Lybra - demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Lybra - demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Spotkała mnie niemiła usterka- szyba w lewych tylnich drzwich się już nie podniosła. Diagnoza-peknięty wodzik. (bo zaczęło grzechotać w drzwiach)
wymiana jest prosta, aczkolwiek upierdliwa czasowo.
Wodzik kupujemy w aso. są 2 rodzaje: prawy (D) i lewy (S). koszt w eperze 5,25, koszt w aso olsztyn 8,18zł. (nr 71730301 i 717130300) Lewy i prawy różnią się miejscem przymocowania tasiemki z zawleczką zabezpieczającą. Można łatwo uzdatnić wodzik do wersji uniwersalnej odrywając tasiemkę z zawleczką. nie popsuje to funkcji wodzika.
Jak już mamy wodzik zabieramy się za demontarz boczka drzwi.
1.Odkręcamy imbusem zakrytą zaślepką śrubę dolną w rączce.
2. Wydłubujemy elektryczny przycisk sterowania szybą. (podważamy z prawj strony i przesuwamy w lewo wyciągając przycik. rozłączamy kostkę)
3. odkręcamy imbusem śrubę za przyciskiem.
4. z prawego boku drzwi odkcamy krzyżakiem wkręt na wysokości klamki wewnętrznej.
5. demontujemy czarny plstik odczylając go lekko (na końcu jest "wsuwka" i ciągnąc do siebie- są 2 blaszki trzymające. odkrecamy krzyżakiem wkręt. rozłączamy kostkę.
6. cały boczek trzyma się już tylko na 8 kołkach. Są solidne -nie łamią się, więc ciągniemy zdecydowanie zaczynając od dołu.
7. boczek zdejmujemy z drzwi podnosząc go do góry. (Ozdobna listwa trzyma się wsunieta w "rynienkę")
8. odkręcamy krzyżakiem głośnik, odpinamy kostkę.
9. biała mata (pianka pod panele) jest przylepiona na taśmę piankę. Nałatwiej jest przeciąć klej i wyciąć matę wokół kołków. zaczynamy z lewej strony-zostawiamy 4 kołki z prawej strony. Przecinamy matę przy drucie od zamka.
10. demontujemy prowadnicę wodzika-stalowa listwa przykręcona 2 śrubami. klucz 10. szyba musi być zamknieta- w górnym położeniu.
11. demontujemy podnośnik- 3 złote nakrętki. klucz 10. wyciągamy z drzwi podnośnik z linkami. rozpinamy kostkę. zapamietujemy (opisujemy) wyjścia linek z podnośnika (bo wyjść jest 3)
12. jak bawiliśmy się jeszcze przyciskami do szyb po usterce to warto sprawdzić stan linek na rolce wielorowkowej.
13. w tym celu odkręcamy krzyżakiem 4 wkręty z białej obudowy.
14. patrzymy i zapamiętujemy z której strony linka (pchająca lub ciągnąca) była zaczepiona. 2 parami kombinerek skrecamy i prostujemy linki.
15. na stole rozkładamy prowadnicę, linki, podnosnik i wodzik.
16. wodzik nakładamy na prowadnicę i zakładmy linki.
17. zakładmy pażdzieże linek na swoje miejsca w prowadnicy.
18. naciągamy linki i obracamy wodzik o 90 stopni na prowadnicy, żeby nam nie spadł kiedy będziemy nawijać linki na rolkę. wodzik zakładamy w polowie prowadnicy lub trochę niżej, tasiemą z zawleczką do dołu.
19. wsówamy końcówki linek w kółko i nawijamy ciasno. za 2-3 razem się uda. pażdzieże muszą być napięte. linki w rolce muszą wychodzić prosto na wyloty. dobrze, że zapamiętaliśmy miejsca wylotów
20. jak nawineliśmy to rolką wsadzamy w białą obudowę, przez moment siłujemy się ze sprężyną paździeża i białą obudowę dokręcamy do silniczka.
