Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Moderator: stabraf
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Witam, od ponad tygodnia ujeżdżam Kappę TDS. Kilka rzeczy mnie zastanawia, więc proszę o wyjaśnienie co i jak.
1. Czasem podczas odpalania, po czasie potrzebnym do nagrzania świec, gdy przekręcam kluczyk aby uruchomić rozrusznik nic się nie dzieje. muszę operację kilkakrotnie powtórzyć i za którymś razem jest ok. Jeżeli nie poczekam aż kontrolka od świec zgaśnie i szybko przekręcę kluczyk do samego końca najczęściej rozrusznik kręci normalnie. Czasami wszystko działa normalnie. Jaka może być przyczyna? Coś w stacyjce nie styka?
2. Dioda nad infocenter żyje swoim własnym życiem. Kiedy samochód stoi na parkingu, dioda sobie miga, czyli ok. Po włożeniu i przekręceniu kluczyka gaśnie, czyli też jest ok. Ale już podczas jazdy potrafi się zapalić na kilka/kilkanaście minut i potem zgasnąć. Oprócz świecącej diody wszystko działa bez zmian. O co chodzi? Przejmować się tym, czy TTTM?
3. Na biegu jałowym obroty falują w zakresie 950-1050, a jak już się ustabilizują, to obrotomierz pokazuje wartość ciut powyżej 900obr/min. Nastawnik do czyszczenia, czy jeszcze coś innego? Stabilne wolne obroty nie za wysokie? Czy to może też przez nastawnik?
4. Jak gminna wieść niesie TDS-y mają tendencję do przegrzewania się. Chciałbym się tego ustrzec, ale nie wiem w jakich warunkach najczęściej dochodzi do przegrzania. O ile jazda ze stałą prędkością 130km/h nic nie powoduje, to jak na temperaturę silnika wpłynie długa jazda autostradą powiedzmy 150-160km/h?
5. Od razu uprzedzam że w tej dziedzinie jestem totalnym laikiem, więc jeśli to co zaraz napiszę okaże się totalną głupotą proszę o wyrozumiałość W tylnej szybie zamontowane są dwie anteny - FM i AM. Czy tą antenę AM można użyć jako anteny do cb-radia? Nie chciałbym szpecić samochodu półtorametrowym batem.
To chyba byłoby tyle na dziś, jak macie jakiekolwiek spostrzeżenia dot. powyższych spraw zapraszam do pisania.
Pozdrawiam, Zbynek.
1. Czasem podczas odpalania, po czasie potrzebnym do nagrzania świec, gdy przekręcam kluczyk aby uruchomić rozrusznik nic się nie dzieje. muszę operację kilkakrotnie powtórzyć i za którymś razem jest ok. Jeżeli nie poczekam aż kontrolka od świec zgaśnie i szybko przekręcę kluczyk do samego końca najczęściej rozrusznik kręci normalnie. Czasami wszystko działa normalnie. Jaka może być przyczyna? Coś w stacyjce nie styka?
2. Dioda nad infocenter żyje swoim własnym życiem. Kiedy samochód stoi na parkingu, dioda sobie miga, czyli ok. Po włożeniu i przekręceniu kluczyka gaśnie, czyli też jest ok. Ale już podczas jazdy potrafi się zapalić na kilka/kilkanaście minut i potem zgasnąć. Oprócz świecącej diody wszystko działa bez zmian. O co chodzi? Przejmować się tym, czy TTTM?
3. Na biegu jałowym obroty falują w zakresie 950-1050, a jak już się ustabilizują, to obrotomierz pokazuje wartość ciut powyżej 900obr/min. Nastawnik do czyszczenia, czy jeszcze coś innego? Stabilne wolne obroty nie za wysokie? Czy to może też przez nastawnik?
