Kappa - immobilizer i nie tylko...
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Witam, to jeszcze raz ja.
Mam kolejny poważny problem, a więc chodzi o blokowanie się kół, przedniego prawego i tylnego lewego. Objawy : jade normalnie, i nagle samochód zaczyna zwalniać, aż wkońcu staje i nie da rady ruszyć, a całe alu już ciepłe. Kilka razy pomogło odpięcie klem i odczekanie 20 min, ale dziś niestety nie poszło tak łatwo. Wydaje mi się że to od immobilisera, tylko nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Który bezpiecznik jest odpowiedzialny za immobiliser?
Na jutro jestem umówiony w servisie Fiata, podepną pod komputer i zobaczymy co wyjdzie.
Czekam na pomoc, z góry dzięki.
EDIT : Cały czas na desce rozdzielczej świeci mi się kontrolka CHECK, a jedyne co wyświetla się w infocenter to :
1. ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE - ten komunikat wielu osobom sie wyświetla z tego co wyczytałem.
2. NUMBER PLATE LIGHT FAILURE - to żarówka od podświetlania tablicy, którą musze wymienić.
Mam kolejny poważny problem, a więc chodzi o blokowanie się kół, przedniego prawego i tylnego lewego. Objawy : jade normalnie, i nagle samochód zaczyna zwalniać, aż wkońcu staje i nie da rady ruszyć, a całe alu już ciepłe. Kilka razy pomogło odpięcie klem i odczekanie 20 min, ale dziś niestety nie poszło tak łatwo. Wydaje mi się że to od immobilisera, tylko nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.
Który bezpiecznik jest odpowiedzialny za immobiliser?
Na jutro jestem umówiony w servisie Fiata, podepną pod komputer i zobaczymy co wyjdzie.
Czekam na pomoc, z góry dzięki.
EDIT : Cały czas na desce rozdzielczej świeci mi się kontrolka CHECK, a jedyne co wyświetla się w infocenter to :
1. ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE - ten komunikat wielu osobom sie wyświetla z tego co wyczytałem.
2. NUMBER PLATE LIGHT FAILURE - to żarówka od podświetlania tablicy, którą musze wymienić.
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Immobiliser nie ma nic wspólnego ze ci klocki hamulcowe zaciska, przynajmniej tak mi sie wydaje 
Prędzej przy tych objawach to bym stawiał że hamulce nie odbijają

Prędzej przy tych objawach to bym stawiał że hamulce nie odbijają
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Nie wydaje mi się aby hamulce nie odbijały ponieważ jak zdejme klemy od akumulatora i poczekam ok. 20 min to wszystko wraca do normy i znów troche można jechać.
Gdyby to cylinderki nie odbijały to same by się nie odblokowały.
Gdyby to cylinderki nie odbijały to same by się nie odblokowały.
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
To spróbuj poczekać 20 min. bez odpinania klem. Może ja się nie znam, ale w Kappie elektryka nie ingeruje w hamulce, więc to niemożliwe żeby odłączanie klem pomagało. Zapewne chodzi o te 20 minut. Przede wszystkim przeczyść zaciski. Potem sprawdź przewody (podobno gumowe z czasem mogą "spuchnąć" i będą trzymać klocki i wreszcie linki ręcznego (ale to jeśli chodzi o tył).Leny pisze:Nie wydaje mi się aby hamulce nie odbijały ponieważ jak zdejme klemy od akumulatora i poczekam ok. 20 min to wszystko wraca do normy i znów troche można jechać.
Gdyby to cylinderki nie odbijały to same by się nie odblokowały.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Hamulce nie grzeja sie od immobilaizera...na pewno...
Najzwyczajniej na Twoim miejscu rozebralbym zacisk przy tym kole i przeczyscil...zobacz jeszcze w jakim stanie sa tarcze...ewentualnie moze cos z linka od recznego...
Same moga sie odblkowac cylinderki juz Ci to tlumacze...kiedy cos o cos pociera to jednoczesnie rozgrzewa sie...co z tym idzie rozpreza sie i wychodzi/blokuje. Jak ostygnie wraca na swoja pozycje. Warto spojrzec i przeczyscic zaciski...dalej obserwowac.
Co do tego komunikatu ENGINE...itd. Czy masz silnik benzynowy zasilany isntalacja gazowa???
Najzwyczajniej na Twoim miejscu rozebralbym zacisk przy tym kole i przeczyscil...zobacz jeszcze w jakim stanie sa tarcze...ewentualnie moze cos z linka od recznego...
Same moga sie odblkowac cylinderki juz Ci to tlumacze...kiedy cos o cos pociera to jednoczesnie rozgrzewa sie...co z tym idzie rozpreza sie i wychodzi/blokuje. Jak ostygnie wraca na swoja pozycje. Warto spojrzec i przeczyscic zaciski...dalej obserwowac.
Co do tego komunikatu ENGINE...itd. Czy masz silnik benzynowy zasilany isntalacja gazowa???
