Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

wezuwiusz3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Pustyny

Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: wezuwiusz3 » 26 wrz 2009, 23:43

Witam.Jak wyżej molto problemo.Silnik 1.6 8V Dedra(Delta).Jak odpalę samochód to przez około 5 sekund pracuje na 3 cylindrach,słychać jak 4 się włącza.Jak złapie to wszystko gra .Można go zgasić ,odpalić,pracuje normalnie na 4 .Problem jest przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku.Mam pewne tezy,ale może ktoś konkretnie spotkał się z czymś takim u siebie w samochodzie i potrafi mi pomóc.Będę zobowiązany.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2009, 11:35 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: nie dubluj tematów

wezuwiusz3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Pustyny

Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: wezuwiusz3 » 26 wrz 2009, 23:44

Witam.Jak wyżej molto problemo.Silnik 1.6 8V Dedra(Delta).Jak odpalę samochód to przez około 5 sekund pracuje na 3 cylindrach,słychać jak 4 się włącza.Jak złapie to wszystko gra .Można go zgasić ,odpalić,pracuje normalnie na 4 .Problem jest przy pierwszym odpaleniu na zimnym silniku.Mam pewne tezy,ale może ktoś konkretnie spotkał się z czymś takim u siebie w samochodzie i potrafi mi pomóc.Będę zobowiązany.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2009, 9:28 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiłam tytuł zgodnie z zasadami

Qboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 81
Rejestracja: 01 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Problem z nie równą pracą silnika po uruchomieniu.

Post autor: Qboy » 27 wrz 2009, 9:26

Na poczatku sprawdzic caly uklad zaplonowy.....

wezuwiusz3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Pustyny

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: wezuwiusz3 » 27 wrz 2009, 13:35

Zmienione świece i przewody.Przy uruchomionym silniku można trzymać za kable ,zero przebicia.Co jeszcze i jak sprawdzić??

Codee

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: Codee » 27 wrz 2009, 13:51

a jaki przewód paliwowy na 4 tłok nie jest zapchany i przepuszcza tylko jak auto się rozgrzeje bądź wytworzy się większe ciśnienie?

Sprawdziłbym wszystko co ma iść do tego tłoka i musi działać po takiej kontroli

wezuwiusz3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Pustyny

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: wezuwiusz3 » 27 wrz 2009, 15:16

Szczerze mówiąc nie sprawdzałem jeszcze tego przewodu.Czyli to może być jedna z przyczyn.Tak wygląda właśnie że jak wyrówna ciśnienie to pali na wszystkie cylindry.Wystarczy że załapie,choć jeszcze samochód jest zimny ,bo wystarczy mu około 4,5 sekund,potem można gasić,palić,wszystko jest w normie,pali na wszystkie cylindry.

-- 27 Wrz 2009, 15:26 --

Dziękuję za radę,jutro pewnie zabiorę się za to.O wynikach napiszę.

Alan

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: Alan » 27 wrz 2009, 17:15

jeśli się to dzieje na zimnym silniku a po chwili ustępuje to sprawa jest prosta...uszczelka pod głowicą, panie kochany prawdopodobnie jest tak ze płyn chłodzący przedostaje ci się do cylindra przy rozruchu jeden gar nie odpala z racji zamoczonej świecy po kilku sekundach pojawia się iskra i silnik pracuje normalnie z tym ze kompresja nie pozwala aby płyn dostawał się do silnika,za to w układzie chłodzenia możesz mieć niebezpiecznie wielkie ciśnienie,co może spowodować rozerwanie przewodów bądź w najgorszym razie chłodnicy (ja tak miałem) po zgaszeniu silnika i ostygnięciu płyn z racji ciśnienia w układzie będzie przedostawał się do cylindra i tak w koło.Też wymieniałem przewody świece cuda na kiju dopiero po wybuchu chłodnicy połapałem o co chodzi


prosty sposób aby to sprawdzić spuść wodę z silnika kiedy jest ciepły,jak nie będzie już wody odpal na dwie sekundy i zgaś aż ostygnie jeśli po kilku godzinach wrócisz odpalisz i zagada na wszystkie gary masz sprawę jasną

wezuwiusz3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Pustyny

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: wezuwiusz3 » 27 wrz 2009, 22:09

Też by mogła być taka opcja,ale przy okazji zaobserwował bym ubytek płynu w zbiorniczku i powinny być zauważalne bąbelki powietrza(chyba że się mylę),płynu za specjalnie nie ubywa,bąbelków nie zaobserwowałem,ale dzięki za rade,też postaram się to sprawdzić.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: lancia1969 » 27 wrz 2009, 22:13

Poszukaj nieszczelności w układzie dolotowym , zwróć uwagę na wspomaganie hamulca, popraw małe cienkie weżyki od podciśnień, w jakim stanie jest oś przepustnicy? i nie ma tam za dużego luzu może łapie tamtędy lewe powietrze?
co z uszczelką pod zespołem wtryskowym?

