wysokie spalanie Kappa - II gen

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: radek82 » 03 lip 2009, 17:33

Witam,
w mojej Kappie 2,0 (gaz II gen.) spalanie w mieście oscyluje w przedziale 23-27 litrów, na trasie ok 12-13. Wymieniłem już sterownik, reduktor, silnik krokowy i praktycznie nic nie pomogło. Ma ktoś jaką koncepcję? Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam
Radek

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: david_b » 04 lip 2009, 7:30

Witam!
Sonda lambda?
Sprawdzałeś?

Awatar użytkownika
Karolcia
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 26 lut 2009, 0:00
Imię: Karolcia
Lokalizacja: Chojnice

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: Karolcia » 04 lip 2009, 7:36

My mamy ten sam problem i dosłownie wszystko jest wymienione-i nic nie daje,dalej pali tak samo :roll:

Więc może tak ma być :?: ;)
BYŁA: Lancia Kappa 2.4,Lancia Kappa SW 2.4tds.
JEST:Lancia Phedra 2.0 JTD,Lancia Delta 2.0 Turbo,Lancia Lybra SW 1.9 JTD


Bliskość śmierci zawsze sprawia,że staramy się żyć lepiej...

Żoneczka-przemasa81:)

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: radek82 » 04 lip 2009, 9:28

sonda jest nowa, przepływomierz sprawdzony, spróbuje jeszcze mikser wymienić. Właściwie wymieniłem już całą instalację oprócz miksera i butli :|

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: Dziadek » 04 lip 2009, 14:40

I co sam to ustawiasz?Jaką masz instalkę?
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: radek82 » 06 lip 2009, 9:57

gaz regulowałem u "fachowca" tzn u gazownika ale chyba geniuszem nie jest skoro dalej tyle pali. Jeśli chodzi o markę instalacji, to nawet nie wiem, bo większość elementów jest już wymieniona na nowe (ze starej została tylko butla, reduktor i parę przewodów).

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: david_b » 06 lip 2009, 14:28

A paliła kiedyś mniej?Nie piszesz nic o tym...
Może to być jednak sprawa reduktora,o ile spalanie wzrosło ostatnio,chociaż raz piszesz,że go wymieniłeś innym razem,że nie...
Jakiej marki są graty gazowe,możesz przeczytać na poszczególnych elementach,może wtedy Ci ktoś pomoże,ja w II gen nie czuję się mocny :)
Są fora zajmujące się tylko LPG,ale oni wymagają informacji o typie instalacji.
pozdrawiam

Boorek

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: Boorek » 07 lip 2009, 21:13

zmień sobie silniczek na śrubę i ustaw na spaliny... moja pali 11 bardzo spokojnie i nie je jadę do 15 ja jadę tak jak lubię ;) Pozdrawiam i powodzenia

leszek1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Lódz

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: leszek1 » 07 lip 2009, 22:24

kappa 2.0 ta sama instalacja spalała 18 litrów ,po regulacji 12 po Łodzi. gazownik miał problem bo parownik stareńki i kiepsko reaguje na regulację po pierwszej regulcji wyrażny spadek mocy teraz jest ok.potrafi też łyknąć 22 ale przestałem się spieszyć(kolekcja punktów) :( :(

Awatar użytkownika
comrat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Ustroń

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: comrat » 20 sie 2009, 19:19

moja rada...
tylko sekwencja jesli chodzi o gaz... STAG 300 jest niezawodny i spalanie w takiej kappie 2.0 oscyluje w granicach 10-11 litrów...
kasę trzeba wyłożyć ale się opłaca...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11992
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: topcio » 20 sie 2009, 19:30

ile jest przejechane na parowniku? jaki jest sterownik? silnik krokowy gazu jest ze wstępną nastawą (czy przy silniczku krokowym jest śruba) ? Jaki styl jazdy preferujesz?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: przemas81 » 20 sie 2009, 21:49

j amiałem ten sam problem paliła po 30 na setke kupiłem BLOSA i na trasie 11 na sto przy pełnym załadunku i na klimie a silniczek mam 2.4 jeszcze tylko w mieście mi troszke więcej podciaga około 18-20 ale wymiana parownika-swoje już przelatał-i będzie napewno koło 14
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
comrat
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Ustroń

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: comrat » 20 sie 2009, 22:07

kurcze, panowie... zastanawiam się jak to jest, że Wam palą Kappy po tyle litrów...

nie lepiej było zainwestować od razu w dobry sprzęt sekwencyjny?
Jakoś nie spotkałem opinii żeby ktoś kto ma STAG-a 300 narzekał na spalanie powyżej 13 litrów.