4. Jak gminna wieść niesie TDS-y mają tendencję do przegrzewania się. Chciałbym się tego ustrzec, ale nie wiem w jakich warunkach najczęściej dochodzi do przegrzania. O ile jazda ze stałą prędkością 130km/h nic nie powoduje, to jak na temperaturę silnika wpłynie długa jazda autostradą powiedzmy 150-160km/h?
5. Od razu uprzedzam że w tej dziedzinie jestem totalnym laikiem, więc jeśli to co zaraz napiszę okaże się totalną głupotą proszę o wyrozumiałość W tylnej szybie zamontowane są dwie anteny - FM i AM. Czy tą antenę AM można użyć jako anteny do cb-radia? Nie chciałbym szpecić samochodu półtorametrowym batem.
To chyba byłoby tyle na dziś, jak macie jakiekolwiek spostrzeżenia dot. powyższych spraw zapraszam do pisania.
Pozdrawiam, Zbynek.
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
1. chyba stacyjka
uzywana 100zł, moja nie miała takich objawów, ale zepsuła się, tzn nie odbiła, bendix rozrusznika pracował długo i sie spalił,
2,3,4,5 reszta ? nie miałem TDS'a
pozdro
uzywana 100zł, moja nie miała takich objawów, ale zepsuła się, tzn nie odbiła, bendix rozrusznika pracował długo i sie spalił,
2,3,4,5 reszta ? nie miałem TDS'a
pozdro
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Hi!
1. wygląda na stacyjkę ,
2.z diodą u mnie nic takiego się nie dzieje więc może to ta sama stacyjka
3.obroty na poziomie 850-900 norma ,falowanie u mnie po czyszczeniu intercoolera i przepływomierza się uspokaja ale na krótko podejrzewam ze regulacja nastawinka mmoże być właściwym i jedynym słusznym rozwiązaniem,
4.u mnie w gminie nic takiego się nie dzieje tzn jedyny przypadek gdzie złapał temperature to wielki korek w centrum Łodzi latem ale i tak dały redę wentylatory ,raczej jest niedogrzany
5.raczej widuję Kappy w anteną na tylnej klapie ,doświadczeń osobiście nie posiadam .
pozdro i do zobaczenia w Kielcach
1. wygląda na stacyjkę ,
2.z diodą u mnie nic takiego się nie dzieje więc może to ta sama stacyjka
3.obroty na poziomie 850-900 norma ,falowanie u mnie po czyszczeniu intercoolera i przepływomierza się uspokaja ale na krótko podejrzewam ze regulacja nastawinka mmoże być właściwym i jedynym słusznym rozwiązaniem,
4.u mnie w gminie nic takiego się nie dzieje tzn jedyny przypadek gdzie złapał temperature to wielki korek w centrum Łodzi latem ale i tak dały redę wentylatory ,raczej jest niedogrzany
5.raczej widuję Kappy w anteną na tylnej klapie ,doświadczeń osobiście nie posiadam .
pozdro i do zobaczenia w Kielcach
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Witam!
ad1. Na początek proponuję sprawdzić akumulator, porządnie przeczyścić i skręcić klemy, jeśli to nie pomoże, będziemy szukać dalej.
ad1. Na początek proponuję sprawdzić akumulator, porządnie przeczyścić i skręcić klemy, jeśli to nie pomoże, będziemy szukać dalej.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Nie wiem, co tam wiesci gminne niosą, ale silniki nie przegrzewają się od szybkiej jazdy, lecz od niedostatecznej wentylacji."Zbynek" pisze:Jak gminna wieść niesie TDS-y mają tendencję do przegrzewania się. Chciałbym się tego ustrzec, ale nie wiem w jakich warunkach najczęściej dochodzi do przegrzania. O ile jazda ze stałą prędkością 130km/h nic nie powoduje, to jak na temperaturę silnika wpłynie długa jazda autostradą powiedzmy 150-160km/h?
Słowem wolna jazda z dużą ilością stania (np. w korkach), ewentualnie wolna jazda przy bardzo obciążonym silniku (np. w górach pod górę) może być ewentualna przyczyną przegrzania. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie odbiór ciepła przez powietrze tez jest szybki, więc nie powinno być zagrożenia!
