Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga
Witam Wszystkich.
Tak jak pisałem we wcześniejszym Poście o modernizacji centralnego zamka, śpieszę donieść że jestem po operacji zastąpienia oryginalnych silniczków w ryglach, poprzez zastosowanie zewnętrznych siłowników.
Narażam się w ten sposób osobo które cenią sobie przede wszystkim oryginalność swoich pojazdów, ale dla mnie ważniejsze jest prostota i swoboda użytkowania, a miałem już dość ręcznego otwierani drzwi tylnych dzieciom kilka razy dziennie.
Miałem ochotę przywrócić sprawność oryginalnym ryglom, ale parę dni temu zaciął mi się wewnątrz silniczek powodując zablokowanie zamka tylnych drzwi. Musiałem ściągać tapicerkę na zamkniętych drzwiach (da się to zrobić, zeszło mi trzy godziny). Po tym zdarzeniu podjąłem decyzję że wstawię zewnętrzne sterowniki.
Zacząłem od wyciągnięcia wszystkich zamków i rozbierania ich na czynniki pierwsze.
Jak rozebrać drzwi czytajcie TUTAJ
Jak rozebrać zamek poczytacie TUTAJ
Ściągnięta pokrywa zamka.
Usunąłem z nich silniczki elektryczne przez co działają teraz bardzo lekko.
[/img]http://img503.imageshack.us/img503/2868 ... ms5.th.jpg[/img] http://img503.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
Zamek bez silniczka.
Do napędu wybrałem siłowniki master(pięć przewodów) o uciągu 4kg. Jest to siła o wiele większa niż potrzeba, ale na pewno przyda się zimą kiedy wszystko będzie chodzić trochę ciaśniej.
Siłownik 4kg. MASTER 5 przewodów.
Po zmontowaniu zamków wmontowałem je z powrotem i zacząłem montaż siłowników.
Może zabrzmi to śmiesznie ale w drzwiach przednich było więcej miejsca niż w tylnych.
Sposób montażu przedstawiają zdjęcia.
Prawy przód
Prawy tył
W przednich ryglach mamy dwie kostki podłączeniowe. Mała kostka z dwoma przewodami to sterowanie centralnego zamka (żółto-niebieski i biały). Można odciąć kostkę ponieważ podłączymy w to miejsce sterowanie z nowego siłownika. Z dużej kostki odcinamy dwa grubsze przewody (zasilanie silniczka) o kolorach szaro-zielony i żółto-czerwony.
Podpięcie drzwi przednich.
do sterowania podpinamy:
żółto-niebieski z wiązki do białego w siłowniku,
biały z wiązki do brązowy w siłowniku.
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
przewód czarny siłownika możemy podłączyć do dużej kostki do przewodu czarnego (masa) lub wsiąść masę z drzwi.
Drzwi tylne
Tu sprawa jest prosta bo podłączamy tylko zasilanie.
Ja użyłem siłowników MASTER ale do tyłu można zastosować siłowniki SLAVE tylko z dwoma przewodami zasilania (zielony, niebieski).
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
Pozostałe przewody tj. biały, brąz, czarny zabezpieczyłem żeby się nie przemieszczały.
Wszystkie łączenia lutujemy i zabezpieczamy np. koszulkami termokurczliwymi.
Do modernizacji potrzebne było trzy kolory przewodów po około 2m, blachowkręty, wiertarka, koszulki termokurczliwe, lutownica, izolacja elektryczna i około 5-6 godzin wolnego czasu.
Zostały mi trzy silniczki z zamków, jeśli ktoś by potrzebował to pisać. Jeden rozłożyłem żeby zobaczyć w jakim jest stanie ale szkoda gadać co zastałem w środku.
Jeśli kogoś zainspirowałem to zachęcam do modernizacji bo nie jest to trudne, może trochę pracochłonne (dłużej schodzi ściągnąć tapicerkę z drzwi niż montaż siłownika) ale do wykonania przez osoby nawet z najmniejszą wiedzą mechaniczno-elektryczną.
Zamierzam też zastosować sterownik centralnego z pilotem z osobnym kanałem do otwierania klapy bagażnika. Opis i fotki oczywiście zamieszczę w tym wątku.
Pozdrawiam Tomasz
Tak jak pisałem we wcześniejszym Poście o modernizacji centralnego zamka, śpieszę donieść że jestem po operacji zastąpienia oryginalnych silniczków w ryglach, poprzez zastosowanie zewnętrznych siłowników.
Narażam się w ten sposób osobo które cenią sobie przede wszystkim oryginalność swoich pojazdów, ale dla mnie ważniejsze jest prostota i swoboda użytkowania, a miałem już dość ręcznego otwierani drzwi tylnych dzieciom kilka razy dziennie.
