Lybra - sterownik centralnego + scyzoryk
Lybra - sterownik centralnego + scyzoryk
najpierw uwagi
WSZYSTKIE POŁĄCZENIA WYKONUJEMY ZA POMOCĄ LUTOWNICY!!!!!!!!!
centralny sterowany jest minusem.Proszę kogoś kto zna włoski o przetłumaczenie kolorów kabli:
Z- > fioletowy
VB-> zielono-biały
RN-> czerwono-czarny
G- > żółty
LB- > niebiesko-biały
a teraz jedziemy:
1.pomarańczowy+pomarańczowo-czarny pomijamy
2.żółty+żółto-czarny ->masa pojazdu/oczko i do nadwozia to nie będzie jaj/
3.biały/zamknięcie/->kolor Z pin15 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera lub kolor Z pin6 odbiornika pilota /w lampie podsufitem/
4.biało-czarny/otwórz/->kolorVB pin16 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera lub kolor VB pin5 odbiornika pilota/w lampie pod sufitem/
5.czarny -> masa pojazdu/do nadwozia/
6.czerwony->kolorRN pin8 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera/stały plus/
7.różowy->kolorG pin1 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera /otwórz tylną klapę/
8.czarno-czerwony nie podłączamy /może w przyszłości się przydać/
9.brązowe->kierunki
10.zielony->kolor LB pin18 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera /zamknij szyby/
Złącze B znajduje po prawej stronie modułu komfortu /z jednej strony jedno złącze C z drugiej górne to złącze A dolne to złącze B/
schemat podłączenia dla aut do 09/01 w/g programu DeSatiz
powodzenia
WSZYSTKIE POŁĄCZENIA WYKONUJEMY ZA POMOCĄ LUTOWNICY!!!!!!!!!
centralny sterowany jest minusem.Proszę kogoś kto zna włoski o przetłumaczenie kolorów kabli:
Z- > fioletowy
VB-> zielono-biały
RN-> czerwono-czarny
G- > żółty
LB- > niebiesko-biały
a teraz jedziemy:
1.pomarańczowy+pomarańczowo-czarny pomijamy
2.żółty+żółto-czarny ->masa pojazdu/oczko i do nadwozia to nie będzie jaj/
3.biały/zamknięcie/->kolor Z pin15 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera lub kolor Z pin6 odbiornika pilota /w lampie podsufitem/
4.biało-czarny/otwórz/->kolorVB pin16 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera lub kolor VB pin5 odbiornika pilota/w lampie pod sufitem/
5.czarny -> masa pojazdu/do nadwozia/
6.czerwony->kolorRN pin8 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera/stały plus/
7.różowy->kolorG pin1 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera /otwórz tylną klapę/
8.czarno-czerwony nie podłączamy /może w przyszłości się przydać/
9.brązowe->kierunki
10.zielony->kolor LB pin18 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera /zamknij szyby/
Złącze B znajduje po prawej stronie modułu komfortu /z jednej strony jedno złącze C z drugiej górne to złącze A dolne to złącze B/
schemat podłączenia dla aut do 09/01 w/g programu DeSatiz
powodzenia
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 18:20 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
mówisz - masz (choć nie znam włoskiego):"jan123456" pisze:najpierw uwagi
WSZYSTKIE POŁĄCZENIA WYKONUJEMY ZA POMOCĄ LUTOWNICY!!!!!!!!!
centralny sterowany jest minusem.Proszę kogoś kto zna włoski o przetłumaczenie kolorów kabli:
Z->
VB->
RN->czerwono-czarny
G->
LB->niebiesko-biały
a teraz jedziemy:
1.pomarańczowy+pomarańczowo-czarny pomijamy
2.żółty+żółto-czarny ->masa pojazdu/oczko i do nadwozia to nie będzie jaj/
3.biały/zamknięcie/->kolor Z pin15 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera lub kolor Z pin6 odbiornika pilota /w lampie podsufitem/
4.biało-czarny/otwórz/->kolorVB pin16 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera lub kolor VB pin5 odbiornika pilota/w lampie pod sufitem/
5.czarny -> masa pojazdu/do nadwozia/
6.czerwony->kolorRN pin8 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera/stały plus/
7.różowy->kolorG pin1 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera /otwórz tylną klapę/
8.czarno-czerwony nie podłączamy /może w przyszłości się przydać/
9.brązowe->kierunki
10.zielony->kolor LB pin18 złącze B moduł komfortu pod nogami pasażera /zamknij szyby/
Złącze B znajduje po lewj stronie modułu komfortu /z jednej strony jedno złącze C z drugiej górne to złącze A dolne to złącze B/
schemat podłączenia dla aut do 09/01 w/g programu DeSatiz
powodzenia
Z-> fioletowy
VB-> zielono-biały
RN->czerwono-czarny
G-> żółty
LB->niebiesko-biały
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
człowieku meeen daj znać jak się uporasz z grotami - bo mnie to pewnie też czeka bo jeden pilot mi nie banglał wogóle a drugi przestał i się zaczał rozlatywać"dudekken" pisze:No więc otrzymałem paczkę. Zestaw zawiera 2 kluczyki scyzoryki, czy solidne okaże się po jakimś czasie użytkowania ale pierwsze wrażenie jest ok. Standardowo przy kluczykach grot do pancerwagena, wiązka przewodów, sterownik, naklejki z logo LANCIA wypukłe, oraz kablologia która przedstawia się tak:
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
No i masz scyzoryk - ładnie wygląda.
Jak wyglada sprawa przełożenia kostki od immo - chyba bez problemu, bo w tym scyzoryku miejsca jest sporo.
Zrobiłbyś zdjęcie tego kluczyka z góry - czy tam dało by radęwsadzić elektronikę z alarmu.
O dzięki, w Kappie to jest taka pastylka jak z magnesu o wymiarach 5x3x2mm.
Obudowy sobie muszę zobaczyc w domu, bo w robocie allegro zblokowane, a nie chce mi się konta shellowego zakładać.
Jak wyglada sprawa przełożenia kostki od immo - chyba bez problemu, bo w tym scyzoryku miejsca jest sporo.
Zrobiłbyś zdjęcie tego kluczyka z góry - czy tam dało by radęwsadzić elektronikę z alarmu.
O dzięki, w Kappie to jest taka pastylka jak z magnesu o wymiarach 5x3x2mm.
Obudowy sobie muszę zobaczyc w domu, bo w robocie allegro zblokowane, a nie chce mi się konta shellowego zakładać.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2011, 21:46 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem posty
Powód: połączyłem posty
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
nie przecinać pętli bo wtedy wydłuża czas impulsu i przy otwieraniu może nam uchylać szybki do momentu zniknięcia minusa na przewodzie otwórz
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
to jak skończę wykańczanie chałupy to ise za to zabiorę"dudekken" pisze:A więc znalazłem dziś chwilę i odwiedziłem ślusarza a sprawy mają się tak:
Koszt przerobienia to aż 10zł
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
podłączenie kierunkowskazów:
Możemy podłączyć na kilka sposobów,mniej lub bardziej pracochłonne oto dwa nich /wszystko zależy od umiejętności podłączającego/
UWAGA!!!!!!!!!!!!!
Na wyjściu sterownika po załączeniu lub wyłączeniu pojawiają się plusy nieumiejętne podłączenie może doprowadzić do zwarcia w instalacji elektrycznej pojazdu,które w najlepszym przypadku doprowadzi do braku kierunków.To na tyle ostrzeżeń
sposób 1
możemy wpiąć się bezpośrednio w kable idące do żarówek kierunkowskazów.kable do żarówek wychodzą ze skrzynki bezpieczników koło kierowcy jest to pierwsza kość z lewej strony nad bezpiecznikami odszukujemy pin 5 koloru SB i pin 4 koloru S
sposób 2
można wpiąć sie bezpośrednio w przekażnik kierunków urchamiany przez odbiornik orginalnych pilotów lub wysterować ten przekażnik przez nasz sterownik centralnego zamka.I tutaj pojawia się mały problem ponieważ ów przekażnik sterowany jest masą i należy sobie zrobić inwerter sygnałów lub jak kto woli odwraczacz zamiast plusa nasz sterownik wysteruje przekażniuk który poda minus .Jeśli ktoś jest zwolennikiem dłubania odszukujemy nasz przkażnik sterowania kierunkami/jest na podszybiu/ i podłączamy dwa brązowe kable do wyjść 87 i 87a naszego przekażnika tam też są kolory takie same jak w skrzynce bezpieczników czyli SB i S
Są jeszcze inne sposoby lecz przytoczyłem dwa z nich.
to na tyle powodzenia
Możemy podłączyć na kilka sposobów,mniej lub bardziej pracochłonne oto dwa nich /wszystko zależy od umiejętności podłączającego/
UWAGA!!!!!!!!!!!!!
Na wyjściu sterownika po załączeniu lub wyłączeniu pojawiają się plusy nieumiejętne podłączenie może doprowadzić do zwarcia w instalacji elektrycznej pojazdu,które w najlepszym przypadku doprowadzi do braku kierunków.To na tyle ostrzeżeń
sposób 1
możemy wpiąć się bezpośrednio w kable idące do żarówek kierunkowskazów.kable do żarówek wychodzą ze skrzynki bezpieczników koło kierowcy jest to pierwsza kość z lewej strony nad bezpiecznikami odszukujemy pin 5 koloru SB i pin 4 koloru S
sposób 2
można wpiąć sie bezpośrednio w przekażnik kierunków urchamiany przez odbiornik orginalnych pilotów lub wysterować ten przekażnik przez nasz sterownik centralnego zamka.I tutaj pojawia się mały problem ponieważ ów przekażnik sterowany jest masą i należy sobie zrobić inwerter sygnałów lub jak kto woli odwraczacz zamiast plusa nasz sterownik wysteruje przekażniuk który poda minus .Jeśli ktoś jest zwolennikiem dłubania odszukujemy nasz przkażnik sterowania kierunkami/jest na podszybiu/ i podłączamy dwa brązowe kable do wyjść 87 i 87a naszego przekażnika tam też są kolory takie same jak w skrzynce bezpieczników czyli SB i S
Są jeszcze inne sposoby lecz przytoczyłem dwa z nich.
to na tyle powodzenia
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
poprawiam się krótko i zwężle:
sposób 1
brązowy->pin5 kolor SB złącze ze skrzynki bezpieczników koło kierowcy nad bezpiecznikami pierwsze z lewej strony
brązowy-> pin4 kolor S złącze j/w
sposób 2
przekażnik na podszybiu sterujący kierunkami
brązowy->pin 87 przekażnika kolor SB
brązowy->pin87a przekażnika kolor S
I znowu kol.Dzida jaki to kolor z makeronów na nasze
S->
SB->
sposób 1
brązowy->pin5 kolor SB złącze ze skrzynki bezpieczników koło kierowcy nad bezpiecznikami pierwsze z lewej strony
brązowy-> pin4 kolor S złącze j/w
sposób 2
przekażnik na podszybiu sterujący kierunkami
brązowy->pin 87 przekażnika kolor SB
brązowy->pin87a przekażnika kolor S
I znowu kol.Dzida jaki to kolor z makeronów na nasze
S->
SB->
Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
S-> różowy"jan123456" pisze:poprawiam się krótko i zwężle:
sposób 1
brązowy->pin5 kolor SB złącze ze skrzynki bezpieczników koło kierowcy nad bezpiecznikami pierwsze z lewej strony
brązowy-> pin4 kolor S złącze j/w
sposób 2
przekażnik na podszybiu sterujący kierunkami
brązowy->pin 87 przekażnika kolor SB
brązowy->pin87a przekażnika kolor S
I znowu kol.Dzida jaki to kolor z makeronów na nasze
SB-> różowo-biały
a tak podsumowując dla potomnych:
N - czarny,
B - biały,
A - błękitny,
M - brązowy,
G - żółty,
R - czerwony,
V - zielony,
H - szary,
S - różowy,
C - pomarańczowy,
Z - fioletowy,
L- niebieski.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: piaseczno, Lancia Lybra 2.0
Odp: Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
Witam miałem problem z centralnym jak wy i też zamontowałem sobie inny centralny, a do podłączenia kierunków najprostszy sposób to podpięcie się do włącznika kierunków awaryjnych, dwa kabelki kolory bodajże biały-żółty i biały- zielony(1 i 3 wejście w białej kostce), przeprowadzasz bezproblemowo kable , lutujesz i działa, jeszcze muszę dojść jak podłączyć domykanie z pilota jak będę coś wiedział to oczywiście dam znać i jak ktoś będzie wiedział to proszę na priva, pozdrawiam...
Odp: Lybra-Sterownik centralnego i klucz scyzoryk + foto i o
Witam, podepnę się pod ten temat bo mam pytanie z podobnej dziedziny
Zabrałem się za montaż alarmu ze sterownikiem zamka do mojej Lybry. Stare klucze nie działały, a alarmu brak.
Generalnie wszystko chodzi mam tylko problem z podpięciem przewodu, którym do alarmu idzie sygnał otwarcia drzwi z krańcówek. W module komfortu każde drzwi mają własny kabel, zmostkowanie spowoduje świrowanie wyświetlacza (otwarcie którychkolwiek drzwi powoduje wyświetlenie że otwarte są wszystkie ). Kombinuję podpiąć ten przewód pod lampkę oświetlenia wnętrza, ale tam jest zmyłka przez ściemniacz. Możecie mi pomóc i oświecić gdzie po otwarciu drzwi (którychkolwiek) pojawia się minus na czarnej wtyczce? (bo jak podejrzewam gdzieś tam powinien....)