Sprawdź też, czy termostat działa prawidłowo, a wiatrak się załącza.
Moim zdaniem niepotrzebnie panikujesz.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Ad. 1 - przyczyną może być brak styku minusowego kabla od akumulatora w miejscu gdzie jest przykręcony do karoserii - miałem tak.
Viva la macchina
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Przegrzewające się TDSy to w dużej mierze zasługa opinii o tym motorze z BMW. Motory 2.5 tds 143 ps. miały tendencję do pękania głowicy wskutek - dokładnie jak Jarek napisał nieodpowiedniego odprowadzania ciepła.
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
3.obroty na poziomie 850-900 norma ,falowanie u mnie po czyszczeniu intercoolera i przepływomierza się uspokaja ale na krótko podejrzewam ze regulacja nastawinka mmoże być właściwym i jedynym słusznym rozwiązaniem,
A nie wiesz czy ktoś w Kielcach to robi za rozsądne pieniądze?
pozdro i do zobaczenia w Kielcach [/quote]
Pozdro
A nie wiesz czy ktoś w Kielcach to robi za rozsądne pieniądze?
pozdro i do zobaczenia w Kielcach [/quote]
Pozdro
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
"psadow2" pisze:Ad. 1 - przyczyną może być brak styku minusowego kabla od akumulatora w miejscu gdzie jest przykręcony do karoserii - miałem tak.
Dzięki, sprawdzę
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Nie wiem, co tam wiesci gminne niosą, ale silniki nie przegrzewają się od szybkiej jazdy, lecz od niedostatecznej wentylacji.
Słowem wolna jazda z dużą ilością stania (np. w korkach), ewentualnie wolna jazda przy bardzo obciążonym silniku (np. w górach pod górę) może być ewentualna przyczyną przegrzania. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie odbiór ciepła przez powietrze tez jest szybki, więc nie powinno być zagrożenia!
Sprawdź też, czy termostat działa prawidłowo, a wiatrak się załącza.
Moim zdaniem niepotrzebnie panikujesz. [/quote]
Może i panikuję, ale wolę od razu się dowiedzieć niż za jakiś czas pisać posta z pytaniem jak naprawić przegrzany silnik w TDS-ie Odnośnie tego przegrzewania to zaniepokoił mnie ostatni post http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... &view=next i posta prezesa z tego wątku http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... przegrz%2A
Słowem wolna jazda z dużą ilością stania (np. w korkach), ewentualnie wolna jazda przy bardzo obciążonym silniku (np. w górach pod górę) może być ewentualna przyczyną przegrzania. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie odbiór ciepła przez powietrze tez jest szybki, więc nie powinno być zagrożenia!
Sprawdź też, czy termostat działa prawidłowo, a wiatrak się załącza.
Moim zdaniem niepotrzebnie panikujesz. [/quote]
Może i panikuję, ale wolę od razu się dowiedzieć niż za jakiś czas pisać posta z pytaniem jak naprawić przegrzany silnik w TDS-ie Odnośnie tego przegrzewania to zaniepokoił mnie ostatni post http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... &view=next i posta prezesa z tego wątku http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... przegrz%2A
Kappa - stacyjka, dioda, obroty, temperatura w tds
Pozdro [/quote]"Zbynek" pisze:3.obroty na poziomie 850-900 norma ,falowanie u mnie po czyszczeniu intercoolera i przepływomierza się uspokaja ale na krótko podejrzewam ze regulacja nastawinka mmoże być właściwym i jedynym słusznym rozwiązaniem,
A nie wiesz czy ktoś w Kielcach to robi za rozsądne pieniądze?
pozdro i do zobaczenia w Kielcach
Gdybym znał kogoś kto to zrobi dobrze i szybko to już bym dawno to zrobił jest paru speców ale trzeba miec sporo czasu i szczescia żeby się do nich dostać .
pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm