Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
( będzie długo, uzbrójcie się w cierpliwość )
Zmieniarka mi nie starczyła i zacząłem szukać jakiegoś pomysłu na podłączenie iPOD'a do Lybry. Na początku myślałem o zestawie Kensington Liquidaux. Mały prosty i bezprzewodowy - 60$. Ostatecznie padło jednak na dużo bardziej rozbudowany system - harman/kardon Drive + Play. Zadecydowała cena - udało mi się go kupić w Stanach za (uwaga!) 25$ z wysyłką. Akurat kumpel wracał z USA wiec obyło się bez ceł i vatów. W IV RP na Allegro da się go znaleźć za 300 zł ale są sklepy które próbują to sprzedać za 1400 zł.
Wygląda to tak ( wybaczcie jakość zdjęć - cykałem je na pałę - byłem zaaferowany montażem ):
Skracamy linki
Skracamy linki
W zestawie znajduje się:
- wyświetlacz
- joystick ( naśladujący prawie że ClickWheel iPoda )
- jednostka centralna ( tu się wszystko podpina i trzeba to gdzieś ukryć. Mózg ma też wbudowany transmiter FM jesli nie chce się podłączać systemu na sztywno do radia, ale jakość ponoć kiepska )
- dodatkowe podstawki do joysticka ( można go zamontować w różnych pozycjach )
- kable ( jack->2xRCA, do zapalniczki lub do podłączenia na stałe do zasilania, do ipoda itd )
- imbusy, śrubki, opaski do kabli, podkładki samoprzylepne a nawet...nasączone alkoholem chusteczki do odtłuszczania miejsca przyklejania elementów. Nie ma przyssawki ( jakby ktoś chciał przyczepić ekran do szyby ).
Pierwsze wrażenie - świetne wykonanie. Nie jest to tani plastik. Większość elementów z ciężkiego metalu, wszystko pięknie spasowane i eleganckie.
Oprócz tego kupiłem za całe 9 zł widoczny na 1. zdjęciu po lewej adapter mini-iso -> 2xRCA aby podłączyć ustrojstwo do wtyczki po zmieniarce.
I do dzieła.
Rozkręcania panelu nie będę relacjonował bo wszyscy widzą jak to się robi Jedyne co to...
Skracamy linki
Zaznaczone blaszki, to te, które trzeba przycisnąć aby wyciągnąć radio bez rozkręcania całej ramki. Niestety wyczaiłem je po fakcie. Ale i tak zalecam wyciągnąć radio z ramki - będzie łatwiej przy składaniu. Najpierw wkręcamy ramkę - mamy łatwiejszy dostęp do tej piątej - ukrytej głęboko śruby...
Skracamy linki
A potem wsuwamy w to radio.
Podczas rozkręcania konsoli środkowej dużo czasu i nerwów zajęło mi wyciągnięcie nawiewów. W końcu się udało ale sam nie wiem jak to zrobiłem...
Teraz podmieniamy mini-iso po zmieniarce na naszą przejściówkę.
Skracamy linki
Przeciągnięcie kabli nie było jakoś strasznie trudne.
W okolicach prawej kostki kierowcy mamy ładny otwór do wprowadzenia kabli pod konsole:
Skracamy linki
Potem kabel ciągniemy pod tkaninowym boczkiem tunelu środkowego do tyłu. Ekranik będzie umieszczony na półce pod popielniczką. jak wiemy pod gumową podkładką jest otwór w który wkładamy kabel. Jeśli wyjmiecie mieszek dźwigni biegów ( całą tą skórę i plastik trzymają dwa zatrzaski ) to też spokojnie wyprowadzicie kabel pod tkaninowy boczek po prawej stronie i dalej do góry.
Po przeciągnięciu całej kablologii ( zasilanie wpiąłem do kostki ISO radia )- wyglądało to tak:
http://www.marianna-miedzygorze.pl/temp/kardon7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;[/img]
Podłączamy wszystko do "mózgu":
Skracamy linki
Do mózgu można podłączyć dodatkowy kabelek jack ( nie ma go w zestawie ), który pozwala podłączyć jeszcze jedno źródło dźwięku oprócz iPoda ( ja go sobie pociągnąłem do schowka ).