21. całość wkładamy do drzwi.
22. przykręcamy prowadnicę.
23. przykręcamy podnośnik. łaczymy kostkę.
24. opuszczamy szybę. trochę wyginamy szybę, trochę prowadnicę i wpychamy kołek wodzika do otworu w szybie. mozna drugim sposobem: hodzik ustawiamy do pozycji jak go wkładaliśmy i obracamy o 90 stopnicelując w otwór w szybie.
25. zapinamy zawleczkę.
26. sprawdzamy przyciskami w drzwiach kierowcy czy działa.
27. klej od maty nadal trzyma, wiec przyklejamy na te resztki matę. Można kupić nową taśmę-piankę.
28. przykręcamy głośnik. łaczymy kostkę.
29. nakładamy od góry boczek drzwi
30. wszyskie kostki (dwie) przeciągamy przez otwory
31.zakładamy czarny plastik klamki wewnetrznej, łączymy kostkę. przykręcamy wkręt.
32. ręką dobijamy 8 kołków boczka drzwi.
33. wkręcamy górną srubę rączki drzwi
34. łaczymy kostkę z przycikiem i całość wkładamy w rączkę.
35. przykręcamy dolną srubę w rączce i zakładamy zaślepkę.
pewnie mozna to zrobić prościej-mi się nie udało... nałożyć i nawinąć linki na kółko bez demontarzu. a zamarnowałem na kolanach przy drzwiach parę godzin zanim wszystkiego nie zdemontowałem.
aha i ciekawostka: w lewych drzwiach mojej lanci był oryginalnie założony wodzik prawy... i ja też założyłem prawy (D), bo w lewym trzeba by urwać tasiemkę.
wymiana jest prosta, aczkolwiek upierdliwa czasowo.
Wodzik kupujemy w aso. są 2 rodzaje: prawy (D) i lewy (S). koszt w eperze 5,25, koszt w aso olsztyn 8,18zł. (nr 71730301 i 717130300) Lewy i prawy różnią się miejscem przymocowania tasiemki z zawleczką zabezpieczającą. Można łatwo uzdatnić wodzik do wersji uniwersalnej odrywając tasiemkę z zawleczką. nie popsuje to funkcji wodzika.
Jak już mamy wodzik zabieramy się za demontarz boczka drzwi.
1.Odkręcamy imbusem zakrytą zaślepką śrubę dolną w rączce.
2. Wydłubujemy elektryczny przycisk sterowania szybą. (podważamy z prawj strony i przesuwamy w lewo wyciągając przycik. rozłączamy kostkę)
3. odkręcamy imbusem śrubę za przyciskiem.
4. z prawego boku drzwi odkcamy krzyżakiem wkręt na wysokości klamki wewnętrznej.
5. demontujemy czarny plstik odczylając go lekko (na końcu jest "wsuwka" i ciągnąc do siebie- są 2 blaszki trzymające. odkrecamy krzyżakiem wkręt. rozłączamy kostkę.
6. cały boczek trzyma się już tylko na 8 kołkach. Są solidne -nie łamią się, więc ciągniemy zdecydowanie zaczynając od dołu.
7. boczek zdejmujemy z drzwi podnosząc go do góry. (Ozdobna listwa trzyma się wsunieta w "rynienkę")
8. odkręcamy krzyżakiem głośnik, odpinamy kostkę.
9. biała mata (pianka pod panele) jest przylepiona na taśmę piankę. Nałatwiej jest przeciąć klej i wyciąć matę wokół kołków. zaczynamy z lewej strony-zostawiamy 4 kołki z prawej strony. Przecinamy matę przy drucie od zamka.
10. demontujemy prowadnicę wodzika-stalowa listwa przykręcona 2 śrubami. klucz 10. szyba musi być zamknieta- w górnym położeniu.
