Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Anonymous

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Anonymous » 12 lut 2006, 15:17

Witam

Patrząc na dane z tej strony link mozna odnieść wrażenie że Kappa V6 to auto w trasie raczej ekonomiczne.
Średnie spalanie jakie zdeklarowali użytkownicy to 8,27 l.
Czy możliwe jest tak niskie spalanie? Zakładam oszczędną jazde.
Czy może wpisał to ktoś kto chce się pozybyć takiej Kappy? :D


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Qba » 12 lut 2006, 15:23

Moja Thema wiecej spali
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Anonymous

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Anonymous » 12 lut 2006, 15:24

No 8,27 l w trasie to pewnie osiagnął przy dobrych wiatrach i lince holowniczej :wink:

Anonymous

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Anonymous » 12 lut 2006, 18:28

"maciej" pisze:No 8,27 l w trasie to pewnie osiagnął przy dobrych wiatrach i lince cholowniczej :wink:
Mowa o normalnej oszczędnej jeździe.

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: szarkiz » 12 lut 2006, 18:48

przypuszczam ze wątpie.

Raz udało mi sie jechac ekonomicznie i o dziwo wcale nie bylo to męczące.
Warunki wręcz optymalne... srodek nocy na drogach pusto.. przejechałem równe 201 km raczej nie przekraczając 110 km/h. Na stacji weszlo w bak 17 litrow. Jak w morde strzelil wychodzi 8.5 l/100km. Co prawda zima i moze wynik nieco zawyżony, klimatyzacja włączona non stop. Auto: Lancia Kappa 2.0.
Tylko raz udalo mi sie tak malo spalic. Normalna jazda w obecnych warunkach, cykl mieszany to 10 litrow i nie ma zmiłuj, więc w 8.27 dla silnika 3.0 jakos wierzyc mi sie nie chce, ale nie mowie ze niemożliwe... po prostu mało prawdopodobne.

pozdr.
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: mario09 » 12 lut 2006, 19:02

Trzeba zapytac Tekmara. Co prawda on ma w automacie i ta troszeczke wiecej pali (niestety).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Anonymous » 12 lut 2006, 20:58

"szarkiz" pisze:przypuszczam ze wątpie.
Raz udało mi sie jechac ekonomicznie i o dziwo wcale nie bylo to męczące.
Warunki wręcz optymalne... srodek nocy na drogach pusto.. przejechałem równe 201 km raczej nie przekraczając 110 km/h. Na stacji weszlo w bak 17 litrow. Jak w morde strzelil wychodzi 8.5 l/100km. Co prawda zima i moze wynik nieco zawyżony, klimatyzacja włączona non stop.
Po co zimą klima? Chyba że w trybie odszraniania? Poza tym zimą spalanie może wyjść wyższe bo opory toczenia wyższe i trzeba hamować przed zakrętami a potem przyśpieszać itp.


Pozdrawiam

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: szarkiz » 12 lut 2006, 22:34

autoklima dziala zawsze czy tego chcesz czy nie.
Oczywiscie w trybie econom nie dziala kompresor (bodajze) ale reszta jak najbardziej.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Anonymous

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Anonymous » 12 lut 2006, 23:27

Klima w oplach nie zalacza sie w temp ponizej +4 st.C a w lanciach bedzie pewnie podobnie

Awatar użytkownika
michał_kappa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: michał_kappa » 12 lut 2006, 23:37

Już pisałem kiedyś o mojej 3,0 ale jeszcze raz słówko - wierzę w te dane.
Dojeżdżam codziennie do pracy +/- 50 km x 2, trasa bez drogi czteropasmowej, szybkości 80-120, spokojna jazda (bez powściągliwości ale i bez szaleństw) latem nie przekraczałem 9 litrów teraz 10 -10,5.
Według mnie nie zawsze mniejszy silnik będzie oznaczał mniejsze zużycie paliwa szczególnie przy takiej masie- 2,0 na pewno trzeba bardziej kręcić by osiągnąć to samo co zrobi 3 litrówka.
Jako przykład podam, iż moja poprzednia 2,4 paliła więcej od obecnej.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: mario09 » 13 lut 2006, 6:13

"michał_kappa" pisze:Już pisałem kiedyś o mojej 3,0 ale jeszcze raz słówko - wierzę w te dane.
Dojeżdżam codziennie do pracy +/- 50 km x 2, trasa bez drogi czteropasmowej, szybkości 80-120, spokojna jazda (bez powściągliwości ale i bez szaleństw) latem nie przekraczałem 9 litrów teraz 10 -10,5.
Według mnie nie zawsze mniejszy silnik będzie oznaczał mniejsze zużycie paliwa szczególnie przy takiej masie- 2,0 na pewno trzeba bardziej kręcić by osiągnąć to samo co zrobi 3 litrówka.
Jako przykład podam, iż moja poprzednia 2,4 paliła więcej od obecnej.
pozdrawiam
Tu sie calkowicie zgadzm. Moj szwagier ma Audi Coupe 2,8(z tego miejsca przepraszam za porownianie :oops: ) i kazdy mowi, ze to smok. Nie prawda, mialem okazje sie przekonac robiac trase do Berlina. Wyszlo jej na trasie 10l bez brawury, ale i bez zamulania.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Anonymous » 14 lut 2006, 17:17