I znajdujemy przytulny kącik dla jednostki centralnej i kabli ( akurat zmieściła się obok radia ):
Skracamy linki
Teraz ukrywamy iPod'a:
Skracamy linki
I składamy wszystko do kupy:
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Joystick jest przyklejony do konsoli ( można go też przykręcić wkrętami ). Ekranik nie jest w ogóle przytwierdzony ( niestety nie kleił się do tej gumy ), ale ma swój ciężar więc na razie stoi samopas.
Całość zajęła mi jakieś 2 godziny. Jakość dźwięku - nad wyraz dobra, aż się nie spodziewałem. Bardzo mocny bas i głębokie brzmienie - no w końcu harman/kardon. Urządzenie jest kompatybilne z najnowszym iPodem classic. Przenosi większość menu na ekranik - można nim spokojnie operować bez wyciągania grajka. Jedyne co to można by zmienić kolor podświetlenia
Zmieniarka mi nie starczyła i zacząłem szukać jakiegoś pomysłu na podłączenie iPOD'a do Lybry. Na początku myślałem o zestawie Kensington Liquidaux. Mały prosty i bezprzewodowy - 60$. Ostatecznie padło jednak na dużo bardziej rozbudowany system - harman/kardon Drive + Play. Zadecydowała cena - udało mi się go kupić w Stanach za (uwaga!) 25$ z wysyłką. Akurat kumpel wracał z USA wiec obyło się bez ceł i vatów. W IV RP na Allegro da się go znaleźć za 300 zł ale są sklepy które próbują to sprzedać za 1400 zł.
Wygląda to tak ( wybaczcie jakość zdjęć - cykałem je na pałę - byłem zaaferowany montażem ):
Skracamy linki
Skracamy linki
W zestawie znajduje się:
- wyświetlacz
- joystick ( naśladujący prawie że ClickWheel iPoda )
- jednostka centralna ( tu się wszystko podpina i trzeba to gdzieś ukryć. Mózg ma też wbudowany transmiter FM jesli nie chce się podłączać systemu na sztywno do radia, ale jakość ponoć kiepska )
- dodatkowe podstawki do joysticka ( można go zamontować w różnych pozycjach )
- kable ( jack->2xRCA, do zapalniczki lub do podłączenia na stałe do zasilania, do ipoda itd )
- imbusy, śrubki, opaski do kabli, podkładki samoprzylepne a nawet...nasączone alkoholem chusteczki do odtłuszczania miejsca przyklejania elementów. Nie ma przyssawki ( jakby ktoś chciał przyczepić ekran do szyby ).
Pierwsze wrażenie - świetne wykonanie. Nie jest to tani plastik. Większość elementów z ciężkiego metalu, wszystko pięknie spasowane i eleganckie.
Oprócz tego kupiłem za całe 9 zł widoczny na 1. zdjęciu po lewej adapter mini-iso -> 2xRCA aby podłączyć ustrojstwo do wtyczki po zmieniarce.
I do dzieła.
Rozkręcania panelu nie będę relacjonował bo wszyscy widzą jak to się robi Jedyne co to...
Skracamy linki
Zaznaczone blaszki, to te, które trzeba przycisnąć aby wyciągnąć radio bez rozkręcania całej ramki. Niestety wyczaiłem je po fakcie. Ale i tak zalecam wyciągnąć radio z ramki - będzie łatwiej przy składaniu. Najpierw wkręcamy ramkę - mamy łatwiejszy dostęp do tej piątej - ukrytej głęboko śruby...
Skracamy linki
A potem wsuwamy w to radio.
Podczas rozkręcania konsoli środkowej dużo czasu i nerwów zajęło mi wyciągnięcie nawiewów. W końcu się udało ale sam nie wiem jak to zrobiłem...
Teraz podmieniamy mini-iso po zmieniarce na naszą przejściówkę.
Skracamy linki
Przeciągnięcie kabli nie było jakoś strasznie trudne.
W okolicach prawej kostki kierowcy mamy ładny otwór do wprowadzenia kabli pod konsole:
Skracamy linki
Potem kabel ciągniemy pod tkaninowym boczkiem tunelu środkowego do tyłu. Ekranik będzie umieszczony na półce pod popielniczką. jak wiemy pod gumową podkładką jest otwór w który wkładamy kabel. Jeśli wyjmiecie mieszek dźwigni biegów ( całą tą skórę i plastik trzymają dwa zatrzaski ) to też spokojnie wyprowadzicie kabel pod tkaninowy boczek po prawej stronie i dalej do góry.