11. demontujemy podnośnik- 3 złote nakrętki. klucz 10. wyciągamy z drzwi podnośnik z linkami. rozpinamy kostkę. zapamietujemy (opisujemy) wyjścia linek z podnośnika (bo wyjść jest 3)
12. jak bawiliśmy się jeszcze przyciskami do szyb po usterce to warto sprawdzić stan linek na rolce wielorowkowej.
13. w tym celu odkręcamy krzyżakiem 4 wkręty z białej obudowy.
14. patrzymy i zapamiętujemy z której strony linka (pchająca lub ciągnąca) była zaczepiona. 2 parami kombinerek skrecamy i prostujemy linki.
15. na stole rozkładamy prowadnicę, linki, podnosnik i wodzik.
16. wodzik nakładamy na prowadnicę i zakładmy linki.
17. zakładmy pażdzieże linek na swoje miejsca w prowadnicy.
18. naciągamy linki i obracamy wodzik o 90 stopni na prowadnicy, żeby nam nie spadł kiedy będziemy nawijać linki na rolkę. wodzik zakładamy w polowie prowadnicy lub trochę niżej, tasiemą z zawleczką do dołu.
19. wsówamy końcówki linek w kółko i nawijamy ciasno. za 2-3 razem się uda. pażdzieże muszą być napięte. linki w rolce muszą wychodzić prosto na wyloty. dobrze, że zapamiętaliśmy miejsca wylotów
20. jak nawineliśmy to rolką wsadzamy w białą obudowę, przez moment siłujemy się ze sprężyną paździeża i białą obudowę dokręcamy do silniczka.
21. całość wkładamy do drzwi.
22. przykręcamy prowadnicę.
23. przykręcamy podnośnik. łaczymy kostkę.
24. opuszczamy szybę. trochę wyginamy szybę, trochę prowadnicę i wpychamy kołek wodzika do otworu w szybie. mozna drugim sposobem: hodzik ustawiamy do pozycji jak go wkładaliśmy i obracamy o 90 stopnicelując w otwór w szybie.
25. zapinamy zawleczkę.
26. sprawdzamy przyciskami w drzwiach kierowcy czy działa.
27. klej od maty nadal trzyma, wiec przyklejamy na te resztki matę. Można kupić nową taśmę-piankę.
28. przykręcamy głośnik. łaczymy kostkę.
29. nakładamy od góry boczek drzwi
30. wszyskie kostki (dwie) przeciągamy przez otwory
31.zakładamy czarny plastik klamki wewnetrznej, łączymy kostkę. przykręcamy wkręt.
32. ręką dobijamy 8 kołków boczka drzwi.
33. wkręcamy górną srubę rączki drzwi
34. łaczymy kostkę z przycikiem i całość wkładamy w rączkę.
35. przykręcamy dolną srubę w rączce i zakładamy zaślepkę.
pewnie mozna to zrobić prościej-mi się nie udało... nałożyć i nawinąć linki na kółko bez demontarzu. a zamarnowałem na kolanach przy drzwiach parę godzin zanim wszystkiego nie zdemontowałem.
aha i ciekawostka: w lewych drzwiach mojej lanci był oryginalnie założony wodzik prawy... i ja też założyłem prawy (D), bo w lewym trzeba by urwać tasiemkę.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2014, 12:52 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Przeniosłem temat do odpowiedniego działu.
Powód: Przeniosłem temat do odpowiedniego działu.
