Kappa - termostat

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - termostat

Post autor: mirek0p » 21 lut 2006, 19:22

W ostatnim czasie kilka osób pisało o niedogrzanych silnikach i wskazaniach temperatury ,w zwiazku z tym mam pytanko jaka jest różnica w wskazaniach temperatury po wymianie termostatu przy porównywalnych warunkach jazdy, :?:

Awatar użytkownika
EWCIA
Klubowiczka
Klubowiczka
Posty: 497
Rejestracja: 07 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: kappa-termostat

Post autor: EWCIA » 21 lut 2006, 19:26

"mirek0p" pisze:w ostatnim czasie kilka osób pisało o niedogrzanych silnikach i wskazaniach temperatury ,w zwiazku z tym mam pytanko jaka jest różnica w wskazaniach temperatury po wymianie termostatu przy porównywalnych warunkach jazdy, :?:
ja wymieniłam termostat...i mam teraz ok 70-80 stopni, przed wymianą 50 czyli wskazówka nawet nie drgnęła , nie wspominam juz o przeraźliwym marznięciu...przy -30c..
pozdr,
E
p.s. a poza tym o termostatach juz było i to dużo! w poradach
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT ;-)

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - termostat

Post autor: Wujek_2000 » 21 lut 2006, 23:15

Różnica jest olbrzmia, uszkodzony termostat powoduje, że kappa utrzymuje max. 55 stopni kiedy to powinna trzymać 85 do 90 stopni. Poza tym, że jest w samochodzie raczej chłodno, to zwiększa się spalanie. U mnie przy uszkodzonym, wiecznie otwartym termostacie, samochód palił o 4 litry paliwa więcej na setke (przy silniku 3,0 V6)
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - termostat

Post autor: mirek0p » 22 lut 2006, 12:20

dziekuję za opisy mam podobne objawy czyli wskazania 50 stopni- w ruchu miejskim troche wiecej jaki koszt jest nowego :?:

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - termostat

Post autor: szarkiz » 22 lut 2006, 12:31

w ADF Wroclaw zaplacilem okolo 220 pln za nowy oryginalny termostat i jakies 180 za wymiane. Musialbym spojrzec na fakture jesli chcesz dokladnych cen.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - termostat

Post autor: Wujek_2000 » 22 lut 2006, 12:54

To zależy do jakiego silnika termostat ma być, do mojej 3.0 V6 termostat kosztuje w granicach 400 zł. i trzeba czekac 2 tygodnie na sprowadzenie :evil:
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - termostat

Post autor: tomek » 22 lut 2006, 13:03

"mirek0p" pisze:wskazania 50 stopni- w ruchu miejskim troche wiecej
Ale to sa wskazania na wskazniku czy po podlaczeniu do kompa.
Kapy maja juz to do siebie, ze wskaznik temp. moznaby do kosza wyrzucic.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - termostat

Post autor: mirek0p » 22 lut 2006, 13:33

silnik 2.0 VIS a wskazania z deski czytałem na forum o przekłamaniach tego czujnika ale po słabym nawiewie ciepłego powietrza wygląda na otwarty tremostat ,przy okazji jest tylko z obudową czy występuje sam termostat

Awatar użytkownika
EWCIA
Klubowiczka
Klubowiczka
Posty: 497
Rejestracja: 07 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - termostat

Post autor: EWCIA » 22 lut 2006, 13:47

"mirek0p" pisze:silnik 2.0 VIS a wskazania z deski czytałem na forum o przekłamaniach tego czujnika ale po słabym nawiewie ciepłego powietrza wygląda na otwarty tremostat ,przy okazji jest tylko z obudową czy występuje sam termostat
z tego, co pamietam to termostat sprzedają tylko w obudowie...a jak chcesz wiedziec jak wygląda to masz w innych postach tylko trzeba poszukać.. :wink:
termostat
pozdr.
Ew
Ostatnio zmieniony 22 lut 2006, 13:55 przez EWCIA, łącznie zmieniany 1 raz.
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT ;-)

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Odp: kappa-termostat

Post autor: Blash » 22 lut 2006, 13:52

"EWCIA" pisze:
"mirek0p" pisze:w ostatnim czasie kilka osób pisało o niedogrzanych silnikach i wskazaniach temperatury ,w zwiazku z tym mam pytanko jaka jest różnica w wskazaniach temperatury po wymianie termostatu przy porównywalnych warunkach jazdy, :?:
ja wymieniłam termostat...i mam teraz ok 70-80 stopni, przed wymianą 50 czyli wskazówka nawet nie drgnęła , nie wspominam juz o przeraźliwym marznięciu...przy -30c..
pozdr,
E
p.s. a poza tym o termostatach juz było i to dużo! w poradach
ja dziś sprawdzałem na kompie i wskazania sa na wskaźniku w aucie zaniżone

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - termostat

Post autor: mirek0p » 22 lut 2006, 15:31

ewcia dzieki za link najważniejsze to to co napisał prezesjm a mianowicie że w swojej kappie wymienił sam termostat na polonezowski ale jak wynika z profilu jest to silnik 2.0 8V i może mieć inną obudowę niż w 2.0 20V

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - termostat

Post autor: Wujek_2000 » 22 lut 2006, 20:34

problem niskiej temperatur wewnątrz kabiny samochodu może również wynikać z braku płynu chłodniczego ale jeśli sam silnik się nie zagrzewa to już z pewnością otwarty termostat
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - termostat

Post autor: mirek0p » 23 lut 2006, 19:40

pobawiłem się trochę i wymontowałem termostat dla potomnych - jest NIEROZBIERALNY pierwszy raz spotykam tego typu tz.dwustronnego działania,zamówiłem nowy u kolegi dedra4wd powinien dojść na jutro

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - termostat

Post autor: mirek0p » 03 mar 2006, 11:18

po wymianie -krótka chwila i jest ciepło ,wskazania na desce około 76 stopni ,w jeżdzie miejskiej przy 94 włącza wentylator temperatura spada do 76 i tak trzyma , sugerowałem się postami mówiącymi o przekłamaniach wskażnika podłączonego do deski jednak teraz myślę że jednak ten typ tak niema
panie i panowie wniosek niskie wskazania temperatury i słabsze ogrzewanie to niewpełni sprawny termostat ,zobaczę jaka będzie różnica w ilości spalanego gazu do tej pory było pomiędzy 10 a 12 litrów

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - termostat

Post autor: tomek » 03 mar 2006, 11:27

"mirek0p" pisze: myślę że jednak ten typ tak niema
No, no troche sie zdziwilem, ale przy najblizszej okazji podlaczam sie pod kompa.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”