Post
autor: solarzmr » 16 cze 2009, 21:36
Wykręcić całkiem tą co jest skontrowana. U mnie na niej było pełno syfu i wtedy słabo się udawało ustawić obroty. TPS to jest taki plastikowy patent (u mnie koloru czerwonego) który jest umieszczony na ośce przepustnicy, od strony kabiny. Dochodzi do niego przewód z wtyczką na 3 piny. Regulujesz go poprzez obrót całym urządzeniem. Trzeba to robić przy użyciu woltomierza. Po włączeniu zapłonu na na jednym kablu masz ~5V, na środkowym masz wartość minimalną którą regulujesz i powinna wynosić od 0,2V do chyba 0,28V. Jak otworzysz maksymalnie przepustnice to powinna być tam wartość ~5V. Ustawiaj przy włączonym zapłonie, ale nie na pracującym silniku. Ważny jest jeszcze czujnik temperatury, który daje sygnał do komputera, czyli ten który jest umieszczony w termostacie z niebieską wtyczką. Ale raczej jak by to on padł, to silnik by się zatrzymywał, przynajmniej jak na pracującym zdejmiesz wtyczkę to gaśnie.
Wpierw sprawdź TPSa, jak będzie dobrze, zdejmij wtyczkę z silniczka krokowego i ustaw wolne obroty śrubą na przepustnicy, potem zakładasz wtyczkę na krokowy i niech trochę jeszcze popracuje żeby komputer złapał nowe ustawienia.