Po przeciągnięciu całej kablologii ( zasilanie wpiąłem do kostki ISO radia )- wyglądało to tak:
http://www.marianna-miedzygorze.pl/temp/kardon7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;[/img]
Podłączamy wszystko do "mózgu":
Skracamy linki
Do mózgu można podłączyć dodatkowy kabelek jack ( nie ma go w zestawie ), który pozwala podłączyć jeszcze jedno źródło dźwięku oprócz iPoda ( ja go sobie pociągnąłem do schowka ).
I znajdujemy przytulny kącik dla jednostki centralnej i kabli ( akurat zmieściła się obok radia ):
Skracamy linki
Teraz ukrywamy iPod'a:
Skracamy linki
I składamy wszystko do kupy:
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Skracamy linki
Joystick jest przyklejony do konsoli ( można go też przykręcić wkrętami ). Ekranik nie jest w ogóle przytwierdzony ( niestety nie kleił się do tej gumy ), ale ma swój ciężar więc na razie stoi samopas.
Całość zajęła mi jakieś 2 godziny. Jakość dźwięku - nad wyraz dobra, aż się nie spodziewałem. Bardzo mocny bas i głębokie brzmienie - no w końcu harman/kardon. Urządzenie jest kompatybilne z najnowszym iPodem classic. Przenosi większość menu na ekranik - można nim spokojnie operować bez wyciągania grajka. Jedyne co to można by zmienić kolor podświetlenia
Ostatnio zmieniony 05 lip 2010, 18:50 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Skracamy linki
Powód: Skracamy linki
- wolfshadow
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 wrz 2008, 0:00
- Lokalizacja: Poznań
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Gratuluję pomysłu i determinacji
Próbowałeś może zrobić jakąś przejściówkę żeby podłączyć i zmieniarkę, i ipoda ? w temacie jak podłączyć mp3 były jakieś próby ale chyba nic z tego nie wyszło
widziałem kiedyś coś takiego do bmw - przełącznik źródła dźwięku mp3 - zmieniarka umieszczony był w schowku
Próbowałeś może zrobić jakąś przejściówkę żeby podłączyć i zmieniarkę, i ipoda ? w temacie jak podłączyć mp3 były jakieś próby ale chyba nic z tego nie wyszło
widziałem kiedyś coś takiego do bmw - przełącznik źródła dźwięku mp3 - zmieniarka umieszczony był w schowku
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Nie mam takiej potrzeby
Zmieniarka pójdzie na sprzedaż, a wszystkie swoje płyty i tak zgrywam na mp3. Zresztą powoli odchodzę od kupowania krążków i co się da to kupuje od razu w mp3 ( iTunes itp ).
Zmieniarka pójdzie na sprzedaż, a wszystkie swoje płyty i tak zgrywam na mp3. Zresztą powoli odchodzę od kupowania krążków i co się da to kupuje od razu w mp3 ( iTunes itp ).
- BJK
- Forumowicz/ka
- Posty: 351
- Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
- Kontakt:
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Ogólnie to się spytam o co innego - ten ekranik nie wadzi otwieraniu popielniczki Bo niektórzy mają Lybercię bez navi i podłączają podróbę TomTom'a do zapalniczki w popielniczce
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Tylko troszeczkę wadzi ale ( na razie ) jest ruchomy
popielniczki nie używam
a jak chce coś podłączyć to mam też gniazdko popielniczki z tyłu
popielniczki nie używam
a jak chce coś podłączyć to mam też gniazdko popielniczki z tyłu
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Dziękuję za swietną fotorelację
Pozwoliłem sobieja przykleić, żeby nie zaginęła, w dziale tuning, car audio.
P.S. Gdzie to jest "IV RP"?
Pozwoliłem sobieja przykleić, żeby nie zaginęła, w dziale tuning, car audio.
P.S. Gdzie to jest "IV RP"?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Ja wiem czy taka świetna...
