Klapa jest i do tego sterowana elektrycznie a silniczek malusi i ma prawo powiedzieć BASTAiniemamocny pisze:Wybaczcie odgrzewanie tematu, ale muszę o coś spytać. Mam zimno w aucie, ale konkretnie zimno, nie letnio, nie ciepło, ale nie za ciepło, tylko po prostu mróz. Pomijam konieczność wymiany termostatu, bo to wiem że muszę zrobić. Ale nawet gdy silnik na postoju nagrzeje się na max, to z wentylacji leci lodowate powietrze. Przewody do nagrzewnicy, zarówno zasilenie, jak powrót są gorące, a ogrzewanie niezmiennie zimne. Czy to klapa od nagrzewnicy? Czy jeśli tak, to co nią steruje, siłownik? Czy jest on zaraz przy klapie, czy za jakimś cięgnem w innym miejscu? Czy jeśli to ta klapa, to co jest najczęstszą przyczyną awarii? I w końcu, czy tylko mogę sprawdzić tą klapę rozbierając przegrodę silnika, czy może da się jakoś to wysłuchać lub wymacać?(klapę od wewnętrznego obiegu akurat słyszę, gdy pracuje).
Dzięki z góry za odpowiedzi.
-- 16 Paź 2009, 09:23 --
Ktokolwiek?
Czy ktoś może odpowiedzieć?
Kappa - wymiana nagrzewnicy
Odp: Kappa - wymiana nagrzewnicy
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
- Lokalizacja: Legionowo
Odp: Kappa - wymiana nagrzewnicy
Więc to może być cała przyczyna tych objawów?
Odp: Kappa - wymiana nagrzewnicy
Jeśli klapa jest otwarta na parownik klimy to chłód 365 dni w roku.iniemamocny pisze:Więc to może być cała przyczyna tych objawów?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
- Lokalizacja: Legionowo
Odp: Kappa - wymiana nagrzewnicy
No to niestety cholerny złamas poprzedni właściciel odpiął przewody od nagrzewnicy i złączył je ze sobą. Pewnie przeciekała i nie chciało się naprawiać. Co za debil, po prostu ta nagrzewnica przechyliła czarę goryczy, jak spotkam tego popaprańca to Mu nogi z d..y powyrywam. Jestem pewien kto Mu w tym pomagał. To trzeba być szmaciarzem żeby tak zaniedbać auto.
Równie dobrze siłownik klapki nagrzewnicy może być sprawny, tylko sama nagrzewnica do wymiany i podłączenia.
Zastanawiam się czy nie podać danych poprzedniego właściciela żeby ostrzec potomnych przed kupowaniem od Niego.
Równie dobrze siłownik klapki nagrzewnicy może być sprawny, tylko sama nagrzewnica do wymiany i podłączenia.
Zastanawiam się czy nie podać danych poprzedniego właściciela żeby ostrzec potomnych przed kupowaniem od Niego.
Odp: Kappa - wymiana nagrzewnicy
iniemamocny pisze:
Zastanawiam się czy nie podać danych poprzedniego właściciela żeby ostrzec potomnych przed kupowaniem od Niego.
To nie zapowiadaj tylko wal, fałszywa lojalność tworzy tylko problem. Ominięcie nagrzewnicy to znany sposób na chwilowy ratunek ale ukrycie tego faktu to strzał w kolano
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
- Lokalizacja: Legionowo
Odp: Kappa - wymiana nagrzewnicy
To żeby nie być gołosłownym, zrobiłem to tu: Link
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
- Lokalizacja: Legionowo
Odp: Kappa - wymiana nagrzewnicy
No to i ja jestem po wymianie nagrzewnicy, to była nie równa walka, co ja się nakląłem, to moje. Ale przynajmniej mam pewność że zrobiłem to dobrze. Ogrzewanie już mam, teraz biorę się za uszczelnianie prawego reflektora.
Ps. Dzięki maliniak za opis z fotkami, bez tego nie dałbym rady. Najciężej było ze śrubką z tyłu wentylatora oraz z śrubkami w mocowaniach między segmentem nagrzewnicy/klimy a wentylatora. Ale fakt, bez rozszczelnienia klimy da się to zrobić, nawet nie będąc mechanikiem.