Alan

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: Alan » 27 wrz 2009, 22:42

ubytki płynu będą minimalne na zimnym silniku bąbelki widoczne nie będą bo termostat trzyma sprawdzałeś przewody od chłodzenia na gorącym silniku czy da się je ścisnąc?

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6404
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: vanisch » 28 wrz 2009, 16:30

Alan pisze:jeśli się to dzieje na zimnym silniku a po chwili ustępuje to sprawa jest prosta...uszczelka pod głowicą, panie kochany prawdopodobnie jest tak ze płyn chłodzący przedostaje ci się do cylindra przy rozruchu jeden gar nie odpala z racji zamoczonej świecy po kilku sekundach pojawia się iskra i silnik pracuje normalnie z tym ze kompresja nie pozwala aby płyn dostawał się do silnika,za to w układzie chłodzenia możesz mieć niebezpiecznie wielkie ciśnienie,co może spowodować rozerwanie przewodów bądź w najgorszym razie chłodnicy (ja tak miałem) po zgaszeniu silnika i ostygnięciu płyn z racji ciśnienia w układzie będzie przedostawał się do cylindra i tak w koło.Też wymieniałem przewody świece cuda na kiju dopiero po wybuchu chłodnicy połapałem o co chodzi


prosty sposób aby to sprawdzić spuść wodę z silnika kiedy jest ciepły,jak nie będzie już wody odpal na dwie sekundy i zgaś aż ostygnie jeśli po kilku godzinach wrócisz odpalisz i zagada na wszystkie gary masz sprawę jasną

W dedrzez tym samym silnikiem mialem ten sam problem, tez palila na 3 cylindry i jak kolega pisze poszla uszczelka pod glowica
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

wezuwiusz3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Pustyny

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: wezuwiusz3 » 28 wrz 2009, 23:01

Jak pisałem,postaram się opisać efekt moich dzisiejszych wzmagań z tym problemem.Sprawdziłem i wyczyściłem świece(jak wcześniej podejrzewałem ,że może na niej być narośl z nie spalonego paliwa),rozebrałem gażnik,przemyłem benzyną(był bardzo brudny od parafiny z gazu,choć nie mam pojęcia dlaczego aż tak miał by wyglądać.Zmieniłem wężyk dolotowy do mixera(był za krótki i już twardawy a opierał się o wtyczkę od wtrysku(jednopunkt).I tu panowie był cały myk,że dolot opierał się o tą wtyczkę wtrysku , krokowca i gażnik żle leżał .W rezultacie ssał tamtędy powietrze.Jakie było moje zdziwienie jak pojechałem do sklepu po uszczelki.Pytam ...uszczelki do tempry .tipo,dedry,alfy ,a tu odpowiedż ,,nie ma ".No nic,uszczelki dorobiłem,poskładałem wszystko do kupy,odpalam..... Miodzio,jazda próbna......Na gazie rewelacja,ale na paliwie ja mu but a auto przymula,jak delikatnie dodaję gazu to wkręca się na obroty,jak depnę raptownie,auto dławi.Podejrzewam że kłopot jest po stronie nie wtrysku a po prostu brakuje mu powietrza.Patrząc z przodu na gażnik u samej podstawy wychodzą 3 wężyki,a raczej powinny być 3 ,tyle że ja po środku mam jedno wyjście na wężyk zaślepione(wkręcony wkręt,ponieważ ktoś złamał króciec)tak już było.Mam więc pytanie,gdzie mogło by być podłączenie tego 3 wężyka??Nie miałem czym zrobić zdjęcia a wiem że taka sucha informacja nie za wiele może wam mówić,dlatego postaram się zrobić jak najszybciej fotki i dołączyć.

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: lancia1969 » 28 wrz 2009, 23:38

Jeden powinien iść do map sensora jest pod nakładka palstikową z napisem Lancia na srodku ściany grodziowej , drugi pewnie do góry zespoły wtryskowego a trzeci powinien iść do EGR-u jeżeli masz układ recyrkulacji spalin, jeżeli nie wiesz gdzie - bezpieczniej zaślepić szczelnie, niż jeżdzić z "lewym powietrzem".Najlepeij poszukaj bliźniaczej Dedry i zobacz jak to jest podłaczone - akurat nie wiem dokładnie jak jest w 1,6 wiec moją porade traktuj jako info ;)

wezuwiusz3
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: Pustyny

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: wezuwiusz3 » 29 wrz 2009, 0:16

To ten do map sensora jest ,do Egr-u terz mam,jedynie tego do wtrysku nie ma .Czyli on powinien być gdzieś podłączony w górnej części gażnika,koło wtrysku czy tak??

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Odp: Dedra - 1.6 8V - nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: lancia1969 » 29 wrz 2009, 0:18

wezuwiusz3 pisze:To ten do map sensora jest ,do Egr-u terz mam,jedynie tego do wtrysku nie ma .Czyli on powinien być gdzieś podłączony w górnej części gażnika,koło wtrysku czy tak??
Tak ale dla pewności podaj VIN to sprawdzę w eperze lub w Auto data.

P.S najważniejszy jest od mapa a reszte to możesz olać ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”