Wydatek na początku ale potem kompletny spokój z instalacją.
Ja miałem (niestety autko miału małe spotkanie z bandą przy 100km/h) i nie narzekałem.
Teraz kupuję kolejną Kappę 2,0 i znowu zakałdam STAG-a - i będzie git majonez (10-11 litrów).
Po co bawić się w jakieś niepewne sprzęty? Tylko renomowane serwisy a nie montaż w garażu u wujka Staszka itp.

Boorek

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: Boorek » 21 sie 2009, 0:03

comrat pisze:kurcze, panowie... zastanawiam się jak to jest, że Wam palą Kappy po tyle litrów...

nie lepiej było zainwestować od razu w dobry sprzęt sekwencyjny?
Jakoś nie spotkałem opinii żeby ktoś kto ma STAG-a 300 narzekał na spalanie powyżej 13 litrów.

Wydatek na początku ale potem kompletny spokój z instalacją.
Ja miałem (niestety autko miału małe spotkanie z bandą przy 100km/h) i nie narzekałem.
Teraz kupuję kolejną Kappę 2,0 i znowu zakałdam STAG-a - i będzie git majonez (10-11 litrów).
Po co bawić się w jakieś niepewne sprzęty? Tylko renomowane serwisy a nie montaż w garażu u wujka Staszka itp.
bo 10 lat temu nikt nie slyszał o stagu.... jak np. w moim przypadku, ale w pełni zgodzę się z ostatnim zdaniem!! i wtedy nawet II gen będzie śmigać ładnie i z akceptowalny spalaniem

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: wysokie spalanie Kappa - II gen

Post autor: KGB » 21 sie 2009, 13:58

ja mam staga ,ale ... 50 i BLOSa :D
dlaczego nie stag 300plus ? przede wszystkim cena ,niecaly rok temu 700pln roznicy ,na dzien dzisiejszy to juz tylko 400pln (stag na 6 cyl stanial 200pln ,blos zdrozal 100pln) ,
w miedzy czasie silnik sie rozsypal, wiec bylo w co wkladac kase ,
nie chcialo mi sie rowniez kolektora wiercic ,ale to niewazne ,bo i tak pozniej silnik wyciagalem :lol:

ale przede wszystkim stag to nie wszystko - z miejsca trzeba dorzucic 200pln do matrixow ,od biedy do magicjetow ,bo valteki sa ... kulawe , licze na to ,ze silver dalby rade 155KM na granicy swoich mozliwosci ,scorpionST jedna cena ,
wazna sprawa ,ze IIgen jest mniej awaryjna(potencjalnie) niz IVgen i mniej uzalezniona od wtrysku ,a to wazny aspekt jezeli wysylam brata autem do Norwegii czy innego zakamarka Europy,

beda pieniadze ,bedzie potrzeba to mozna w kazdej chwili zmienic na sekwencje ,bo stag50+emulator+parownik kosztowaly niecale 500pln ,z czego polowe da sie odzyskac po sprzedazy ,ale na razie drugi silnik krecony max do 4000rpm i spokojna jazda ,bo ma wrócić z zagranicy ,a nie rozsypac sie na srodku drogi ,
spalanie 10l przy 100km/h ,w korkach Oslo pod 15l ,ale brat mowi ,ze II bieg to najwyzszy jaki da sie wrzucic ,
mysle ,ze niezle jak na instalacje ,ktora zrobila przed wyjazdem 200km
zakladana u pana Krzysztofa w garazu : gafa :

na IVgen mozna ugrac pare litrow w miescie ,ale na trasie nie ma to juz zbytnio znaczenia jaka jest instalacja ,
radze sprawdzic sonde, bo prawidlowy sklad mieszanki to odpowiedni wynik spalania na trasie ,
jak z trasa sie autor upora ,to mozna zajac sie miastem

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”