywalnych warunkach jazdy,
pozdr,
E
p.s. a poza tym o termostatach juz było i to dużo! w poradach
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT 

- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - termostat
Różnica jest olbrzmia, uszkodzony termostat powoduje, że kappa utrzymuje max. 55 stopni kiedy to powinna trzymać 85 do 90 stopni. Poza tym, że jest w samochodzie raczej chłodno, to zwiększa się spalanie. U mnie przy uszkodzonym, wiecznie otwartym termostacie, samochód palił o 4 litry paliwa więcej na setke (przy silniku 3,0 V6)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Kappa - termostat
dziekuję za opisy mam podobne objawy czyli wskazania 50 stopni- w ruchu miejskim troche wiecej jaki koszt jest nowego 

Kappa - termostat
w ADF Wroclaw zaplacilem okolo 220 pln za nowy oryginalny termostat i jakies 180 za wymiane. Musialbym spojrzec na fakture jesli chcesz dokladnych cen.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - termostat
To zależy do jakiego silnika termostat ma być, do mojej 3.0 V6 termostat kosztuje w granicach 400 zł. i trzeba czekac 2 tygodnie na sprowadzenie 

Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa - termostat
Ale to sa wskazania na wskazniku czy po podlaczeniu do kompa."mirek0p" pisze:wskazania 50 stopni- w ruchu miejskim troche wiecej
Kapy maja juz to do siebie, ze wskaznik temp. moznaby do kosza wyrzucic.
Kappa - termostat
silnik 2.0 VIS a wskazania z deski czytałem na forum o przekłamaniach tego czujnika ale po słabym nawiewie ciepłego powietrza wygląda na otwarty tremostat ,przy okazji jest tylko z obudową czy występuje sam termostat
Kappa - termostat
z tego, co pamietam to termostat sprzedają tylko w obudowie...a jak chcesz wiedziec jak wygląda to masz w innych postach tylko trzeba poszukać.."mirek0p" pisze:silnik 2.0 VIS a wskazania z deski czytałem na forum o przekłamaniach tego czujnika ale po słabym nawiewie ciepłego powietrza wygląda na otwarty tremostat ,przy okazji jest tylko z obudową czy występuje sam termostat

termostat
pozdr.
Ew
Ostatnio zmieniony 22 lut 2006, 13:55 przez EWCIA, łącznie zmieniany 1 raz.
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT 

Odp: kappa-termostat
ja dziś sprawdzałem na kompie i wskazania sa na wskaźniku w aucie zaniżone"EWCIA" pisze:ja wymieniłam termostat...i mam teraz ok 70-80 stopni, przed wymianą 50 czyli wskazówka nawet nie drgnęła , nie wspominam juz o przeraźliwym marznięciu...przy -30c.."mirek0p" pisze:w ostatnim czasie kilka osób pisało o niedogrzanych silnikach i wskazaniach temperatury ,w zwiazku z tym mam pytanko jaka jest różnica w wskazaniach temperatury po wymianie termostatu przy porównywalnych warunkach jazdy,
pozdr,
E
p.s. a poza tym o termostatach juz było i to dużo! w poradach
Kappa - termostat
ewcia dzieki za link najważniejsze to to co napisał prezesjm a mianowicie że w swojej kappie wymienił sam termostat na polonezowski ale jak wynika z profilu jest to silnik 2.0 8V i może mieć inną obudowę niż w 2.0 20V
- Wujek_2000
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Kappa - termostat
problem niskiej temperatur wewnątrz kabiny samochodu może również wynikać z braku płynu chłodniczego ale jeśli sam silnik się nie zagrzewa to już z pewnością otwarty termostat
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.
Kappa - termostat
pobawiłem się trochę i wymontowałem termostat dla potomnych - jest NIEROZBIERALNY pierwszy raz spotykam tego typu tz.dwustronnego działania,zamówiłem nowy u kolegi dedra4wd powinien dojść na jutro
Kappa - termostat
po wymianie -krótka chwila i jest ciepło ,wskazania na desce około 76 stopni ,w jeżdzie miejskiej przy 94 włącza wentylator temperatura spada do 76 i tak trzyma , sugerowałem się postami mówiącymi o przekłamaniach wskażnika podłączonego do deski jednak teraz myślę że jednak ten typ tak niema
panie i panowie wniosek niskie wskazania temperatury i słabsze ogrzewanie to niewpełni sprawny termostat ,zobaczę jaka będzie różnica w ilości spalanego gazu do tej pory było pomiędzy 10 a 12 litrów
panie i panowie wniosek niskie wskazania temperatury i słabsze ogrzewanie to niewpełni sprawny termostat ,zobaczę jaka będzie różnica w ilości spalanego gazu do tej pory było pomiędzy 10 a 12 litrów
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa - termostat
No, no troche sie zdziwilem, ale przy najblizszej okazji podlaczam sie pod kompa."mirek0p" pisze: myślę że jednak ten typ tak niema