Kappa - JTD - dymienie po wymianie turbiny

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - JTD - dymienie po wymianie turbiny

Post autor: skyblu » 24 lis 2008, 19:53

Temat powracający, ale pytanie do tych co wiedzą i wiedzą się podzielą
..Czy część elastyczna, gumowa łącząca turbinę z "inteccolerem" /chyba? z drugiej strony połączona z kolektorem/ została połączona bez zacisku , cybantu-obejmy zaciskowej, czy taki stam eksploatacji czyli jazdy autem z ciężką nogą może mieć wpływ na żywotność tej turbiny!???
Czy może dostać sie jakiś brud itp i zepsuć turbo ? teoretycznie tak a praktycznie? ta część gumowa dość ciasno jest osadzona

proszę o rzeczowe wypowiedzi
pozdro :D :D :D
Ostatnio zmieniony 06 gru 2008, 21:30 przez skyblu, łącznie zmieniany 1 raz.
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa JTD Turbina

Post autor: skyblu » 24 lis 2008, 21:01

czy jest tu jakiś spec? :wink:
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Kappa JTD Turbina

Post autor: Aras » 24 lis 2008, 21:11

wiesz co ja miałem wszystko dokładnie pozakręcane , wszystkie połaczenia , a i tak turbina mi padła w piątek , dzisiaj mi ja zdemontowali i co : wirnik upalony :| więc jak ma paść to czy szczelna czy nie szczelna to i tak padnie, z wypowiedzi jednego z serwisu turbin dowiedziałem sie że upalony wirnik to standard w jtd , albo zatarta geometria:|
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa JTD Turbina

Post autor: mikaeltdi » 24 lis 2008, 21:14

Hi! wg mnie powinny być zaciski ,powinno być szczelne nawet jak jest naciśnięte to tam jest spore ciśnienie i może miec przedmuchy...raczej
pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa JTD Turbina

Post autor: volf » 24 lis 2008, 21:16

No, ale nie spadnie ten wąż z intercoolera pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez turbinę? Ponadto, nawet jeśli nie spadnie, to będzie nieszczelność i ciśnienie doładowania zamiast do silnika pójdzie bokiem, na trwałość turbiny wpływ raczej niewielki.
A tak na marginesie to chyba wymieniałeś niedawno turbinę, już druga padła po kilku dniach 8O ... Jakie objawy-luz na wirniku czy uszkodzenie łopatek?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa JTD Turbina

Post autor: jerzy » 24 lis 2008, 21:19

Według mnie a ja mam dedrę i wszędzie mam opaskę. Jak nie ma szczelności w układzie to i turbina będzie nie w pełni wykorzystana... :o

_______________________
lancia dedra 19td 1995

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa JTD Turbina

Post autor: skyblu » 24 lis 2008, 22:29

"volf" pisze:No, ale nie spadnie ten wąż z intercoolera pod wpływem ciśnienia wytwarzanego przez turbinę? Ponadto, nawet jeśli nie spadnie, to będzie nieszczelność i ciśnienie doładowania zamiast do silnika pójdzie bokiem, na trwałość turbiny wpływ raczej niewielki.
A tak na marginesie to chyba wymieniałeś niedawno turbinę, już druga padła po kilku dniach 8O ... Jakie objawy-luz na wirniku czy uszkodzenie łopatek?
no właśnie, wymieniłem miesiąc temu i ........ coś chcę wyeliminować,
a przyczyna......
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
trigo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 07 wrz 2006, 0:00

Kappa JTD Turbina

Post autor: trigo » 25 lis 2008, 15:27

Krzysiu , opaski muszą być gdyż podczas pracy jest bardzo duże ciśnienie - jak ich nie ma to ktoś dał ciała :evil:
pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą

masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa JTD Turbina

Post autor: skyblu » 26 lis 2008, 9:42

"trigo" pisze:Krzysiu , opaski muszą być gdyż podczas pracy jest bardzo duże ciśnienie - jak ich nie ma to ktoś dał ciała :evil:

:evil: :evil: :evil:
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa JTD Turbina

Post autor: skyblu » 06 gru 2008, 21:30

temat zakończony/oby/ to co było powodem ponownego dymienia z rury to to, że należy po zepsuciu się turbiny, jak puszcza olej oczyścić wszystko z oleju który został gdzieś wessany, wtłoczony przez turbinę do intercool, wydechu .....cholera wie gdzie jeszcze dymienie to pozostałości oleju .....dzis odebrałem od nietoperza auto oczyszczone, olej znieniony, filtr pow. zmieniony, ciśnienie sprawdzone ok, turbo ok. silnik umyty i auto też :D
termostat do wymiany mimo, że zmieniałem w lipcu na nowy........
myslę że to ustabilizuje temperaturę na 90C

byłem tematem troszkę zirytowany, ale trza być twardy .......,
radocha z jazdy kappą ponad wszystko, uśmierza wszelkie przeciwności ......które pozostawiam w tym mijającym roku ...
finito, czego wszystkim zyczę :D :D :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

arkashka

Kappa JTD Turbina

Post autor: arkashka » 06 gru 2008, 21:31

Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa JTD Turbina

Post autor: skyblu » 06 gru 2008, 22:23

"arkashka" pisze:Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:
oj tam, ja prosiłem o silnik, a wspomniałem o imprezie rodzinnej dlatego ta uprzejmość :D :D :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

nietoperz

Kappa JTD Turbina

Post autor: nietoperz » 07 gru 2008, 18:05

"arkashka" pisze:Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:
Wiesz nie zawsze jest czas :) Następnym razem obiecuję że wyjedziesz czystym :)
Krzysztof a jak wentylatory włączyły się?

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa JTD Turbina

Post autor: skyblu » 07 gru 2008, 19:27

"nietoperz" pisze:
"arkashka" pisze:Tylko ja zawsze odbieram nieumyty :evil:
Wiesz nie zawsze jest czas :) Następnym razem obiecuję że wyjedziesz czystym :)
Krzysztof a jak wentylatory włączyły się?
Nie dałem im szansy mimo korków :D :D :D
lubie jazdę na nartkach, slalom, ale nie sadziłem, że w drodze do dom też muszę, choć sam nie lubie takiej jazdy, ale pas lewy 60 i prawy 60 to cholera bierze...... :evil:
/jak wspomniałem impreza rodzinna i dziecko czekające w domku nie dały szansy przekroczyc wartość 90 C/
natomiast termostat dojechał w sobotę :evil: szkoda, że nie rano, już by było po herbacie, razem z filtrem pow :wink: :D
dziś coś check'owało auto, zapytaj Grzesia ....

pozdro :D :D :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
mechanik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 06 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: warszawa konstancin

Kappa JTD Turbina

Post autor: mechanik » 07 gru 2008, 19:34

krzysiek ile placiles za turbine
kappa 2.4jtd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”