Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Moderator: stabraf

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: Zbynek » 17 lut 2009, 23:23

Witam, od ponad tygodnia ujeżdżam Kappę TDS. Kilka rzeczy mnie zastanawia, więc proszę o wyjaśnienie co i jak.

1. Czasem podczas odpalania, po czasie potrzebnym do nagrzania świec, gdy przekręcam kluczyk aby uruchomić rozrusznik nic się nie dzieje. muszę operację kilkakrotnie powtórzyć i za którymś razem jest ok. Jeżeli nie poczekam aż kontrolka od świec zgaśnie i szybko przekręcę kluczyk do samego końca najczęściej rozrusznik kręci normalnie. Czasami wszystko działa normalnie. Jaka może być przyczyna? Coś w stacyjce nie styka?

2. Dioda nad infocenter żyje swoim własnym życiem. Kiedy samochód stoi na parkingu, dioda sobie miga, czyli ok. Po włożeniu i przekręceniu kluczyka gaśnie, czyli też jest ok. Ale już podczas jazdy potrafi się zapalić na kilka/kilkanaście minut i potem zgasnąć. Oprócz świecącej diody wszystko działa bez zmian. O co chodzi? Przejmować się tym, czy TTTM?

3. Na biegu jałowym obroty falują w zakresie 950-1050, a jak już się ustabilizują, to obrotomierz pokazuje wartość ciut powyżej 900obr/min. Nastawnik do czyszczenia, czy jeszcze coś innego? Stabilne wolne obroty nie za wysokie? Czy to może też przez nastawnik?

4. Jak gminna wieść niesie TDS-y mają tendencję do przegrzewania się. Chciałbym się tego ustrzec, ale nie wiem w jakich warunkach najczęściej dochodzi do przegrzania. O ile jazda ze stałą prędkością 130km/h nic nie powoduje, to jak na temperaturę silnika wpłynie długa jazda autostradą powiedzmy 150-160km/h?

5. Od razu uprzedzam że w tej dziedzinie jestem totalnym laikiem, więc jeśli to co zaraz napiszę okaże się totalną głupotą proszę o wyrozumiałość :wink: W tylnej szybie zamontowane są dwie anteny - FM i AM. Czy tą antenę AM można użyć jako anteny do cb-radia? Nie chciałbym szpecić samochodu półtorametrowym batem.

To chyba byłoby tyle na dziś, jak macie jakiekolwiek spostrzeżenia dot. powyższych spraw zapraszam do pisania.

Pozdrawiam, Zbynek.

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: skyblu » 18 lut 2009, 0:43

1. chyba stacyjka
uzywana 100zł, moja nie miała takich objawów, ale zepsuła się, tzn nie odbiła, bendix rozrusznika pracował długo i sie spalił,
2,3,4,5 reszta ? nie miałem TDS'a
pozdro :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: mikaeltdi » 18 lut 2009, 9:35

Hi!
1. wygląda na stacyjkę ,
2.z diodą u mnie nic takiego się nie dzieje więc może to ta sama stacyjka
3.obroty na poziomie 850-900 norma ,falowanie u mnie po czyszczeniu intercoolera i przepływomierza się uspokaja ale na krótko podejrzewam ze regulacja nastawinka mmoże być właściwym i jedynym słusznym rozwiązaniem,
4.u mnie w gminie nic takiego się nie dzieje tzn jedyny przypadek gdzie złapał temperature to wielki korek w centrum Łodzi latem ale i tak dały redę wentylatory ,raczej jest niedogrzany
5.raczej widuję Kappy w anteną na tylnej klapie ,doświadczeń osobiście nie posiadam .

pozdro i do zobaczenia w Kielcach :wink:
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: Gepard » 18 lut 2009, 11:29

Witam!
ad1. Na początek proponuję sprawdzić akumulator, porządnie przeczyścić i skręcić klemy, jeśli to nie pomoże, będziemy szukać dalej.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: Nat » 18 lut 2009, 11:59

"Zbynek" pisze:Jak gminna wieść niesie TDS-y mają tendencję do przegrzewania się. Chciałbym się tego ustrzec, ale nie wiem w jakich warunkach najczęściej dochodzi do przegrzania. O ile jazda ze stałą prędkością 130km/h nic nie powoduje, to jak na temperaturę silnika wpłynie długa jazda autostradą powiedzmy 150-160km/h?
Nie wiem, co tam wiesci gminne niosą, ale silniki nie przegrzewają się od szybkiej jazdy, lecz od niedostatecznej wentylacji.