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
lepiej nie można
tak to prawda czasami makaron pchał lewy wodzik do prawych drzwi i na odwrót nie ma to znaczenia gdyż odrywamy "taśemkę" i mamay wodzik na lewą lub prawą stronę
tak to prawda czasami makaron pchał lewy wodzik do prawych drzwi i na odwrót nie ma to znaczenia gdyż odrywamy "taśemkę" i mamay wodzik na lewą lub prawą stronę
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Kur.... dzisiaj to cos mi sie rozlecialo.... tzn opuszczalem szybe i gdy dochodzila do konca cos strzelalo 2.3 razy tak zrobilem i sie cos posypalo, szyba stanela w polowie i nie ruszy, tzn reka mozna bylo podciagnac ale i tak sie nie trzymalo, wieczorkiem rozebralem drzwi i okazalo sie ze to cos ( chyba ten wodzik) taki jasny plastik co szyba trzyma byl popekany i linka do podnoszenia sie wyrwala, wykrecilem silnik rozebralem i linki na przy mcowaniach byly mocno hmm... pogiete "rozwarstwione" o ile mozna tak powiedziec:) wodzik pokleilem byle by przytrzymal zamknieta szybe, linki poprostowalem i nakrecilem na ten plastik i tu za nic w swiecie nie dalo sie tych "pazdziezy linek" (jak to kolega nazwal) zalozyc na wyjscia, brakowalo z 1.5 do 2cm... chyba z godzine z tym walczylem po czym sie wk... i poskracalem te "pazdzieze" tak o nie cala polowe... w koncu sie udalo (mimo skrocenia i tak byla walka) poskrecalem wszytko i podnioslem szybe i narazie jej nie ruszam.
Jak myslicie czy jak wymienie sam wodzik to bedzie ok?? mimo skrocenia tych "pazdziezy"?? bo taki caly zestaw to chyba spora kase kosztuje...
A moze mozna dokupic same nowe linki z tymi "pazdziezami"??
Jesli ktos moze to niech wklei fotke z ePER'u bo jak chce przelaczyc na zdj. nr. 2 to ePER wraca do str. startowej....
Panowie pomocy, w ASO otrzymalem odp ze wodzika juz nie dokupie, bo wystepuje tylko w komplecie z silniczkiem i linkami... ale dali mi wodzik z punto 1 ktor jest bardzo podobny i moze podejdzie, podzwonilem tez po ludziach z allegro i wszyscy maja tylko silniczki, bez linek i bez wodzika....
Jedna osoba zaproponowala mi komplet za 250zl... Kupic czy nie kupic?? oto jest pytanie...
Jak myslicie czy jak wymienie sam wodzik to bedzie ok?? mimo skrocenia tych "pazdziezy"?? bo taki caly zestaw to chyba spora kase kosztuje...
A moze mozna dokupic same nowe linki z tymi "pazdziezami"??
Jesli ktos moze to niech wklei fotke z ePER'u bo jak chce przelaczyc na zdj. nr. 2 to ePER wraca do str. startowej....
Panowie pomocy, w ASO otrzymalem odp ze wodzika juz nie dokupie, bo wystepuje tylko w komplecie z silniczkiem i linkami... ale dali mi wodzik z punto 1 ktor jest bardzo podobny i moze podejdzie, podzwonilem tez po ludziach z allegro i wszyscy maja tylko silniczki, bez linek i bez wodzika....
Jedna osoba zaproponowala mi komplet za 250zl... Kupic czy nie kupic?? oto jest pytanie...
Ostatnio zmieniony 04 lut 2011, 1:32 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem posty
Powód: połączyłem posty
Seat Leon
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Sam wodzik na pewno można dokupić bo sam to robiłem numery z eper to 71730300 i 71730301 nie pamiętam tyko który jest prawy a który lewy ( to numery do przednich drzwi ale tył jest chyba taki sam) Sprawdź tylko czy linki dobrze się nawijają na ślimaka. Ostatnio zrobiłem mały patent do zakładania tych linek do wodzika:
-linki nawinięte na ślimaka i plastikowe poszycia na swoim miejscu
-delikatnie wyjmujemy rolkę ze ślimakiem i zakładamy linkę na szynę i wodzik
-zakładamy rolę ze ślimakiem na swoje miejsce i skręcamy.
Najlepiej być w dwie osoby jedna trzyma rolkę i napina jedną sprężynkę a druga zakłada linkę na wodzik i trzyma drugą sprężynkę.
W razie pytań pisać.
