Delta II - muli

Awatar użytkownika
Kilpo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Delta II - muli

Post autor: Kilpo » 17 cze 2008, 12:06

Czy ktoś wie dlaczego moja Lancia muli. Gdy ruszam to ona zbiera się zbyt długo jak na takie auto. Dopiero od trójki jest w porządku. Obrotościomierz wskazuje rosnące obroty silnika a auto zachowuje się jakby było zblokowane. Później dostaje kopa i już jakoś leci. Hamulce mam nowe i są w idealnym stanie. Auto na spadku stacza się prawidłowo, więc wykluczam szczęki i układ hamulcowy. Rozłączenie klem i ponowne podłączenie powoduje że auto przez około dwie godziny ma przyśpieszenie takie, jakie oczekuję. Później auto znów zaczyna mulić. Czyżby to komputer był pod babkę ustawiony ?? Jeszcze jak jadę długo przy 140 km/h zapala mi się kontrolka wtrysku, po zdjęciu nogi z gazu i zwolnieniu do 110 km/h gaśnie i tak w kółko. I ostatnie pytanie, do czego służy pokrętło zamontowane w fotelu kierowcy od strony drzwi. Ja niestety nie wiem a kręcenie nim, nic radykalnego nie zauważyłem. Z góry dzięki za pomoc.
Kilpo
Lancia Thesis 2,4JTD
Lancia Lybra 1,9JTD

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: aro » 17 cze 2008, 12:35

Nawet spalanie Ci nie skoczyło? Masz LPG?

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Pepto » 17 cze 2008, 12:36

Przydało by się info jaki masz sinik pomogło by to wiele, zapalająca się lampa wytrysku może oznaczać usterkę któregoś z elektronicznych układów sinika (lambda, przepływomierz, czujnik temperatury powietrza dolotowego itd.) trzeba podjechać na diagnostykę i sprawdzić co poda komputer. Może to być też prostsza przyczyna, niewydolność układu paliwowego (zaczął bym od sprawdzenia filtra paliwa może być zapchany, lub nazbierania się śmieci na dnie baku).
Co do pokrętła jest służy ono do regulacji części lędźwiowej fotela ( o ile mówimy o tym znajdującym się mniej więcej w połowie wysokości oparcia), u mnie jest ono uszkodzone i kręcenie nim nie daje zdanego efektu.
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
Kilpo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Kilpo » 17 cze 2008, 12:51

Dzięki za info o pokrętle w fotelu. Co do gazu to go nie mam, a spalanie paliwa, nie jest jakieś wielkie. W trasie pali około 7 litrów a w mieście do 11 litrów. Jeżeli chodzi o filtry, to wszystkie wymieniałem po zakupie tego auta razem z paskiem rozrządu. Mój silnik to 1.8 benzyna. Właśnie chyba tak zrobię że podjadę na komputer i zobaczymy co on pokaże. Bo jak na razie kilka osób sugerowało mi że to właśnie komputer jest ustawiony na jazdę mało dynamiczną. Czy to możliwe ???
Kilpo
Lancia Thesis 2,4JTD
Lancia Lybra 1,9JTD

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Pepto » 17 cze 2008, 14:36

"Kilpo" pisze:Bo jak na razie kilka osób sugerowało mi że to właśnie komputer jest ustawiony na jazdę mało dynamiczną. Czy to możliwe ???
Nie, czegoś takiego nie ma, za to jest jest tryb awaryjny w którym komputer steruje wtryskami tak jak go zaprogramowała fabryka nie korzystając w ogóle z czujników w silniku, ale wtedy lampa wtrysku świeciła by się non stop, a silnik palił by ogromne ilości paliwa.
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
Kilpo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Kilpo » 17 cze 2008, 17:42

Aha, czyli kolejna bujda. Teraz już wiem że to nie to. Zostaje mi jednak szukać przyczyny. Dzisiaj byłem w kilku miejscach tym autkiem i przez całą drogę spisywało się poprawnie. Paliwo stosuje jedno i to samo E98 Verva. No cóż zajrzę do warsztatu. Dzięki za pomoc.
Kilpo
Lancia Thesis 2,4JTD
Lancia Lybra 1,9JTD

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: aro » 17 cze 2008, 17:47

Dlaczego lejesz PB 98??? Równie dobrze możesz lac PB 95. Jaki masz rocznik tej delty?

Awatar użytkownika
Kilpo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Kilpo » 17 cze 2008, 18:23

Rocznik 94, a paliwo takie leje żeby ciutkę zmniejszyć ten problem z muleniem auta.
Kilpo
Lancia Thesis 2,4JTD
Lancia Lybra 1,9JTD

Awatar użytkownika
Przemo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 966
Rejestracja: 24 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Przemo » 17 cze 2008, 18:35

"Kilpo" pisze:Rocznik 94, a paliwo takie leje żeby ciutkę zmniejszyć ten problem z muleniem auta.
Obawiam się że to nic nie pomaga. Człowiek od którego kupiłem Mondeo ST to właściciel V-techu i sprawdzał go na hamowni nie raz. Okazuje się że np moje Mondeo najlepiej jeździ an paliwie 95 a nie 98 i jeszcze innych wynalazkach. Na tych droższych jest nawet spadek mocy o kilka koni i osiągi są gorsze :)
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM :)
Alfa Romeo 145 1.6 TS

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Pepto » 17 cze 2008, 18:58

Było wielokrotnie na forum, najlepsze osiągi sinika będą gdy zastosujemy najmniej oktanowe paliwo jakie w naszym silniku nie spowoduje spania stukowego! (W przypadku większości wolnossących silników Pb95)
Oto LINK do topiku gdzie ładnie to jest opisane + odkrywamy tajemnice Very, Ultimate i innych wynalazków :D
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: aro » 17 cze 2008, 19:15

Wg. mnie lanie Pb 98 nic nie da. Wręcz przeciwnie, w starszych autach moga się pojawic problemy. Jeżeli producent przewiduje lanie tylko PB 95, to powinniśmy lac 95. Nie wiem, czy ta delta jest przystosowana do spalania paliwa 98 oktanowego.

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: kretekpodnietek » 17 cze 2008, 20:58

jaki masz czas do 100?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: aro » 18 cze 2008, 7:48

Może Ci się tylko zdaje, że delta się tak wolno zbiera. Ona troche waży :wink: Ja też po przesiadce na 156, która ma silnik też 1.6 tylko że 120kM, ale przy 6,500 obr/min to jest duża różnica w przyspieszaniu na korzysc dedry :D Póżniej alfa też dostaje kopa tak jak ty piszesz. Jeżeli komp niczego nie wykaże oraz jak spalanie masz w normie. to trudno będzie dojsc co to.

Awatar użytkownika
Kilpo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Kilpo » 18 cze 2008, 14:43

No ale u mnie setkę osiąga w przedziale 18-24 sekund. Lecz nie prędkości oczekuję. Czasami jest dość małe okienko gdzie innym autem bym się wcisnął. A moją Lancią się niestety boje i czekam jak całe węże przepłyną zanim się włączę do ruchu.
Kilpo
Lancia Thesis 2,4JTD
Lancia Lybra 1,9JTD

Awatar użytkownika
Kilpo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta - dlaczeo się muli

Post autor: Kilpo » 18 cze 2008, 14:52

Ok, poczytałem ten post o paliwach. Przeskoczę z powrotem na PB95. Ale to nie rozwiązuje moich problemów.
Kilpo
Lancia Thesis 2,4JTD
Lancia Lybra 1,9JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”