"mario09" pisze:
"michał_kappa" pisze:Już pisałem kiedyś o mojej 3,0 ale jeszcze raz słówko - wierzę w te dane.
Dojeżdżam codziennie do pracy +/- 50 km x 2, trasa bez drogi czteropasmowej, szybkości 80-120, spokojna jazda (bez powściągliwości ale i bez szaleństw) latem nie przekraczałem 9 litrów teraz 10 -10,5.
Według mnie nie zawsze mniejszy silnik będzie oznaczał mniejsze zużycie paliwa szczególnie przy takiej masie- 2,0 na pewno trzeba bardziej kręcić by osiągnąć to samo co zrobi 3 litrówka.
Jako przykład podam, iż moja poprzednia 2,4 paliła więcej od obecnej.
pozdrawiam
Tu sie calkowicie zgadzm. Moj szwagier ma Audi Coupe 2,8(z tego miejsca przepraszam za porownianie :oops: ) i kazdy mowi, ze to smok. Nie prawda, mialem okazje sie przekonac robiac trase do Berlina. Wyszlo jej na trasie 10l bez brawury, ale i bez zamulania.
Tylko 10l to nie 8l; Audi Coupe to miejsza bryka niż Kappa limuzyna; 2.8 to mniej niz 3.0 i Audi to bardziej oszczędne auta niż Lancie.


Pozdrawiam

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Blash » 14 lut 2006, 17:34

"Łukasz" pisze:Klima w oplach nie zalacza sie w temp ponizej +4 st.C a w lanciach bedzie pewnie podobnie
dokładnie tak jest i nie ma znaczenia że to autoklima

Awatar użytkownika
michał_kappa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk Rydułtowy

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: michał_kappa » 14 lut 2006, 22:02

[ quote="Gregory"]
"mario09" pisze:
"michał_kappa" pisze:Już pisałem kiedyś o mojej 3,0 ale jeszcze raz słówko - wierzę w te dane.
Dojeżdżam codziennie do pracy +/- 50 km x 2, trasa bez drogi czteropasmowej, szybkości 80-120, spokojna jazda (bez powściągliwości ale i bez szaleństw) latem nie przekraczałem 9 litrów teraz 10 -10,5.
Według mnie nie zawsze mniejszy silnik będzie oznaczał mniejsze zużycie paliwa szczególnie przy takiej masie- 2,0 na pewno trzeba bardziej kręcić by osiągnąć to samo co zrobi 3 litrówka.
Jako przykład podam, iż moja poprzednia 2,4 paliła więcej od obecnej.
pozdrawiam
Tu sie calkowicie zgadzm. Moj szwagier ma Audi Coupe 2,8(z tego miejsca przepraszam za porownianie :oops: ) i kazdy mowi, ze to smok. Nie prawda, mialem okazje sie przekonac robiac trase do Berlina. Wyszlo jej na trasie 10l bez brawury, ale i bez zamulania.
Tylko 10l to nie 8l; Audi Coupe to miejsza bryka niż Kappa limuzyna; 2.8 to mniej niz 3.0 i Audi to bardziej oszczędne auta niż Lancie.


Pozdrawiam[/quote]

Różnica jest rzeczywiście powalająca: audi 80 cabrio rocznik 1996 z silnikiem 2,6 ma masę własną 1455 kg (do takiego miałem dostęp aby sprawdzić) moja kappa 3,0 1510 kg, no i 0,2 l przy trzech litrach to też coś, argument zaś, iż audi jest oszczędniejsze od lancii przemówił do mnie dogłębnie i ostatecznie
pozdrawiam

Anonymous

Kappa V6 na trasie, czy rzeczywiście potrafi zachować umiar?

Post autor: Anonymous » 14 lut 2006, 23:16

"michał_kappa" pisze: Różnica jest rzeczywiście powalająca: audi 80 cabrio rocznik 1996 z silnikiem 2,6 ma masę własną 1455 kg (do takiego miałem dostęp aby sprawdzić) moja kappa 3,0 1510 kg, no i 0,2 l przy trzech litrach to też coś, argument zaś, iż audi jest oszczędniejsze od lancii przemówił do mnie dogłębnie i ostatecznie
pozdrawiam
Tylko to ma mniejszą powierzchnie czołową. Mniejszy opór powietrza. Różnica w pojemności prawie 7% (więc też coś) a co do ostatniego to może rzeczywiście bez sensu... ale oszczędny prędzej kupi Audi niż Lancie.


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”