Kappa - Rozrząd 3.0V6 '95

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Kappa - Rozrząd 3.0V6 '95

Post autor: krzychc » 28 kwie 2009, 22:14

Witam, zamierzam zmienić rozrząd i zacząłem robić rozpoznanie części. Skontaktowałem się z kilkoma fachowcami sprzedającymi nowe części i okazało się, że są rozbieżne informacje dotyczące paska oraz dodatkowego napinacza. Mimo podania numeru nadwozia pytano mnie, czy pasek ma 174 czy 185 zębów. Byłem przekonany, że rozrząd składa się z paska, napinacza i dwóch rolek. Wczoraj od konkretnego sprzedawcy dowiedziałem się, że w moim przypadku występuje dodatkowy napinacz. Z kolei mój mechanik po kontakcie z serwisem i również podaniu VIN przekazał mi, że dodatkowy napinacz nie występuje. Otworzyłem epera, wpisałem nr nadwozia i oglądając opis rozrządu natrafiłem na drugi napinacz posiadający nr katalogowy 55191536. Nie jestem fachowcem i nie wiem co o tym sądzić. Do serwisu mam kilkadziesiąt km i brakuje mi czasu aby się tam udać. Czy możecie mi coś podpowiedzieć?
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 9:31 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: temat posta niezgodny z zasadami forum technicznego

Awatar użytkownika
makary
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Zalesie

Odp: Rozrząd Kappa 3.0V6 '95

Post autor: makary » 28 kwie 2009, 23:05

Witaj wiec masza silnik taki jak u mnie wiec pasek ma 174 zeby szerokosci 28mm numer paska moge podac ale jutro jak bym go znalazł jesli bedzie to potrzebne co do napinacza to dokladnie nie pamietam ale jest tam na dole taki amortyzatorek ktory reguluje napiecie paska wczesniejszy wlascieciel zmienial pasek i jakis super mechanik kotry sie niby znał nie zobaczyl ze ten napinacz stoi w miejscu i nie pracuje jak trzeba i po 10 tys strzeli pasek : gafa : ja kupilem okazyjnie samochod ale musialem wymienic ten amortyzator zeby dokladnie cos wiecej powiedziec musiał bym zadzwonic do mojego mechanika pozdrawiam:)

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Odp: Rozrząd Kappa 3.0V6 '95

Post autor: krzychc » 29 kwie 2009, 20:54

Jeśli będziesz miał pod ręką numer paska to napisz, jeśli chodzi o ten amortyzatorek to czy masz na myśli ten właściwy napinacz, czy ten "pomocniczy". A propos, ile minimalnie spala Ci w jeździe miejskiej i poza. Czy masz motor zagazowany? Pozdr krzychc

Awatar użytkownika
makary
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Zalesie

Odp: Rozrząd Kappa 3.0V6 '95

Post autor: makary » 29 kwie 2009, 23:54

OK jutro Ci napisze ten numer paska i zadzwonie do mechanika bo juz dzisaj nie udziele tych informacji jest troche późno nie bede dzwonil po nocy a co do spalania to mysle ze lucyna z tym silnikiem to dobry wybór pali mniej niz audi ktore mialem wczesniej a silnik byl 2.3 u siebie mam gaz sekwencyjny na stagu 300 spisuje sie b-dobrze spalanie jest zadowalajace trasa to 10L predkosc tu nie ma jakiegos duzego znaczenia czy jedziesz 100 czy 150 to pali tyle samo cyklu miejskiego nigdy nie mierzyłem ale pewnie by wyszło 14-16l na co dzien mam do pracy 22km z tego to 15km to trasa reszta miasto to wychodzi mi ze srednio spali 12L jak kupilem lucyne jakis czas jezdzilem na benzynie to palila tyle samo :D

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Odp: Rozrząd Kappa 3.0V6 '95

Post autor: krzychc » 30 kwie 2009, 7:26

Świetnie, że ktoś może się pochwalić podobnym spalaniem jak moja. W trasie ok 10-11l w mieście 15. Do pracy i z powrotem robię ok. 100km i rozważam właśnie montaż Staga 300. Na forum próbowałem znaleźć informacje o spalaniu LPG w 3.0V6 ale bez skutku (z pojedynczymi wyjątkami m.in. instalka Just Heavy) albo właściciele 2.0 lub 2.4 chwalili się spalaniem 16-20l co mnie przeraziło.

