Kappa - problem ze sprzęgłem
Kappa - problem z sprzęgłem
w dobrych sklepach motoryzacyjnych
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
Witam.
Czy ktoś mógłby w telegraficznym skrócie opisać wymianę wysprzęglika w Kappie?
Pociekł i właśnie czekam na dostawę części.
Z góry wielkie dzięki.
Czy ktoś mógłby w telegraficznym skrócie opisać wymianę wysprzęglika w Kappie?
Pociekł i właśnie czekam na dostawę części.
Z góry wielkie dzięki.
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
Poszukam fotek - jak znajdę, to zamieszczę.
-- 21 Kwi 2009, 20:42 --
Wysprzęglik można wymieniać po zdjęciu koła i nadkola, ale ja mam ciasny garaż i zrobiłem to od góry.

Najpierw wyjąłem akumulator i odkręciłem półkę akumulatora. Częściowo odkręciłem też obudowę filtra powietrza. I zdjąłem przeszkadzające gumowe rurki.
Oprócz zwykłych narzędzi potrzebne są szczypce do pierścieni Zegera (najlepiej zagięte)









Jakość zdjęć może nie najlepsza, ale zawsze...
Wysprzeglik jest osadzony we wsporniku za pomocą pierscienia Zegera, który trzeba rozszerzyć szczypcami. Można tez odkręcic wspornik, ale jest kiepski dostęp do dolnej śruby.
-- 21 Kwi 2009, 20:42 --
Wysprzęglik można wymieniać po zdjęciu koła i nadkola, ale ja mam ciasny garaż i zrobiłem to od góry.

Najpierw wyjąłem akumulator i odkręciłem półkę akumulatora. Częściowo odkręciłem też obudowę filtra powietrza. I zdjąłem przeszkadzające gumowe rurki.
Oprócz zwykłych narzędzi potrzebne są szczypce do pierścieni Zegera (najlepiej zagięte)









Jakość zdjęć może nie najlepsza, ale zawsze...
Wysprzeglik jest osadzony we wsporniku za pomocą pierscienia Zegera, który trzeba rozszerzyć szczypcami. Można tez odkręcic wspornik, ale jest kiepski dostęp do dolnej śruby.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
Zaiste Acan wielki jesteś.
Prosiłem o skrót telegraficzny, dostałem full wypas.
Teraz niestraszną mi jest walka z wysprzęglikiem. Jeśli jutro kuryjer go dostarczy biorę oręż żelazny i ubiję pohańca. Jeśli bym jednak był poległ w walce, to pierwsza się o tym dowie szanowna kompanija.
Wielkie dzięki.

Prosiłem o skrót telegraficzny, dostałem full wypas.
Teraz niestraszną mi jest walka z wysprzęglikiem. Jeśli jutro kuryjer go dostarczy biorę oręż żelazny i ubiję pohańca. Jeśli bym jednak był poległ w walce, to pierwsza się o tym dowie szanowna kompanija.
Wielkie dzięki.
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
No to szable w dłoń !!!
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
No i po robocie.
Dla potomności dodam tylko, że do wymiany potrzebne są:
- klucz nasadowy 10 i 13 ( do odkręcenia półki akumulatora - odkręcać to co jest pod aku (pod plastikową podkładką), a nie uchwyty od nadkoli),
- klucze płaskie: 13 do odkręcenia przewodu od wysprzęglika, 7 lub 8 do odpowietrznika ( zależy jaki jest zamontowany)
- szczypce do zewnętrznych pierścieni segiera ( nie wiem jak się pisze, wiadomo o co chodzi),
- ok. 13 cm kawałeczek drewienka ( do zablokowania wysprzęglika o nadkole w trakcie osadzania pierścienia, inaczej się nie da, bo sprężyna odbija, a człowiek ma tylko 2 ręce),
- kolega do naciskania sprzęgła podczas odpowietrzania,
- 4 piwka ( po dwa na łebka) tyle zajmuje mniej więcej czas wymiany,
- 1/2 do 1 litra C2H5OH o stężeniu 40% jako element kończący wymianę. Oczywiście z kolegą, który tak dzielnie naciskał na pedał
Jeśli ktoś potrafi pracować w rękawiczkach, to niech lepiej ich użyje. Ja nie potrafię i po wymianie pozostało mi kilka ran. Ogólnie jednak wracamy z tarczą
Dla potomności dodam tylko, że do wymiany potrzebne są:
- klucz nasadowy 10 i 13 ( do odkręcenia półki akumulatora - odkręcać to co jest pod aku (pod plastikową podkładką), a nie uchwyty od nadkoli),
- klucze płaskie: 13 do odkręcenia przewodu od wysprzęglika, 7 lub 8 do odpowietrznika ( zależy jaki jest zamontowany)
- szczypce do zewnętrznych pierścieni segiera ( nie wiem jak się pisze, wiadomo o co chodzi),
- ok. 13 cm kawałeczek drewienka ( do zablokowania wysprzęglika o nadkole w trakcie osadzania pierścienia, inaczej się nie da, bo sprężyna odbija, a człowiek ma tylko 2 ręce),
- kolega do naciskania sprzęgła podczas odpowietrzania,
- 4 piwka ( po dwa na łebka) tyle zajmuje mniej więcej czas wymiany,
- 1/2 do 1 litra C2H5OH o stężeniu 40% jako element kończący wymianę. Oczywiście z kolegą, który tak dzielnie naciskał na pedał

