Kappa - 2.0 155 KM - nie pali na wszystkich cylindrach

art_es
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 18 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa - 2.0 155 KM - nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: art_es » 19 sie 2008, 14:03

witam was :)
mam maly problem z moja kappa. a mianowicie po odpaleniu na zimnym silniku niechce palic na wszystkie gary. żadnych błędów nie pokazuje.

kappa 2.0 bez turbo, 96r. 155KM

jak ktos wie o co tu chodzi to prosze o pomoc:)

pozdrawiam.

Awatar użytkownika
NajMlodszyM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 408
Rejestracja: 18 paź 2006, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Poręba Wielka/Gdańsk

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: NajMlodszyM » 19 sie 2008, 14:30

Ja bym sprawdził na pierwszy rzut kable i świece.
Obrazek

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: Egon » 19 sie 2008, 14:35

swiece wtryski lub ktoras cewka generalnie wszystko trzeba sprawdzic
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

art_es
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 18 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: art_es » 19 sie 2008, 14:57

to zaraz zabieram sie za sprawdzanie... dzieki panowie:D jesli jeszcze cos mozecie poradzic to prosze:)

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: radek79 » 19 sie 2008, 15:45

witam sprawdź masę auta i napisz czy jest tak tylko na zimnym silniku czy też na ciepłym i czy masz lpg
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

art_es
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 18 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: art_es » 19 sie 2008, 19:24

tylko na zimnym i lpg tez jest.

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: radek79 » 19 sie 2008, 20:25

witam znając życie nie pali na 3 i 5 cylinder jeżeli masz zwykłą instalację lpg to wypnij całą wiązkę emulatora wtrysków z listwy wtryskowej i odpal na zimnym powinien silnik wtedy palić na wszystkie cylindry
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: Egon » 19 sie 2008, 20:33

ewentualnie rano przed odpaleniem rozłacz akumulator na 10 minut podłącz i zobacz jak chodzi jak bedzie ok. to lpg ci robi śmietnik w kompie
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: Artur G. » 22 sie 2008, 20:43

korzystaąc z rozmowy na temat tez mam problem ...
a mianowicie dwa dni temu kappa 2.0 96 145 zarzuciła palenie na drugim cylindrze patrząc z prawej (od przodu). Niezaleznie od tego czy na zimnym, ciepłym, gorącym silniuku, także niezaleznie od tego czy pb czy też lpg. zawsze to samo. Dla spokojności opdp[iąłem aku, ale nic nie dało.
szukając cdalej na włączonym silniku odłącząłem kolejno kostki z cewek i na wspomnianej drugiej brak reakcji. Diagnoza na 99% trafna - padła cewka.
Krótka wizyta w ASO i zamówienie części, nowy bosch troche lepiej jak 200 zł. Inne marki droższe. To i tak dużo wg mnie. Ale cóz , na necie szukam i są ale 190 zł. + koszt wysyłki i kilka dni postoju, uzywanej nie chcę więc dezyzja zapadła. Jutro w południe jadę na wymianę, mają przywieść z hurtowni bo u siebie w sklepie nie mają. Kurna nie mam czasu szuklać bo w sobotę po południu mam zaplanowany wyjazd a na 4 cylindrach.... : cenzura :
Kolega mówił że w Lublinie kupił nowa za coś koło 140, więć pewnie przepłaciłem..ale cóż takie zycie, chociaż koledze nie do końca wierzę po tym jak mówił że na balii Wieprzem do Wisły za młodu dopłynął he - tu wtrąciłem humor.
Co wy na to drodzy koledzy? czy ktos miał ten problem ? czy nie podjjąłem zbyt pochopnej decyzji?... może uda mi się ponegocjować cenę...
ps. korzystająć z okazji - ten sam kolega ma kappę ciemno niebieską, felgi stalowe (oryg. kołpaki), alcatara niebieska, 95 lub 96 145 km, lpg viale wtrysk ciekły czy cos w tym rodzaju i chce ja sprzedać. Ogólnie autko ładnie sie prezentuje, widać że zadbana. Jakby co służe telefonem do niego lub ogólnie jakieś bliższe namiary.
pozdr. Artur
kappa 2.0 96
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

art_es
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 18 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: art_es » 22 sie 2008, 21:10

ja na szczescie swoj problem rozwiazalem :D
wzialem moja kappe na komputer i niestety nic nie wykazalo. zrobilem tak jak mi radziliscie i tez nic nie dalo.a wiec zrobilem najprostsza rzecz jaka mozna bylo zrobic:p a mianowicie wymienilem benzyne na lepsza:D i wszystko dziala jak nalezy. pali na wszystkie jak by byla nowa:D:D
dzieki wszystkim za probe pomocy:)
pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: Artur G. » 22 sie 2008, 21:44

no tak, ale u mnie jakość paliwa odpada, identyczna reakcja na pb czy lpg niezaleznie od temp. silnika. uszkodzenie mechanicze cewki...jutro sie okaże...jesli to nie to, wtedy fachowcom z ASO tę cewke w d...e wsadzę...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: radek79 » 22 sie 2008, 21:55

naj łatwiej sprawdzić cewkę to zamienić ją z inną cewką np z 1 cylindra
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: Artur G. » 23 sie 2008, 15:01

stwierdzone - padła cewka, noowa bosch 220 zł. wymieniona w serwisie ASO, + podłączenie do kompa, wszystko ok. całość 280 zł. Elektryk na moje polecenie zerknął przy wymienie tej cewki (2 od prawej) na świecę i lekko wypalona, trzeba by mysleć o wymianie...ale mam w domu 5 szt. nowych NGK więc pomyślałem że wymienie.
W domu odnalazłem klucz do świec (jeden zrobiłem z dwóch bo otwór głęboki) i zaczynam od lewej. Idzie jak po maśle, ale doszeełm do ostatniej (1 z prawej) i :cry: Olej w dziurze, olej do wysokości świecy. Przyczyna przerywanej pracy silnika. Doszedłęm z wujem do wniosku, że to uszczela puściła w tym miejscu, innego wyjścia nie ma.. Wypompowałem olej, wytarłem wszystko, nowa świeca i... silnik cyka jak ta lala. Po kilku - kilkunastu dniach zerkne w dziurę czy nadal będzie się zbierał olej... jeśli tak uszczelka do wymiany. Poza tym maszyna umyta, wypachniona, lekka polerka i za godzinke jadę na weselę do brata ciotecznego.
Czy ktoś miał taki przypadek, czy mechanik z wykształcenia a urzędnik od lat nastu da radę domowym sposobem z wymianą uszczelki?

pozdrawiam Artur
kappa 2.0 96
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: STOD » 23 sie 2008, 15:27

Urzędnik Państwowy zawsze da radę !!!
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - silnik nie pali na wszystkich cylindrach

Post autor: sam_go » 23 sie 2008, 16:35

Dasz radę. Padła Ci uszczelka pod pokrywą klawiatury. Nie wiem tylko, czy istnieje możliwość dokupienia jednej uszczelki. W komplecie idzie duża uszczelka pod pokrywę + 5 małych do każdej świecy. Imbusy się zdadzą do odkręcenia pokrywy.
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”