Kappa - Brak turbo, nierówna praca, engine control failure

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Kappa - Brak turbo, nierówna praca, engine control failure

Post autor: iniemamocny » 14 cze 2009, 19:18

Witam. Na wstępie od razu piszę że próbowałem szukać odpowiedzi, lecz nie znalazłem nic poza podobnymi przypadkami w silnikch JTD. No a ja mam TDS. Wiem także że bez warsztatu się nie obejdzie, ale sugestie i odpowiedzi pomogą mi obrać właściwy tor.
A więc tak, jakiś czas temu zaczął mi się dławić silnik podczas przyśpieszania(tak jakby momentalnie ktoś wciskał hamulec i puszczał i tak na przemian - aż tak bardzo się dławił), po jakimś czasie objaw ustąpił, ale zaczęła mi się świecić kontrolka check przy uruchamianiu silnika(po kilku minutach gasła) oraz komunikat w infocenter "engine control failure"(także po jakimś czasie gasł). Dziś jadąc na Klucz zauważyłem że straciłem turbo(po prostu muł w całym zakresie obrotów), check pali się teraz nieustannie. A po powrocie nie dało się nie zauważyć nierówną pracę na biegu jałowym(tak jakby brak jednego cylindra). Dodam tylko że mam lekko trzaśnięty kolektor wydechowy. Czy ktoś z mechaników lub posiadaczy 2.4 tds miał kiedyś takie przygody, ewentualnie na co muszę zwrócić uwagę przed wizytą w warsztacie? Potencjalnie awaria jakiego podzespołu może powodować takie zachowanie?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie rady.
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2009, 9:30 przez iniemamocny, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Brak turbo, nierówna praca, engine control failure

Post autor: jaro1959 » 14 cze 2009, 19:28

Przy objawach które opisujesz, niekoniecznie musi to być turbo. Może być coś nie tak w układzie wtryskowym paliwa.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Brak turbo, nierówna praca, engine control failure

Post autor: iniemamocny » 14 cze 2009, 19:37

No cóż, jako "brak turbo" miałem na myśli że nie działa, ale to przecież nie musi znaczyć że turbina umarła. Czy można wykluczyć taki banał jak przepływomierz?. Pompa oleju też hałasuje(tak mi się wydaje że to pompa oleju,w każdym razie po lewej stronie stojąc z przodu auta) Po za tym jeden z wtrysków się poci. Od razu mówię że na dieslach ani Lanciach się nie znam.......jeszcze, ale widzę już że warto nadrobić braki wiedzy.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 19:49 przez iniemamocny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Brak turbo, nierówna praca, engine control failure

Post autor: jaro1959 » 14 cze 2009, 19:48

Przepływomierz zazwyczaj aż takich objawów nie daje. Wszelkie nieszczelności na układzie paliwowym są jak najbardziej niewskazane. Pompa olejowa nie ma wpływu na nierówną pracę silnika, po prostu jak siądzie to po silniku.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: iniemamocny » 14 cze 2009, 23:42

Czyli np. awaria pompy, albo układ gdzieś dostaje powietrza, a może uszkodzenie wtrysków/świec?(nierówną pracę i kontrolkę check to tłumaczy)
Ale jak to tłumaczy brak turbo? - tryb awaryjny?

@Seba@
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 09 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: @Seba@ » 14 cze 2009, 23:56

Miałem kiedyś bardzo podobnie, również przy przyspieszaniu nie było czuć różnicy, jak by to był wolno ssący diesel, tylko ze wtryski się nie pociły. Pojechałem z tym do serwisu, tam powiedzieli mi ze to wina przepływomierza, w co nie chciało mi się wierzyć, ale po podmianie na inny od znajomego było ok. Jak możesz podmienić to warto spróbować.
jaro1959 pisze:Wszelkie nieszczelności na układzie paliwowym są jak najbardziej niewskazane.
Całkowicie się zgadzam, miałem przypadek ze jeden z wężyków przelewowych miedzy wtryskami delikatnie przepuszczał i przez to auto przebierało na biegu jałowym ale nie aż tak mocno.

A kiedy wymieniałeś rozrząd ?? Może to być pasek, jeśli jest już mocno rozciągnięty to mógł przeskoczyć o jeden ząbek i takie coś może również się dziać.

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: iniemamocny » 15 cze 2009, 0:10

Poci się jeden. W każdym razie w tygodniu muszę ją zawieźć do mechanika. Zanim to zrobię jednak, podłącze interfejs i sczytam usterki sam. Mam to auto od kilku dni, ale jeśli wierzyć sprzedawcy, rozrząd robił dopiero co.

Ps. jeśli dobrze wyczytałem odpięcie przepływomierza powinno powodować odzyskaniem sprawności? (w celu sprawdzenia)
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, 0:18 przez iniemamocny, łącznie zmieniany 1 raz.

@Seba@
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 09 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: @Seba@ » 15 cze 2009, 0:18

Na Twoim miejscu powiedział bym mechanikowi aby rzucił okiem na ten pasek rozrządu, dużo roboty z tym nie ma i będzie z głowy. Właśnie gdyby wierzyć sprzedającemu i gdyby każdy mówił prawdę :)

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: iniemamocny » 15 cze 2009, 0:20

Tak zrobię, jedyny problem w tym że ten mechanik to znajomy sprzedawcy :lol: a innego speca od Lanci nie znam.

@Seba@
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 09 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: @Seba@ » 15 cze 2009, 0:28

iniemamocny pisze:Ps. jeśli dobrze wyczytałem odpięcie przepływomierza powinno powodować odzyskaniem sprawności? (w celu sprawdzenia)
Nie do końca, z tego co pamiętam to odłączenie przepływomierza sprawia ze komputer działa w tak zwanym trybie serwisowym, czyli na optymalnych parametrach, powinno zgasnąć engine control failure ale głowy sobie odciąć nie dam bo ja tego nie próbowałem u siebie.

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: iniemamocny » 15 cze 2009, 19:18

Odpięcie przepływomierza nic nie zmieniło, silnik nierówno pracuje, kopci podczas dodawania gazu, nie wchodzi na obroty, brak turbo. Tylko jeden z wtrysków zamiast się pocić, zaczął cieknąć, aż bąbelki powietrza widać.

-- 15 Cze 2009, 22:55 --

Wybaczcie lamerstwo, ale czy np. luźny wtryskiwacz może powodować taką sytuację, może zapowietrzać układ i przy okazji osłabiać kompresję na tym cylindrze? :roll:

Ps. Czy w tym silniku są podkładki pod wtryskiwaczami, jeśli tak to gdzie najlepiej i najtaniej je kupić?

@Seba@
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 09 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa TDS Brak turbo, nierówna praca, engine control fa

Post autor: @Seba@ » 16 cze 2009, 0:05

iniemamocny pisze:czy np. luźny wtryskiwacz może powodować taką sytuację, może zapowietrzać układ i przy okazji osłabiać kompresję na tym cylindrze?
Dokładnie tak będzie się działo, silnik będzie przez to tracił moc bo będzie tracił kompresje przez ten wtrysk. Pod każdym wtryskiwaczem są miedziane podkładki, ale gdzie można takie dostać to nie mam pojęcia.

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa - Brak turbo, nierówna praca, engine control fail

Post autor: iniemamocny » 04 sie 2009, 16:30

Ostatnie głupie pytanie zanim popchnę moją śliczną do mechanika - Jaki jest objaw zatartej turbiny?, bo jeden magik(też mechanik, ale już nigdy do Niego nie pojadę) już mi wmawiał że zatarta turbina, stojąc w miejscu może dawać taki objaw blokując wydech i że nieszczelny wtryskiwacz nic tu nie ma do rzeczy. No ale skądś ten dym leci.....
W każdym razie jutro zadzwonię do mechanika od Lanci z Okrzeszyna i umówię wizytę.

-- 17 Cze 2009, 12:09 --

Anybody? Objaw zatartej turbiny? W piątek jadę do szpeca.

-- 19 Cze 2009, 16:11 --

Byłem u mechanika. Diagnoza - zatarta turbina, okazało się też że wbrew temu co mówił sprzedawca, pasek nie był wymieniany. Czy ktoś z Warszawy i okolic może mi doradzić gdzie najlepiej oddać turbo do regeneracji, a gdzie wymienić rozrząd, tak żeby nie przepłacić?

-- 20 Cze 2009, 01:05 --

Proszę o odpowiedź.

-- 04 Sie 2009, 16:28 --

No więc mechanik z Okrzeszyna przez 4 tygodnie i dwa dni nie zrobił kompletnie nic poza wymianą przewodu podciśnieniowego i kolektora wydechowego który kupiłem. Nic moim zdaniem nie sprawdził, bo nie powiedział nawet o oleju który poprzez nieszczelną turbinę wlatywał prosto do dolotu. Co tydzień zwodził mnie jakimiś idiotycznymi teoriami. Kilka razy zmieniał zdanie co do turbiny, raz że turbina wymaga regeneracji, raz że to nie turbina, bo sprawdził ciśnienie, po tym znów że to prawdopodobnie turbina, a przy odbiorze nie naprawionego auta powiedział że nie oddał turbiny do regeneracji, bo nie był pewien że to turbina. Jestem pewien że coś tam się zna na lanciach, bo na dwóch podwórzach stało kilka/kilkanaście Lanci K. Prawda jest taka że chyba bardzo mu się nie chciało pracować. Dlatego przestrzegam przed warsztatem znajdującym się w Okrzeszynie( Gmina Piaseczno) przy ulicy Okrzeszyn 4. Jak tylko znajde odpowiedni topic o serwisach równierz tam to napiszę.

Kilka dni temu mechanik, w zasadzie sąsiad, po pięciominutowych oględzinach stwierdził wstępnie że to turbina, bo sadzi olejem do dolotu, oraz czyszczenie całego dolotu + czyszczenie i regulacja wtrysków. Dziś zaprowadziłem auto do warsztatu na Płochocińskiej i zobaczę co z tego wyniknie.

argenta67

Odp: Kappa - Brak turbo, nierówna praca, engine control fail

Post autor: argenta67 » 05 sie 2009, 6:42

Płochocińska to dość długa ulica ale nie znam tam warsztatu co był by mocny w Lanciach.

iniemamocny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 12 cze 2009, 23:30
Lokalizacja: Legionowo

Odp: Kappa - Brak turbo, nierówna praca, engine control fail

Post autor: iniemamocny » 05 sie 2009, 8:12

Może w Lanciach nie szczególnie. Warsztat mieści się w miejscu byłego szrotu, niedaleko hurtowni z częściami samochodowymi. Na wysokości mieściny Michałów-Grabina.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”