P.S. nie da dokupić się samych linek, ja kupiłem linkę do hamulców od roweru przyciąłem na odpowiednią z jednej strony miała blokadę z drugiej ściśnięty łepek od szprychy.
-linki nawinięte na ślimaka i plastikowe poszycia na swoim miejscu
-delikatnie wyjmujemy rolkę ze ślimakiem i zakładamy linkę na szynę i wodzik
-zakładamy rolę ze ślimakiem na swoje miejsce i skręcamy.
Najlepiej być w dwie osoby jedna trzyma rolkę i napina jedną sprężynkę a druga zakłada linkę na wodzik i trzyma drugą sprężynkę.
W razie pytań pisać.
P.S. nie da dokupić się samych linek, ja kupiłem linkę do hamulców od roweru przyciąłem na odpowiednią z jednej strony miała blokadę z drugiej ściśnięty łepek od szprychy.
Były:
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR - 2005r. - karawan na sterydach
Fiat 126p - 92r - wściekły
Mercedes-Benz E190 2.0+LPG - 93r. - klasyk
Lancia Lybra 2.4jtd - 2000r. - kanapa
VW Passat 2.0 TDI DSG - 2005r. - zgroza
Jest:
Volvo V70 2.4 D5 + BSR - 2005r. - karawan na sterydach
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Giżycko
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
fajnie, fajnie :]
mnie też czeka taka zabawa, tylko w lewych przednich :]
mnie też czeka taka zabawa, tylko w lewych przednich :]
Lancia Lybra SW 2.4 jtd
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
No to widze ze mam kompetentne osoby w moim ASO, powiedzieli ze nie mozna tego dokupic i ze wystepuje to tylko w calym komplecie... na szczescie jest juz w likwidacji... sprawdzilem linki i sa juz tak dojechane ze sie szyba sie do konca nie otwiera, takze pozostaje mi opcja nowego calego zastawu... okazalo sie ze gosc z allegro juz sprzedal ten caly zestaw i zostalem na lodzie, zeby narazie jakos jezdzic podnioslem reka szybe i wkrecilem w szyne wkreta ktory trzyma resztki wodzika, silnik odpiolem i zaczynam poszukiwac takigo zestawu, jezeli ktos z was mialby takowy do odsprzedania to bardzo prosze o kontakt:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Seat Leon
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
regenerowany podnośnik w aso to koszt 350zł ale trzeba oddać stary.
- Krissu1980
- Klubowicz
- Posty: 418
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
temat przerabiałem tydzień temu, nie wiem ile rowerowe linki kosztują, ale w sklepie z artykułami metalowymi za dwa metry linki podobnej grubości dałem 1,40 zł
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
"maydayns" pisze:Kur.... dzisiaj to cos mi sie rozlecialo.... tzn opuszczalem szybe i gdy dochodzila do konca cos strzelalo 2.3 razy tak zrobilem i sie cos posypalo, szyba stanela w polowie i nie ruszy, tzn reka mozna bylo podciagnac ale i tak sie nie trzymalo, wieczorkiem rozebralem drzwi i okazalo sie ze to cos ( chyba ten wodzik) taki jasny plastik co szyba trzyma byl popekany i linka do podnoszenia sie wyrwala, wykrecilem silnik rozebralem i linki na przy mcowaniach byly mocno hmm... pogiete "rozwarstwione" o ile mozna tak powiedziec:) wodzik pokleilem byle by przytrzymal zamknieta szybe, linki poprostowalem i nakrecilem na ten plastik i tu za nic w swiecie nie dalo sie tych "pazdziezy linek" (jak to kolega nazwal) zalozyc na wyjscia, brakowalo z 1.5 do 2cm... chyba z godzine z tym walczylem po czym sie wk... i poskracalem te "pazdzieze" tak o nie cala polowe... w koncu sie udalo (mimo skrocenia i tak byla walka) poskrecalem wszytko i podnioslem szybe i narazie jej nie ruszam.
