Dedra - regulacja obrotów silnika

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - regulacja obrotów silnika

Post autor: aro » 22 sty 2009, 19:57

Witam,

Czy ktoś regulował, bądź wie jak wyregulowac obroty w Dedrze 1.6i.e - silnik na jednopunktowym wtrysku. Bo próbowałem, go wyregulowac na ciepłym silniku, ustawiłem sobie na 850 i było dobrze dopóki nie odpaliłem auta rano, gdy silnik był zimny. Silnik uruchomił się z trudem, gasł, a obroty na zimnym miał poniżej 700, dopiero jak się zagrzał to wzrosły do 850.

Cóż zrobic w takiej sytuacji? Czy regulując obroty na tej śrubie "rzymskiej" - która albo przymyka, albo otwiera bardziej przepustnice mogłem coś zrobic nie tak. Silnik na zimnym zachowywał się tak, jakby nie miał automatycznego ssania.

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

Dedra - regulacja obrotów silnika

Post autor: igrek » 22 sty 2009, 20:28

A sprawdzałeś silnik krokowy??
On też jest odpowiedzialny za wolne obroty
Nie bić nowy jestem :)
Jazda po A4- moja praca :)
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - regulacja obrotów silnika

Post autor: aro » 23 sty 2009, 15:06

Ide zaraz przy tym pogrzebac, bo wyczytałem, że śruba zderzakowa ma miec luz pomiędzy 0,40 - 0,50mm. U mnie jest zdecydowanie za duży. Zobacze i dam znac.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - regulacja obrotów silnika

Post autor: aro » 23 sty 2009, 22:28

A więc już jakoś udało mi się wyregulowac te obroty : yesyes : Już silnik nie gaśnie. Jeszcze tylko minimalnie je zmniejszyc i będzie git :wink:

Daje fotke co i gdzie trzeba wyregulowac - może ktoś będzie wiedział do czego poszczególne śruby służą.
http://images29.fotosik.pl/316/059d53e0b3e358e5.jpg[/img]

Zmniejszyłem szczeline na śrubie nr. 2 tj. tej co podtrzymuje bolec silniczka krokowego.

W instrukcji jest napisane, aby zrobic luz między śrubą zderzakową, a popychaczem od 0,40 - 0,50mm. Tylko może mi ktoś napisac, gdzie co to jest ten popychacz i ta śruba zderzakowa? Czy jest to numer 2 na zdjęciu?

Oraz jeszcze jedno pytanko, do czego służy ta śruba nr. 1 bo kręcąc nią zmniejszyłem luz na pedale gazu, oraz pozbawiłem się ssania na zimnym (ale już to naprawiłem powracając do ustawień pierwotnych).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”