N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)

Post autor: Bichoń » 13 sty 2009, 19:37

Witam,
Wymieniłem termostat i przy okazji wyszło coś jeszcze.
Przy termostacie jest takie coś... (zaworek?), podobno ma coś wspólnego z podciśnieniem. Odchodzą od tego dwie rurki o małym przekroju - zaznaczone na zdjęciu kółkiem i strzałkami.
Co to właściwie jest i za co odpowiada? Czy ciężko to dostać i ile może kosztować? Okazało się, ze jeden z tych wężyków był klejony, przy okazji roboty mu się odkleiło :oops: Teraz jest złapany na silikonie, ale chciałbym to wymienić, bo nie wiem na ile takie połączenie jest szczelne.

Ostatnio zmieniony 13 sty 2009, 22:02 przez Bichoń, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)

Post autor: Bany » 13 sty 2009, 21:18

czujnik od recyrkulacji spalin,
proponuje urwać drugi machnąc przez lewe ramie,
całość nie działa pewnie od dawna.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)

Post autor: Bichoń » 13 sty 2009, 22:25

Coś tam poczytałem o tym na forum. Opcja szukaj sie przydaje jak sie wie, jak szukane coś się nazywa. Niestety wyszukiwanie nie działa z obrazkami - może jakiś zdolny informatyk coś z tym zrobi :wink:

Jak zrezygnuje z tego rozwiązania to powinienem przewody zaślepić, prawda?

Czy może się wypowiedzieć ktoś, kto to usunął świadomie, jakie były skutki? Zmniejszenie spalania, wzrost mocy, problemy na analizie spalin itp... coś z tych rzeczy, czy też może brak odczuwalnych zmian?

Jak współpracuje EGZ z instalką gazową II generacji?

A, jeszcze ostatnie pytanie: obroty mi lekko falowały (do 1500obr/min). Czy mogło to być spowodowane nieszczelną rurką? Była urwana i naprawiana chałupniczo. Po zasilikonowaniu silnik chodził przez kilka minut równiusieńko jak nigdy. Czy to może tylko zbieg okoliczności?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)

Post autor: makek » 14 sty 2009, 6:14

Tak, rurki powinny być zaślepione.
EGR nie współpracuje z instalacją II generacji, układ jest mechaniczny więc nie ma nawet takiej możliwości.
Skutki po zablokowaniu - raczej niezauważalne.
Co do analizy spalin to nie sprawdzałem, nie wiem.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

N. Delta - czujnik recyrkulacji spalin (?)

Post autor: Bany » 14 sty 2009, 9:50

zaślep to przy samym kolektorze,to samo przy okazji zrób z rurką idacą od kolektora wydechowego.Przy łączeniu z kolektorem ssącym tez podłuz blaszke

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”