Raczej egzotyczna, ale tjuning to zapewne jest
PS. IV RP to miejsce, gdzie sprzęt, który cywilizowany świat kupuje za równowartość zgrzewki piwa, może kosztować połowę średniej miesięcznej pensji.
Raczej egzotyczna, ale tjuning to zapewne jest
PS. IV RP to miejsce, gdzie sprzęt, który cywilizowany świat kupuje za równowartość zgrzewki piwa, może kosztować połowę średniej miesięcznej pensji.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Katowice
Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Simon,
chcesz sprzedać zmieniarkę ja chętnie kupię - daj znać
chcesz sprzedać zmieniarkę ja chętnie kupię - daj znać
Re: Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Trochę odgrzewam kotleta,ale w podobnej cenie też można zakupić zestaw z Parrota od 9100 wzwyż cena ok 400 zł wzwyż i tak samo można podłączyć Ipoda i USB do 64GB ale zyskujemy też zestaw głośnomówiący. Podłączenie pod kostkę ISO również przyzwoity dźwięk, taka informacyjna alternatywa dla tego zestawu jak i dla LoudLinka,ale pomysł ciekawy - gratuluję wykonania autorowi
Lancia Lybra SW 2.0 20V
Re: Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Gratulujemy moderacji....nie dało się wpisać w linki kodu img?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 sie 2011, 11:06
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
witam, nie wiem czy uda mi się nawiązać kontakt. Proszę o pomoc, kupiłem samochód w którym był pilot harman kardon i uchwyt i kabel wystający z deski rozdzielczej. Na allegro kupiłem nawigację GPS-910, włożyłem do uchwytu i wszystko działa, ale nie wiem jak uruchomić pilota, może słabe są baterie?nie wiem jak i gdzie sie wymienia baterie. proszę o pomoc. email : dalia-13@wp.pl dziękuję i pozdrawiam Jarek
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 sie 2011, 11:06
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
proszę o pomoc mam nawigację harman kardon i nie wiem jak uruchomić pilota, czy w nim są baterie, jak sprawdzić czy działają, jak i gdzie się wymienia w pilocie baterie? dziekuję i pozdrawiam Jarek email- dalia-13@wp.pl
- Broda
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 paź 2016, 8:09
- Lokalizacja: Świdnica
Re: Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Po pierwsze graty za cierpliwość, bo ja osobiście bym zwariował przy takim montażu.
Podoba mi się cały ten zestaw i mam pytanie, czy kolega Simon byłby chętny pomóc, gdybym w niedalekiej przyszłości zakupił podobny zestaw. Podjadę na Wrocław, wezmę buteleczkę domowej roboty naleweczki dla zdrowotności i jak będzie trzeba to mogę robić za pomocnika, byle kierownik prac się znalazł ?
Podoba mi się cały ten zestaw i mam pytanie, czy kolega Simon byłby chętny pomóc, gdybym w niedalekiej przyszłości zakupił podobny zestaw. Podjadę na Wrocław, wezmę buteleczkę domowej roboty naleweczki dla zdrowotności i jak będzie trzeba to mogę robić za pomocnika, byle kierownik prac się znalazł ?
Jak nie możesz meczu wygrać, to go zremisuj
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Kolega Simon ostatnio tu był w styczniu 2011. Także wątpię czy by przeczytał to co napisałeś.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Lybra - iPOD + harman/kardon - fotorelacja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis 2.0 Turbo Soft - 1998 cm3, 185 KM, 2003 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.
Jeep Cherokee KL 2.4 Tigershark MultiAir II - 2360 cm3, 177 KM, 2014 r.
były: Fiat Freemont 2.0 Multijet - 1956 cm3, 170 KM AWD, 2013 r. | Lancia Nuova Delta 1.6 Multijet - 1598 cm3, 120 KM, 2008/09 r. | Lancia Phedra 2.0 D Multijet - 1997 cm3, 136 KM, 2008 r. | Kia Magentis 2.0 CRDI - 1991 cm3, 140 KM, 2006 r. | Lancia Lybra Berlina 1.9 JTD - 1910 cm3, 115 KM, 2002 r. | Fiat Punto II 1.9 JTD - 1910 cm3, 80 KM, 2001 r. | Fiat Punto I 55 - 1108 cm3, 54 KM, 1996 r.