Miałem ochotę przywrócić sprawność oryginalnym ryglom, ale parę dni temu zaciął mi się wewnątrz silniczek powodując zablokowanie zamka tylnych drzwi. Musiałem ściągać tapicerkę na zamkniętych drzwiach (da się to zrobić, zeszło mi trzy godziny). Po tym zdarzeniu podjąłem decyzję że wstawię zewnętrzne sterowniki.
Zacząłem od wyciągnięcia wszystkich zamków i rozbierania ich na czynniki pierwsze.
Jak rozebrać drzwi czytajcie TUTAJ
Jak rozebrać zamek poczytacie TUTAJ
Ściągnięta pokrywa zamka.
Usunąłem z nich silniczki elektryczne przez co działają teraz bardzo lekko.
[/img]http://img503.imageshack.us/img503/2868 ... ms5.th.jpg[/img] http://img503.imageshack.us/images/thpix.gif[/img]
Zamek bez silniczka.
Do napędu wybrałem siłowniki master(pięć przewodów) o uciągu 4kg. Jest to siła o wiele większa niż potrzeba, ale na pewno przyda się zimą kiedy wszystko będzie chodzić trochę ciaśniej.
Siłownik 4kg. MASTER 5 przewodów.
Po zmontowaniu zamków wmontowałem je z powrotem i zacząłem montaż siłowników.
Może zabrzmi to śmiesznie ale w drzwiach przednich było więcej miejsca niż w tylnych.
Sposób montażu przedstawiają zdjęcia.
Prawy przód
Prawy tył
W przednich ryglach mamy dwie kostki podłączeniowe. Mała kostka z dwoma przewodami to sterowanie centralnego zamka (żółto-niebieski i biały). Można odciąć kostkę ponieważ podłączymy w to miejsce sterowanie z nowego siłownika. Z dużej kostki odcinamy dwa grubsze przewody (zasilanie silniczka) o kolorach szaro-zielony i żółto-czerwony.
Podpięcie drzwi przednich.
do sterowania podpinamy:
żółto-niebieski z wiązki do białego w siłowniku,
biały z wiązki do brązowy w siłowniku.
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
przewód czarny siłownika możemy podłączyć do dużej kostki do przewodu czarnego (masa) lub wsiąść masę z drzwi.
Drzwi tylne
Tu sprawa jest prosta bo podłączamy tylko zasilanie.
Ja użyłem siłowników MASTER ale do tyłu można zastosować siłowniki SLAVE tylko z dwoma przewodami zasilania (zielony, niebieski).
zasilanie siłownika
szaro-zielony z wiązki do zielonego w siłowniku,
żółto-czerwony z wiązki do niebieskiego w siłowniku.
Pozostałe przewody tj. biały, brąz, czarny zabezpieczyłem żeby się nie przemieszczały.
Wszystkie łączenia lutujemy i zabezpieczamy np. koszulkami termokurczliwymi.
Do modernizacji potrzebne było trzy kolory przewodów po około 2m, blachowkręty, wiertarka, koszulki termokurczliwe, lutownica, izolacja elektryczna i około 5-6 godzin wolnego czasu.
Zostały mi trzy silniczki z zamków, jeśli ktoś by potrzebował to pisać. Jeden rozłożyłem żeby zobaczyć w jakim jest stanie ale szkoda gadać co zastałem w środku.
Jeśli kogoś zainspirowałem to zachęcam do modernizacji bo nie jest to trudne, może trochę pracochłonne (dłużej schodzi ściągnąć tapicerkę z drzwi niż montaż siłownika) ale do wykonania przez osoby nawet z najmniejszą wiedzą mechaniczno-elektryczną.
Zamierzam też zastosować sterownik centralnego z pilotem z osobnym kanałem do otwierania klapy bagażnika. Opis i fotki oczywiście zamieszczę w tym wątku.
Pozdrawiam Tomasz
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
Dzięki za manual, U mnie jeszcze działają ale na przyszłość się przyda.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
U mnie też central nie działa i być może Twój sposób zostanie zostanie wykorzystany. Wszystko zależy od tego co się tam porobiło Dziękujemy za opis i życzę bezawaryjnego działania
Lancia Kappa 2.4 JTD - była
Lancia Lybra 1.8 SW - była
Lancia Lybra 1.8 SW - była
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
wrzucam do ulubionych.... you MASTER..
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
Witam
Po dwóch tygodniach użytkowania siłowniki sprawują się super.
Przymierzam się do kolejnego etapu, czyli montażu sterownika z pilotem.
I tu mam pytanie techniczne, gdzie znajduje się dokładnie centralka zamka centralnego.
Czy ciężko się jest do niej dobrać.
Pytam osób które już próbowały?
Pozdrawiam
Po dwóch tygodniach użytkowania siłowniki sprawują się super.
Przymierzam się do kolejnego etapu, czyli montażu sterownika z pilotem.