Z góry dzięki
W międzyczasie wymyśliłem taką rzecz: może nie pitolić się z szukaniem druta koło lampki tylko jednak zmostkować te przewody przy module, ale zrobić to wstawiając diody prostownicze?
I jeszcze jedno Niby wydawać by się mogło rzecz banalna, ale którędy przeciągnąć kabel od syrenki z komory silnika Kombinowałem, próbowałem, szukałem... i nic. Nie idzie nigdzie wetknąć... Macie jakieś doświadczenia w tej dziedzinie?
Zabrałem się za montaż alarmu ze sterownikiem zamka do mojej Lybry. Stare klucze nie działały, a alarmu brak.
Generalnie wszystko chodzi mam tylko problem z podpięciem przewodu, którym do alarmu idzie sygnał otwarcia drzwi z krańcówek. W module komfortu każde drzwi mają własny kabel, zmostkowanie spowoduje świrowanie wyświetlacza (otwarcie którychkolwiek drzwi powoduje wyświetlenie że otwarte są wszystkie ). Kombinuję podpiąć ten przewód pod lampkę oświetlenia wnętrza, ale tam jest zmyłka przez ściemniacz. Możecie mi pomóc i oświecić gdzie po otwarciu drzwi (którychkolwiek) pojawia się minus na czarnej wtyczce? (bo jak podejrzewam gdzieś tam powinien....)
Z góry dzięki
W międzyczasie wymyśliłem taką rzecz: może nie pitolić się z szukaniem druta koło lampki tylko jednak zmostkować te przewody przy module, ale zrobić to wstawiając diody prostownicze?
I jeszcze jedno Niby wydawać by się mogło rzecz banalna, ale którędy przeciągnąć kabel od syrenki z komory silnika Kombinowałem, próbowałem, szukałem... i nic. Nie idzie nigdzie wetknąć... Macie jakieś doświadczenia w tej dziedzinie?
Item ględziarze i bajdury,/Ciągnący z nieba grubą rentę,/O, łapiduchy z Jasnej Góry,/Z Góry Kalwarii parchy święte,/
I ty, księżuniu, co kutasa/Zawiązanego masz na supeł,/Żeby ci czasem nie pohasał,/Całujcie mnie wszyscy w dupę.
Julian Tuwim
I ty, księżuniu, co kutasa/Zawiązanego masz na supeł,/Żeby ci czasem nie pohasał,/Całujcie mnie wszyscy w dupę.
Julian Tuwim
- -=Matys=-
- Forumowicz/ka
- Posty: 115
- Rejestracja: 05 sie 2009, 21:30
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Pińczów
Re: Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
Ja mam może banalne pytanie ale gdzie znajduje się sterownik centralnego zamka. Rozkręciłem pół deski rozdzielczej i podświetlenie kabiny i nie mogę znaleźć tego
- -=Matys=-
- Forumowicz/ka
- Posty: 115
- Rejestracja: 05 sie 2009, 21:30
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Pińczów
Re: Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
Mam jeszcze jedno pytanie jak rozwiązać taki problem jak podłącze otwieranie tylnej klapy z pilota to nie mogę otworzyć przyciskiem w kabinie ?? Czy ktoś mi pomoże ??
Re: Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
A gdzie się podpiąłeś z kablem sterującym otwarciem klapy? Jak robiłem u siebie podpiąłem go przy module komfortu i nie ma żadnych problemów, ale nie pamiętam na 100% czy bez niczego (znaczy bez żadnego gadżetu ). Pamiętam, że temat był gdzieś poruszany, kwestia wstawienia diody prostownicznej czy cóś koło tego - nie pamiętam, nie chcę wprowadzić w błąd - poszukaj na forum.
Item ględziarze i bajdury,/Ciągnący z nieba grubą rentę,/O, łapiduchy z Jasnej Góry,/Z Góry Kalwarii parchy święte,/
I ty, księżuniu, co kutasa/Zawiązanego masz na supeł,/Żeby ci czasem nie pohasał,/Całujcie mnie wszyscy w dupę.
Julian Tuwim
I ty, księżuniu, co kutasa/Zawiązanego masz na supeł,/Żeby ci czasem nie pohasał,/Całujcie mnie wszyscy w dupę.
Julian Tuwim
- -=Matys=-
- Forumowicz/ka
- Posty: 115
- Rejestracja: 05 sie 2009, 21:30
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Pińczów
Re: Lybra-Sterownik centralnego + scyzoryk
tak do modułu komfortu podpiąłem się też słyszałem o diodzie prostowniczej ale nie wiem jak ją podpiąć