Jak myslicie czy jak wymienie sam wodzik to bedzie ok?? mimo skrocenia tych "pazdziezy"?? bo taki caly zestaw to chyba spora kase kosztuje...
A moze mozna dokupic same nowe linki z tymi "pazdziezami"??
Jesli ktos moze to niech wklei fotke z ePER'u bo jak chce przelaczyc na zdj. nr. 2 to ePER wraca do str. startowej....
wszystko zależy od tego, czy do wymiany masz tylko wodziki i linkę, czy również ślimaka. Jeśli 1 wersja, to warto pobawić się samemu, tym bardziej że jest to do zrobienia.
jeśli ślimak (plastik, na który nawija się linka) jest poniszczony, to pozostaje Ci kupić używany - koszt około 250 PLN, lub kupic regenerowany za 350 PLN (zostawiasz w rozliczeniu stary).
Mi przytrafiła się 2 sytuacja i zdecydowałem się na nowy. Wcześniej dorabiałem linki (90 PLN) i po tygodniu spadły, poskręcały się i były do wyrzucenia.
róznica w cenie niewielka, warto dołożyć 100 i mieć spokój. tym bardziej, że masz gwarancję...
jeśli jesteś zainteresowany używanym podnośnikiem to był lewy za 250 PLN. nie pamiętam u kogo, ale w kryteriach wyboru lokalizacji wpisz małopolskę. nie wpisuj do wyszukiwarki "podnośnik" bo nie miał go wystawionego. natomiast w lokalizacji miał wpisane trasa A4 kraków Bochnia.
powodzenia.
Lancia Lybra 2,4 JTD INTENSA 150KM
510-027-554
510-027-554
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Dogadalem sie z tym gosciem z bochni i zaraz jade odebrac:) przy okazji wezme tez plastik oslaniajacy zaczep tylnej klapy w bagazniku:)
Seat Leon
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
mam nadzieję, że będzie Ci dobrze i długo służył."maydayns" pisze:Dogadalem sie z tym gosciem z bochni i zaraz jade odebrac:) przy okazji wezme tez plastik oslaniajacy zaczep tylnej klapy w bagazniku:)
pozdrawiam
Lancia Lybra 2,4 JTD INTENSA 150KM
510-027-554
510-027-554
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Nie dziekuje zeby nie zapeszyc, calosc juz zamontowana chodzi wysmienicie, duzo szybciej od "starej" prawej strony:)"mi2849ma" pisze: mam nadzieję, że będzie Ci dobrze i długo służył.
pozdrawiam
Pozdrawiam i dzieki wam za pomoc i dobre checi:)
PS: letnik wodzik juz nie bedzie potrzebny, ale dziekuje za chec pomocy.
Seat Leon
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Dajcie proszę tutaj zdjęcie tego sławnego wodzika.
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Kurcze nie pomyslalem zeby zrobic, a mam juz poskladane drzwi. moze ktos kto dopiero bedzie zakladal zrobi fotke:)
Seat Leon
lybra-demontaż tapicerki z drzwi i podnośnika szyb
Nie wiecie, czy tapicerkę przednich drzwi kierowcy demontuje się w podobny sposób? Znalazłem tylko dwie śrubki i wydaje mi się, że to trochę mało... Może za jakimiś dodatkowymi osłonami jest ich więcej. Gdzi ich szukać?
Nie gra mi głośnik w drzwiach i szukam przyczyny. Jak już bedę miał pewność, że uda mi się rozłożyć drzwi i złożyć je z powrotem, to zabiorę się do pracy... Mam nadzieję, że przy tej okazji uda mi się zrobić foto-manual
Pozdrawiam
Nie gra mi głośnik w drzwiach i szukam przyczyny. Jak już bedę miał pewność, że uda mi się rozłożyć drzwi i złożyć je z powrotem, to zabiorę się do pracy... Mam nadzieję, że przy tej okazji uda mi się zrobić foto-manual
Pozdrawiam