I tu mam pytanie techniczne, gdzie znajduje się dokładnie centralka zamka centralnego.
Czy ciężko się jest do niej dobrać.
Pytam osób które już próbowały?
Pozdrawiam
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
centralka znajduję sie pod tą klapką obok nóg pasażera, u mnie dokładnie na środku, taka kostka z antenką ale schematu nieznam. do tego modułu sa podłączone 2 kostki
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
Miałem problem z centralnym zamkiem w dzwiach tylnych rac chodziły raz nie az w koncu przestały działac.Rozebralem dzwi nastepnie zamki i wyjołem silniczki nastepnie je rozebralem ,dokladnie wymylem komutatory i szczotki spirytusem .Nastepnym krokiem przeszlfować bardzo drobnym papierem sciernym trzeba to zrobic bardzo delikatnie i ostrożnie znów przetarlem spitytysem i wszysyko poskładałem.
Zamki ruszyly i jak narazie czyli trzy tygodnie chodzą bez najmniejszego problemu jak narazie zrobilem ten zabieg w obu dzwiach tylnych z prednimi było ok
Teraz mam zamiar zalozyc zdalne otwieranie bagażnika i domykanie szyb z tym bedzie maly problem moduł od przednich jest w konsoli srodkowej a tylnych w bagazniku bedzie trzeba przeciągac przewody przez cały samochód.
Zamki ruszyly i jak narazie czyli trzy tygodnie chodzą bez najmniejszego problemu jak narazie zrobilem ten zabieg w obu dzwiach tylnych z prednimi było ok
Teraz mam zamiar zalozyc zdalne otwieranie bagażnika i domykanie szyb z tym bedzie maly problem moduł od przednich jest w konsoli srodkowej a tylnych w bagazniku bedzie trzeba przeciągac przewody przez cały samochód.
kappa 2,0 vis mz etz 250. honda st 1100 paneuropan Thesis 2.4 jtd
tel 698679081
tel 698679081
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
patrząc na zdięcia tych silniczków wiedziałem że gdzieś je widziałem:
tadaaaaaam: KLIK !!!
bez kombinowania
tadaaaaaam: KLIK !!!
bez kombinowania
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
Wygląda podobnie, ale jednak się różni"DZIDA" pisze:patrząc na zdięcia tych silniczków wiedziałem że gdzieś je widziałem:
tadaaaaaam: KLIK !!!
bez kombinowania
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
sprawdzałeś? czym się różni, bo ja mam gdzies w garażu tez taki siłowniczek chyba 2 szt. z różnych urzadzeń i sa takie same"Kabar" pisze:Wygląda podobnie, ale jednak się różni"DZIDA" pisze:patrząc na zdięcia tych silniczków wiedziałem że gdzieś je widziałem:
tadaaaaaam: KLIK !!!
bez kombinowania
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
Przecież to widać:
Różnią się obudową, sposobem podłączenia, ilością zębów.
Różnią się obudową, sposobem podłączenia, ilością zębów.
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
obudowy rozmiarowo są takie same - więc to nie jest problem"Kabar" pisze:Przecież to widać:
http://images49.fotosik.pl/26/3e48f49b7b3ccc48.jpg[/img]
Różnią się obudową, sposobem podłączenia, ilością zębów.
podłaczenie też nie problem przerobić
kwestia jedynie zębów faktycznie zostaje - możę się sanmą zębatkę da przełożyć?
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
Tak, wszystko da się przerobić, ale sam napisałeś "bez kombinowania"
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
jeżeli są takie to można poszukać i właścicwych w jakichś sklepach modelarskich"Kabar" pisze:Tak, wszystko da się przerobić, ale sam napisałeś "bez kombinowania"
Kappa - patent na centralny zamek ODSŁONA DRUGA
Witam serdecznie,
ja również mam problem z zamkiem od strony kierowcy. Znalazłem tego posta i zabrałem się do pracy. W moim przypadku drzwi od strony kierowcy się zablokowały i nie jestem wstanie otworzyć ich za pomocą kluczyka ani od środka. Rozebrałem więc tapicerkę od środka i próbowałem ciągnąć za cięgna, ale to również nie przyniosło sukcesu...
Może ktoś wie jak otworzyć drzwi, próbowałem wszystkiego. Może jest jakaś zapadka jakaś śruba...
Proszę o pomoc....
ja również mam problem z zamkiem od strony kierowcy. Znalazłem tego posta i zabrałem się do pracy. W moim przypadku drzwi od strony kierowcy się zablokowały i nie jestem wstanie otworzyć ich za pomocą kluczyka ani od środka. Rozebrałem więc tapicerkę od środka i próbowałem ciągnąć za cięgna, ale to również nie przyniosło sukcesu...
Może ktoś wie jak otworzyć drzwi, próbowałem wszystkiego. Może jest jakaś zapadka jakaś śruba...
Proszę o pomoc....