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
A więc rozkręciłem, przeczyściłem i z tyłu wszystko ok, ale z przodu do hamulca nie dochodzi płyn, nawet wtedy kiedy przewód był odłączony i naciskałem na pedał hamulca. Zobaczymy jak będzie z tym blokowaniem się kół ale wydaje mi się że powinno być ok. Z przodu cylinderek w ogóle nie chciał wyjść, ale się obracał.
Ten 'magiczny' pilot o którym pisałem wcześniej to MagiCar FAI5000, w dalszym ciągu nie wiem do czego on służy i czy w ogóle działa. Z tego co znalazłem to jest cały dodatkowy autoalarm.
Ma ktoś coś takiego?
Gdzie są silniczki do składania lusterek? Bo żadne się nie składa, a bezpieczniki są ok.
Na desce rozdzielczej cały czas mam kontrolke ABS, gość jak mi sprzedawał to mówił że jakieś przewody z dwóch stron są oderwane, i rzeczywiście tak jest tylko zupełnie nie wiem do czego je podłączyć.
Kolejna sprawa to kontrolka CHECK na desce rozdzielczej, która cały czas się świeci, najpierw miga, a potem zapala się na stałe i niestety nie wiem dlaczego.
Co do paliwa to mam tylko benzyne.
Jadąc wolno, lekko przerywa - jak wcisne lekko gaz to zupełnie nie reaguje, dopiero jak mocniej docisne do dechy to idzie jak burza. Co to może być?
Z góry dzieki za odpowiedź bo troche pytań się pojawiło.
Ten 'magiczny' pilot o którym pisałem wcześniej to MagiCar FAI5000, w dalszym ciągu nie wiem do czego on służy i czy w ogóle działa. Z tego co znalazłem to jest cały dodatkowy autoalarm.
Ma ktoś coś takiego?
Gdzie są silniczki do składania lusterek? Bo żadne się nie składa, a bezpieczniki są ok.
Na desce rozdzielczej cały czas mam kontrolke ABS, gość jak mi sprzedawał to mówił że jakieś przewody z dwóch stron są oderwane, i rzeczywiście tak jest tylko zupełnie nie wiem do czego je podłączyć.
Kolejna sprawa to kontrolka CHECK na desce rozdzielczej, która cały czas się świeci, najpierw miga, a potem zapala się na stałe i niestety nie wiem dlaczego.
Co do paliwa to mam tylko benzyne.
Jadąc wolno, lekko przerywa - jak wcisne lekko gaz to zupełnie nie reaguje, dopiero jak mocniej docisne do dechy to idzie jak burza. Co to może być?
Z góry dzieki za odpowiedź bo troche pytań się pojawiło.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
-jak zmienisz język na niemiecki będziesz miał stopnie celcjusza
-silniczki lusterek są w lusterkach
- coś zapewne się dzieje z ABS, zmierz czujniki ABS - ja obstawiam padnięte tyły
-kontrolka CHECK jest połączona z komunikatami INFO- czyli błąd się wyświetla i zapala się kontrolka
- podciągnij/wyreg. linkę gazu
-- 11 Kwi 2009, 19:20 --
jak chcesz mogę Ci posłać wskazówki dotyczące naprawy lusterek- niedawno pisałem dla innego forumowicza
-silniczki lusterek są w lusterkach
- coś zapewne się dzieje z ABS, zmierz czujniki ABS - ja obstawiam padnięte tyły
-kontrolka CHECK jest połączona z komunikatami INFO- czyli błąd się wyświetla i zapala się kontrolka
- podciągnij/wyreg. linkę gazu
-- 11 Kwi 2009, 19:20 --
jak chcesz mogę Ci posłać wskazówki dotyczące naprawy lusterek- niedawno pisałem dla innego forumowicza
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Zamiast odłączać aku, wystarczyło odlać się na felgę - efekt podobnyNie wydaje mi się aby hamulce nie odbijały ponieważ jak zdejme klemy od akumulatora i poczekam ok. 20 min to wszystko wraca do normy i znów troche można jechać.
Gdyby to cylinderki nie odbijały to same by się nie odblokowały.

Może sekcja pompy padła? - hamulcowej?ale z przodu do hamulca nie dochodzi płyn, nawet wtedy kiedy przewód był odłączony i naciskałem na pedał hamulca.
Sprawdź dolot od filtra powietrza do silnika - nieszczelność powoduje różne perypetie, w tym świecący "check".
Sprawdź jeszcze bezp. Service 2, bodajże 5A. Regulacja lusterek też nie działa?, czy tylko składanie?
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Nie działa tylko składanie lusterek, regulacja działa idealnie.
Cały czas irytuje mnie sprawa z przyspieszeniem, wg. mnie nie idzie tak jak powinien, tylko nie mam pojęcia jaka jest tego przyczyna. Wczoraj zatankowałem na Shellu i wyglądało na to że było ok (wcześniej tankowałem na BP), ale jak Kappka postała kilka godzin i silnik ostygł to sytuacja się powtarzała a nawet było jeszcze gorzej, występowało już lekkie szarpanie przy rozpędzaniu, na wysokich obrotach idzie jak powinien, ale na niskich ma jakby 'blokade', dodaje gazu i nic, dopiero po 3-4 sekundach znów zaczyna iść (chociaż pedał gazu mam cały czas w tej samej pozycji).