Słowem wolna jazda z dużą ilością stania (np. w korkach), ewentualnie wolna jazda przy bardzo obciążonym silniku (np. w górach pod górę) może być ewentualna przyczyną przegrzania. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie odbiór ciepła przez powietrze tez jest szybki, więc nie powinno być zagrożenia! :)

Sprawdź też, czy termostat działa prawidłowo, a wiatrak się załącza.
Moim zdaniem niepotrzebnie panikujesz. :wink:
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: paśny » 18 lut 2009, 12:03

Ad. 1 - przyczyną może być brak styku minusowego kabla od akumulatora w miejscu gdzie jest przykręcony do karoserii - miałem tak.
Viva la macchina

Sixt

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: Sixt » 18 lut 2009, 12:11

Przegrzewające się TDSy to w dużej mierze zasługa opinii o tym motorze z BMW. Motory 2.5 tds 143 ps. miały tendencję do pękania głowicy wskutek - dokładnie jak Jarek napisał nieodpowiedniego odprowadzania ciepła.

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: Zbynek » 18 lut 2009, 20:52

3.obroty na poziomie 850-900 norma ,falowanie u mnie po czyszczeniu intercoolera i przepływomierza się uspokaja ale na krótko podejrzewam ze regulacja nastawinka mmoże być właściwym i jedynym słusznym rozwiązaniem,

A nie wiesz czy ktoś w Kielcach to robi za rozsądne pieniądze?

pozdro i do zobaczenia w Kielcach :wink:[/quote]

Pozdro : ok2 :

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: Zbynek » 18 lut 2009, 20:53

"psadow2" pisze:Ad. 1 - przyczyną może być brak styku minusowego kabla od akumulatora w miejscu gdzie jest przykręcony do karoserii - miałem tak.

Dzięki, sprawdzę : ok2 :

Zbynek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 230
Rejestracja: 14 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: Zbynek » 18 lut 2009, 20:59

Nie wiem, co tam wiesci gminne niosą, ale silniki nie przegrzewają się od szybkiej jazdy, lecz od niedostatecznej wentylacji.

Słowem wolna jazda z dużą ilością stania (np. w korkach), ewentualnie wolna jazda przy bardzo obciążonym silniku (np. w górach pod górę) może być ewentualna przyczyną przegrzania. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie odbiór ciepła przez powietrze tez jest szybki, więc nie powinno być zagrożenia! :)

Sprawdź też, czy termostat działa prawidłowo, a wiatrak się załącza.
Moim zdaniem niepotrzebnie panikujesz. :wink:[/quote]


Może i panikuję, ale wolę od razu się dowiedzieć niż za jakiś czas pisać posta z pytaniem jak naprawić przegrzany silnik w TDS-ie :) Odnośnie tego przegrzewania to zaniepokoił mnie ostatni post http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... &view=next i posta prezesa z tego wątku http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... przegrz%2A

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds

Post autor: mikaeltdi » 19 lut 2009, 9:37

"Zbynek" pisze:3.obroty na poziomie 850-900 norma ,falowanie u mnie po czyszczeniu intercoolera i przepływomierza się uspokaja ale na krótko podejrzewam ze regulacja nastawinka mmoże być właściwym i jedynym słusznym rozwiązaniem,

A nie wiesz czy ktoś w Kielcach to robi za rozsądne pieniądze?

pozdro i do zobaczenia w Kielcach :wink:
Pozdro : ok2 :[/quote]

Gdybym znał kogoś kto to zrobi dobrze i szybko to już bym dawno to zrobił :wink: jest paru speców ale trzeba miec sporo czasu i szczescia żeby się do nich dostać .
pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”