Jeśli ktoś potrafi pracować w rękawiczkach, to niech lepiej ich użyje. Ja nie potrafię i po wymianie pozostało mi kilka ran. Ogólnie jednak wracamy z tarczą

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Włocławek
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
Mam problem.
Ciezko wchodzily mi biegi w mojej kappie. Szczegolnie jak byl zimny silnik. Jak sie chwilke rozgrzal to bylo lepiej ale jednak nie zadowalajaco.
W tej chwili sytuacja ulegla pogorszeniu.
Pedal sprzegla wpada w podloge i sie nie podnosi.
Poczatkowo podejrzenie padlo na silownik sprzegla ale teraz jak juz ten pedal wpada to sytuacja wyglada na powazniejsza.
Czy zostala juz tylko wymiana sprzegla czy moze to cos innego?
Ciezko wchodzily mi biegi w mojej kappie. Szczegolnie jak byl zimny silnik. Jak sie chwilke rozgrzal to bylo lepiej ale jednak nie zadowalajaco.
W tej chwili sytuacja ulegla pogorszeniu.
Pedal sprzegla wpada w podloge i sie nie podnosi.
Poczatkowo podejrzenie padlo na silownik sprzegla ale teraz jak juz ten pedal wpada to sytuacja wyglada na powazniejsza.
Czy zostala juz tylko wymiana sprzegla czy moze to cos innego?
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
Najpierw spróbuj to odpowietrzyć, jeśli nie będzie poprawy będziemy myśleć dalej.marcoos_bpik pisze:Mam problem.
Ciezko wchodzily mi biegi w mojej kappie. Szczegolnie jak byl zimny silnik. Jak sie chwilke rozgrzal to bylo lepiej ale jednak nie zadowalajaco.
W tej chwili sytuacja ulegla pogorszeniu.
Pedal sprzegla wpada w podloge i sie nie podnosi.
Poczatkowo podejrzenie padlo na silownik sprzegla ale teraz jak juz ten pedal wpada to sytuacja wyglada na powazniejsza.
Czy zostala juz tylko wymiana sprzegla czy moze to cos innego?
Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Obejrzyj okolice wysprzęglika czy aby nie cieknie, oraz w aucie pomacaj "suchą" dłonią pompę sprzęgła czy ona nie cieknie.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Włocławek
Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
Odpowietrzone, plynu jest powyzej poziomu gdzie dochodzi rurka.wega pisze:Najpierw spróbuj to odpowietrzyć, jeśli nie będzie poprawy będziemy myśleć dalej.marcoos_bpik pisze:Mam problem.
Ciezko wchodzily mi biegi w mojej kappie. Szczegolnie jak byl zimny silnik. Jak sie chwilke rozgrzal to bylo lepiej ale jednak nie zadowalajaco.
W tej chwili sytuacja ulegla pogorszeniu.
Pedal sprzegla wpada w podloge i sie nie podnosi.
Poczatkowo podejrzenie padlo na silownik sprzegla ale teraz jak juz ten pedal wpada to sytuacja wyglada na powazniejsza.
Czy zostala juz tylko wymiana sprzegla czy moze to cos innego?
Sprawdź poziom płynu hamulcowego. Obejrzyj okolice wysprzęglika czy aby nie cieknie, oraz w aucie pomacaj "suchą" dłonią pompę sprzęgła czy ona nie cieknie.
Macalem i nic nie cieknie. Wszedzie wyglada na sucho
Po wizycie u mechaniora
Okazalo sie, ze pekla jakas podstawka pod silownikiem sprzegla, bo jakis as wczesniej przykrecil ja na 2 srubki zamiast na 3.
Jak juz pekla to wyleciala jakas sprezynka i cos tam jeszcze.
Tak wiec wymieniono to, odpowietrzono uklad i biegi chodza leciutko. Wszystko smiga obecnie fajnie.
Re: Kappa - problem z sprzęgłem
Ja mam po trochu podobny problem co przedmówca.