Jutro kupie i wymienie przewód hamulcowy z przodu i pewnie będzie ok.
Na klapce od bezpieczników pod kierownicą mam jakiś dziwny przełącznik, jeden jest na zewnątrz i jest 2 poziomowy, i jeszcze jeden w środku 3 poziomowy, zupełnie nie wiem do czego one są. Postaram się dziś zrobić zdjęcia i wrzuce tu, może ktoś dojdzie.
Cały czas irytuje mnie sprawa z przyspieszeniem, wg. mnie nie idzie tak jak powinien, tylko nie mam pojęcia jaka jest tego przyczyna. Wczoraj zatankowałem na Shellu i wyglądało na to że było ok (wcześniej tankowałem na BP), ale jak Kappka postała kilka godzin i silnik ostygł to sytuacja się powtarzała a nawet było jeszcze gorzej, występowało już lekkie szarpanie przy rozpędzaniu, na wysokich obrotach idzie jak powinien, ale na niskich ma jakby 'blokade', dodaje gazu i nic, dopiero po 3-4 sekundach znów zaczyna iść (chociaż pedał gazu mam cały czas w tej samej pozycji).
Jutro kupie i wymienie przewód hamulcowy z przodu i pewnie będzie ok.
Na klapce od bezpieczników pod kierownicą mam jakiś dziwny przełącznik, jeden jest na zewnątrz i jest 2 poziomowy, i jeszcze jeden w środku 3 poziomowy, zupełnie nie wiem do czego one są. Postaram się dziś zrobić zdjęcia i wrzuce tu, może ktoś dojdzie.
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
1. Po pierwsze jeżeli nie działa ci pilot to najpierw sprawdź czy masz wogóle włączony system alarmowy, powinieneś mieć w komplecie taki mały kluczyk, który służy do odbezspieczania alarmu, wtedy zadziała pilot.
Dziurkę do kluczyka znajdziesz pod maską, praktycznie przy samym podszybiu
.
2. Jeżeli zapala cię ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE to problemy z przyspieszeniem są spowodowane przez czujnik spalania stukowego. Przyczyn takiego problemu może być milion
Powodzenia
Dziurkę do kluczyka znajdziesz pod maską, praktycznie przy samym podszybiu

2. Jeżeli zapala cię ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE to problemy z przyspieszeniem są spowodowane przez czujnik spalania stukowego. Przyczyn takiego problemu może być milion

Powodzenia
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Niestety nie widziałem u siebie żadnej dzirki do takiego klucza - klucz owszem mam, ale nie ma dziurki.Drac pisze:1. Po pierwsze jeżeli nie działa ci pilot to najpierw sprawdź czy masz wogóle włączony system alarmowy, powinieneś mieć w komplecie taki mały kluczyk, który służy do odbezspieczania alarmu, wtedy zadziała pilot.
Dziurkę do kluczyka znajdziesz pod maską, praktycznie przy samym podszybiu.
Powodzenia
Wiecie może skąd ściągne oprogramowanie na laptopa do komputera Kappki? I gdzie kupie kabel żeby sie podpiąć pod komputer.
W przyszłym tygodniu odbieram Lancie od mechanika - mam nadzieje że już teraz będzie wszystko ok, bo za same części zapłaciłem 730 zł (potem napisze co zostało wymienione itp.)...
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Ta "dziurka" co jej poszukujesz to znajduje się w bagażniku z prawej strony a dokładniej to tam powinna być syrenka a w niej zameczek wyłączający układ alarmowy.
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
No to w bagażniku, a nie pod maską praktycznie przy podszybiu jak to napisał Drac.
Tego niestety też nie ma, i to mnie dziwi bo jeśli jest kluczyk to i zamek powinien być, być może właśnie dlatego był ten MagiCar bo wyczytałem że to jest właśnie dodatkowy alarm...
Tego niestety też nie ma, i to mnie dziwi bo jeśli jest kluczyk to i zamek powinien być, być może właśnie dlatego był ten MagiCar bo wyczytałem że to jest właśnie dodatkowy alarm...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
jak napisał Argenta- dziurka jest w syrenie alarmu więc uruchom wycie alarmu i szukaj syreny "na ucho" , a może alarmu już nie ma tylko kluczyk został?
Odp: Lancia Kappa - immobiliser i nie tylko...
Jak mam uruchomić wycie alarmu?
Nie wiem, może ktoś wyłączył oryginalny alarm i włączył tylko ten alarm MagiCar. Wydaje mi się że jeśli jest kluczyk to i alarm powinien być.
Tym bardziej że są 2 kontrolki, jedna 'za' kierownicą (taka czerwona, jak od alarmu) a druga na środku deski rozdzielczej (świeci na zielono).
Nie wiem, może ktoś wyłączył oryginalny alarm i włączył tylko ten alarm MagiCar. Wydaje mi się że jeśli jest kluczyk to i alarm powinien być.
Tym bardziej że są 2 kontrolki, jedna 'za' kierownicą (taka czerwona, jak od alarmu) a druga na środku deski rozdzielczej (świeci na zielono).