Ps. Dzięki maliniak za opis z fotkami, bez tego nie dałbym rady. Najciężej było ze śrubką z tyłu wentylatora oraz z śrubkami w mocowaniach między segmentem nagrzewnicy/klimy a wentylatora. Ale fakt, bez rozszczelnienia klimy da się to zrobić, nawet nie będąc mechanikiem.
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
W mojej też nowa nagrzewnica/93pln/ wymieniona, z odpinaniem przewodów klimy/odsysanie czynnika i nabicie/
praktycznie nagrzewnica z radiatorem klimy jest w pudełku,kasecie nad tunelem,
jak pudło się rozszczelni lub pęknie to na pewno kapnie coś do środka, i klops jak u mnie i innych
przy okazji wszystkie śmiecie organiczne usunięte z podszybia
czas ok 2-2,5h w warsztacie
nagrzewnica miała wiele miejsc zabrudzonych zastygłym płynem chłodzącym, różowe nacieki, które są widoczne z kabiny na elementach metalowych tunelu, moim zdaniem ten element należy wymienić po ok 10latach lub przebiegu kilku setek
a przed sezonem warto obejrzeć wnętrze tunelu od środka.
pozdrawiam
praktycznie nagrzewnica z radiatorem klimy jest w pudełku,kasecie nad tunelem,
jak pudło się rozszczelni lub pęknie to na pewno kapnie coś do środka, i klops jak u mnie i innych
przy okazji wszystkie śmiecie organiczne usunięte z podszybia
czas ok 2-2,5h w warsztacie
nagrzewnica miała wiele miejsc zabrudzonych zastygłym płynem chłodzącym, różowe nacieki, które są widoczne z kabiny na elementach metalowych tunelu, moim zdaniem ten element należy wymienić po ok 10latach lub przebiegu kilku setek
a przed sezonem warto obejrzeć wnętrze tunelu od środka.
pozdrawiam
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
Wymienili nagrzewnicę od strony podszybia (silnika), czy rozbierali deskę?skyblu pisze: czas ok 2-2,5h w warsztacie
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
Jak odsysał czynnik to pewnie od podszybia...
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
Ten wątek ratuje mi życie...
...a Kappie układ elektryczny
Serdecznie pozdrawiam.
...a Kappie układ elektryczny
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
od podszybia z uwagą, że wygodniej niż w AR166bichon pisze:Wymienili nagrzewnicę od strony podszybia (silnika), czy rozbierali deskę?skyblu pisze: czas ok 2-2,5h w warsztacie
pzdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
przerabiałem ten temat w themie 3.0 i trochę czasu na to poświęciłem w k jest lepszy dostęp.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
Tak więc i ja już mam to za sobą ale k.. naprawdę masakra robota.
Mi wczoraj dnia brakło a zacząłem o 11.
Dla potomnych,myślę ,że warto zdjąć maskę celem lepszego dojścia do grodzi.
Ja zrobiłem bez rozpinania klimy ale chyba lepiej odciągnąć czynnik i wykręcić parownik klimy,tak to naprawdę gimnastyka artystyczna.
Mi wczoraj dnia brakło a zacząłem o 11.
Dla potomnych,myślę ,że warto zdjąć maskę celem lepszego dojścia do grodzi.
Ja zrobiłem bez rozpinania klimy ale chyba lepiej odciągnąć czynnik i wykręcić parownik klimy,tak to naprawdę gimnastyka artystyczna.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - wymiana nagrzewnicy
Siągniecie klimy to jakiś tam koszt - chyba że masz tanio.Aczkolwiek upraszcza akcje znacznie.
zdjęcie maski - czy ona tak przeszkadza ?
- bardziej w sumie narzekałem na krótkie nogi .Do tego trzeba dwóch chłopa - potem przy założeniu ustawiac szczeliny.też trochę zabawy i czasu na to leci.
szkoda że tu nie ma możliwości otwierania maski jak przy merolu.
zdjęcie maski - czy ona tak przeszkadza ?
- bardziej w sumie narzekałem na krótkie nogi .Do tego trzeba dwóch chłopa - potem przy założeniu ustawiac szczeliny.też trochę zabawy i czasu na to leci.
szkoda że tu nie ma możliwości otwierania maski jak przy merolu.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza