wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Hej,
pytanie ze strony laika: Czy skakanie na hopach w szczególny sposób zuzywa/niszczy zawias?
Precyzyjniej: "jakiś tam wpływ ma, ale bez przesady", "niszczy, ale nie tak od razu", "po paru skokach musisz zmienić zawias" czy może jeszcze inna opcja wchodzi w grę?
A jak to wygląda z nadwoziem (rozparty), ale bez klatki? Popęka zaraz, czy nie pękać?
pytanie ze strony laika: Czy skakanie na hopach w szczególny sposób zuzywa/niszczy zawias?
Precyzyjniej: "jakiś tam wpływ ma, ale bez przesady", "niszczy, ale nie tak od razu", "po paru skokach musisz zmienić zawias" czy może jeszcze inna opcja wchodzi w grę?
A jak to wygląda z nadwoziem (rozparty), ale bez klatki? Popęka zaraz, czy nie pękać?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Zależy jakie hopy i jakie skakanie. Wydaję mi się że buda przy takich skokach dostaję bardziej. Zawieszenie jest przystosowane do tego żeby się ruszało. Przy większych skokach największym problemem może być to że uszkodzisz podwozie przy lądowaniu, szczególnie miska olejowa, wydech. We wszystkich rajdówkach pod silnikiem masz zainstalowaną płytę, właśnie po to żeby nie uszkodzić silnika i zawieszenia. Dla zobrazowania dwa zdjęcia z Rajdu Barbórki 2007 z Bemowa. Hopka miała z 40 cm, a przy lądowaniu sypał się snop iskier z podwozia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Jak wiadomo Delty nie słyną z supermocnej karoserii, jeżeli jednak masz karoserię w dobrym stanie, to tragedii nie powinno być przy lądowaniu trzeba na pewno uważać na miskę olejową, tak jak pisał solarzmr.
a tak przy okazji - ma ktoś może dostęp do zdjęć lub dokumentacji itp. na temat jak było przygotowywane (wzmacniane) nadwozie w rajdowych Integralkach?
a tak przy okazji - ma ktoś może dostęp do zdjęć lub dokumentacji itp. na temat jak było przygotowywane (wzmacniane) nadwozie w rajdowych Integralkach?
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Myślę, że o przygotowywaniu aut do rajdów mógłby coś powiedzieć Bany.holbi pisze:Jak wiadomo Delty nie słyną z supermocnej karoserii, jeżeli jednak masz karoserię w dobrym stanie, to tragedii nie powinno być przy lądowaniu trzeba na pewno uważać na miskę olejową, tak jak pisał solarzmr.
a tak przy okazji - ma ktoś może dostęp do zdjęć lub dokumentacji itp. na temat jak było przygotowywane (wzmacniane) nadwozie w rajdowych Integralkach?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Generalnie nie polecam.
Zawias do integralki do skoków miał sprężyny o grubosci zwojów takich jak maja wagony kolejowe...
Taleze do sprężyn musiały miec odciągi bo wywijały sie w druga strone...
Potrzebny jest dobry zawias,klatka z zastrzałami do kolumn i oczywiście płyty.
Sam zawias nawet z rozpórkami niewiele da,buda pęka przy łączeniach z kabina i w samej kabinie.
Co do 8/16v to jeszcze jest temat nie do przeskoczenia czyli pękajace sworznie i zwrotnice.
Sa stracznie słabe i nawet na cięciach nie daja rady.
Ale lancia ma tez plusy-bardzo ładnie skacze.
Płyty to nie wszystko.Na Polskim ,na hopie było takie walniecie że silnik walnał o płyte i pękł smok.
Z winy miekkich poduszek silnika
Zawias do integralki do skoków miał sprężyny o grubosci zwojów takich jak maja wagony kolejowe...
Taleze do sprężyn musiały miec odciągi bo wywijały sie w druga strone...
Potrzebny jest dobry zawias,klatka z zastrzałami do kolumn i oczywiście płyty.
Sam zawias nawet z rozpórkami niewiele da,buda pęka przy łączeniach z kabina i w samej kabinie.
Co do 8/16v to jeszcze jest temat nie do przeskoczenia czyli pękajace sworznie i zwrotnice.
Sa stracznie słabe i nawet na cięciach nie daja rady.
Ale lancia ma tez plusy-bardzo ładnie skacze.
Płyty to nie wszystko.Na Polskim ,na hopie było takie walniecie że silnik walnał o płyte i pękł smok.
Z winy miekkich poduszek silnika
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Ja wiem jak skacze przez hoopy Fiat 125p.
Mój ojciec może się na ten temat wypowiedzieć.
Jak się przeprowadziliśmy na osiedle Południe (1990) to tam była przy "psiarni - schronisku" taka właśnie piękna hopa na jezdni. No i mój tatuś (lat wtedy 36) wpadł na genialny pomysł - że jak będzie wracał z roboty to sobie skoczy "tak jak na rajdach" Fiatem 125p z 1976 roku.
No i skoczył - efekt wizualny był podobno wyśmienity, gorzej w efektem po *** samochodu o glebe.
Nie pamiętam co to wtedy pękło (ale chyba podłużnica) i samochod po ingerencji blacharza "jeździł bokiem" - znaczy się zostawiał 3 ślady, zamiat 2.
Policja w jakiś miesiąc po tej "hopce" zabrała ojcu dowód i samochód poszedł do jakiegoś Taxiarza.
Co było z nim dalej nie wiem, ciekawe czy ojciec wie - jak wróci z wywczasów to muszę się go spytać.
Mój ojciec może się na ten temat wypowiedzieć.
Jak się przeprowadziliśmy na osiedle Południe (1990) to tam była przy "psiarni - schronisku" taka właśnie piękna hopa na jezdni. No i mój tatuś (lat wtedy 36) wpadł na genialny pomysł - że jak będzie wracał z roboty to sobie skoczy "tak jak na rajdach" Fiatem 125p z 1976 roku.
No i skoczył - efekt wizualny był podobno wyśmienity, gorzej w efektem po *** samochodu o glebe.
Nie pamiętam co to wtedy pękło (ale chyba podłużnica) i samochod po ingerencji blacharza "jeździł bokiem" - znaczy się zostawiał 3 ślady, zamiat 2.
Policja w jakiś miesiąc po tej "hopce" zabrała ojcu dowód i samochód poszedł do jakiegoś Taxiarza.
Co było z nim dalej nie wiem, ciekawe czy ojciec wie - jak wróci z wywczasów to muszę się go spytać.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Mam idealny film na tą okazjęMarcin_D pisze:Ja wiem jak skacze przez hoopy Fiat 125p.
Mój ojciec może się na ten temat wypowiedzieć.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- oswald
- Klubowicz
- Posty: 522
- Rejestracja: 09 cze 2008, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Śmieszny filmik...?, tak, bo debil się nie zabił, nie wykorzystał wielkiej szansy fiacika tylko szkoda
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Nie no aż takiej hopy to ojciec nie robił, tutaj to szkoda żę idiota o fajerę się nie zabił.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
nie no, profesjonalny najazd, profesjonalny kask, pełna profeska...
widac jak auto niewywazone- ciężki przód natychmiast dał nura.
Moze jakby załadowali kamieni do kufra i pognali szybciej - trajektoria bylaby inna?
widac jak auto niewywazone- ciężki przód natychmiast dał nura.
Moze jakby załadowali kamieni do kufra i pognali szybciej - trajektoria bylaby inna?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
a ty co swoim wozem chciałeś pofruwać ? szkoda pieniędzy lepiej quada wypożyczyc
Odp: wpływ skakania na hopach na nadwozie/zawias Integrale
Cos do tematu skokow Integralką
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mUqd3yzx ... re=related][/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mUqd3yzx ... re=related][/youtube]