Awatar użytkownika
makary
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 30 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Zalesie

Odp: Kappa - Rozrząd 3.0V6 '95

Post autor: makary » 30 kwie 2009, 16:16

Witaj odczytalem numery z paska sa 2 wiec pierwszy 60561244 i drugi 58174x28mm dzwonilem do mechanika to powiedzial ze w rozrządzie sa 2 rolki prowadzace i jedna napinajaca wlasnie na tym napinaczu z amortyzatorem co do spalania Kappy 3.0 to tez sie balem ze bedzie palila duzo ale naprawde jest super spalanie ja wieże ze 2.0 i 2.4 mogal palic wiecej mniejsze silniki ciezka buda a trzeba rospedzic lucyne i wiadomo v-ka większy moment obrotowy mocnieszy silnik daje rade i nie trzeba krecic po 4tys/obr zeby jechał od samego dołu daje rade :-P wiec to sie tez przeklada na spalanie napewno jak by ktos dawał ostro w rurę to by spalila 18L nie mowie ze nie ja sam nie taczam sie powoli i pali tyle ile pali pozdrawiam i zycze milego wypoczynku majowego ;)

Awatar użytkownika
zlotko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Suchedniów

Odp: Kappa - Rozrząd 3.0V6 '95

Post autor: zlotko » 10 lip 2009, 11:55

Mam problem z napinaczem paska rozrządu (auto rozebrane : zly : ), ponieważ mam pierwszy typ tego napinacza z siłowniczkiem a NIE MA gdzie go dostac (podobno już nie produkują). Przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania albo przeróbka na nowy typ napinacza albo wyszukanie zamiennika od innego auta. Czy ktoś z forumowiczów znalazł rozwiązanie tego problemu?

HELP!

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: Kappa - Rozrząd 3.0V6 '95

Post autor: fiergloo » 10 lip 2009, 16:34

Mam problem z napinaczem paska rozrządu (auto rozebrane : zly : ), ponieważ mam pierwszy typ tego napinacza z siłowniczkiem a NIE MA gdzie go dostac (podobno już nie produkują). Przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania albo przeróbka na nowy typ napinacza albo wyszukanie zamiennika od innego auta. Czy ktoś z forumowiczów znalazł rozwiązanie tego problemu?
Bo masz pewnie napinacz hydrauliczny. na alfabb.com w dziale 164/168 jest instrukcja jak przerobic takowy w V6 12v na mechaniczny. Bo hydronapinacze ciężko dostac.

EDIT:

Pardon- tam jest ogólnie o napinaczach mechanicznych. Bo rozchodziło mi się o ten temat. Wiem, że byli tacy co przerabiali te napinacze, ale tam trzeba zaślepiac otwór olejowy wtedy i trochę zabawy zresztą jest.


EDIT 2: Tekst zapożyczony z forum Alfa Romeo:
Problem cieknącego napinacza hydraulicznego w swojej alfie 164 3.0V6 12V usunąłem w ten sposób,że wyeliminowałem jego sterowaniem oleju. Otwór w bloku przegwintowałem gwintownikiem już nie pamietam M6 lub M7 i dałem tam wkrętke na loctite do gwintów zaś trzpień w na ktorym jest rolka napinajaca i znajduje się w nim otwór zaspawałem. Dodatkowo zamieniłem sprężynę oryginalną, która znajduję się w napinaczu na sprężynę mocniejszą w moim przypadku sprężynę zaworową. Przejechałem na takim rozwiazaniu 75 tys km i chodziło bez uwag dodam jeszcze,że zrobiłem to samo jeszcze w dwóch innych alfach i to rozwiązanie działało.

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Re: Kappa - Rozrząd 3.0V6 '95

Post autor: henek155 » 21 lip 2010, 8:57

Witam jestem na etapie juz z rozebranym rozrządem i w mojej 3.0 v6 pasek mam 174zęby założony był gates ale gośc w sklepie sprzedał mi dayco liczba zębów sie zgadza ale w tym dayco zęby nie są okrągłe tylko takie trapezowe jak w np.w themie 2.0 16
czy moge założyć ten pasek dayco?
mam też do wymiany 2 napinacze jeden do rozrządu a drugi do paska 7pk tylko czy dostanie te napinacze bo oba są z amortyzatorami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”