Dzień dobry. Nie dawno stałem się szczęśliwym posiadaczem Dedry 1.6 SW z 1998 roku:D. Mam niestety mały problem. Mianowicie climatronic nie chodzi tak jak powinien. Objawy problemu:
Jak włączam klimatyzację na AUTO niestety nie ma efektu. Ale po przejechaniu kilkudziesięciu km (w moim przypadku jest to około 20) włącza się samoczynnie. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie niestety nie działa ponownie.
Po wizycie u panów od klimatyzacji, dowiedziałem się że:
- ciśnienie gazu w klimatyzacji jest odpowiednie i że udało im się ją włączyć "na krótko"
- podali również diagnozę że może to być albo czujnik temperatury przy panelu w środku samochodu lub czujnik na zewnątrz.
JAK TO W POLSCE BYWA wybierz sobie pan sam, który to czujnik.
Chciałbym się dowiedzieć który to może być czujnik lub jak ewentualnie któryś z nich sprawdzić? A może jest to inna przyczyna.
Drugim babolem jest to, że jak samochód jest zimny, po za szybkim przełączeniu na LPG (posiadam instalację sekwencyjną) gaśnie. Tzn odpalam, silnik po pewnym czasie przełączy się samoczynnie na LPG (po uzyskaniu należytej temperatury), ruszam. Dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło i samochód gaśnie.
Znalazłem wyjście ucząc się cierpliwości i teraz spokojnie ruszam na benzynie, a w czasie jazdy silnik sam się przełączy.
Ale problem pozostał Czy to też może być wina tegoż właśnie czujnika? (z tego co wiem jak instalują LPG to też się do czujnika temperatury podłączają).
No i kulminacja nastąpiła kilka dni temu gdy był przymrozek. Wsiadam do auta rano, przekręcam kluczyk i wentylator się włączył. Oczywiście samochodu nie odpaliłem. Co zauważyłem paliła się kontrolka od POMPKI PALIWA.Dopiero po kilku próbach i wyłączeniu i włączeniu komputera od LPG udało się. Wentylator zgasł i wszystko OK. Taki kwiatek zdarzył mi się tylko raz. Ale znów przyszła myśl, że może to czujnik temperatury?
Z góry dzięki za jakieś sugestie
Dedra - klimatyzacja
Dedra - problem z klimatyzacją
Ja Ci mogę podpowiedzieć na temat klimy - otóż nikt nie wie gdzie istnieje błąd ,musisz sam ustalić gdzie jest błąd .
Otóż czujnik wewnętrzny znajduje się w okolicy kratki z lewej strony przy desce-sterowniku panelu klimatyzacji - natomiast zewnętrzne sterowanie czujniki znajdują się w lusterkach .............. mogę się mylić - to mnie poprawią
To było już kiedyś omawiane na forum - są od tego fachowcy na pewno Ci pomogą
________________________
lancia dedra 19 td 1995
Otóż czujnik wewnętrzny znajduje się w okolicy kratki z lewej strony przy desce-sterowniku panelu klimatyzacji - natomiast zewnętrzne sterowanie czujniki znajdują się w lusterkach .............. mogę się mylić - to mnie poprawią

To było już kiedyś omawiane na forum - są od tego fachowcy na pewno Ci pomogą
________________________
lancia dedra 19 td 1995

Dedra - problem z klimatyzacją
Cześć.
Jeśli chodzi o gaśnięcie silnika, to podejrzewał bym któryś z filtrów - gazu bądź powietrza. Choć od razu zaznaczam, że nie mam doświadczenia ze zgazowanymi autami.
Jeśli chodzi o klimę... Tu mogę coś więcej powiedzieć, bo jestem na etapie usprawniania mojego climatronica.
Najprościej byłoby jakbyś miał drugi sterownik do sprawdzenia czy to wina sterownika czy osprzętu. Jeśli nie masz to może być trochę ciężko.
Czujniki temperatury... Jest ich kilka.
Czujnik temperatury zewnętrznej na lewym lusterku.
Czujnik temperatury wewnętrznej poniżej kierownicy po prawej stronie (tam gdzie ustawianie świateł w nowszych dedrach). Jest to czujnik z wiatraczkiem zasysającym powietrze z kabiny.
Czujnik temperatury płynu chłodniczego (przy termostacie).
Dwa czujniki temperatury w kanałach nawiewu w dolnej części i górnej.
Jak zapewne każdy wie, Lancia Dedra ma podzieloną dystrybucję powietrza o różnych temperaturach: na dół (nogi) i na górę (głowa). A wszystko po to aby zapewnić max komfort (na nogi ciepłe powietrze a jednocześnie na twarz chłodne).
Czujniki można pomierzyć omomierzem aby mniej więcej wiedzieć czy są dobre. Ja nie pamiętam teraz jakie miały wartości poszczególne czujniki. Dwa w kanałach powinny mieć identyczną wartość, a czujnik temp wewn. ma wartość inną.
Czujnik temp. zewn. sprawdzisz wciskając przycisk z termometrem - wyświetli się temp. EXT czyli zewnętrzna.
Działanie klimy:
AUTO - dwie diody - full automat temperatury z załączoną klimatyzacją.
ECON - wyłączona klima, regulacja temp tylko nagrzewnicą
Nawiew AUTO/MANUAL - raczej nie potrzeba komentować.
Przyciśnięcie przycisku skierowania powietrza (szyba, głowa, głowa/nogi, nogi) - kieruje powietrze w dane miejsce. Ponowne przyciśnięcie tego samego przycisku załącza AUTOMAT dystrybucji powietrza - powietrze w zależności od temp jest kierowane w odpowiednie miejsce.
Po włączeniu zapłonu jak jest zimno powietrze kierowane jest automatycznie na szybę.
Jak jest gorąco, automatycznie załącza się obieg zamknięty z klimą.
To tak z grubsza o działaniu.
Jeśli chodzi o gaśnięcie silnika, to podejrzewał bym któryś z filtrów - gazu bądź powietrza. Choć od razu zaznaczam, że nie mam doświadczenia ze zgazowanymi autami.
Jeśli chodzi o klimę... Tu mogę coś więcej powiedzieć, bo jestem na etapie usprawniania mojego climatronica.
Najprościej byłoby jakbyś miał drugi sterownik do sprawdzenia czy to wina sterownika czy osprzętu. Jeśli nie masz to może być trochę ciężko.
Czujniki temperatury... Jest ich kilka.
Czujnik temperatury zewnętrznej na lewym lusterku.
Czujnik temperatury wewnętrznej poniżej kierownicy po prawej stronie (tam gdzie ustawianie świateł w nowszych dedrach). Jest to czujnik z wiatraczkiem zasysającym powietrze z kabiny.
Czujnik temperatury płynu chłodniczego (przy termostacie).
Dwa czujniki temperatury w kanałach nawiewu w dolnej części i górnej.
Jak zapewne każdy wie, Lancia Dedra ma podzieloną dystrybucję powietrza o różnych temperaturach: na dół (nogi) i na górę (głowa). A wszystko po to aby zapewnić max komfort (na nogi ciepłe powietrze a jednocześnie na twarz chłodne).
Czujniki można pomierzyć omomierzem aby mniej więcej wiedzieć czy są dobre. Ja nie pamiętam teraz jakie miały wartości poszczególne czujniki. Dwa w kanałach powinny mieć identyczną wartość, a czujnik temp wewn. ma wartość inną.
Czujnik temp. zewn. sprawdzisz wciskając przycisk z termometrem - wyświetli się temp. EXT czyli zewnętrzna.
Działanie klimy:
AUTO - dwie diody - full automat temperatury z załączoną klimatyzacją.
ECON - wyłączona klima, regulacja temp tylko nagrzewnicą
Nawiew AUTO/MANUAL - raczej nie potrzeba komentować.
Przyciśnięcie przycisku skierowania powietrza (szyba, głowa, głowa/nogi, nogi) - kieruje powietrze w dane miejsce. Ponowne przyciśnięcie tego samego przycisku załącza AUTOMAT dystrybucji powietrza - powietrze w zależności od temp jest kierowane w odpowiednie miejsce.
Po włączeniu zapłonu jak jest zimno powietrze kierowane jest automatycznie na szybę.
Jak jest gorąco, automatycznie załącza się obieg zamknięty z klimą.
To tak z grubsza o działaniu.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *