
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
Witam, jakies 2 tyg temu kupilem delte juz w takim stanie,silnik strasznie kulal i samochod ledwo co jechal,wymienilem rozrzad bo by wypadalo i przy okazji byl przestawiony,wymienione sa kabelki wysok.nap. swiece.obudowa filtra powietrza bo wystrzelila od gazu pop.wlascicielowi,wymieniona rowniez cewka i silnik krowowy bo lataly obroty strasznie,jak ja kupowalem pokazywalo blad sondy tylko i mechanicy stweirdzili ze jest to podyktowane przestawionym rorzadem,po ustawieniui rozrzadu,wymienilem komplecik tlumikow w samochodzie i stal sie przez to bardziej elastyczny i mniej nim szarpie,dodam ze samochod nie ma kata.wydmuchana byla uszczelka pod kolektorem dolotowym/wydechowym na laczeniu z glowica.Okazalo sie ze plyn ktory powinien isc do silnika w celu jego chlodzenia przez wypalona uszczelke wlatywal do cylindrow i byly caly czas zalane po brzegi.Po wymianie tej uszczelki samochod nabral w porownaniu do wczesniejszej jazdy duzej dynamiki ale ma problem z przejsciem powyzej 4 tys zarowno na gazie jak i na benie,wyglada to tak ze na chwilke krotka zatrzyma sie na 4 tys i przeskoczy dalej natomiast pod obciazeniem juz nie jest wstanie tego zrobic na 5 biegu,natomiast na 1-2 jak wcisne powyzej tych 4tys to strasznie samochod slabnie,samochod niestety mial mala stluczke zanim go kupilem i jak widac zle byl poskladany a przynajmniej tak mi sie wydaje,prosilbym o zdjecie jezeli mozna jak ida podcisnienia wycodzace do obudowy filtra pow. U mnie od lewej jest przewod od pochlaniacza oparow paliwa,nastepnie byl przewod ktory wchodzil do odmy i dodam ze jak go zatkalem to silni zaczal duzo ladniej pracowa juz tak nie kuleje i jest duzo cichszy natomiast dalej jest slaby no i 3 przewod od lewej ktory tej jest podpiety do obudowy filtra.Wyciagalem i czyscielm wszystkie styki laczenia od kompa i nie tylko,reset kompa tez nie nie pomogl,dzis pojade zmierze kompresje i sprobuje znow do kompa podpiac tylko to znow nastepne koszta sa a juz sporo kasy wlozylem w niego,Dziekuje z gory za wszelkie sugestie,dodam moze jeszcze ze uszczelka pod glowica tez jest cala i nie wydmuchana.Dziekuje za uwage 

- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
O mamo! Poprzedni własciciel coś nie dbał o silnik. Który to masz rocznik tej delty?Ile tam masz koni? Czy jest taki słaby na PB, czy LPG? Bierze ci olej? Wywalenie kata mogło spowodowac przesunięcie się charakterystyki mocy maksymalnej w góre lub osłabic silnik. Co masz wstawione zamiast kata?
- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
No niestety nie za bardzo o to dbal;/ jest to 1,6 75-78km ,na benie i na gazie chodzi tak samo,zamiast kata jest rurka wspawana,oleju nie bieze ale zauwazylem ze po wymianie uszczelki pod kolektorami jak zaczelo sie szuszyc tam wszystko samochod zaczal kopcic na bialo przy ostrym przegazowaniu ponad to mialem dzis taki problem i to w sumie juz 2 raz ze jak odpalilem na benie to od razu gasl i nie pomagalo danie gazu dopiero jakims cudem za 4 razem jak wcisnalem gaz to podniosly sie obroty i go potrzymalem przez 10sek na 2tys i puscilem i juz chodzil normalnie,ale tak jak pisze stalo sie to 2 raz na jakies 50-60 odpalen
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
"aro" pisze:O mamo! Poprzedni własciciel coś nie dbał o silnik. Który to masz rocznik tej delty?Ile tam masz koni? Czy jest taki słaby na PB, czy LPG? Bierze ci olej? Wywalenie kata mogło spowodowac przesunięcie się charakterystyki mocy maksymalnej w góre lub osłabic silnik. Co masz wstawione zamiast kata?
nie wszystkie miały kata i myśle ze nie tedy droga.
jak woda była w cylindrach to mogły sie pogiąć korbowody ale
to raczej juz dawno pkazał by kopyto...
- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
No ja bym bardziej zmierzal gdzies w kierunku powietrza bo jak zatkalem rurke ktora idzie do odmy to silnik praktycznie jak reka odjal zaczal chodzi normalnie a u innych jest ona normalnie podpieta, wydaje mi sie ze ten blad sondy wlasnie jest/byl podyktowany tym ze za duzo powietrza bylo a jak wiadomo narazie samochody na powietrze nie jezdza i daltego tez moze byc zmulony,ogolnie mysle rozniez na elektronika poniewaz po odpalaniu przez pierwszych 20-30sek silnik chodzi idealnie rowno dopiero po tym czasie zaczyna troszke kulec jakby jeden gar nie palil albo nie dopalal jak dostanie wyzszych obrotow to silnik chodzi juz rowno, tylko nie ma mocy,Zauwazylem ze tez ze dosyc duzo samochod pali gazu nie zebym byl chcial zeby palil 9l LPG ale 18-19 to za duzo jak na jazd po miescie tym bardziej ze go nie krece wyzej niz 3,5tys
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
To zdecydowanie za dużo LPG Ci spala
Tyle to spala 3.0 w kappie. Masz instalke LPG 2 generacji? Spróbuj ją dobrze wyregulowac? A spalanie PB na jakim masz poziomie?

- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
regulacje gazu to ja zrobie jak silnik na PB zacznie dobrze chodzic,a swoja droga malo co jezdze na PB wiec nie mialem okazji sprawdzic ile pali,glownie jest problem z bena bo nie jedzie praktycznie ten samochod a jak sie rozbuja na 5tym biegu to poza 120km/h wskazowka nie idzie a ogolnie go muli powyzej 4tys a z dolu lepiej idzie
- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
Dla pewnosci zrobilem kompresje silnika i powiedzialbym ze jest "wyborna" wiec jako tako silnik jest okej wiec zostaje jego osprzet,niestety moje pomysly juz sie wyczerpaly na to co to moze byc wiec jestem umowiony z mechaniorem od elektryki/elektroniki ale dopiero za 2tyg wiec do tego czasu chetnie poczytam o waszych propozycjach co to moze byc i ewentualnie posprawdzam.Jak narazie widze ze "frekwencja"nie dopisuje ale mam nadzieje ze z nadejsciem wieczoru pojawi sie wiecej osob i ktos bedzie mogl udzielic mi jakichs wskazowek.Pzdr
- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
To jak nikt nie jest w stanie mi pomoc?
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
błagam człowieku, używaj znaków interpunkcyjnych !!
a rozrząd masz oczywiście prawidłowo ustawiony?
a rozrząd masz oczywiście prawidłowo ustawiony?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
Zadzwoń w przyszłym tygodniu - 888-506-165. Będziesz musiał podkulać się do Olkusza."deltalukasz" pisze:To jak nikt nie jest w stanie mi pomoc?
Strang Delta 1,9td


- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
Zgadza sie rozrzad byl zmieniany ze wzgledu na to ze wypada go wymienic przy kupnie ,okazalo sie przy wymianie ze jest przestawiony i ponoc zostal ustawiony dobrze i powiem ze odczulem roznice bo wymianie paska."kretekpodnietek" pisze: a rozrząd masz oczywiście prawidłowo ustawiony?
- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
"strang" pisze:Zadzwoń w przyszłym tygodniu - 888-506-165. Będziesz musiał podkulać się do Olkusza."deltalukasz" pisze:To jak nikt nie jest w stanie mi pomoc?
Dzieki za nr napewno zadzwonie i sie umowimy i wpadne do ciebie:)Wielkie dzieki za odpowiedz:)
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
Przyczyna znaleziona - rozrząd był przestawiony o trzy zęby. Autko śmiga 

Strang Delta 1,9td


- deltalukasz
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
Delta 1,6 SPI slaby i kulejacy silnik
A dzis ide do mechanika ktory takie cudo zrobil i jeszcze sie upieral ze na bank jest rozrzad dobrze ustawiony;/;/Bardzo sie zdenerwowalem;/