Jak jest zimny silnik - szczególnie przy ostatnich mrozach bardzo ciężko mi wrzucić drugi bieg. Jedynka wchodzi w miarę normalnie i od 3 - 5 tez jest ok.
Czuć troszkę większy opór ale nic strasznego, natomiast 2 czasem muszę 3 razy próbować by wrzucić. Jak silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normy.
Sprzęgło mam ok, bierze tak jak trzeba z resztą było niedawno sprawdzane. Co to może być?
Jak jest zimny silnik - szczególnie przy ostatnich mrozach bardzo ciężko mi wrzucić drugi bieg. Jedynka wchodzi w miarę normalnie i od 3 - 5 tez jest ok.
Czuć troszkę większy opór ale nic strasznego, natomiast 2 czasem muszę 3 razy próbować by wrzucić. Jak silnik się rozgrzeje wszystko wraca do normy.
Sprzęgło mam ok, bierze tak jak trzeba z resztą było niedawno sprawdzane. Co to może być?
Kappa 2.0 20v VIS
Re: Kappa - problem z sprzęgłem
Mam pytanie. Jakiego wysprzęglika (siłownika sprzęgła) używacie ?
W sklepie proponują mi włoski zamiennik (chyba akron) ale mechanik mówi, że jest słaby jakościowo, poleca bosch lub trw.
W autosklepie mają chyba firmy samko.
Ktoś używał takie i może coś powiedzieć ?
Z jakich innych aut pasują wysprzęgliki (croma, thema, alfa 156/166) ?
W sklepie proponują mi włoski zamiennik (chyba akron) ale mechanik mówi, że jest słaby jakościowo, poleca bosch lub trw.
W autosklepie mają chyba firmy samko.
Ktoś używał takie i może coś powiedzieć ?
Z jakich innych aut pasują wysprzęgliki (croma, thema, alfa 156/166) ?
Re: Kappa - problem z sprzęgłem
Kupowałem w Autosklepie24, chyba właśnie firmy Samko - działa już półtora roku.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Re: Kappa - problem z sprzęgłem
W zasadzie możliwe są do kupienia zamienniki samko, lpr, akron
i podobno pasuje też Cifam - Metelli - nr 404-011.
Ważne jest, że w Kappach mocowanie może być albo na 2 śruby albo na obejmę - trzeba dobrać odpowiednie.
i podobno pasuje też Cifam - Metelli - nr 404-011.
Ważne jest, że w Kappach mocowanie może być albo na 2 śruby albo na obejmę - trzeba dobrać odpowiednie.
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Odp: Kappa - problem z sprzęgłem
Może by tak przenieść ten post do działu zrób to sam?Gepard pisze:Poszukam fotek - jak znajdę, to zamieszczę.
-- 21 Kwi 2009, 20:42 --
Wysprzęglik można wymieniać po zdjęciu koła i nadkola, ale ja mam ciasny garaż i zrobiłem to od góry.
Najpierw wyjąłem akumulator i odkręciłem półkę akumulatora. Częściowo odkręciłem też obudowę filtra powietrza. I zdjąłem przeszkadzające gumowe rurki.
Oprócz zwykłych narzędzi potrzebne są szczypce do pierścieni Zegera (najlepiej zagięte)
Jakość zdjęć może nie najlepsza, ale zawsze...
Wysprzeglik jest osadzony we wsporniku za pomocą pierscienia Zegera, który trzeba rozszerzyć szczypcami. Można tez odkręcic wspornik, ale jest kiepski dostęp do dolnej śruby.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD

Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD

Re: Kappa - problem z sprzęgłem
ułożyć to ja się mogę w łóżku z.....Tomasz pisze:W swoim życiu wymieniłem około 50 sprzęgieł w różnych włoskich samochodach klientów i nigdy nic się nie musiało układać.
moim zdaniem, lipa i tyle na temat

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz